Software Update VDO MS-4100

Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Software Update VDO MS-4100

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ha die Navifanaten....

Wie weet er of er nog een software update zal komen van de VDO MS-4100? Of is dit systeem inmiddels al zo "ouderwets" dat ze de software niet meer updaten?

Iemand die hier iets van weet???

Oja, wat is de nieuwste versie en van wanneer is deze dan?

:shock:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo,

als je hier kijkt : http://www.hxs.de/CARiN.htm dan zie je de laatste sw gegevens en datum en ik vraag mij af of er nog een update komt :?: :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Bedankt voor de info, handige site!
Ik ben er ook bang voor dat er geen update meer zal komen :cry:

Groetjes
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Software Update VDO MS-4100

Bericht door Fantom »

Quadrifoglio Verde schreef:Ha die Navifanaten....

Wie weet er of er nog een software update zal komen van de VDO MS-4100? Of is dit systeem inmiddels al zo "ouderwets" dat ze de software niet meer updaten?

Iemand die hier iets van weet???

Oja, wat is de nieuwste versie en van wanneer is deze dan?

:shock:
Is er dan iets wat er niet goed werkt met de huidige software?
Als alles goed werkt is er toch geen reden voor een software update :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Het werkt tot nog toe prima, maar ik erger me aan de spelfouten die het systeem maakt. Dat ziet er zo goedkoop uit :wink: Tevens zou het handig zijn als je behalve de 4 cijfers van de postcode om een plaatsnaam te vinden de volledige postcode in kan voeren + huisnummer. Zijn er andere systemen die dit wel kunnen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Quadrifoglio Verde schreef:Het werkt tot nog toe prima, maar ik erger me aan de spelfouten die het systeem maakt. Dat ziet er zo goedkoop uit :wink: Tevens zou het handig zijn als je behalve de 4 cijfers van de postcode om een plaatsnaam te vinden de volledige postcode in kan voeren + huisnummer. Zijn er andere systemen die dit wel kunnen?
Hallo,

Dat is niet en kwestie van besturingssoftware, maar van DB op de kaart. Oftewel, Navteq en TeleAtlas zouden het complete postcodeboek op hun CD/DVD moeten zetten, en dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan. Wellicht uit plaatsgebrek....
En dus zijn er ook geen andere systemen die dit hebben, want ja, waar komen de kaarten ook weer vandaan?

Overigens, die spelfouten, bedoel je daarmee het plaasten van de CD? Of zijn er ook nog andere fouten?

Ik verwacht ook niet dat er nog SW-updates komen, net zo min als voor de 5000. De huidige versies nutten maximaal de mogelijkheden van de computer uit, zijn behoorlijk snel, stabiel en bug-vrij. Dus waarom zou VDO daar nog geld aan spenderen, ze verkopen er geen unit meer door. Alles concentreert zich nu op de C-IQ systemen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Dat denk ik dus ook.
Ik denk niet dat VDO nog kosten gaat maken voor het aanpassen van een paar taalfautjes :)
Anders ga je toch over op engelse menu's. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je daar geen taalfouten tegenkomt. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Ik bedoelde idd het plaasten van de CD en ik had nog een andere gezien meen ik maar ben even kwijt welke dat nou was, zal eens kijken binnekort. Jammer dat je niet op volledige postcode kan navigeren, dit zou het invoeren van een adres een stuk eenvoudiger maken, wellicht komt dit in de toekomst nog. Wel leuk om eens de taal te veranderen ja, ik wil hem eerst helemaal blindelings kunnen bedienen en dan schakel ik over op italiaans, als er dan spel fouten in staan dan zie ik ze tenminste niet :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Fantom schreef:
ik denk dat iedereen de laatst mogelijke software in zijn navigatie-systeem wilt hebben , als je een MS-5000 hebt wil je toch ook versie 7.6 hebben en bij de MS-5400/5500 software 9.41 :wink: :wink: , ja toch Fantom :lol: :lol: ------------ :arrow: (pb-tje) :?: :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

topsport schreef:
Fantom schreef:
ik denk dat iedereen de laatst mogelijke software in zijn navigatie-systeem wilt hebben , als je een MS-5000 hebt wil je toch ook versie 7.6 hebben en bij de MS-5400/5500 software 9.41 :wink: :wink: , ja toch Fantom :lol: :lol: ------------ :arrow: (pb-tje) :?: :?:

Topsport
Bijna waar Topsport. :!: Als er daadwerkelijk verbeteringen zijn in de sw dan kan ik me voorstellen dat je een update wilt :arrow: pbtje :roll: maar als het systeem goed werkt waarom zou je dan een nieuwe versie willen. Begrijp me goed. Ik zeg niet dat ik geen nieuwe versie zou willen hebben als die er is maar als de nieuwe versie geen noemswaadige verbeteringen bied dan zie ik het nut niet. Dit is precies hetzelfde als met sw op je pc. Mensen willen altijd de laatste versie hebben. Waarom? Als alles goed werkt en je hebt de extra functionaliteit, die een nieuwe versie heeft, niet nodig waarom zou je dan overstappen naar een nieuwe versie :?: :?: :?: :?:
Daarom draai ik nog steeds op Windows 3.11 Werkt prima :lol: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Windows 3.11?? Is dat die versie die alleen draait als je genoeg kolen in je pc hebt gestopt ;)? Of was dat die versie die je nog aan moest slingeren :P? Nee ff serieus, een nieuwe softwareversie lijkt mij ook altijd wel handig (of het nu nieuwe functionaliteit biedt of dat er fouten worden verholpen). Ze brengen hem niet voor niets uit. Natuurlijk wel eerst even kijken of die nieuwe functionaliteit dan wel verholpen fouten ook voor jou van toepassing zijn.. Anders heeft het inderdaad geen nut om de nieuwe aan te schaffen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 1034
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1090
  • Grundig M5 software/firmware update
    door owee9292 » 16 jul 2015 21:42 » in Grundig
    Reacties: 3
    Weergaves: 6782
  • MS 4100
    door HermanBes » 12 jul 2015 18:50 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 546
  • MS2010 Software