slechte navigatie en weigerend systeem

BMIS
Normal Member
Normal Member

Bericht door BMIS »

Nog even voor de duidelijkheid,bij de 2003/03 update voor de MS 5500 krijg je van VDO een DVD van Navtech en van Teleatlas mee alsmede een software Update.(gaat niet op bij onbeperkte vrijschakeling uiteraard)
Dit word gedaan zodat iedereen de DVD naar keuze kan gaan gebruiken waarschijnlijk,meer informatie hier over is op te vragen bij het C-IQ centrum.

Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MvanderHeide
Junior Member
Junior Member

Uitvallen MS5500 heb ik soms ook.

Bericht door MvanderHeide »

Margriet,

Het uitvallen van de MS5500 heb ik soms ook. Inderdaad komt het bij mij soms ook voor dat na het starten het display zwart blijft. Ik heb het systeem nu zo'n half jaar en het is denk ik 2 keer voorgekomen (terwijl ik de auto dagelijks gebruik).

Wat bij mij die twee keer heeft gewerkt is de moter uitzetten, sleutel eruit en eruit laten totdat alle lampjes (die blauwe op de MS5500) uit zijn. Dan opnieuw starten en voila. Start je te vroeg, dan is het systeem nog niet "uit" geweest.

Ook ik moet zeggen dat sinds de nieuwe software (meegeleverd bij de C-IQ update) het probleem niet meer is voorgekomen.

Als laatste ben ik ervan overtuigd dat dit veruit het beste navigatiesysteem is dat er op dit moment te krijgen is. Oké, ik weet het, niet iedereen vindt dat maar het is mijn mening.

Laat alsjeblieft weten wat er uit de conversatie komt tussen de leverancier en VDO-Dayton. Ik ben ook van mening dat NavTech niets aan de problemen kan doen. De NavTech DVD 2004/1 bevat heel weinig fouten en zeker niet zoals jij die beschrijft. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat de weg verandert is sinds het branden van de DVD, maar dat zijn echt uitzonderingen.

Groeten en sterkte,

Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

balen balen en nog eens balen...............

Bericht door margriet »

Hallo Marco en andere helpers,

Ik heb net pas je mail gelezen en kan je het volgende vertellen:
We hebben tijdelijk - omdat ons eigen systeem weer ter reparatie is - de apparatuur van de leverancier in onze auto met daarin de DVD 2004/1
Ik woon in Deventer en we gingen vandaag even naar de Makro in Duiven. Om het systeem uit te testen hadden we keurig alle gegevens ingevuld en gingen op weg. Wat schetst onze verbazing (en niet alleen verbazing, we worden zo langzamerhand witheet van woede) stuurt het syst. ons op een gegeven moment links af, de Twentsestraat op. Nu woon ik zo ongeveer 50 jaar in Deventer en de Twentsestraat bestaat niet eens in Deventer, het was de Veenweg, en die bestaat al langer dan ik in Deventer woon.
Dus hoezo uitzondering...???!!!
Sorry als het bitcherig overkomt, zo bedoel ik het niet, tenminste niet tegenover jullie, de helpers en meedenkers.
Ik baal alleen zo ontzettend, daar kun je je geen voorstelling van maken.
Vijf maanden hebben we het nu en het barst echt van de fouten, en het betreft echt geen nieuwe verkeerssituaties, alle keren ging het om reeds jaren bestaande woonwijken.
Ik hou mijn hart vast als we van de zomer met vakantie gaan, een goede wegenkaart en een uitgeprinte route gaan zeker mee. Ik heb echt het gevoel dat we zo'n € 2500,00 weg hebben gegooid.
Bedankt voor jullie reacties en meedenken, groeten van een stevig balende
Margriet :evil: :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Begrijpelijk dat je je boos voelt, zoiets zou niet moeten gebeuren.

Toch even een vraag: was het alleen een foute straatnaam die aangegeven werd, oftewel moest het de Veenweg zijn terwijl er de Twenteweg aangeduid werd, of ging er ook iets verkeerd met het navigeren?
En kwam je toch op je bestemming in Duiven, al dan niet met een omweg? En als dat laatste het geval was, waar ging dat dan fout?

Nog een vraag: welke DVD heb je in je systeem, de NavTech of de TeleAtlas?
Als het de eerste is, dus een NavTech, zet dat een vraag/klacht dan onder het kopje NavTech, het NavTech Help Site Team zal dan zeker reageren.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

klacht software Navtech

Bericht door margriet »

Hallo JW

Het moest de Veenweg zijn, de Twentsestraat bestaat niet eens in Deventer. Stomverbaasd reden we toch maar door om na een paar honderd meter links af gestuurd te worden, alleen, als we dat coommando op zouden hebben gevolgd zouden we op een parkeerplaats van een Hogeschool zijn uitgekomen.
We zijn toen maar zonder navigatie naar Duiven gereden, per slot van rekening weten we zelf ook wel hoe we daar moeten komen. We zijn alleen het systeem aan het uit testen omdat we van de zomer naar Frankrijk en Spanje willen.
Navtech heb ik hier al over benaderd, maar zij willen niets doen, ze wijzen iedere verantwoordelijkheid af zoals je hieronder kunt lezen, dit is het antwoord van Navtech op mijn klacht:

]De fouten die u aangeeft kunnen geen reden zijn tot verzoek tot de
vervanging van de DVD.

Wij refereren hier aan de 'Gebruiksrechtovereenkomst met Eindgebruikers' die
u samen met de DVD heeft ontvangen : 'De database is een weergave van de
realiteit zoals die bestond voordat u de database verkreeg en deze is
opgebouwd uit gegevens en informatie van de overheid en andere bronnen, die
onjuist of onvolledig kunnen zijn. Door verloop van tijd, gewijzigde
omstandigheden of vanwege de eigenschappen van de bronnen is het derhalve
mogelijk dat de database onjuiste of onvolledige gegevens of informatie
bevatS ommige fouten die u in uw e-mail aangeeft kunnen komen door verlies van GPS
verbinding, misleidend stem instructies of verkeerde/vreemde routes. Route
calculatie is een functie van de software van het navigatiesysteem die bij
de hardware geleverd is, en geen functie van kaartgegevens die door
Navigation Technologies geleverd zijn.

Nog even terugkomend op je vraag of het Navtech of Teleatlas is, van Teleatlas heb ik een mail ontvangen dat ze nog geen DVD voor VDO Dayton hebben, alleen CD, DVD is wel in de planning.
Hopelijk heb je hier voldoende aan, bedankt voor je reactie

Groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Re: klacht software Navtech

Bericht door Han »

Hallo Magriet,
margriet schreef:Hallo JW

Het moest de Veenweg zijn, de Twentsestraat bestaat niet eens in Deventer. Stomverbaasd reden we toch maar door om na een paar honderd meter links af gestuurd te worden, alleen, als we dat coommando op zouden hebben gevolgd zouden we op een parkeerplaats van een Hogeschool zijn uitgekomen.
We zijn toen maar zonder navigatie naar Duiven gereden, per slot van rekening weten we zelf ook wel hoe we daar moeten komen. We zijn alleen het systeem aan het uit testen omdat we van de zomer naar Frankrijk en Spanje willen.
Groeten, Margriet
Waarschijnlijk had het systeem toch gelijk want als ik een beetje zoek bestaat de straat wel degelijk zie onderstaande lijst van de afval verwerking deventer.

TREURWILGPAD 9 Vrijdag GFT REST
TUINSTRAATJE 5 Woensdag REST GFT
TWELLOSEWEG 3 Dinsdag REST GFT
TWENTSESTRAAT 6 Woensdag GFT REST
TWICKELOSTRAAT VAN 11 Ma/Do
TWICKELSTRAAT JOHAN VAN 4 Dinsdag GFT REST

Lijst staat op onderstaande pagina en ga dan naar pagina 25.
http://www.deventer.nl/Dwn/StratenlijstAfval.pdf

Nou wil je natuurlijk weten waar deze weg is.
Als het goed is loopt er nog een stukje weg aan het eind van de veenweg tussen de snipperlinksdijk en de verlengde kazernestraat dat korte stuk weg is de twentsestraat

Oke dit was dan even over de niet bestaande weg

Wat ik overgens zeer vreemd vind is dat julllie met het systeem van de leverancier ook problemen hebben en dat de leverancier met jullie systeem geen klachten had.
Ik ga er dus nog steeds vanuit dat er wat fout zit in de auto.

Vertel ons ook is in wat voor auto het zit

Maar er zijn al eerder wat vragen gesteld waar we nog op een antwoord wachten en dat willen we uiteraard nog steeds weten.
Han schreef:Hallo Magriet,

We gaan wat dingen doorlopen.
Ga met je systeem naar MENU
Kies vervolgens voor INSTELLINGEN
Vervolgens SYSTEEMINFORMATIE
Dan DIAGNOSE de CODE is 6330
Selecteer dan I/O Status lezen
Zet de versnelling in zijn achteruit en kijk of RICHTING van D naar R gaat (R is achteruit rijden)
Rij een rondje en kijk of er een TACHO PULS is.
Als je je licht aan doet moet er bij licht ook aan komen te staan.
En kijk ook wat de accu is.

We wachten je antwoorden af.

Groeten Han
We horen wel wat de uitkomst is.

Groeten Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Re: klacht software Navtech

Bericht door Han »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
margriet schreef:Hallo JW

Nog even terugkomend op je vraag of het Navtech of Teleatlas is, van Teleatlas heb ik een mail ontvangen dat ze nog geen DVD voor VDO Dayton hebben, alleen CD, DVD is wel in de planning.
Hopelijk heb je hier voldoende aan, bedankt voor je reactie

Groeten, Margriet
Volgens mij zijn er hier op het forum al mensen die met TeleAtlas DVD rondrijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo Han

Ik trek hierbij (gedeeltelijk) het boetekleed aan, je hebt helemaal gelijk, de Twentsestraat bestaat wel, we hebben het opgezocht in de stratengids van Deventer met een loep.
En met gedeeltelijk bedoel ik eigenlijk het volgende:
De straat waar we in hadden moeten rijden, is sinds ca 2 jaar afgesloten met paaltjes, zodoende werden we een andere richting opgestuurd, tot zover ging dat dus goed. Tot het moment dat de stem zei: hier links af, en dat zou dan de Twentsestraat zijn, echter, dat is de Veenweg. Hier zit waarschijnlijk de fout want de Twentsestraat is rechts af hebben we net gezien op de stadskaart.
Bedankt voor het meedenken,
Groeten,
Margriet :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JNCS
Junior Member
Junior Member

MERK AUTO.

Bericht door JNCS »

Hoi Margriet

Wat voor auto heb je nu?
En heb je unlimited of met updates?

vr.gr

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Ik heb dit draadje nog eens door zitten lezen, en constateer daarbij een paar zaken:

1) Uit je verhaal over de laatste fout kan ik vooralsnog niet constateren dat er een fout zit in je systeem. Je schrijft dat er nu paaltjes staan op een plaats waar je naar toegestuurd wordt, en dat is een kaartfout.
Waaruit maak jij dan op dat het systeem dat je (tijdelijk) in je auto hebt zitten niet goed is?

2) Even terug heb ik aangeduid dat NavTech op deze site actief is. Daar kun je een dergelijk verhaal kwijt over zo'n fout. En reken maar dat je daarop een reactie krijgt.
De eerder door NavTech gegeven reactie slaat op heel wat anders, daarbij gaat het er om dat NavTech stelt dat er altijd fouten in een kaart kunnen zitten, en dat dit derhalve geen reden kan zijn tot omwisseling.

3) Er is door een aantal mensen op deze site veel tijd gestoken in het proberen je te helpen. Als ik zie wat voor moeite Han gedaan heeft om het Twentsestraat verhaal boven water te krijgen :oops:
Aan de andere kant krijgen we van jou geen enkele andere inhoudelijke terugkoppeling, anders dan een stroom van negatieve kwalifikaties en soms onjuiste informatie.
Vooropgesteld: We willen proberen je te helpen, daarvoor zijn we hier. Maar geef dan wel een keer antwoord op de vragen, zoals Han dat net nog weer eens een keer gedaan heeft. Zie ook de vragen van Jeroen, oftewel vertel wat meer over de auto, waar zit alles ingebouwd, waar zit de GPS-antenne enz.

4) Van wanneer is die informatie vanTeleAtlas dat ze (nog) geen DVD hebben? Sinds eind Oktober is die er wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo,
Teleatlas heeft wel degelijk een DVD 2004/01 de dvd heb ik op 12-11-2003 mogen ontvangen.
De datum van aanmaak is 08-10-2003

Overigens denk ik niet dat de Teleatlas 2004/01 je problemen oplost, integendeel na een maand met beide systemen te hebben gereden ben ik er van overtuigd dat de Navtech DVD beter is.

mvgr,
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo JW,
Ik zal ook puntsgewijs even antwoord geven op je vragen:
1. Wat betreft de veranderde situatie: je hebt waarschijnlijk niet helemaal begrepen wat ik schreef, die paaltjes staan daar al 2 jaar en het navigeren daar ging dus ook goed, dat stond ook in mijn mail,het stuurde ons de goede kant uit. Daarna ging het fout, toen we rechtsaf gestuurd werden zou dat de Twentsestraat moeten zijn, dit is echter niet zo, de Twentsestraat is links af. Dus dat klopt niet, vandaar mijn opmerking.

2. Wat betreft het antwoord van Navtech, ik ben het daar niet mee eens, als er in zo'n korte tijd dat we het systeem nu gebruiken er al zo vaak verkeerde aanwijzingen worden gegeven dan ligt het m.i. aan Navtech, die rijden toch met wagens rond om alles in kaart te brengen?

3. Dat er veel gereageerd en geholpen wordt m.b.t. mijn probleem vind ik geweldig! Ik dacht dat ik dat ook regelmatig tot uiting breng door alle helpers te bedanken. Als dat niet duidelijk is over gekomen dan bij deze nogmaals heel hartelijk dank allemaal! Ik zou het vervelend vinden als er gedacht wordt dat ik het maar als vanzelfsprekend aanneem, dat is echt niet zo!

En wat betreft het geven van de informatie over onze auto, ik dacht dat ik dat al doorgegeven had aan Han, maar per ongeluk via e-mail i.p.v. op deze site omdat ik niet wist hoe ik op een bericht moest reageren.
Maar ik doe het hierbij nog een keer:
Het is aan Hyundai Elantra, bouwjaar 2002. De computer zit in de kofferbak horizontaal bevestigd. De GPS antenne zit onder de hoedenplank omdat hier geen metaal in zit. De antenne voor het TMC gebeuren zit rechtsboven de voorruit. De ramen van de auto zijn licht gekleurd.
Ik heb een vrijgemaakte DVD versie 2003/2. (Nu tijdelijk van mijn leverancier versie 2004/1)

4. De informatie van Teleatlas is van 5 januari j.l.

Ik hoop dat evt. misverstanden nu uit de wereld zijn en ik alle informatie die van belang kan zijn nu heb doorgegeven.

Hopelijk krijg ik mijn eigen systeem nu snel weer terug want die is nu al weer zo'n 4 tot 5 weken weg. :(
Nogmaals mijn dank,
Groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Bedankt voor je uitvoerige reactie.
Ik pak de punten ook maar weer even op, met de volgende reacties:

1) Uit je verhaal maak ik dus op dat er een kaartfout zit op de NavTech 2004/1 DVD die je op dit moment gebruikt in het je door de leverancier ter beschikking gestelde systeem. Er is een naamsverwisseling op de kaart met Twentsestraat ipv Veenstraat. Uit de kaart op bijgaande link http://www.maporama.com/share/Map.asp?S ... &ZoomSet=2 kan ik dat overigens niet zo zien.
Deze afwijking kun je gewoon melden op dit forum onder het NavTech Topic. En doe dat alsjeblieft, zie ook m'n opmerking onder 2).

Uit je verhaal kan ik dus nog altijd niet opmaken dat er een systeem fout zit in het systeem dat je op dit moment hebt.
Je zult er altijd rekening mee moeten houden dat het systeem bedoeld is om je van plek A naar plek B te brengen, en dat kan (soms) via een iets andere route zijn dan jij in gedachten hebt. Uiteindelijk houdt het systeem geen rekening met sluiproutes dan wel andere handigheidjes die jij (toevallig) kent. Het is bedoeld om iemand die de weg niet kent op dat punt B te brengen.
Daarbij heb je een aantal mogelijkheden om die route te beïnvloeden, door een van de criteria te selecteren. Maar ook dan zal die route (soms) wat anders lopen dan jij dacht. Maar hij brengt je wel op de plaats van bestemming :)

Ik vind het dus jammer dat je die route naar Duiven niet verder gereden bent met je 5500. Nu ben je afgehaakt en weet je niet wat er verder gebeurd zou zijn. Hoe heb je dat overigens gedaan? Door het systeem op stand-by te zetten? Of door de route te beëindigen?

2) De gedachte dat er continue auto's van NavTech rondrijden die elke wijziging in kaart brengen die door een gemeente of wie dan ook bedacht worden is, sta me toe, wat naief. Heb je enig idee om hoeveel wijzigingen het daarbij gaat? En wie zou zo'n vloot van auto's met bemanning moeten betalen?
NavTech krijgt z'n gegevens uit allerlei bronnen en gaat dan aan de gang om een update te maken. En daarom is het van groot belang dat ook wij, als gebruikers hen voorzien van info over alle geconstateerde afwijkingen. Zie het NavTech topic.

Dat topic moet je eens goed doorlezen, dan zul je ook gaan begrijpen dat er redelijk wat tijd gaat zitten tussen het moment waarop NavTech z'n veldwerk gedaan heeft en het moment dat die nieuwe informatie zit op de CD/DVD in jouw systeem.

3) O.K., plezierig te lezen dat je de inspanningen van de mede forumleden waardeert. En met de aanvullende gegevens kunnen we je wellicht wat verder helpen.
Gelijk een vraag over je Elantra, is dit een Sedan of een Hatchback? En je schrijft dat de TMC antenne op je voorruit zit, is dit de doorzichtige plakantenne van 'zo'n 60 cm lang? En waarom zit 'ie daar, en niet op je achterruit?

Als je het hebt over de "vrijgemaakte DVD", bedoel je dan dat je de "unlimited" versie hebt? Dus geen C-IQ abonnement en geen gratis updates? Of heb je een ander soort C-IQ contract?

4) Dat TeleAtlas je op 5 Januari informeert dat ze (nog) geen DVD hebben is niet te begrijpen. Die DVD is er gewoon, zie ook WS' reactie, hij heeft 'm sinds enige tijd in gebruik. Zou je ons daarom wat meer kunnen vertellen over de vraag die je aan hen gesteld hebt, en het antwoord?

Ik hoop dat je uit de voeten kunt met m'n reactie en vragen, en dat je spoedig een net zo tevreden Navi gebruiker wordt als zo vele anderen.
Verwacht daarbij geen wonderen, uit eigen ervaring weet ik dat die ook met Navi's niet bestaan. Maar mijn systeem brengt me altijd wel waar ik wezen wil, met soms een iets andere route dan ik zelf in m'n hoofd had :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

bericht aan JW

Bericht door margriet »

Hallo JW

Een beetje laat, maar hier mijn reactie:
De route naar Duiven heb ik beeindigd door het systeem uit te zetten.
Wat betreft jouw opmerking over mijn naïviteit: dit verhaal is mij door mijn leverancier verteld, en dat er niet elke dag wagens van Navtech rondrijden, dat snap ik zelf ook wel.
Toch blijf ik bij mijn mening dat er, gezien de korte tijd dat wij het nu gebruiken, te veel fouten op voorkomen. In ca. 4 maanden 5 verkeerde instructies is m.i. te veel.
M.b.t. je opmerking over de fout in het systeem, die fout zit in ons eigen systeem dat nu al weer ruim 6 weken weg is. Dus niet in de apparatuur van de leverancier.

Onze auto is een sedan en de TMC antenne is zo'n klein zwart kunststof dingetje van ca. 3 cm. breed. Waarom ie op de voorruit zit weet ik niet, dat is de keus van de monteur die het allemaal geïnstalleerd heeft.
En met vrijgemaakt bedoel ik unlimited.
En m.b.t. mijn vraag aan Teleatlas: hier onder kun je lezen wat ik gevraagd heb.

Goedenavond,

Sinds enige tijd zijn wij in het bezit van een VDO Dayton navigatiesysteem met een DVD van Navtech.
Wij zijn hier erg ontevreden over, de enkele malen dat wij nu weg zijn geweest met behulp van dit syteem zijn steeds fout gegaan, We werden de verkeerde kant opgestuurd, moesten ergens rechts afslaan, terwijl dat een fietsenstalling van een NS station is, moesten afslaan maar kwamen dan in de voortuin van een woning uit, moesten midden op de snelweg in het Botlekgebied omkeren, alleen moesten we dan wel de auto even over de vangrail tillen, enz.enz.
Ik ben op een navigatie helpsite uitgekomen en heb daar het hele verhaal uit de doeken gedaan.Nu mailde mij een persoon die dezelfde problemen heeft gehad met kaarten Navtech terwijl hij wel goede ervaringen had met kaarten van Teleatlas. Hij adviseerde me om eens kontakt met u op te nemen met de vraag of u soms ondertussen ook DVD's maakt voor VDO Dayton?
Vandaar mijn mail aan u, niet geschoten is altijd mis nietwaar?
Graag ontvang ik van u een reactie, bij voorbaat mijn dank,

Ik hoop je hiermee weer voldoende ingelicht te hebben en verneem graag je reactie.
Alvast bedankt, groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Hallo Magriet,
Magriet schreef:Onze auto is een sedan en de TMC antenne is zo'n klein zwart kunststof dingetje van ca. 3 cm. breed.
Je moet eens aan je dealer vragen waar de antenne's zitten want een "klein zwart dingetje van ca 3 cm " lijkt mij een GPS antenne.
Persoonlijk vind ik het een vreemd verhaal worden mede omdat je gewoon niet op de vragen van ons ingaat wat betreft je systeem.
Er staan nog steeds vragen open van mij waar je nog geen antwoord op gegeven hebt.
Mocht je hier geen antwoord op willen geven hou ik het voor gezien met dit onderwerp.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Het wordt mij ook een beetje te moede, ik snap niet goed wat er gebeurd is, en nog gebeurt, en wat er op dit moment eigenlijk aan de hand is.

a) ik begrijp dat je je systeen "uitgezet" hebt toen je een jou onbekende straat tegenkwam, de Twentsestraat ipv de Veenstraat die jij dacht daar aan te treffen. Nogmaals, dat is dan een "kaartfout", die niks met je systeem te maken heeft, en die moet je gewoon melden bij het NavTech topic.
Waarom je je systeem uitgezet hebt is me niet duidelijk, je kent toch de weg in Deventer naar ik aanneem, en dus had je gewoon kunnen doorrijden en je naar Duiven kunnen laten brengen. Waarom je op basis daarvan de conclusie trekt:
Dus hoezo uitzondering...???!!!
Sorry als het bitcherig overkomt, zo bedoel ik het niet, tenminste niet tegenover jullie, de helpers en meedenkers.
Ik baal alleen zo ontzettend, daar kun je je geen voorstelling van maken.
Vijf maanden hebben we het nu en het barst echt van de fouten, en het betreft echt geen nieuwe verkeerssituaties, alle keren ging het om reeds jaren bestaande woonwijken.
Ik hou mijn hart vast als we van de zomer met vakantie gaan, een goede wegenkaart en een uitgeprinte route gaan zeker mee. Ik heb echt het gevoel dat we zo'n € 2500,00 weg hebben gegooid
afijn, dat is mij dus niet duidelijk. Tenslotte heb je nu een ander systeem in je auto, en daarvan meld je hier verder niks. Ik neem aan dat je het wel gebruikt, dus wat doet het dan verder?

b) Han heeft een heleboel vragen gesteld, die mogelijkerwijs kunnen helpen om een oplossing te vinden. Hij heeft je gevraagd in het service menu van je computer te kijken omdat daar een boel gegevens zitten. Geen reactie tot nu toe. Zonder dat kunnen we hier niet veel doen.

c) Een van die zaken is de GPS antenne en de ontvangst van de satellieten. Je schrijft: "TMC antenne is zo'n klein zwart kunststof dingetje van ca. 3 cm. breed." Dat is dus denk ik inderdaad de GPS antenne, en de vraag is hoe die gemonteerd is. Zit de bolle kant naar binnen, en zit 'ie dus met de vlakke kant op de ruit geplakt?

d) Je geeft weer wat door jou aan TeleAtlas geschreven is. Maar uit de correspondentie kan ik niet opmaken hoe TeleAtlas hierop gereageerd heeft. Wat hebben ze precies geschreven?
Overigens heb je met jouw pakket (unlimited) geen recht op een andere DVD dan de 2003/1 die je op dit moment bij je systeem hebt.
Als je een C-IQ abonnement hebt krijg je de updates van NavTech en TeleAtlas gewoon toegestuurd. Zie het verhaal van W.S.

Het is nog te vroeg voor een conclusie, omdat er veel gegevens ontbreken. Daarom is het van belang nu veel te navigeren met het systeem dat je tijdelijk ter beschikking hebt. Daarmee kom je er achter of er wellicht toch wat meer aan de hand is dan alleen een niet goed werkende computer, die op dit moment dus ter inspectie/reparatie bij de leverancier is. Daarvoor zijn de eerder gevraagde gegevens van belang.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo Han en JW,
Ik zou graag antwoord op je vragen willen geven Han, maar dat kan ik nog niet omdat ik mijn systeem nog steeds niet terug heb.
Dat had ik ook al aan je doorgegeven. Ik zou me weer melden op het moment dat ik hem terug heb en dat is dus nog niet het geval. Vandaar dat ik de punten die je aangaf ook nog niet heb kunnen testen.
Wat betreft die antenne aan de voorruit, ik dacht dat dit de antenne was voor de verkeersinformatie, volgens mij hebben ze de antenne voor de navigatie onder de hoedenplank gemonteerd. Dat kon volgens de leverancier omdat hier geem metaal in zit.
Ik moet morgen eerst even kijken of jij met de bolle of platte kant op de ruit zit, dat weet ik zo niet.
De ontvangst is in ieder geval wel goed, het varieert zo rond de 6 of 7 satelieten.

En je vraag over de mail van Teleatlas snap ik nu niet meer, ik heb je op 10 januari al hun antwoord gemaild, dat de DVD wel in de planning is, daardoor dacht ik te begrijpen dat je nu wilde weten wat mijn vraag aan hun was geweest.
Morgen zal ik je laten weten hoe de antenne gemonteerd is,
bedankt maar weer, en Han, als ik mijn VDO eindelijk weer terug heb, zal ik het je laten weten, als je dat tenminste nog wilt.
Groeten Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

-Die gegevens kun je ook uitlezen met je huidige systeem. Daarmee wordt duidelijk of er aansluitingsproblemen zijn.

-Wat zijn nu je ervaringen met dit tijdelijk systeem? Behalve dan die kaartfout natuurlijk :?

-Heb je de kaartfout (Twentsestraat-Veenstraat) al gemeld bij NavTech op dit forum?

-Wat heeft TeleAtlas je precies teruggeschreven? In jouw reactie van 10/01 geef je een samenvatting daarvan, niet de complete tekst.

-Laat je inderdaad eens door de inbouwer uitleggen hoe dat met die antennes zit, en probeer dat hier weer te geven.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo JW,
Dit is het antwoord van Teleatlas:

Naar aanleiding van uw e-mail van 03 jan. 2004 jl. dank ik u voor uw
belangstelling in onze Tele Atlas-producten.

Wij hebben wel CD's beschikbaar voor het VDO/dayton systeem maar helaas nog géén DVD's. Het zit er wel aan te komen, maar er is nog geen verdere informatie wanneer dat zal zijn.

Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om
contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Tele Atlas Navshop
Robinson

Tel.: 020/582 94 91
Fax: 020/582 94 92
E-mail : info@navshop.com
Website : www.navshop.com

Mijn ervaring met het huidige systeem is goed, vanmiddag zijn we nog even naar Duiven gereden, heen met de korte route en terug met de snelle route. Buiten de fout van de Twentsestraat is het verder perfect gegaan. Ook het afslaan van het systeem gebeurt niet met dit apparaat. Dus waarschijnlijk ligt het toch aan ons eigen navisyst.Ik wacht dus nog even tot we onze eigen spullen weer terug hebben en laat dan weer van me horen.
O ja, de antenne aan de voorruit zit met de platte kant aan de ruit bevestigd. Hij is ook niet zwart maar grijs.
Ik zal aan de leverancier nog even vragen hoe het nu precies zit met de plaatsing ervan.
De fout van de Twentsestraat heb ik nu op de Navtechsite gezet.
Als ik wat meer hoor meld ik me weer. Tot zover bedankt voor het meedenken!!
Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

TeleAtlas: Ik zou ze vragen om opheldering en stellen dat je van vele anderen weet dat de TA DVD al in November beschikbaar was en ook daadwerkelijk geleverd is. Ben met jou benieuwd naar hun reactie.

NavTech: Ik heb je vraag gezien, daar zal ongetwijfeld binnenkort een antwoord op komen.

Navigatie met je tijdelijke systeem: Da's toch een geruststelling toch? En nu dus even wachten op je eigen MS 5500, je weet nu dat het dus goed kan zijn :lol:

Antennes: Benieuwd naar de uitleg van de leverancier/inbouwer.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo JW en Willem

Ik stuur je hierbij het antwoord wat ik heb ontvangen van Teleatlas, snap jij het snap ik het!! :roll:

Naar aanleiding van uw e-mail van 18 jan. 2004 jl. moet ik u toch informeren dat Tele Atlas niet beschikt over DVD's voor de Navigatie systemen.

Er zijn inderdaad verschillende type navigatie systemen die DVD's lezen. Voor VDO/Dayton is dat het "C-IQ" MS5500(XL), MS5400, MS4200(RS) en het MS4150(RS) systeem. Het bedrijf VDO/Dayton heeft met een Japans software bedrijf deze DVD's ontwikkeld. Tele Atlas is op het moment nog in de eerste fase met de ontwikkeling van DVD's. Het is vrijwel onmogelijk dat de persoon, die u via het "net" bent tegen gekomen, al beschikt over deze informatie van ons. Misschien gaat het hier om een vergissing want tussen 05-10-2003 en 20-10-2003 zijn de nieuwe CD's van VDO/Dayton gereleased.

Mocht u nog andere vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om
contact met ons op te nemen onder het volgende nummer 020/582 94 91

Met vriendelijke groet,

Tele Atlas Navshop
Robinson

En wat betreft de inbouw van de antenne, hierop heb ik nog geen antwoord gehad van de leverancier.
Als ik meer weet laat ik weer van me horen.

Groeten, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Margriet,

Merkwaardig verhaal dat TeleAtlas geen DVD levert voor de MS 5500.
Toch begint er een lichtje te branden, er van uit gaand dat de "TeleAtlas DVD" in feite een VDO DVD is met TeleAtlas DataBase.
Zou je daarom, als reactie op het TeleAtlas verhaal, hen willen vragen of de door VDO op hun C-IQ site genoemde TeleAtlas DVD dus inderdaad GEEN TeleAtlas DVD is? Je kunt daarbij deze link gebruiken: http://c-iq.vdodayton.com/consumer/show ... s&region=1 , die verwijst rechtstreeks naar de "TeleAtlas DVD", die dus misschien toch geen TeleAtlas DVD is. Alhoewel dit door VDO omschreven wordt als: "Producten van Tele Atlas & andere. Voor de door u gekozen regio zijn bij onze partnerbedrijven talrijke producten verkrijgbaar"

Ben benieuwd naar hun reactie.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hoi,

Inderdaad merkwaardig ook al wordt de DVD waarschijnlijk door VDO samengesteld dan toch blijft de kaartendatabase van Teleatlas zowel op de DVD als op de bijgevoegde gebruiksaanwijzing staat duidelijk Teleatlas inclusief het originele logo van Teleatlas. Het boekje bij de DVD is ook van Teleatlas met zelfs een verwijzing naar hun website
Vreemd dat dit bij Teleatlas niet bekent is. :?:

Hetzelfde geldt voor de Navtech DVD ook deze is voorzien van VDO Dayton en Navtech logo

mvgr,
Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margriet
Average Member
Average Member

Bericht door margriet »

Hallo allemaal,

Eindelijk, na ruim 3 maanden wachten en nog een wachten krijg ik vandaag mijn MS5500 terug, sterker nog ik krijg een spiksplinter nieuwe pc met i.p.v. een Navtech DVD een Teleatlas DVD. Ik ben reuze benieuwd hoe het nu verder zal gaan. Ik wilde jullie dit nieuwtje toch nog even laten weten. Ik hoop jullie voorlopig niet nodig te hebben :D en dat alles nu goed gaat.
Ng een vraagje: ik heb gelezen dat er op 18 april een meeting georganiseerd gaat worden. Is dat alleen vcor de doorgewinterde gebruiker of kunnen wij als leek er ook wat van opsteken?
Ik hoor het graag van jullie, met vriendelijke groet
Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

voor iedereen natuurlijk...........en iedereen kan er wat opsteken........hangt van je instelling af!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 288