Hallo mede-forummers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Espace bouwjaar 2005. Hier zit een Carminat Navigatiesysteem in (met extern kleruenscherm). Er zat een Navteq-CD in. Via de Renaultdealer een set Europa-CD's gekocht van TeleAtlas (VDO Dayton non c-iq).
1) Welk type VDO zit er volgens jullie in (er wordt op dit forum o.a. over een PC5100 gesproken)
2) Wanneer ik de Spanje-CD (zonder major roads of Europe) erin doe, dan kan ik plaats, etc. intoetsen. ALs ik echter wil gaan navigeren dan doet het erg lang voordat het zandlopertje weg is. EIgenlijk moet ik zeggen dat ik na een paar minuten de hoop opgegeven had en dus nog geen een keer heb gewacht tot het zandlopertje ooit zou verdwijnen. Is dit een normaal verschijnsel (ik zit immers nog in NL).
Ik heb de auto pas een paar dagen, maar ben nu pas het navigatiesysteem aan het uitproberen
Alvast bedankt, Wil
Renault Espace mei 2005
-
- New Member
-
- Moderator
Re: Renault Espace mei 2005
Volgens mij een OEM-versie van de non c-iq 5000/5100-serie.willl schreef:Hallo mede-forummers,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Espace bouwjaar 2005. Hier zit een Carminat Navigatiesysteem in (met extern kleruenscherm). Er zat een Navteq-CD in. Via de Renaultdealer een set Europa-CD's gekocht van TeleAtlas (VDO Dayton non c-iq).
1) Welk type VDO zit er volgens jullie in (er wordt op dit forum o.a. over een PC5100 gesproken)
Eigenlijk beschrijf je het probleem zelf al: op die cd staan geen MRE, en dus ook niet het gedigitaliseerde gedeelte van Nederland, waar jij je op dat moment bevindt. Je wilt echter wel van een punt in Nederland naar een punt in Spanje. Dat laatste staat op die cd, dat eerste niet. Hij kan dus geen route uitrekenen! Snappie?willl schreef:2) Wanneer ik de Spanje-CD (zonder major roads of Europe) erin doe, dan kan ik plaats, etc. intoetsen. ALs ik echter wil gaan navigeren dan doet het erg lang voordat het zandlopertje weg is. EIgenlijk moet ik zeggen dat ik na een paar minuten de hoop opgegeven had en dus nog geen een keer heb gewacht tot het zandlopertje ooit zou verdwijnen. Is dit een normaal verschijnsel (ik zit immers nog in NL).
Ik vind het nog een godswonder dat ie na een lange tijd WEL een route geeft, dus ik denk dat je toch een Spanje-cd met MRE hebt, en je bij het ingeven te ver van een doorgaande weg bevindt. Als je gaat rijden en in de buurt van een snelweg in NL komt, zal ie alsnog de route vinden.
Beetje duidelijk zo?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
De nieuwste TeleAtlas Europa set heeft inderdaad geen MRE's meer op de landen CD's staan, dat las ik in een bijdrage van Gerritje, er is nu een aparte MRE CD bij.
Dat betekent dat je niet meer met de Spanje CD in je systeem naar een eindbestemming in Spanje kunt navigeren, oftewel, als je die bestemming ingeeft kun je wachten tot je een ons weegt maar die route komt er nooit. Je kunt wel je eindbestemming in je adresboek opslaan.
Je zult dus de MRE-CD moeten gebruiken om naar een bestemming te navigeren die in de buurt ligt van je eindbestemming, en vervolgens bij de spaanse grens de CD moeten wisselen. Dan geef je dat opgeslagen adres in en dan rij je door naar je eindbestemming.
Groet,
JW
Dat betekent dat je niet meer met de Spanje CD in je systeem naar een eindbestemming in Spanje kunt navigeren, oftewel, als je die bestemming ingeeft kun je wachten tot je een ons weegt maar die route komt er nooit. Je kunt wel je eindbestemming in je adresboek opslaan.
Je zult dus de MRE-CD moeten gebruiken om naar een bestemming te navigeren die in de buurt ligt van je eindbestemming, en vervolgens bij de spaanse grens de CD moeten wisselen. Dan geef je dat opgeslagen adres in en dan rij je door naar je eindbestemming.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Beste Higgie en JW,
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Duidelijk antwoord: Misschien krijg ik spijt dat ik geen Navteq-CD's heb gekocht, want misschien hadden die wel land+MRE CD's.
Maar goed:, de discussie welke beter is (Navteq of TeleAtlas) heb ik al vaker gevolgd op dit forum en kent toch geen winnaar...
PS: Higgie, het zandlopertje was nog geen enkele keer verdwenen. Er heeft bij mij dus geen Godswonder plaatsgevonden
Wil
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Duidelijk antwoord: Misschien krijg ik spijt dat ik geen Navteq-CD's heb gekocht, want misschien hadden die wel land+MRE CD's.
Maar goed:, de discussie welke beter is (Navteq of TeleAtlas) heb ik al vaker gevolgd op dit forum en kent toch geen winnaar...
PS: Higgie, het zandlopertje was nog geen enkele keer verdwenen. Er heeft bij mij dus geen Godswonder plaatsgevonden
Wil
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor de goede orde: de los verkrijgbare TeleAtlas CD's hebben wél MRE's.
Op die in de Europaset ontbreken ze echter, maar ja, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen
Groet,
JW
Op die in de Europaset ontbreken ze echter, maar ja, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 790