Nadat ik goede ervaringen had met mijn vorige VDO-dayton (de ms4200) heb ik bij de aanschaf van mijn nieuwe auto weer een VDO-dayton gekozen. Een zgn. BPM toestel. Ik baal ten eerste behoorlijk van het feit dat ie niet te programmeren is tijdens het rijden, niet door mijzelf maar door bijrijder(s) maar daar kan ik nog mee leven, zo hoort ie nou eenmaal te zijn en ik ga nog wel bedenken wat ik daaraan kan doen.
Ik zit echter met een aantal dingen waar ik stevig van baal en waar ik ze voor ga bellen als ik er niet uitkom maar misschien weet iemand hier iets:
1) Als je tijdens een navigatierit de routebeschrijving opvraagt en je komt (nog steeds in dat scherm) op je bestemming aan, dan is ze zo blij dat ze "Bestemming bereikt" blijft herhalen totdat je haar daar hebt uitgehaald. Heeeel irritant.
2) Als punt 1 eenmaal een keer is opgetreden, werkt de volumeknop niet meer als gewone volumeknop maar stel je daar het navigatievolume mee in (0-8 zie je dan in de display). De enige manier om dan nog het radio of cd volume in te stellen, is door eerst op "sound" te drukken en dan te draaien aan de knop.
3) Los van punt 1 en 2 is het zo dat als ik stilsta en een bestemming in wil geven, er niets aan de hand is... mits ik niet mijn pechknipperlichten oid gebruik. Zodra ik namelijk een aardige stroomverbruiker uitschakel, lijkt het alsof ie denkt dat ik ben weggereden en smijt ie me weer uit het invoerscherm. Wanneer je 1 scherm eerder zit (dus waar je moet kiezen voor "bestemmingsinvoer" dan wordt dat ook grijs (bij gebruik van knipperlichten wordt het achtereenvolgens grijs/zwart/grijs/zwart). Zelf verwacht ik dat het iets te maken heeft met de stroomvoorziening maar aan verlichting zie ik zelf in ieder geval niets veranderen (binnenlicht). Het betreft een VW Passat diesel waarin ie is ingebouwd.
Iemand suggesties voor één van de punten?
Alvast bedankt!
Groeten,
Richard.
Problemen ms4200rs
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 aug 2004 10:55
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Richard,
Welkom op dit forum, wellicht kunnen we je helpen een aantal problemen op te lossen.
Als ik je verhaal zo lees zijn er een aantal verschillende zaken die ook een andere oorzaak hebben. De eerste 2 punten zouden een SW probleem kunnen zijn, dan zou je bij VDO moeten zijn. Hopelijk zijn er anderen op dit forum die hier iets meer van weten, ik heb zelf geen 4200 en kan het dus niet testen.
Je derde punt is een heel ander probleem, en heeft te maken met de inbouw van je systeem. En dan zijn er waarschijnlijk een aantal zaken die spelen, zoals het op de verkeerde plaats aftakken van te dunne bedrading, parallel lopende signalen en dergelijke. Daarbij kan spelen dat de VW nog al eens last schijnt te hebben van een niet stabiele puls.
Al die zaken betekenen dat jouw systeem "denkt" dat er een pulstreintje binnenkomt, die er in werkelijkheid niet is. En dat is geen fout van je systeem maar van de auto en/of wijze van inbouwen.
Wie heeft jouw systeem ingebouwd, je dealer? Als dat zo is kun je hem daarop aanspreken en hem voor een goede werking laten zorgen. Eventueel door een pulsversterker (API) in te bouwen, zie de links op de hoofdpagina van de deze site.
Succes, we horen het wel,
JW
Welkom op dit forum, wellicht kunnen we je helpen een aantal problemen op te lossen.
Wie bedoel je met die ze ?Ik zit echter met een aantal dingen waar ik stevig van baal en waar ik ze voor ga bellen als ik er niet uitkom maar misschien weet iemand hier iets
Als ik je verhaal zo lees zijn er een aantal verschillende zaken die ook een andere oorzaak hebben. De eerste 2 punten zouden een SW probleem kunnen zijn, dan zou je bij VDO moeten zijn. Hopelijk zijn er anderen op dit forum die hier iets meer van weten, ik heb zelf geen 4200 en kan het dus niet testen.
Je derde punt is een heel ander probleem, en heeft te maken met de inbouw van je systeem. En dan zijn er waarschijnlijk een aantal zaken die spelen, zoals het op de verkeerde plaats aftakken van te dunne bedrading, parallel lopende signalen en dergelijke. Daarbij kan spelen dat de VW nog al eens last schijnt te hebben van een niet stabiele puls.
Al die zaken betekenen dat jouw systeem "denkt" dat er een pulstreintje binnenkomt, die er in werkelijkheid niet is. En dat is geen fout van je systeem maar van de auto en/of wijze van inbouwen.
Wie heeft jouw systeem ingebouwd, je dealer? Als dat zo is kun je hem daarop aanspreken en hem voor een goede werking laten zorgen. Eventueel door een pulsversterker (API) in te bouwen, zie de links op de hoofdpagina van de deze site.
Succes, we horen het wel,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 aug 2004 10:55
Dank je wel...JW schreef:Hallo Richard,
Welkom op dit forum, wellicht kunnen we je helpen een aantal problemen op te lossen.
.............................
Wie bedoel je met die ze ?
Met "ze" bedoelde ik een helpdesk oid van VDO.
Ongeduldig als ik ben, heb ik ze inmiddels ook gebeld. Ben uiteindelijk bij de technische helpdesk terecht gekomen en hij gaf aan dat punt 1 en 2 hem niets zeiden. Dat punt kan ik wel zelf reproduceren dus het is geen probleem om dat te laten zien (anders zal je net zien dat het goed werkt als je het wilt "bewijzen"
![Sad :(](./../images/smilies/icon_sad.gif)
Punt 3 is ook reproduceerbaar en VDO gaf wel een soortgelijke oorzaak aan als wat jij aangeeft. Er zou sprake kunnen zijn van een magnetisch veld waardoor "spanningsrimpels" het idee aan het systeem geven dat er gereden wordt. Waarschijnlijk wordt ie dan juist minder gevoelig gemaakt denk ik dan maar misschien heb ik het helemaal mis.
De helpdesk van VDO gaf aan dat ie voor het laatste sowieso naar een service center moet en dat ik dan ook de eerste 2 punten maar na moet laten kijken. Vanmiddag gaat ie dus naar de VW dealer (die heeft idd ingebouwd) en ben ik hem een weekje kwijt. Balen maar ach, als ie daar van opknapt
![Smile :)](./../images/smilies/icon_smile.gif)
Iemand trouwens enig idee hoe erg het is voor een 4200rs als ie een stukje puls mist doordat je die uitschakelt? Dit ivm het op die manier mogelijk maken voor de bijrijder om te programmeren? Het BPM verhaal ken ik maar laten we ons niet heiliger voordoen dan de paus...
Gr. Richard.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 89
-
-
Achtergrond verlichting MS4200RS
door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 246
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 766
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 786
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 354
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 921
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 389