slecht werkend carin 522 systeem

hkroets
New Member
New Member

slecht werkend carin 522 systeem

Bericht door hkroets »

Goede dag,

Ik heb sinds een week een seat alhambra met een carin 522 navigatie systeem.
Nu heb ik het idee dat hij niet helemaal correct werkt. het is mijn eerste ervaring met een navigatiesysteem, maar als ik een bestemming ingeef duurt het wel 15 minuten voordat ik de juiste kaart te zien krijg. Je krijgt wel direct een kaart maar dat is totaal niet de positie die je dan rijd. Ook geeft hij vaak de melding van u verlaat de digitale zone.
Ook de klok blijft telkens een uur verschil aangeven of de tijd van de vorige rit.
Heeft iemand hier oplossingen voor, oja het is een systeem van 1999 ik heb al wel een update schijfje besteld.
Graag wat reactie's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Van de Carin 52x zijn twee versie's in omloop.
De eerste versie was beduidend trager dan de tweede.
Dan komt ook het verhaal er nog bij welke navigatie cd erin zit, ook daar zit een klein snelheidsverschil in.

Mijn persoonlijke ervaring met dit systeem is dat versie 2 met een navtech kaart vrij rap is.
Wel moet ik kwijt dat ik ook met versie 1 met daarin een teleatlas kaart nog steeds geen 15 minuten duurde....

Mijn inziens weet de Carin nog absoluut niet waar die rijdt, wellicht een slecht gps ontvangst danwel een erg oude kaart erin (verlaten digitale zone?).

De tijd van het systeem komt volgens mij van de satelieten af, maar is wel in te stellen met een gmt correctie, dus bijvoorbeeld +1 uur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hkroets
New Member
New Member

Bericht door hkroets »

Ik heb nieuwe software 4.9 geïnstalleerd. het probleem blijft zich voordoen. Als ik weg rij pakt de carin een kaart waar ik absoluut niet rij, er worden dan ook geen sattelieten gevonden en de tijd staat nog op de tijd van het laatste gebruik. Na ongeveer 10 a 12 minuten wordt eerst de tijd gecorrigeerd dit is bij het ontvangst van 1 satteliet, daarna komt meestal de juiste rijplek in beeld. Kan het niet aan de voorruit van de auto liggen en de plek van de gps antenne omdat hij onder de voorruit zit en de voorruit voorzien is van hele dunne verwarmingselementen.
Graag nog wat reactie's hier over. Allemaal alvast bedankt.
Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Dat kan heel goed aan de plek van de antenna liggen, de verwarmingsdraden door een voorruit zijn zeer fijntjes en dicht op elkaar gelegen, waardoor een 'metalen effect' verkregen wordt.

Als je mogelijkheden ziet de antenne tijdelijk te verplaatsen, zou ik dat zekers eens proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

hkroets schreef:Kan het niet aan de voorruit van de auto liggen en de plek van de gps antenne omdat hij onder de voorruit zit en de voorruit voorzien is van hele dunne verwarmingselementen.
Graag nog wat reactie's hier over. Allemaal alvast bedankt.
Groetjes
Dit kan zeker invloed hebben op de GPS ontvangst, ik heb er met mijn ford mondeo niet zo veel last van.
Als je wil kijk toch nog is naar de vaste 12V en de geschakelde 12V het lijkt erop dat deze verkeert om zitten.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hkroets
New Member
New Member

Bericht door hkroets »

Klinkt raar maar welke kleuren draden moet ik controleren? Ik ben a technisch. Ik zal met het verhaal naar een garage rijden kijken of zij dat kunnen controleren. Alvast weer bedankt!
Groetjes, :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Bij de handleiding download vind je ook de aansluitingen voor de Carin 522.
Als je deze uitprint moet de garage daar verder mee komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hkroets
New Member
New Member

Bericht door hkroets »

Hoi allemaal,

De aansluitingen zijn correct. Het puls signaal loopt ook op met de snelheid mee. Alleen als ik bij diagnose kijk zie je dat hij volgens mij geen sattelieten kan vinden want hij geeft aan search sat en bij sat staat 0. Zou het dan toch aan de antenne liggen? Dan nog een vraag weet iemand van jullie ook wat de letter voor de bestemming betekend bijvoorbeeld B Arnhem of W Doetinchem. Ik kan hier niets van in de handleidingen vinden.
Graag nog wat reactie's.

Allemaal weer bedankt! :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
danclo
Junior Member
Junior Member

Bericht door danclo »

Hallo
De wegenkaart die je gebruikt is dit een recente of een oude versie?
Je kan eens proberen om de fabrieksinstellingen terug te plaatsen en de antenne gewoon buiten op het dak
van de wagen te plaatsen.
Als je bij instellingen ,"positie" kiest kan je het adres ingeven van waar u zich bevind en ook de eerste grote
kruising.Je rijdt tot aan deze kruising (aanwijzingen op het scherm volgen) drukt op OK en ga dan eens een
aantal Km rijden op liefst kleine wegen (veel bochten en kruispunten) daarna zou de Carin perfect moeten weten
waar ze zich bevind.Bent u zeker dat de vaste plus en de geschakelde plus op de juiste plaatst zit?
Veel succes Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

hkroets schreef:Hoi allemaal,

De aansluitingen zijn correct. Het puls signaal loopt ook op met de snelheid mee. Alleen als ik bij diagnose kijk zie je dat hij volgens mij geen sattelieten kan vinden want hij geeft aan search sat en bij sat staat 0. Zou het dan toch aan de antenne liggen? Dan nog een vraag weet iemand van jullie ook wat de letter voor de bestemming betekend bijvoorbeeld B Arnhem of W Doetinchem. Ik kan hier niets van in de handleidingen vinden.
Graag nog wat reactie's.

Allemaal weer bedankt! :roll:
Hallo,

Als je geen SAT's ontvangt, kan je systeem zich niet initialiseren. En dus nooit werken
Voor details zie het verhaal dat ik hierover vanmorgen geschreven heb op een soortgelijk probleem http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... php?t=1328
Oftewel: Eerst op zoek naar een goede positie voor je GPS ontvanger, dan wel de oorzaak zoeken dat die signalen niet doorkomen. Zonder dat kom je er niet.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hkroets
New Member
New Member

Bericht door hkroets »

:?: Goedendag allemaal!

Ik wil mijn gps antenne verplaatsen, maar moet hij in het midden van de voorruit zitten of mag hij ook aan de zijkant
geplaatst worden, dit omdat daar geen verwarmingsdraden lopen. Nou ik hoor het wel weer.
Allemaal alweer bedankt!!

Groetjes Herbert Kroets :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

hkroets schreef::?: Goedendag allemaal!

Ik wil mijn gps antenne verplaatsen, maar moet hij in het midden van de voorruit zitten of mag hij ook aan de zijkant
geplaatst worden, dit omdat daar geen verwarmingsdraden lopen. Nou ik hoor het wel weer.
Allemaal alweer bedankt!!

Groetjes Herbert Kroets :?:
Hallo Herbert,

Op zich geen enkel probleem. Gewoon uitproberen en een plekje zoeken waar je wel SAT's pakt, en zoals je elders op dit forum kunt lezen zijn er meer mensen die hun GPS antenne daar zetten.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hkroets
New Member
New Member

Bericht door hkroets »

:lol: Eindelijk het systeem werkt tot nu toe perfect. Ik heb de antenne rechts in de hoek geplaatst, en inderdaad een veel sneller systeem. Hij pakt gelijk de goede locatie.
Dus iedereen met een voorruitverwarming kan ik adviseren om goed te kijken waar de draden lopen van de verwarming. En daar waar geen draden zitten, daar de gps antenne te plaatsen. Dus alle seat alhabra rijders, en vw sharan en ford galaxy opgelet!
Iedereen bedankt voor de informatie :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

hkroets schreef:Dus iedereen met een voorruitverwarming kan ik adviseren om goed te kijken waar de draden lopen van de verwarming. En daar waar geen draden zitten, daar de gps antenne te plaatsen.
De GPS antenne zit bij mij al jaren midden onder het voorraam (met voorraamverwarming) en het werkt gewoon goed de ontvanger zit zelfs ook nog onder het dashboard.
Wat men eerder vergeet zijn de ruitenwissers daar moet je ontvanger dus niet onder zitten.
Je systeem moet altijd op de juiste locatie staan (kaart moet ook de goede plek aanwijzen ook zonder goede gps ontvangst) anders heb je waarschijnlijk een spannings probleem.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0