Hoi,
Ik heb een MS4100 met een volvo 940 uit 1997. Zonder het snelheidssignaal (tacho) werkt de MS4100 niet. Nu heb ik het snelheidssignaal van mijn auto op de MS4100 aangesloten. Als ik ga rijden denkt de MS4100 dat ik harder rij dan werkelijk, bv als ik 50 rij dan denk de MS4100 dat ik 80 rij. Hierdoor raakt hij in de war omdat hij denkt dat ik al verder ben dan in werkelijkheid. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Groeten Bertram
Snelheidssignaal te hoog
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 aug 2006 01:09
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je systeem zal toch eerst zelf moeten calibreren, of duurt dit verschijnsel al veel langer?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Ik denk, Gerritje, dat Bertram het bekende Volvo-probleem heeft. Volvo's zijn verr*kte slecht in staat een net pulssignaal te geven. Een zgn API monteren is dan vaak de oplossing. Kijk eens op http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Brow ... ntID=10331
Wel even Beijer bellen om te vragen welke API je nodig hebt.
Suc Bertram!
Wel even Beijer bellen om te vragen welke API je nodig hebt.
Suc Bertram!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Hier kan ik me helemaal in vinden, echter, er zijn nu eenmaal amateur-inbouwers die meteen na het inbouwen gaan rijden met Truus op de achtergrond en na een rondrit van een uur klagen dat eea niet correct functioneert. Vandaar mijn vraag over de omstandigheden waaronder het verschijnsel is gaan optreden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo denk ik daar ook over
Daarbij nog de opmerking dat, als TS nu een geheel foute snelheidsaanduiding krijgt via de 4100, de navigatie ook nooit fatsoenlijk kan werken.
En dus: eerst goed calibreren, zonder een bestemming in te geven met een goede kaart-CD op z'n minst een stief kwartiertje gaan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel afslagen. En die "netjes" nemen, niks afsnijden of zo
Dat werkt dan uiteraard alleen als je om te beginnen een goede GPS ontvangst hebt.
Pas als het dan niet goed blijkt te zijn is de puls de eerste verdachte, alhoewel de Volvo 940 nou niet op m'n lijstje staat met hoofdverdachten op dit punt. Wel de V/S40, dat is een alom erkend probleemgeval.
Groet,
JW
Daarbij nog de opmerking dat, als TS nu een geheel foute snelheidsaanduiding krijgt via de 4100, de navigatie ook nooit fatsoenlijk kan werken.
En dus: eerst goed calibreren, zonder een bestemming in te geven met een goede kaart-CD op z'n minst een stief kwartiertje gaan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel afslagen. En die "netjes" nemen, niks afsnijden of zo
Dat werkt dan uiteraard alleen als je om te beginnen een goede GPS ontvangst hebt.
Pas als het dan niet goed blijkt te zijn is de puls de eerste verdachte, alhoewel de Volvo 940 nou niet op m'n lijstje staat met hoofdverdachten op dit punt. Wel de V/S40, dat is een alom erkend probleemgeval.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 aug 2006 01:09
Ik heb inderdaad nog niet heel lang gereden, een aantal keer een paar rondjes in de buurt met een ingegeven bestemming. Dit is dus niet verstandig
De sateliet ontvangts is wel goed, van 5 tot 8 satelieten.
Morgen ga ik er een tijd mee rijden, dus zonder een bestemming in te geven?!
Is over de snelweg een goede optie?
Bij het calibreren past de MS4100 dus het tacho signaal aan, aan de via de sateliet gemeten snelheid?
Bedankt voor jullie reacties
De sateliet ontvangts is wel goed, van 5 tot 8 satelieten.
Morgen ga ik er een tijd mee rijden, dus zonder een bestemming in te geven?!
Is over de snelweg een goede optie?
Bij het calibreren past de MS4100 dus het tacho signaal aan, aan de via de sateliet gemeten snelheid?
Bedankt voor jullie reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Inderdaad, geen bestemming ingeven.
En juist NIET over de snelweg gaan rijden, maar in een gebied met veel bochten en afslagen, in de stad dus.
Je systeem past dan z'n interpretatie van het pulsgetal aan en weet dan hoeveel pulsen er werkelijk afgegeven worden per gereden kilometer. Dat doet 'ie door mapmatching, kaartvergelijking dus. De GPS speelt daarbij slechts in het begin een rol, als de calibratie wat begint te vorderen worden alleen de puls en de ingebouwde gyro als info-bron gebruikt.
Succes bij het calibreren, we horen het wel
Groet,
JW
En juist NIET over de snelweg gaan rijden, maar in een gebied met veel bochten en afslagen, in de stad dus.
Je systeem past dan z'n interpretatie van het pulsgetal aan en weet dan hoeveel pulsen er werkelijk afgegeven worden per gereden kilometer. Dat doet 'ie door mapmatching, kaartvergelijking dus. De GPS speelt daarbij slechts in het begin een rol, als de calibratie wat begint te vorderen worden alleen de puls en de ingebouwde gyro als info-bron gebruikt.
Succes bij het calibreren, we horen het wel
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik vermoedde het al en nu vermoed ik ook dat het wel zal gaan lukken!Ik heb inderdaad nog niet heel lang gereden, een aantal keer een paar rondjes in de buurt met een ingegeven bestemming. Dit is dus niet verstandig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 aug 2006 01:09
GELUKT!!!
Hartstikke bedankt!!
Ik kon het niet uit het boekje halen!
Nu nog een vraaagje... Ik lees veel over het achteruitrij signaal, de ene zegt dat het onzin is de ander dat het echt noodzakelijk is... maar wat is het nou?
Gr
Hartstikke bedankt!!
Ik kon het niet uit het boekje halen!
Nu nog een vraaagje... Ik lees veel over het achteruitrij signaal, de ene zegt dat het onzin is de ander dat het echt noodzakelijk is... maar wat is het nou?
Gr
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's mooi, weer iemand erbij die straks gewoon lekker kan navigeren met een goed werkend systeem.
En om dat echt, en onder alle omstandigheden goed te laten werken moet je maar even het verhaal bij Trick & Tips Achteruitrij signaal aansluiten? lezen
Groet,
JW
En om dat echt, en onder alle omstandigheden goed te laten werken moet je maar even het verhaal bij Trick & Tips Achteruitrij signaal aansluiten? lezen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |