slechte navigatie en weigerend systeem
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
slechte navigatie en weigerend systeem
Goedenavond,
Enige tijd geleden het VDO navigatiesysteem PC 5500 gekocht, dus met DVD en de paar keer dat we hem tot op heden gebruikt hebben heeft ons niet bepaald blij gemaakt, hieronder wat voorbeelden:
Het is nu 3 keer gebeurd dat het systeem niet werkte.
Bij vertrek de bestemming ingeprogrammeerd en weggereden. Daarna nog even tanken dus motor uit, tanken en weer starten en daar gaat het mis, het schermpje blijft op zwart staan. In de kofferbak gekeken en de lampjes brandden dus er was wel spanning. Van alles geprobeerd, scherm er afgekoppeld, opnieuw er op gezet, niets….. Motor uit gezet, opnieuw gestart, niets…. Geprobeerd of het er aan lag dat we de verlichting van de auto aan hadden dus lampen aan en uit, niets………..
Misschien moesten we de sleutel uit het contact halen en opnieuw er in en starten, niets…..
We hebben van alles geprobeerd, de meest onzinnige dingen en we kregen het niet aan de praat.
Onderweg nog verschillende malen geprobeerd of het ondertussen wel lukte maar het werkte niet.
Op de bestemming aangekomen zijn we daar een aantal uren gebleven. Toen we weer naar huis gingen toch maar weer geprobeerd en toen werkte het wel.
Dit is nu al 2x gebeurd. We hebben dit systeem nog niet zo lang en van de 4x dat we weg zijn geweest ging het 2x niet goed. Op zo’n manier heb ik absoluut geen vertouwen in het navigatiesysteem. Ik ben nu al zo ver dat ik ook voor alle zekerheid ook de route uit print voor ik weg ga en dat lijkt me toch niet de bedoeling, Tevens onderstaande softwareproblemen:
Sinds ca.4 maanden hebben we het VDO navigatiesysteem met DVD gekocht en we zijn tot onze grote teleustelling er achter gekomen dat de software niet goed is. We worden met grote regelmaat de verkeerde kant op gestuurd, b.v. midden op de snelweg in Rotterdam wordt er gemeld dat we om moeten keren. Moesten we wel even de auto over de vangrail tillen. In Apeldoorn moesten we rechtsaf, kwamen we in de voortuin van een woning terecht. In Els moesten we rechtsaf, kwamen we in de fietsenstalling van het NS station uit. Gisteren moesten we links, alleen dat was een fietspad. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het heeft een hoop geld gekost en we hebben absoluut geen vertrouwen meer in het systeem. Als we deze zomer op vakantie naar het buitenland gaan koop ik in ieder geval een goeie wegenkaart en print de te rijden route voor zekerheid maar uit.
Dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn van dit, naar wij dachten, perfecte systeem?
Kortom, u snapt het wel, wij zijn zeer ontevreden gebruikers.
Bovenstaand heb ik naar Navtech gemaild maar die kunnen niets voor ons doen.
Misschien dat er iemand van het forum is die ons kan helpen? P.s. het is geen gebruikt systeem maar splinternieuw!
Bij voorbaat mijn dank alvast, met vriendelijke groet.
Margriet
Enige tijd geleden het VDO navigatiesysteem PC 5500 gekocht, dus met DVD en de paar keer dat we hem tot op heden gebruikt hebben heeft ons niet bepaald blij gemaakt, hieronder wat voorbeelden:
Het is nu 3 keer gebeurd dat het systeem niet werkte.
Bij vertrek de bestemming ingeprogrammeerd en weggereden. Daarna nog even tanken dus motor uit, tanken en weer starten en daar gaat het mis, het schermpje blijft op zwart staan. In de kofferbak gekeken en de lampjes brandden dus er was wel spanning. Van alles geprobeerd, scherm er afgekoppeld, opnieuw er op gezet, niets….. Motor uit gezet, opnieuw gestart, niets…. Geprobeerd of het er aan lag dat we de verlichting van de auto aan hadden dus lampen aan en uit, niets………..
Misschien moesten we de sleutel uit het contact halen en opnieuw er in en starten, niets…..
We hebben van alles geprobeerd, de meest onzinnige dingen en we kregen het niet aan de praat.
Onderweg nog verschillende malen geprobeerd of het ondertussen wel lukte maar het werkte niet.
Op de bestemming aangekomen zijn we daar een aantal uren gebleven. Toen we weer naar huis gingen toch maar weer geprobeerd en toen werkte het wel.
Dit is nu al 2x gebeurd. We hebben dit systeem nog niet zo lang en van de 4x dat we weg zijn geweest ging het 2x niet goed. Op zo’n manier heb ik absoluut geen vertouwen in het navigatiesysteem. Ik ben nu al zo ver dat ik ook voor alle zekerheid ook de route uit print voor ik weg ga en dat lijkt me toch niet de bedoeling, Tevens onderstaande softwareproblemen:
Sinds ca.4 maanden hebben we het VDO navigatiesysteem met DVD gekocht en we zijn tot onze grote teleustelling er achter gekomen dat de software niet goed is. We worden met grote regelmaat de verkeerde kant op gestuurd, b.v. midden op de snelweg in Rotterdam wordt er gemeld dat we om moeten keren. Moesten we wel even de auto over de vangrail tillen. In Apeldoorn moesten we rechtsaf, kwamen we in de voortuin van een woning terecht. In Els moesten we rechtsaf, kwamen we in de fietsenstalling van het NS station uit. Gisteren moesten we links, alleen dat was een fietspad. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het heeft een hoop geld gekost en we hebben absoluut geen vertrouwen meer in het systeem. Als we deze zomer op vakantie naar het buitenland gaan koop ik in ieder geval een goeie wegenkaart en print de te rijden route voor zekerheid maar uit.
Dit kan en mag toch niet de bedoeling zijn van dit, naar wij dachten, perfecte systeem?
Kortom, u snapt het wel, wij zijn zeer ontevreden gebruikers.
Bovenstaand heb ik naar Navtech gemaild maar die kunnen niets voor ons doen.
Misschien dat er iemand van het forum is die ons kan helpen? P.s. het is geen gebruikt systeem maar splinternieuw!
Bij voorbaat mijn dank alvast, met vriendelijke groet.
Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Margriet,
Je verhaal duidt er op dat er iets helemaal mis zit, met veel kenmerken van een verkeerde installatie
En dus als eerste vraag: Wie heeft je systeem geïnstalleeerd?
Voorts de vraag wat voor GPS antenne je hebt, waar die gemonteerd zit en natuulijk de vraag welk merk en type auto je hebt.
Laat even weten, we zullen zeker proberen je verder te helpen, want zó is het natuurlijk een puinhoop
Groet,
JW
Je verhaal duidt er op dat er iets helemaal mis zit, met veel kenmerken van een verkeerde installatie
En dus als eerste vraag: Wie heeft je systeem geïnstalleeerd?
Voorts de vraag wat voor GPS antenne je hebt, waar die gemonteerd zit en natuulijk de vraag welk merk en type auto je hebt.
Laat even weten, we zullen zeker proberen je verder te helpen, want zó is het natuurlijk een puinhoop
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Magriet,
Wat een treurig verhaal voor iemand die zo'n mooi systeem heeft.
Toch een paar vragen:
Is de inbouw door een specialist (svp geen namen noemen) gedaan of door jullie zelf ?
Is alle bedrading wel aangesloten puls, achteruitrijdraad ?
Laat hier is naar kijken kijken.
Je kan ook beter een mailtje naar VDO sturen zij zijn tenslotte de fabrikant en niet NavTech.
Wat doet uw leverancier aan de klachten ?
Groeten Han
Wat een treurig verhaal voor iemand die zo'n mooi systeem heeft.
Toch een paar vragen:
Is de inbouw door een specialist (svp geen namen noemen) gedaan of door jullie zelf ?
Is alle bedrading wel aangesloten puls, achteruitrijdraad ?
Wat ik een beetje uit bovenstande opmaak is dat de vaste 12 volt waar het toestel op aangeloten is te ver wegzakt met starten.Magriet schreef:Bij vertrek de bestemming ingeprogrammeerd en weggereden. Daarna nog even tanken dus motor uit, tanken en weer starten en daar gaat het mis, het schermpje blijft op zwart staan. In de kofferbak gekeken en de lampjes brandden dus er was wel spanning. Van alles geprobeerd, scherm er afgekoppeld, opnieuw er op gezet, niets….. Motor uit gezet, opnieuw gestart, niets…. Geprobeerd of het er aan lag dat we de verlichting van de auto aan hadden dus lampen aan en uit, niets………..
Misschien moesten we de sleutel uit het contact halen en opnieuw er in en starten, niets…..
We hebben van alles geprobeerd, de meest onzinnige dingen en we kregen het niet aan de praat.
Onderweg nog verschillende malen geprobeerd of het ondertussen wel lukte maar het werkte niet.
Op de bestemming aangekomen zijn we daar een aantal uren gebleven. Toen we weer naar huis gingen toch maar weer geprobeerd en toen werkte het wel.
Laat hier is naar kijken kijken.
Dit wijst toch erop dat niet alle bedrading (goed) aangesloten is.Magriet schreef:Dit is nu al 2x gebeurd. We hebben dit systeem nog niet zo lang en van de 4x dat we weg zijn geweest ging het 2x niet goed. Op zo’n manier heb ik absoluut geen vertouwen in het navigatiesysteem. Ik ben nu al zo ver dat ik ook voor alle zekerheid ook de route uit print voor ik weg ga en dat lijkt me toch niet de bedoeling, Tevens onderstaande softwareproblemen:
Sinds ca.4 maanden hebben we het VDO navigatiesysteem met DVD gekocht en we zijn tot onze grote teleustelling er achter gekomen dat de software niet goed is. We worden met grote regelmaat de verkeerde kant op gestuurd, b.v. midden op de snelweg in Rotterdam wordt er gemeld dat we om moeten keren. Moesten we wel even de auto over de vangrail tillen. In Apeldoorn moesten we rechtsaf, kwamen we in de voortuin van een woning terecht. In Els moesten we rechtsaf, kwamen we in de fietsenstalling van het NS station uit. Gisteren moesten we links, alleen dat was een fietspad.
Magriet schreef:Bovenstaand heb ik naar Navtech gemaild maar die kunnen niets voor ons doen.
Je kan ook beter een mailtje naar VDO sturen zij zijn tenslotte de fabrikant en niet NavTech.
Wat doet uw leverancier aan de klachten ?
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo Margriet,
Zelf ben ik ook zo'n drie maanden in het bezit van de MS5500.
Na de nieuwe software versie MO5591 heb ik geen problemen gehad met het navigeren.
Ook het uitvallen van het systeem is nog niet voorgekomen.
Met betrekking tot de wegenatlas ben ik nu een poosje aan het navigeren met Teleatlas 2004/01 het valt mij op dat deze regelmatig ernstige fouten van het wegennet bevat welke niet in de Navtech 2004/01 voorkomen.
Daar je gebruikt maakt van de Navtech DVD zou ik het dus echt in de aansluiting zoeken.
A1 zwart/wit Signaal kilometerteller digitaal
A2 wit/geel Schakelingang achteruitrijsignaal (+)
A3 wit/bruin Signaal Kilometerteller analoog
A4 rood + 12V Duurplus
A5 Wit/Blauw Schakelingang (mute)
A6 Grijs Dimlicht
A7 Paars +12V mag niet uitschakelen bij starten motor !!
A8 Bruin minpool
Mvgr,
Willem.
Zelf ben ik ook zo'n drie maanden in het bezit van de MS5500.
Na de nieuwe software versie MO5591 heb ik geen problemen gehad met het navigeren.
Ook het uitvallen van het systeem is nog niet voorgekomen.
Het niet goed navigeren kan als oorzaak hebben dat het tachosignaal niet goed is aangesloten met dit nieuwe systeem zitten er twee aansluitingen voor het tachosignaal (A1 Zwart/wit =Digitaal) of (A3 Bruin/Wit=Anoloog) afhankelijk van het door het voertuig geleverde soort signaal moet één van beide worden aangesloten.Sinds ca.4 maanden hebben we het VDO navigatiesysteem met DVD gekocht en we zijn tot onze grote teleustelling er achter gekomen dat de software niet goed is. We worden met grote regelmaat de verkeerde kant op gestuurd, b.v. midden op de snelweg in Rotterdam wordt er gemeld dat we om moeten keren. Moesten we wel even de auto over de vangrail tillen. In Apeldoorn moesten we rechtsaf, kwamen we in de voortuin van een woning terecht. In Els moesten we rechtsaf, kwamen we in de fietsenstalling van het NS station uit. Gisteren moesten we links, alleen dat was een fietspad. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het heeft een hoop geld gekost en we hebben absoluut geen vertrouwen meer in het systeem. Als we deze zomer op vakantie naar het buitenland gaan koop ik in ieder geval een goeie wegenkaart en print de te rijden route voor zekerheid maar uit.
Met betrekking tot de wegenatlas ben ik nu een poosje aan het navigeren met Teleatlas 2004/01 het valt mij op dat deze regelmatig ernstige fouten van het wegennet bevat welke niet in de Navtech 2004/01 voorkomen.
Daar je gebruikt maakt van de Navtech DVD zou ik het dus echt in de aansluiting zoeken.
A1 zwart/wit Signaal kilometerteller digitaal
A2 wit/geel Schakelingang achteruitrijsignaal (+)
A3 wit/bruin Signaal Kilometerteller analoog
A4 rood + 12V Duurplus
A5 Wit/Blauw Schakelingang (mute)
A6 Grijs Dimlicht
A7 Paars +12V mag niet uitschakelen bij starten motor !!
A8 Bruin minpool
Mvgr,
Willem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Willem,
Even een vraag tussendoor.
Zit er in de MS5500 ook een menu net als de MS5000 waar je met de code 6330 in komt.
Als dat er ook in zit kan Magriet kijken of de puls en achteruitrijdraad goed aangesloten zijn.
En is de spanning wel goed maar dat zal niet zo makkelijk zijn.
Groeten Han
Even een vraag tussendoor.
Zit er in de MS5500 ook een menu net als de MS5000 waar je met de code 6330 in komt.
Als dat er ook in zit kan Magriet kijken of de puls en achteruitrijdraad goed aangesloten zijn.
En is de spanning wel goed maar dat zal niet zo makkelijk zijn.
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo Han,
De MS5500 werkt met hetzelfde menu 6330.
Volgens de gebruiksaanwijzing kan het signaal ook getest worden dmv de boordcomputerfunctie deze zou dan een snelheid moeten aangeven die overeen komt met de werkelijke snelheid.
mvgr.
Willem
De MS5500 werkt met hetzelfde menu 6330.
Volgens de gebruiksaanwijzing kan het signaal ook getest worden dmv de boordcomputerfunctie deze zou dan een snelheid moeten aangeven die overeen komt met de werkelijke snelheid.
mvgr.
Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Magriet,
We gaan wat dingen doorlopen.
Ga met je systeem naar MENU
Kies vervolgens voor INSTELLINGEN
Vervolgens SYSTEEMINFORMATIE
Dan DIAGNOSE de CODE is 6330
Selecteer dan I/O Status lezen
Zet de versnelling in zijn achteruit en kijk of RICHTING van D naar R gaat (R is achteruit rijden)
Rij een rondje en kijk of er een TACHO PULS is.
Als je je licht aan doet moet er bij licht ook aan komen te staan.
En kijk ook wat de accu is.
We wachten je antwoorden af.
Groeten Han
We gaan wat dingen doorlopen.
Ga met je systeem naar MENU
Kies vervolgens voor INSTELLINGEN
Vervolgens SYSTEEMINFORMATIE
Dan DIAGNOSE de CODE is 6330
Selecteer dan I/O Status lezen
Zet de versnelling in zijn achteruit en kijk of RICHTING van D naar R gaat (R is achteruit rijden)
Rij een rondje en kijk of er een TACHO PULS is.
Als je je licht aan doet moet er bij licht ook aan komen te staan.
En kijk ook wat de accu is.
We wachten je antwoorden af.
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
bericht van Margriet
Hallo Han,
Ik heb je reactie gelezen maar op dit moment kan ik niets chequen, het systeem is n.l. weer opgestuurd naar VDO Dayton.
Wel heb ik de reacties die ik tot nu toe heb ontvangen van jullie doorgemaild naar mijn leverancier
Dus totdat ik het systeem weer terug heb kan ik niets doen. Ik laat weer van me horen als ik hem weer heb.
Hartelijk dank alvast voor je snelle reactie,
Groten, Margriet
Ik heb je reactie gelezen maar op dit moment kan ik niets chequen, het systeem is n.l. weer opgestuurd naar VDO Dayton.
Wel heb ik de reacties die ik tot nu toe heb ontvangen van jullie doorgemaild naar mijn leverancier
Dus totdat ik het systeem weer terug heb kan ik niets doen. Ik laat weer van me horen als ik hem weer heb.
Hartelijk dank alvast voor je snelle reactie,
Groten, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
bericht van Margriet aan Han
Hallo Han,
mijn leverancier heeft naar aanleiding van de reacties van jullie forum mij het volgende antwoord gemaild:
Beste Margriet,
Ik weet nu inmiddels na 2 keer meten dat het niet aan de aansluitingen ligt, ik heb de 2e maal zelf ook gemeten....
Het ligt aan de PC5500,
Je pc zal volgend jaar wel gerepareerd worden....vakanties, feestdagen...
Gezien bovenstaand antwoord zal ik eerst moeten afwachten wat er nu uit komt als het apparaat terug is! Ik zie het echter somber in omdat ze de vorige keer het opgelost zouden hebben. Ik heb er nog geen plezier van gehad en heb spijt dat ik voor VDO Dayton heb gekozen!
Ik neem weer kontakt met je op tegen die tijd als je dat tenminste goed vindt!
Fijne jaarwisseling, groeten
Margriet
mijn leverancier heeft naar aanleiding van de reacties van jullie forum mij het volgende antwoord gemaild:
Beste Margriet,
Ik weet nu inmiddels na 2 keer meten dat het niet aan de aansluitingen ligt, ik heb de 2e maal zelf ook gemeten....
Het ligt aan de PC5500,
Je pc zal volgend jaar wel gerepareerd worden....vakanties, feestdagen...
Gezien bovenstaand antwoord zal ik eerst moeten afwachten wat er nu uit komt als het apparaat terug is! Ik zie het echter somber in omdat ze de vorige keer het opgelost zouden hebben. Ik heb er nog geen plezier van gehad en heb spijt dat ik voor VDO Dayton heb gekozen!
Ik neem weer kontakt met je op tegen die tijd als je dat tenminste goed vindt!
Fijne jaarwisseling, groeten
Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Magriet,
Ondanks alles toch fijne dagen en voor volgend jaar hoop ik dat je de juiste weg weet.
Groeten Han
Ondanks alles toch fijne dagen en voor volgend jaar hoop ik dat je de juiste weg weet.
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
geloof me, als jij dat systeem werkend hebt na die software update (vermoedlijke oorzaak) ben je er echt wel blij mee, maar besef dat je een van eerste bent met dit systeem, en overal zitten schoonheids foutjes in, maar snap ook wel dat het balen is als je hen net nieuw hebt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
Hallo, dit zijn nu de problemen waar ik op 25 nov.al om gevraagd heb,en tevens jammer dat ik dit bericht niet eerder gelezen heb.Ik heb inmiddels ruime ervaring met de 5500 waar ik niet op zit/zat te wachten.
Cees
Cees
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18
hallo
Even een paar vragen tussendoor:
- zit de computer horizontaal gemonteerd ? (zit de voor kant even hoog als de achterkant)
zo niet hellingshoek instellen zodat de gyroscoop hierme rekening kan houden anders heeft ie geen idee welke richting hij opmoet.
hellingshoek instellen contact uit 5 sec wachten en dan weer aan dan is dit opgeslagen houdt de computer er rekening mee.
- Misschien overbodig (is al een paar keer gevraagd) daalt de geschakelde spanning niet onder de 9 Volt
- wat voor auto waar zit het in gemonteerd waar zit de GPS ( geen gelamineerd voorruit) normaal gesproken 6 a 7 satelieten en min 3
- zit inderdaad de achteruit aangesloten D en R ? (R= reverse en niet de R van racen)
Uit je verhaal op te maken denk ik aan de GPS antenne of aan de opstellingshoek tja en als laatste kan het natuurlijk altijd een intern probleem zijn
Gr Jeff
Even een paar vragen tussendoor:
- zit de computer horizontaal gemonteerd ? (zit de voor kant even hoog als de achterkant)
zo niet hellingshoek instellen zodat de gyroscoop hierme rekening kan houden anders heeft ie geen idee welke richting hij opmoet.
hellingshoek instellen contact uit 5 sec wachten en dan weer aan dan is dit opgeslagen houdt de computer er rekening mee.
- Misschien overbodig (is al een paar keer gevraagd) daalt de geschakelde spanning niet onder de 9 Volt
- wat voor auto waar zit het in gemonteerd waar zit de GPS ( geen gelamineerd voorruit) normaal gesproken 6 a 7 satelieten en min 3
- zit inderdaad de achteruit aangesloten D en R ? (R= reverse en niet de R van racen)
Uit je verhaal op te maken denk ik aan de GPS antenne of aan de opstellingshoek tja en als laatste kan het natuurlijk altijd een intern probleem zijn
Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
bericht voor bmis
Hallo bmis,
Ik heb net je reactie op mijn probleem gelezen en begrijp eigenlijk uit jouw bericht dat je dezelfde klachten hebt?
Wil je me daar wat meer over laten weten?
Ik ben nu in contact met Navtech over de software en zij proberen het af te schuiven naar VDO-Dayton, maar volgens mij zijn zij toch echt zelf verantwoordelijk voor de fouten op de DVD.
Ik ben benieuwd naar je antwoord,
groeten, Margriet.
Ik heb net je reactie op mijn probleem gelezen en begrijp eigenlijk uit jouw bericht dat je dezelfde klachten hebt?
Wil je me daar wat meer over laten weten?
Ik ben nu in contact met Navtech over de software en zij proberen het af te schuiven naar VDO-Dayton, maar volgens mij zijn zij toch echt zelf verantwoordelijk voor de fouten op de DVD.
Ik ben benieuwd naar je antwoord,
groeten, Margriet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Re: bericht voor bmis
Hallo Magriet,margriet schreef:Hallo bmis,
Ik ben nu in contact met Navtech over de software en zij proberen het af te schuiven naar VDO-Dayton, maar volgens mij zijn zij toch echt zelf verantwoordelijk voor de fouten op de DVD.
Ik ben benieuwd naar je antwoord,
groeten, Margriet.
Ik denk dat navtech gelijk heeft en dat de fouten niet in het kaart matriaal zitten.
Ga er vanuit dat als het kaartmatriaal niet goed is er hier wel heel veel klachten zouden zijn, buiten dat Uw systeem DVD's gebruikt is de kaart het zelfde als de CD versie.
Als ik je goed begrepen heb is je navigatie computer toch ter reparatie ?
Wacht dit nu eerst af en kijk dan of de aansluitingen vaste 12V en geschakelde 12V, snelheidspuls en achteruitrijdraad goed aangesloten zijn.
Het komt gewoon te vaak voor dat er hier fouten in zitten.
Inbouw stations sluiten haast nooit de achteruitrijdraad aan vinden ze teveel werk.
En daar komen een hoop problemen van ondertussen dat de kaart niet goed werkt.
Lees DIT eens voor wat betreft de achteruitrij signaal dan begrijp je meteen waardoor je afwijking in je kaartmatriaal kan krijgen.
Groeten Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
aanvulling op klacht niet werkend navigatiesysteem
wat ik in het hele verhaal nog vergeten ben te vertellen is dat bij de laatste keer dat de computer weer niet werkte, we rechtstreeks doorgereden zijn naar de leverancier, die heeft, nadat hij met zijn oor heel dicht bij het apparaat heeft gezeten, de stekker van de stroomtoevoer eruit gehaald, hij hoorde n.l. de DVD niet draaien. Toen hij die stekker er even later weer in deed werkte het apparaat weer. Hij heeft na die tijd een poos met onze pc in zijn eigen auto gereden maar toen werkte het wel. Nu is hij dus weer opgestuurd naar VDO en wachten we maar weer af.
Zelf dacht ik, misschien wel heel naief, dat het apparaat ontregeld werd door zo'n betaalunit bij de benzinepomp, je weet wel, waar je je pasje in moet doen om te betalen, omdat het elke keer gebeurde na het tanken.
We reden van huis naar de pomp, motor uit, tenken, starten en weg rijden. En dan werkte het apparaat niet meer.
Maar die logica gaat niet op want het is ook bij een normale pomp gebeurd. Misschien maar beter gaan fietsen?!!
Groeten en iedereen een goede jaarwisseling, en bedankt voor het mee denken!
Margriet
Zelf dacht ik, misschien wel heel naief, dat het apparaat ontregeld werd door zo'n betaalunit bij de benzinepomp, je weet wel, waar je je pasje in moet doen om te betalen, omdat het elke keer gebeurde na het tanken.
We reden van huis naar de pomp, motor uit, tenken, starten en weg rijden. En dan werkte het apparaat niet meer.
Maar die logica gaat niet op want het is ook bij een normale pomp gebeurd. Misschien maar beter gaan fietsen?!!
Groeten en iedereen een goede jaarwisseling, en bedankt voor het mee denken!
Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Re: aanvulling op klacht niet werkend navigatiesysteem
Als ik dit lees weet ik bijna 100 % zeker dat de aansluitingen in de auto niet goed zijn.margriet schreef:wat ik in het hele verhaal nog vergeten ben te vertellen is dat bij de laatste keer dat de computer weer niet werkte, we rechtstreeks doorgereden zijn naar de leverancier, die heeft, nadat hij met zijn oor heel dicht bij het apparaat heeft gezeten, de stekker van de stroomtoevoer eruit gehaald, hij hoorde n.l. de DVD niet draaien. Toen hij die stekker er even later weer in deed werkte het apparaat weer. Hij heeft na die tijd een poos met onze pc in zijn eigen auto gereden maar toen werkte het wel. Nu is hij dus weer opgestuurd naar VDO en wachten we maar weer af.
Margriet
Anders zou de navigatie bij de leverancier in zijn auto ook niet werken.
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hoi Margriet,
Echt heel jammer dat het navigatie systeem je zo in de steek laat, ik weet zeker dat wanneer de fouten opgelost zijn je een perfect systeem hebt.
Omdat je aangeeft dat het na het afzetten van de motor gebeurt denk ik toch dat er iets mis met de aansluiting van de plus.
Normaal als je het contact uitzet reset de computer zich na ongeveer 5 minuten wanneer er echter spanning op blijft kan hij zich niet resetten, dit gebeurde wel toen je dealer de stekker los koppelde.
Met name het verhaal van Han over het achteruit rijsignaal heb ik bij de dealer destijds ook aangekaart zowel de autodealer als het inbouwstation sloten standaard het achteruitsignaal niet aan.
Over de service van VDO ben ik ook tevreden, nadat vorig jaar mijn oude navigatiecomputer (MS5000) vast stond is deze binnen twee weken gratis weer gerepareerd.
Ook de softwareversie MO5075 werdt gratis vervangen door de MO5076 toen bleek dat er fouten in zaten.
Ik hoop dat je volgend jaar ook het plezier van het navigatiesysteem mag beleven zoals ik nu.
Mvgr.
Willem.
Echt heel jammer dat het navigatie systeem je zo in de steek laat, ik weet zeker dat wanneer de fouten opgelost zijn je een perfect systeem hebt.
Omdat je aangeeft dat het na het afzetten van de motor gebeurt denk ik toch dat er iets mis met de aansluiting van de plus.
Normaal als je het contact uitzet reset de computer zich na ongeveer 5 minuten wanneer er echter spanning op blijft kan hij zich niet resetten, dit gebeurde wel toen je dealer de stekker los koppelde.
Met name het verhaal van Han over het achteruit rijsignaal heb ik bij de dealer destijds ook aangekaart zowel de autodealer als het inbouwstation sloten standaard het achteruitsignaal niet aan.
Over de service van VDO ben ik ook tevreden, nadat vorig jaar mijn oude navigatiecomputer (MS5000) vast stond is deze binnen twee weken gratis weer gerepareerd.
Ook de softwareversie MO5075 werdt gratis vervangen door de MO5076 toen bleek dat er fouten in zaten.
Ik hoop dat je volgend jaar ook het plezier van het navigatiesysteem mag beleven zoals ik nu.
Mvgr.
Willem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ter aanvulling, en wellicht overbodig, maar toch..
Als de geschakelde plus bij het starten onderbroken wordt krijg je deze verschijnselen ook.
Bij mijn MS 5000 gebeurde dat ook, en destijds had ik hetzelfde probleem bij mijn Philips DCC autoradio, de 822. Als je daar een DCC draaide, en je startte opnieuw, zat de zaak vast. Nadat ik er een extra schakeling ingemaakt had die dit onderbreken ophief, was het probleem verholpen.
Bij mijn MS 5000 heb ik dat ook gedaan, met de "twee-dioden-schakeling". Het kan ook met een tijdvertragingsrelais. Zie ook het verhaal bij Tips & Tricks.
Groet,
JW
Ter aanvulling, en wellicht overbodig, maar toch..
Als de geschakelde plus bij het starten onderbroken wordt krijg je deze verschijnselen ook.
Bij mijn MS 5000 gebeurde dat ook, en destijds had ik hetzelfde probleem bij mijn Philips DCC autoradio, de 822. Als je daar een DCC draaide, en je startte opnieuw, zat de zaak vast. Nadat ik er een extra schakeling ingemaakt had die dit onderbreken ophief, was het probleem verholpen.
Bij mijn MS 5000 heb ik dat ook gedaan, met de "twee-dioden-schakeling". Het kan ook met een tijdvertragingsrelais. Zie ook het verhaal bij Tips & Tricks.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
Hallo Margriet,als jij je 5500 terug hebt laat het mij dan even weten.Net als idereen op dit forum wil ik/wij je helpen om er voor te zorgen dat je 5500 goed gaat werken,alleen zonder systeem gaat het niet.
Cees
Cees
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
Hallo Cees,
Ik zal het je laten weten. Heb jij zelf ook geen goede ervaring met VDO Dayton?
Margriet
Ik zal het je laten weten. Heb jij zelf ook geen goede ervaring met VDO Dayton?
Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 jan 2004 00:21
Probleme met Navi systeem
Hallo Margriet,
Nou om te beginnen is het inderdaad klote als het spulletje niet naar behoren werkt, maar er zijn toch een paar punten waar even op gelet moet worden:
* Plaats van de antenne, niet onder staal oid.
* In geval van een zonwerende ruit (te zien aan de paars/blauwe gloed over de ruit aan de buitenzijde) weghalen die GPS antenne daar, geeft veel problemen.
* Check alle aansluitingen, met name de geschakelde plus, die moet op een geschakelde plus zitten die tijdens starten niet afvalt.
* En Navtech, tja wat moet ik daar van zeggen, ik heb zelf Carin 522 gehad met zowel kaarten van TeleAtlas als van Navtech en die laatste stuurde me consequent de verkeerde kant op. Kijk even op de site van TeleAtlas of ze inmiddels ook DVD's maken voor VDO.
Je mag ook even bellen hoor als je wilt
06 - 55 89 23 49
M.vr.gr. Peter
Nou om te beginnen is het inderdaad klote als het spulletje niet naar behoren werkt, maar er zijn toch een paar punten waar even op gelet moet worden:
* Plaats van de antenne, niet onder staal oid.
* In geval van een zonwerende ruit (te zien aan de paars/blauwe gloed over de ruit aan de buitenzijde) weghalen die GPS antenne daar, geeft veel problemen.
* Check alle aansluitingen, met name de geschakelde plus, die moet op een geschakelde plus zitten die tijdens starten niet afvalt.
* En Navtech, tja wat moet ik daar van zeggen, ik heb zelf Carin 522 gehad met zowel kaarten van TeleAtlas als van Navtech en die laatste stuurde me consequent de verkeerde kant op. Kijk even op de site van TeleAtlas of ze inmiddels ook DVD's maken voor VDO.
Je mag ook even bellen hoor als je wilt
06 - 55 89 23 49
M.vr.gr. Peter
Ik ben voornamelijk hobbymatig bezig met autoelectronica, radio's telefoons en navisystemen, en help graag anderen die zelf dingen installeren maar er niet uitkomen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 28 dec 2003 22:32
bericht voor Peter
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie. Ik heb al een mailtje naar Tela-atlas gestuurd dus dat is even afwachten.
Als ik mijn systeem weer terug heb en er nog niet uitkom, dan bel ik je graag!
Voorlopig moet ik eerst wachten tot hij terug is. We hebben hem nu ca. 4 maanden en zijn hem nu in het totaal al 6 weken kwijt. Dus ik BAAL met hoofdletters, heeft per slot van rekening een lieve cent gekost en dan dit.
Dus bedankt voor je aanbod, ik zal je zeker bellen als het nodig is.
Groeten, Margriet
Bedankt voor je reactie. Ik heb al een mailtje naar Tela-atlas gestuurd dus dat is even afwachten.
Als ik mijn systeem weer terug heb en er nog niet uitkom, dan bel ik je graag!
Voorlopig moet ik eerst wachten tot hij terug is. We hebben hem nu ca. 4 maanden en zijn hem nu in het totaal al 6 weken kwijt. Dus ik BAAL met hoofdletters, heeft per slot van rekening een lieve cent gekost en dan dit.
Dus bedankt voor je aanbod, ik zal je zeker bellen als het nodig is.
Groeten, Margriet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 18 nov 2003 23:44
Hallo Magriet,
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken over het kaartmateriaal van Navtech. De ervaringen van Peter zijn aan het systeem te zien van enige tijd geleden. Ik gebruik zelf ook Navtech en ben zeer tevreden. Als je de duitse forums volgt waar ook discussies gevoerd worden over dit onderwerp dan springt in mijn beleving Navtech er positiever uit. Een uitspraak in de mail van Peter dat de Navtech software hem consequent de verkeerde kant op stuurde lijkt me wel zeer overtrokken. In elk kaartmateriaal of het nou Navtech of TeleAtlas is zitten fouten maar die zijn nooit van dien aard dat je consequent de verkeerde kant opgestuurd wordt. Overigens schrijft WS een aantal draadjes terug in dit onderwerp dat hij problemen heeft met TeleAtlas die hij niet heeft met Navtech.
Overigens toont Navtech zich elders op deze site van een zeer goede kant door in het formum over het Navtech kaartmateriaal alle vragen en opmerkingen te beantwoorden danwel in behandeling te nemen, daar kan Tele atlas tot op heden niet aan tippen.
Zoek de problemen die je hebt met je systeem vooralsnog maar niet in het kaartmateriaal.
Groeten Toine
(Zeer tevreden gebruiker MS3200 met CI-Q Europa 1 jaar NT2003/01 en binnenkort NT 2004)
Ik zou me vooralsnog geen zorgen maken over het kaartmateriaal van Navtech. De ervaringen van Peter zijn aan het systeem te zien van enige tijd geleden. Ik gebruik zelf ook Navtech en ben zeer tevreden. Als je de duitse forums volgt waar ook discussies gevoerd worden over dit onderwerp dan springt in mijn beleving Navtech er positiever uit. Een uitspraak in de mail van Peter dat de Navtech software hem consequent de verkeerde kant op stuurde lijkt me wel zeer overtrokken. In elk kaartmateriaal of het nou Navtech of TeleAtlas is zitten fouten maar die zijn nooit van dien aard dat je consequent de verkeerde kant opgestuurd wordt. Overigens schrijft WS een aantal draadjes terug in dit onderwerp dat hij problemen heeft met TeleAtlas die hij niet heeft met Navtech.
Overigens toont Navtech zich elders op deze site van een zeer goede kant door in het formum over het Navtech kaartmateriaal alle vragen en opmerkingen te beantwoorden danwel in behandeling te nemen, daar kan Tele atlas tot op heden niet aan tippen.
Zoek de problemen die je hebt met je systeem vooralsnog maar niet in het kaartmateriaal.
Groeten Toine
(Zeer tevreden gebruiker MS3200 met CI-Q Europa 1 jaar NT2003/01 en binnenkort NT 2004)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 288
-
-
VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 1144
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1888
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 594
-
-
multifunctionees systeem. autoradio/navigatie/achteruitrijcamera
door frank_jenniskens » 10 mar 2017 12:24 » in Aankoop advies -
Reacties: 0
Weergaves: 690
-
-
-
hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan -
Reacties: 0
Weergaves: 1440
-