Hallo,
Na een week of wat 'snuffelen' op deze site dan toch maar laten registreren om wat actiever deel te nemen en te geven.
Ik ben sinds 6 maanden in het bezit van een auto waar al een 5400 (zonder 5011) systeem met Benelux CI-Q in zat. destijds een actie vanuit de fabrikant. Op 'advies' wat ik hier al gelezen had heb ik sinds 4 weken de Teleatlas kaarten incl. Supercode gekocht. ...Ehhm, mod......gewoon bij Navco... .omdat ik even op en neer naar Basel moest.
Op de heenweg ging het instellen van de route prima. Eerts de CH CD erin, adres intoetsen, laten rekenen. Daarna de MRE CD erin en hopla, rijden maar.
De terugweg was een drama. Basel ligt tegen de grens aan met Duitsland en/of Frankrijk. Die landen staan op andere CD's. Ik moest gewoon weer naar mijn woonplaats in Midden-Nederland. Dus reversed order. CD Nederland erin, thuis adres laden en rekenen. Maar daar begon het...de PC bleeeef rekenen. Op een ogenblik maar CD Nederland (Benelux) eruit gehaald en de CD CH erin gedaan, want ik moest toch Baselstadt uit.
2e moeilijkheid: omdat Basel op de grens ligt kon ik ook geen goed way-point intoetsen. Kon ik alsnog op de borden naar de rand van de stad rijden. Eenmaal op frans grondgebied (via Mulhouse) kon ik de MRE gebruiken. Maar nog steeds kon ik mijn eigen adres niet invoeren; dus dan maar een voorlopige stad (Venlo) ingevoerd en rijden maar.....
Nu mijn vragen:
-Heb ik nu de goede (CD) volgorde gebruikt met het instellen van mijn route. Zo ja, waarom ging het op de terugweg dan niet? Zo nee, wat deed ik dan niet goed?
-Is het ook mogelijk om op een rit van NL naar bv IT de route in te stellen en dan in ieder land de specifieke CD te gebruiken? Dus dan gebruik ik de MRE CD niet; die geeft maar een hele smalle baan naast de autobaan weer.
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
Route instellen en CD's wisselen
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Da's geen prettige ervaring, en eerlijk gezegd snap ik (nog) niet goed wat daar mis ging
Eerstens: mijn ervaringen met de Navteq MRE zijn heel anders dan die van jou met de TA. Ik ben er eens dwars door Duitsland mee gekoerst, via een simulatie en had toen snelwegen vermijden aangevinkt. Hij bracht me toen via allerlei kleine weggetjes en dorpjes naar m'n plaats van bestemming in Oostenrijk. Vreemd dus dat de TA dat niet doet.
Voorts zou ik zelf geprobeerd hebben je NL adres in te geven met de CH of D CD in het systeem, dat zit al in je adresboek.
Zó deed ik dat destijds ook met de MS 5000, daar stopte ik de D CD in het systeem als ik vanuit Oostenrijk terug reed, en het systeem bracht me dan dicht in de buurt van m'n eindbestemming. Uiteraard niet helemaal, immers mijn huisadres staat niet op die CD, maar wél de coordinaat. En daar probeert 'ie je dan naar toe te brengen.
Groet,
JW
Eerstens: mijn ervaringen met de Navteq MRE zijn heel anders dan die van jou met de TA. Ik ben er eens dwars door Duitsland mee gekoerst, via een simulatie en had toen snelwegen vermijden aangevinkt. Hij bracht me toen via allerlei kleine weggetjes en dorpjes naar m'n plaats van bestemming in Oostenrijk. Vreemd dus dat de TA dat niet doet.
Voorts zou ik zelf geprobeerd hebben je NL adres in te geven met de CH of D CD in het systeem, dat zit al in je adresboek.
Zó deed ik dat destijds ook met de MS 5000, daar stopte ik de D CD in het systeem als ik vanuit Oostenrijk terug reed, en het systeem bracht me dan dicht in de buurt van m'n eindbestemming. Uiteraard niet helemaal, immers mijn huisadres staat niet op die CD, maar wél de coordinaat. En daar probeert 'ie je dan naar toe te brengen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hier maak je een kapitale fout. Rekenen over de grens kan uitsluitend met de MRE CD. Alle andere pogingen lopen op niets uit. Je zoekt een adres in NL en zodra dat is gevonden sla je het op in je adresboek. Dan de MRE erin en je adres laden en vervolgens begeleiding starten. Dit is de enige juiste manier als land van bestemming en standplaats niet op dezelfde CD staan. De handleiding is hieromtrent buitengewoon slordig. Daar wordt nl niets over gezegd.CD Nederland erin, thuis adres laden en rekenen. Maar daar begon het...de PC bleeeef rekenen. Op een ogenblik maar CD Nederland (Benelux) eruit gehaald en de CD CH erin gedaan, want ik moest toch Baselstadt uit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Echter, eerder schreef hij
Groet,
JW
Toen ging het dus wel goed, of hij heeft het anders gedaan dan hij daar beschreven heeftOp de heenweg ging het instellen van de route prima. Eerts de CH CD erin, adres intoetsen, laten rekenen. Daarna de MRE CD erin en hopla, rijden maar.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk dat te moeten beamen. Met een CD erin waarbij tussen standplaats en bestemmeing een stuk weg ontbreekt is het absoluut onmogelijk om te laten rekenen. Het vervelende is wel dat dez bewerking eindeloos kan duren voor er een melding komt dat de route niet kan worden berekendJW schreef:Toen ging het dus wel goed, of hij heeft het anders gedaan dan hij daar beschreven heeft
Groet,
JW
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Okay,
Dus even samenvattend.
1. Ik ben in NL en ik wil naar Baselstadt/CH.
2. Ik stop de MRE in de PC en geef het adres in CH in.
3. Hopla en rijden???
Deze volgorde kan ik me eerlijk gezegd niet herinneren....
Dus even samenvattend.
3. Hopla en rijden???
Hide post links |
-
- Starting Member
En dan te bedenken dat we in onze andere auto een TT met WE hebben. Werkt toch ook wel handig.....Zou bijna gaan denken om de 5400 te gaan vervangen voor een 5500 of 5700....
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik snap nu waarom er iets mis gaat.Citroênnetje schreef:Okay,
Dus even samenvattend.
3. Hopla en rijden???
Ondanks mijn aanwijzing weet je het niet te reproduceren.
het adres moet je ingeven mbv de plaatselijke CD want je hebt 98% kans dat jouw bestemming niet op de MRE staat en huisnummers al helemaal niet.
Dus lees mijn aanwijzing nog eens door en probeer het nog eens zelf met de cd's
Hide post links |
-
- Starting Member
Ben ik blij dat ik het nog even ging samenvatten...had ik het toch zomaar verkeerd gelezen...
Ik ga je instructie even testen en laat het even weten of het gelukt is..
Ik ga je instructie even testen en laat het even weten of het gelukt is..
Hide post links |
-
- Starting Member
Daar zijn we weer... . Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb zojuist geprobeerd om de route naar mijn vakantieadres in Frankrijk te laten bereken.
1. Eerst CD FR erin en adres intoetsen.
2. Adres is bekend en deze heb ik opgeslagen in het mapje "Zakelijk"
3. CD FR eruit en CD MRE erin.
4. Apparaat begon te rekenen....
....en te rekenen...
....en te rekenen...
5. En zou dat nog steeds doen wanneer ik het contact niet uit gezet zou hebben..
Hoelang zou de 5400 eigenlijk nodig hebben om een route naar Zuid-FR te bepalen?? Korter of langer dan 5 minuten?
Alvast bedankt voor het meedenken..
1. Eerst CD FR erin en adres intoetsen.
2. Adres is bekend en deze heb ik opgeslagen in het mapje "Zakelijk"
3. CD FR eruit en CD MRE erin.
4. Apparaat begon te rekenen....
....en te rekenen...
....en te rekenen...
5. En zou dat nog steeds doen wanneer ik het contact niet uit gezet zou hebben..
Hoelang zou de 5400 eigenlijk nodig hebben om een route naar Zuid-FR te bepalen?? Korter of langer dan 5 minuten?
Alvast bedankt voor het meedenken..
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat hangt er van af. En wel van het feit of jij dichtbij de "MRE" in NL woont. Als dat een eindje weg is kan je systeem geen route naar die MRE berekenen en dus gaat dat mis.
Als je er kort bij woont zal het systeem op een bepaald moment zeggen: "begeeft u zich naar de geplande route", maar die moet 'ie eerst wel kunnen vaststellen.
Als ik dat hier bij mij doe, dus de MRE-CD in m'n systeem stop en 'm een route naar Oostenrijk laat berekenen gaat dat wel goed. Ik zit echter hemelbreed ook niet meer dan een kilometer van de A2, vandaar
Groet,
JW
Als je er kort bij woont zal het systeem op een bepaald moment zeggen: "begeeft u zich naar de geplande route", maar die moet 'ie eerst wel kunnen vaststellen.
Als ik dat hier bij mij doe, dus de MRE-CD in m'n systeem stop en 'm een route naar Oostenrijk laat berekenen gaat dat wel goed. Ik zit echter hemelbreed ook niet meer dan een kilometer van de A2, vandaar
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ok,
Ik woon inderdaad wel een eind buiten MRE's (20 auto minuten van A6, 35min van A28). Als ik het nu wel goed begrijp, dan zal de navigatie pas kunnen rekenen wanneer ik op of dichtbij een MRE zit. Geduld is hier dan toch het toverwoord..
Wat me dan wel tegenvalt is dat de 5400 dan niet even meldt... .
Bedankt zover...
Ik woon inderdaad wel een eind buiten MRE's (20 auto minuten van A6, 35min van A28). Als ik het nu wel goed begrijp, dan zal de navigatie pas kunnen rekenen wanneer ik op of dichtbij een MRE zit. Geduld is hier dan toch het toverwoord..
Wat me dan wel tegenvalt is dat de 5400 dan niet even meldt... .
Bedankt zover...
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3