Toen ik afgelopen weken op vakantie naar Frankrijk wilde kon ik met de Frankrijk cd (Supercode 2007) in mijn 4200RS inderdaad de Franse bestemming vinden. Bij het plannen van de route vanuit NL naar die lokatie bleef hij maar zoeken of berekenen, maar kwam niet met een route of foutmelding.
Ik heb het 'probleem' opgelost door een route met mijn BeNeLux cd (Supercode 2007/2008) tot aan de Franse grens te plannen, voor de grens de Franse cd erin, en de rest geplanned. Precies bij de Franse grense pikte de Frankrijk cd de route op en werd ik vlekkeloos door Frankrijk genavigeerd.
Het werkt dus wel, maar tot de grenzen van de landen die op een cd staan. Een route plannen over meerdere cd's moet toch ook kunnen? Of niet?
route plannen over meerdere landen cd's?
-
- New Member
-
- Senior Member
Jammer dat je het niet vraagt voordat je de tocht onderneemt!
Je neemt de cd van Frankrijk en zoekt je bestemming op, eventueel opslaan in adresboek
Je stopt de cd Hoofdwegen van Europa in de computer
Je activeert de begeleiding.
Mits je voldoende dicht bij een doorgaande weg bent wordt de route berekend en kun je met deze cd tot dicht bij je bestemmin en anders tot in Frankrijk rijden. Daar gebruik je de Frankrijk-cd weer.
Dat er geen route berekend kan worden met jout "methode" is volkomen logish. Hoe zou dat ook moeten als de benodigde wegen er niet op staan?
Je neemt de cd van Frankrijk en zoekt je bestemming op, eventueel opslaan in adresboek
Je stopt de cd Hoofdwegen van Europa in de computer
Je activeert de begeleiding.
Mits je voldoende dicht bij een doorgaande weg bent wordt de route berekend en kun je met deze cd tot dicht bij je bestemmin en anders tot in Frankrijk rijden. Daar gebruik je de Frankrijk-cd weer.
Dat er geen route berekend kan worden met jout "methode" is volkomen logish. Hoe zou dat ook moeten als de benodigde wegen er niet op staan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Aha! Ik verwachtte eigenlijk dat hij om de 2e cd zou vragen om verder te kunnen rekenen, maar nooit aan de Europa cd gedacht!
Bedankt. Volgende keer beter!
Overigens is het wel duidelijk dat je ook het rijden met navigatie moet leren, en is een gewone kaart ernaast eigenlijk onmisbaar om niet 'blind' een route te rijden. Zo bleek bij ons "geen tolwegen" aangevinkt te staan, iets waar je normaal niet op let in NL. We vroegen ons al af waarom we van de snelweg af moetsen en via secundaire wegen werden geleid. Toen we vervolgens verderop zelf de snelweg weer opzochten bleek het een tolweg te zijn geworden, en toen ging er snel een lampje branden.
Bedankt. Volgende keer beter!
Overigens is het wel duidelijk dat je ook het rijden met navigatie moet leren, en is een gewone kaart ernaast eigenlijk onmisbaar om niet 'blind' een route te rijden. Zo bleek bij ons "geen tolwegen" aangevinkt te staan, iets waar je normaal niet op let in NL. We vroegen ons al af waarom we van de snelweg af moetsen en via secundaire wegen werden geleid. Toen we vervolgens verderop zelf de snelweg weer opzochten bleek het een tolweg te zijn geworden, en toen ging er snel een lampje branden.
Hide post links |
-
- Normal Member
MaaW schreef:
Dus..ook in Nederland opletten hoor!
Groet van TNZKKA (die in Zeeuws Vlaanderen woont)
Probeer eens met die optie "geen tolwegen" aangezet in Zeeuws Vlaanderen te komen. Heus het lukt je wel!, maar niet via uitsluitend Nederland. En ook de Kennedytunnel is niet alles!!Zo bleek bij ons "geen tolwegen" aangevinkt te staan, iets waar je normaal niet op let in NL.
Dus..ook in Nederland opletten hoor!
Groet van TNZKKA (die in Zeeuws Vlaanderen woont)
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2