Reparateur gezocht voor mijn VDO Dayton MS4200

evm
New Member
New Member

Reparateur gezocht voor mijn VDO Dayton MS4200

Bericht door evm »

Heb net een VW Passat uit 2003, met een VDO Dayton MS4200 en wisselaar er al in, aangeschaft. Tijdens de proefritten wilde de navigatie het maar met moeite doen, maar nu wil 't bijna helemaal niet meer. De gemelde boodschap is al een oude bekende: "leg de correcte CD erin". Nou heb ik er prachtig mooie originelen bijgekregen, dus daar zou 't niet aan mogen liggen. Het systeem heeft met muziek-CDs in de navigatiemodule ook moeite, niet in de wisselaar. Ik zoek een reparateur die mijn MS4200 langdurig betrouwbaar in orde kan maken. Is genoemde EBK een optie hiervoor of zijn er andere suggesties? Heb al een boel gelezen, maar kan me niet herinneren dat hier een oplossing voor genoemd is. Kan ook aan mijn zeefgeheugen liggen... :?

Bij voorbaat dank,
Erwin,
Amersfoort (A'ft)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Re: Reparateur gezocht voor mijn VDO Dayton MS4200

Bericht door evm »

Heb even gebeld met EBK uit Zeewolde. Afgaand op de probleembeschrijving dacht de meneer aan de telefoon dat het wel eens aan het CD-loopwerk kon liggen. Dat konden zij wel repareren. Kosten? Oh, zo'n €200 ex BTW... :shock:

Nou stond er laatst op marktplaats een MS4200 te koop voor €200. Nou, zei die meneer weer, die kan wel eens het zelfde probleem hebben of krijgen. Tja. Zo zit je weer gevangen.

Maar als we het nou hebben over €200 ex uitgeven, dan is het vast een doodzonde op dit forum om als alternatief een MIO van dat bedrag voor te stellen. Of niet? :twisted:
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Het is nooit een doodszonde een ander systeem voor te stellen. Het is voor iedereen nou eenmaal een kwestie van smaak.
Voor wat betreft de reparatie... Het blijft een risico om een gebruikt toestel te kopen. Aan de andere kant... als het loopwerk wordt gerepareerd ben je er in ieder geval van verzekerd dat je systeem weer vele jaren mee zou kunnen.
Het is een afweging die je zelf moet maken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
isbn
Starting Member
Starting Member

Bericht door isbn »

Andere opties:

CD schoonmaken
Schoonmaak CD laden

of de volgende link voor een second opinion:

http://www.car-control.nl/
Volkswagen Passat Variant
VDO PC5000, Lenco MES208 en binnenkort MI2200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Wel en niet.

Bericht door evm »

Goeie suggesties.

Had echter gemerkt dat het systeem 's morgens vlekkeloos werkte, en dan 's middags niet meer. Herhaalbaar over 4 dagen. Denk dat 't ligt aan de temperatuur, werkt wel als hij koud is, niet als hij warm is.

Was weer terug bij verkopende garage en symptomen gemeld. Garagehouder heeft de navigatiecomputer er uitgehaald en laat die nou ergens repareren. Zou 1 tot 2 weken duren. Is nu 5 dagen terug. Ben erg benieuwd wat de reparateur zegt. En of hij weer gaat werken! Ik laat 't wel weten.
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik ben benieuwd wat de stand van zaken is. :?:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Bericht door evm »

Dat is wel toevallig, zo. Had 17 oktober een gesprek met de VW verkoper, en daarin aangegeven niet €150 zwart bij te willen betalen voor iets dat hoort te werken. De verkoper heeft daarop opdracht gegeven aan de reparateur om 't ding ongerepareerd te retourneren. Naar verhaal meerdere keren zelfs.

Vanmiddag weer eens gebeld waar de MS4200 bleef. Hij had 'm net binnengekregen. Maar hij was gerepareerd, kosten €180 ex. Verkoper had aangegeven dat daar niet opdracht voor gegeven was, jammer voor de reparateur. Reparateur teleurgesteld, stelde voor om kosten te delen. Weer jammer voor de reparateur, verkoper wilde niet. Maar zou goede beurt maken als toch de kosten gedeeld zouden worden. En ik wil 'm ook wel gerepareerd hebben voor €50. Heb afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om 'm eindelijk op te halen. Zal €50 euro betalen voor een reparatie van €180 ex. Heb ik wat, hebben zij wat. :D Kan dit onderwerp ook weer het archief in. En nou maar hopen dat ie werkt ...
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Het is weer fraai

Bericht door evm »

In navolging op vorige post ik vrijdag naar verkoper om MS4200 op te halen. De baas was er niet, maar een monteur heeft alles netjes aangesloten om te proberen. Apparaat aan, vibraties binnenin. Kan, nieuwigheid? CD erin, proberen iets in te stellen. Alle navigatiemenuzaken die CD behoeven nog steeds grijs. Er verschijnt een melding: leg de correcte CD in. Oeps. CD wil niet eens er uit. Weer vibratie in 't apparaat.

Monteur aan de telefoon naar tussenpersoon, die gaf naam reparateur op. Monteur belt reparateur. Die vermeldt dat 't apparaat getest en wel werkend de deur uitging. Dat er geen borging voor transport op 't loopwerk kan zitten. Maar dat als ie gevallen was dat er iets afgebroken kan zijn en ergens in vast is gaan zitten. Ah, hij kan weer terug naar de reparateur, ben 'm slechts al anderhalve maand kwijt ....

Ben inmiddels wel al benieuwd hoe dit gaat aflopen. En wie nu die rekening van deze reparatie oppakt. Ik draag max. €50 bij.
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Lekkere handel zo. Het plezier gaat er op die manier wel vanaf.
Als ik het zo terug lees is er naar mijn mening niets aan het systeem gedaan. Uiteraard wel voor een gepeperde rekening.
Ik hoop voor jou dat je niet de dupe gaat worden van een knullige rreparateur die meer kapot maakt dan goed voor je is.
Zodra jouw systeem weer retour is en NOG niet werkt, heb ik wel een vertrouwd adres voor je. Vooraf duidelijke afspraken mbt kosten enz. En een perfecte service en garantie op reparatie. Dat laatste is eigenlijk overbodig aangezien alles wat voor mij gerepareerd is/was, nog steeds goed werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Bericht door evm »

De MS4200 is terug en werkt naar behoren. Dus goed. :D Verder weet ik nog niet wat de herreparatiegein gaat kosten. Dat ga ik nog horen.
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evm
New Member
New Member

Bericht door evm »

De herreparatiegein kostte €50, als afgesproken. Daarmee is de kous af.
Erwin
A'ft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen