Philips Carin 522 in BMW werkt niet
-
- Starting Member
Philips Carin 522 in BMW werkt niet
HALLO SORRY ALS IK ME BIJ DE VERKEERDE FORUM ZIT,MAAR BEN AL HEEL DE AVOND BEZIG OM EROP TE KOMEN..
MIJN VRAAG IS!IK HEB EEN BMW 728I GEKOCHT MET NAVIGATIE ERIN DE PHILPS CARIM 522 MAAR ER ZIT GEEN NAVIGATIE CD OF SOFTWARE CD IN EN BIJ.
NU HAD IK IN EEN ANDERE AUTO EEN VDO-DAYTON 2003 CD ZITTEN EN HEB IK GEPROBEERD MAAR HIJ GEEFT ALLES IN HET DUITS AAN EN HEB GEPROBEERD OM DE TAAL TE WIJZIGEN MAAR HIJ KEERT GEWOON WEER TERUG OP DUITS EN NAVIGEREN DOET HIJ OOK NIET
KAN WEL KIJKEN WELKE ROUTE,S HIJ HEEFT GEDAAN EN HIJ GEEFT EEN FRANSE PLAATS AAN EN DAN BLIJFT HET ZANDLLOPERTJE LOPEN MAAR VERDER HELEMAAL NIKS.
ZOU IEMAND MIJ AUB KUNNEN HELPEN.
GROETJES ANJA.
MIJN VRAAG IS!IK HEB EEN BMW 728I GEKOCHT MET NAVIGATIE ERIN DE PHILPS CARIM 522 MAAR ER ZIT GEEN NAVIGATIE CD OF SOFTWARE CD IN EN BIJ.
NU HAD IK IN EEN ANDERE AUTO EEN VDO-DAYTON 2003 CD ZITTEN EN HEB IK GEPROBEERD MAAR HIJ GEEFT ALLES IN HET DUITS AAN EN HEB GEPROBEERD OM DE TAAL TE WIJZIGEN MAAR HIJ KEERT GEWOON WEER TERUG OP DUITS EN NAVIGEREN DOET HIJ OOK NIET
KAN WEL KIJKEN WELKE ROUTE,S HIJ HEEFT GEDAAN EN HIJ GEEFT EEN FRANSE PLAATS AAN EN DAN BLIJFT HET ZANDLLOPERTJE LOPEN MAAR VERDER HELEMAAL NIKS.
ZOU IEMAND MIJ AUB KUNNEN HELPEN.
GROETJES ANJA.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Anja,
Heb je die BMW zó gekocht, dus met een niet werkende Carin? Wat zegt de verkoper daarvan?
Voorts: is dit een systeem dat vast ingebouwd is, dus met de monitor netjes in het dashboard? Of staat de monitor los ergens op/aan de dash?
In het eerste geval is het waarschijnlijk geen Carin 522 maar een door Philips voor BMW gefabriceerd systeem, met z'n eigen besturings software. En die is er als ik me goed herinner alleen in het duits
Dat je systeem het niet doet met de 2003 CD kan liggen aan die CD. Is dat een schoon, niet gekrast origineel?
Groet,
JW
P.S. Wil je de CAPS-LOCK uitzetten, dit staat zo SCHREEUWERIG
Heb je die BMW zó gekocht, dus met een niet werkende Carin? Wat zegt de verkoper daarvan?
Voorts: is dit een systeem dat vast ingebouwd is, dus met de monitor netjes in het dashboard? Of staat de monitor los ergens op/aan de dash?
In het eerste geval is het waarschijnlijk geen Carin 522 maar een door Philips voor BMW gefabriceerd systeem, met z'n eigen besturings software. En die is er als ik me goed herinner alleen in het duits
Dat je systeem het niet doet met de 2003 CD kan liggen aan die CD. Is dat een schoon, niet gekrast origineel?
Groet,
JW
P.S. Wil je de CAPS-LOCK uitzetten, dit staat zo SCHREEUWERIG
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
philps carin 522
Ja het systeem gaat wel aan en het scherm is op het dasboard en op het scherm staat philps en op de computer ook maar als je in het systeemm kijkt kan je wel alle talen zien.en die andere cd werkt in die andere auto goed.ik weet niet hoe ik met dat ding verder om moet gaan..en of ik wel de juiste cd heb, groetjes anja
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo te lezen heb je een achteraf ingebouwd systeem, dat is dan een Carin 522.
Kijk even in je systeem, via het menupunt instellingen wat daar precies staat en schrijf dat even hier neer, allemaal.
Daar moet iets staan van HW 0201.... SW 0410 en dat soort zaken.
En noteer even precies wat er op die kaart CD staat geprint, iets van MCBNLMNT 2003/01 of iets dergelijks. En is die CD goed schoon en niet gekrast?
Met die gegevens kunnen we je wel wat verder helpen.
Groet,
JW
P.S. De CapsLock staat nu uit, prima dus. Maar splits je zinnen ook even met de Enter-toets, zoals ik dat doe, dan wordt het beter leesbaar
Kijk even in je systeem, via het menupunt instellingen wat daar precies staat en schrijf dat even hier neer, allemaal.
Daar moet iets staan van HW 0201.... SW 0410 en dat soort zaken.
En noteer even precies wat er op die kaart CD staat geprint, iets van MCBNLMNT 2003/01 of iets dergelijks. En is die CD goed schoon en niet gekrast?
Met die gegevens kunnen we je wel wat verder helpen.
Groet,
JW
P.S. De CapsLock staat nu uit, prima dus. Maar splits je zinnen ook even met de Enter-toets, zoals ik dat doe, dan wordt het beter leesbaar
Hide post links |
-
- Starting Member
Zal morgen even kijken wat er in het systeem staat.
en de cd is van een vdo-dayton.maar zal morgen even alle gegevens
plaatsen..vast bedankt voor de hulp.groetjes anja.
en de cd is van een vdo-dayton.maar zal morgen even alle gegevens
plaatsen..vast bedankt voor de hulp.groetjes anja.
Hide post links |
-
- Moderator
Gezien het feit dat je in Frankrijk geplaatst wordt is het logisch dat het apparaat niks kan. Je hebt de CD van de Benelux erin zitten (dat neem ik tenminste aan) en dan herkent ie geen kleine plaatsjes daar. Weet je zeker dat alles goed is aangesloten (niet de constante en geschakelde plus omgedraaid)?
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Goedenavond, ik heb zoveel mogelijk opgeschreven wat ik
in het systeem kon vinden. SY587/02 HW num 0202 SW num 0480
prod wache 02 prod jahr 00 en hij geeft aan corecte cd invoeren in het duits
ik hoop dat iemand me verder kan helpen want weet niet hoe ik aan een cd kan komen.
groetjes anja.
in het systeem kon vinden. SY587/02 HW num 0202 SW num 0480
prod wache 02 prod jahr 00 en hij geeft aan corecte cd invoeren in het duits
ik hoop dat iemand me verder kan helpen want weet niet hoe ik aan een cd kan komen.
groetjes anja.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is dus inderdaad een gewone Carin 522, één van de laatste uit de serie.
De besturings-SW is de op een na laatste, de meest recente is de 4.9, te lezen als 0490. Op zich geen probleem dus, wel een keertje vervangen door de 4.9, dan kan gelijk de taal omgezet worden in het Nederlands
Waar woon je, dan kan iemand in jouw buurt je wellicht helpen daarmee.
Maar welke CD heb je nou? Kun je daar ook de gegevens van posten? Ik had een voorbeeld gegeven, "MCBNLMNT 2003/01 of iets dergelijks". Wat staat er bij jou op?
Groet,
JW
De besturings-SW is de op een na laatste, de meest recente is de 4.9, te lezen als 0490. Op zich geen probleem dus, wel een keertje vervangen door de 4.9, dan kan gelijk de taal omgezet worden in het Nederlands
Waar woon je, dan kan iemand in jouw buurt je wellicht helpen daarmee.
Maar welke CD heb je nou? Kun je daar ook de gegevens van posten? Ik had een voorbeeld gegeven, "MCBNLMNT 2003/01 of iets dergelijks". Wat staat er bij jou op?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo, ik heb een cd van een andere auto erin gedaan van een vdo systeem 2003 de orginele maar hij vraagt om een orginele cd em zou graag willen dat hij in het ned zou staan,maar heb er zo niks aan ook want hij doet het niet op die andere cd en heb er niks bij gehad.en ik woon in steenbergen (noord-brabant) groetjes anja
Hide post links |
-
- Senior Member
Maar geef dan eens aan: wat staat er precies geprint op die CD? Als dat een CD is voor een VDO C-IQ systeem zal 'ie echt niet werken in jouw Carin
Maak er anders een foto van en plaats die hier.
Zó komen we niet verder
Groet,
JW
Maak er anders een foto van en plaats die hier.
Zó komen we niet verder
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
De cd is niet goed van die vdo-dayton ik zoek een software cd en een cd die in die 522 kan ,zou iemand mij aub kunnen helpen daarmee..groetjes Anja.
Hide post links |
-
- Senior Member
Analsjijgeenantwoordgeeftopdevraagvanjwdankanniemandjouhelpengroetjesgerritje
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
ZoizzutGerritje schreef:Analsjijgeenantwoordgeeftopdevraagvanjwdankanniemandjouhelpengroetjesgerritje
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Het is inderdaad een orginele cd van de vdo daar heb ik al antwoord op gegeven.
Maar ik kan momentheel niet bij de auto,hij staat gestald vandaar.maar kan imand me vertellen
hoe ik aan een systeem cd en de navigatie cd kan komen.ik weet alleen dat de cd zwart is en met gele
letters vdo-dayton 2003 op staat.sorry maar kan niet kijken nu had dat anders wel geaan.groetjes Anja
Maar ik kan momentheel niet bij de auto,hij staat gestald vandaar.maar kan imand me vertellen
hoe ik aan een systeem cd en de navigatie cd kan komen.ik weet alleen dat de cd zwart is en met gele
letters vdo-dayton 2003 op staat.sorry maar kan niet kijken nu had dat anders wel geaan.groetjes Anja
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan moeten we even wachten totdat je wel kans gehad hebt precies te bekijken, en hopelijk een fototje te maken van die CD.An schreef:Het is inderdaad een orginele cd van de vdo daar heb ik al antwoord op gegeven.
Waarom? Omdat als die CD wel geschikt is voor jouw Carin, het vooralsnog geen enkele zin heeft een nieuwe aan te schaffen, da's zonde van de dure centen. Dan is er iets mis met de navigatiecomputer
Is het een verkeerde VDO CD, bijvoorbeeld een C-IQ type, dan heeft het wel zin een andere te kopen
De besturings-SW komt daarna wel, eerst kijken of je je systeem überhaupt aan de praat kunt krijgen. Dat moet ook in het duits lukken
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Wonderlijke zaak en zeer verwarrend. De stijl van schrijven draagt hieraan ook niet echt bij.
Dat kan uitsluitend als er een CD in zit die voor het systeem geschikt is en kan worden gelezen.KAN WEL KIJKEN WELKE ROUTE,S HIJ HEEFT GEDAAN EN HIJ GEEFT EEN FRANSE PLAATS AAN EN DAN BLIJFT HET ZANDLLOPERTJE LOPEN MAAR VERDER HELEMAAL NIKS
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Sorry hoor,maar wat ik me nu niet helemaal begrijp?waarom als jullie op een forum zitten en van
met mensen die van die hatelijke dingen shrijven...is het een onduidelijk verhaal zandloper blijft lopen en geeft vorige route aan van frankrijk en hij is duits..zal het nog een keer uitleggen..de navigatie toen ik hem kocht zat geen cd in.heb uit een andere auto een cd gehaald (systeem vdo-dayton gaf direkt aan in het duits voer de corekte cd in.maar heb toen een beetje zitten kijken en toen kwamen de bovengenoemde dingen..dus is dit zo vreemd iets dan.zal morgen precies de juiste naam en nummer van de cd doorgeven..en bedankt groetjes Anja.
met mensen die van die hatelijke dingen shrijven...is het een onduidelijk verhaal zandloper blijft lopen en geeft vorige route aan van frankrijk en hij is duits..zal het nog een keer uitleggen..de navigatie toen ik hem kocht zat geen cd in.heb uit een andere auto een cd gehaald (systeem vdo-dayton gaf direkt aan in het duits voer de corekte cd in.maar heb toen een beetje zitten kijken en toen kwamen de bovengenoemde dingen..dus is dit zo vreemd iets dan.zal morgen precies de juiste naam en nummer van de cd doorgeven..en bedankt groetjes Anja.
Hide post links |
-
- Senior Member
Anja, jammer dat jij dit als hatelijk ervaart.
Feit blijft dat je een, althans voor mij en enkele andere doorgewinterde forumleden, ietwat onsamenhangend en inconsistent verhaal houdt. Het proberen te verhelpen van een operationeel of technisch probleem is al een hele klus maar het ontwarren van taalkundige raadsels is een volledig andere tak van sport. Vandaar een tweetal berichten waar in ietwat verbloemd wordt gevraagd om een voor ons duidelijke omschrijving van je probleem.
Juist dat laatste is elementair en is meestal ook de helft van de oplossing.
Feit blijft dat je een, althans voor mij en enkele andere doorgewinterde forumleden, ietwat onsamenhangend en inconsistent verhaal houdt. Het proberen te verhelpen van een operationeel of technisch probleem is al een hele klus maar het ontwarren van taalkundige raadsels is een volledig andere tak van sport. Vandaar een tweetal berichten waar in ietwat verbloemd wordt gevraagd om een voor ons duidelijke omschrijving van je probleem.
Juist dat laatste is elementair en is meestal ook de helft van de oplossing.
Hide post links |
-
- Moderator
Dus An... er is een aantal malen aan jou verzocht aan te geven welke software versie op dit moment in jouw systeem is ingelezen. Hiermee wordt dus niet bedoeld de route cd van VDO. Ook is er aangegeven hoe je kunt zien welke versie in jouw systeem zit.
Uiteraard willen wij jou echt behulpzaam zijn bij het oplossen van jouw problem. Alleen op basis van de gegevens die jij niet geeft moeten wij vanachter ons toetsenbord maar gokken wat er nou allemaal mis is. Je zult begrijpen dat dat voor ons onmogelijk is.
Dus lees alle gestelde vragen nogmaals rustig door. Kijk welke antwoorden wij nodig hebben en geef die antwoorden dan. Je zult zien dat er dan best een oplossing, of in ieder geval een goede diagnose van het probleem, gegeven kan worden.
Uiteraard willen wij jou echt behulpzaam zijn bij het oplossen van jouw problem. Alleen op basis van de gegevens die jij niet geeft moeten wij vanachter ons toetsenbord maar gokken wat er nou allemaal mis is. Je zult begrijpen dat dat voor ons onmogelijk is.
Dus lees alle gestelde vragen nogmaals rustig door. Kijk welke antwoorden wij nodig hebben en geef die antwoorden dan. Je zult zien dat er dan best een oplossing, of in ieder geval een goede diagnose van het probleem, gegeven kan worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gene,
Die SW versie, die weten we intussen wel, da's de 4.8. Maar ik geef graag toe dat het erg lastig is dat te ontwaren uit de postings. Het staat in die van 29/11, 10.50pm.
Het echte probleem zit in de onduidelijkheid of het niet (goed) werken van de Carin veroorzaakt wordt door een verkeerde kaart CD dan wel door een niet goed werkende computer. Hopelijk komen we daar achter als An precies de gegevens weergeeft van de CD die tot dusver gebruikt is, het beste door er een fototje van te maken en dat hier te plaatsen.
Dat Anja denkt/vindt dat we hier hatelijke dingen schrijven vind ik erg vervelend. We doen met z'n allen enorm onze best om uit de verwarrende berichtgeving iets te distilleren dat aanknopingspunten geeft voor een oplossingsrichting. En het feit dat jij, een van de meest deskundigen op dit forum ook al even op het verkeerde been gezet bent is veelzeggend.
Afijn, gewoon doorgaan met ademhalen, dan leef je het langste
Groet,
JW
Die SW versie, die weten we intussen wel, da's de 4.8. Maar ik geef graag toe dat het erg lastig is dat te ontwaren uit de postings. Het staat in die van 29/11, 10.50pm.
Het echte probleem zit in de onduidelijkheid of het niet (goed) werken van de Carin veroorzaakt wordt door een verkeerde kaart CD dan wel door een niet goed werkende computer. Hopelijk komen we daar achter als An precies de gegevens weergeeft van de CD die tot dusver gebruikt is, het beste door er een fototje van te maken en dat hier te plaatsen.
Dat Anja denkt/vindt dat we hier hatelijke dingen schrijven vind ik erg vervelend. We doen met z'n allen enorm onze best om uit de verwarrende berichtgeving iets te distilleren dat aanknopingspunten geeft voor een oplossingsrichting. En het feit dat jij, een van de meest deskundigen op dit forum ook al even op het verkeerde been gezet bent is veelzeggend.
Afijn, gewoon doorgaan met ademhalen, dan leef je het langste
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo zal de foto van de cd erop zetten..in het blauw staat erop compatible with all vdo dayton systeems
carin vdo navigatiion systeem bmw renault opel rover www.vdodayton-shop.com . groetjes Anja[/img]
carin vdo navigatiion systeem bmw renault opel rover www.vdodayton-shop.com . groetjes Anja[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's duidelijk, die CD hoort gewoon te werken in jouw Carin. Er even van uitgaand dat 'ie schoon is en niet gekrast, uiteraard.
Als dat het geval is, dus dat 'ie schoon en niet gekrast is, moet de oorzaak ergens anders gezocht worden. En ik vrees dat dan de computer de eerste verdachte is
Uiteraard kan er ook wat mis zijn met de aansluitingen of met de GPS antenne, daarom stap voor stap even een paar vragen:
1) Zie je satellieten in het hoekje rechtsboven in je scherm staan en verandert het GPS-symbool netjes van rood in groen?
2) Wat gebeurt er precies als je een adres probeert in te geven, ergens in Nederland, lukt dat op zich?
3) Als dat lukt en je drukt op OK van de afstandsbediening, wat gebeurt er dan?
Bij die stappen 2 en 3 moet uiteraard die kaart-CD in het systeem zitten, anders gebeurt er niks
Eerst maar even dit, daarna gaan we verder....
Groet,
JW
Als dat het geval is, dus dat 'ie schoon en niet gekrast is, moet de oorzaak ergens anders gezocht worden. En ik vrees dat dan de computer de eerste verdachte is
Uiteraard kan er ook wat mis zijn met de aansluitingen of met de GPS antenne, daarom stap voor stap even een paar vragen:
1) Zie je satellieten in het hoekje rechtsboven in je scherm staan en verandert het GPS-symbool netjes van rood in groen?
2) Wat gebeurt er precies als je een adres probeert in te geven, ergens in Nederland, lukt dat op zich?
3) Als dat lukt en je drukt op OK van de afstandsbediening, wat gebeurt er dan?
Bij die stappen 2 en 3 moet uiteraard die kaart-CD in het systeem zitten, anders gebeurt er niks
Eerst maar even dit, daarna gaan we verder....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Heb nu de cd terug geplaatst maar krijg hem nu niet meer aan.probeer het zo weer hij pakt gewoon de cd en heb ook gekeken naar de batterijden van de afstandbediening maar die zijn goed..groetjes Anja.
Hide post links |
-
- Senior Member
Licht de monitor wel op, dus krijg je een startbeeld maar gaat 'ie daarna niet verder?
Check dan even de monitoraansluitkabel, zit die er goed in? En kijk dan ook even of die goed in de computer geprikt zit.
En je kunt checken of je afstandsbediening in principe wel werkt door in het donker even op een knopje te drukken. Dan moeten de knopjes iets oplichten.
Zit er overigens geen houder bij waar de AB ingezet kan worden en waardoor 'ie dan met een kabel aan de computer gekoppeld zit?
Groet,
JW
Check dan even de monitoraansluitkabel, zit die er goed in? En kijk dan ook even of die goed in de computer geprikt zit.
En je kunt checken of je afstandsbediening in principe wel werkt door in het donker even op een knopje te drukken. Dan moeten de knopjes iets oplichten.
Zit er overigens geen houder bij waar de AB ingezet kan worden en waardoor 'ie dan met een kabel aan de computer gekoppeld zit?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Wellicht is het een goede zaak dat An eens de handleiding doorleest waarin precies staat aangegeven hoe het systeem zou moeten werken. Deze handleiding An is te downloaden
dl_details.php?view=detail&id=38&cat=12
Lees deze op je gemak eens door en ik denk dat er dan een hoop vragen beantwoordt zijn. Tevens weet je dan of het systeem goed werkt. Immers als in de handleiding bijvoorbeeld wordt aangegeven dat je via een aantal toetsen bepaalde zaken kunt aktiveren en het systeem doet dat niet, dan heb je in ieder geval al een signaal dat dat gedeelte niet werkt. Dan weet jij in ieder geval precies wat je aan ons kunt melden.
Mocht het dan helemaal niet lukken, dan weten wij met z'n allen in ieder geval hoe we jou van verder advies kunnen dienen en eventueel een betrouwbaar adres kunnen geven waar het systeem door specialisten kan worden nagekeken.
dl_details.php?view=detail&id=38&cat=12
Lees deze op je gemak eens door en ik denk dat er dan een hoop vragen beantwoordt zijn. Tevens weet je dan of het systeem goed werkt. Immers als in de handleiding bijvoorbeeld wordt aangegeven dat je via een aantal toetsen bepaalde zaken kunt aktiveren en het systeem doet dat niet, dan heb je in ieder geval al een signaal dat dat gedeelte niet werkt. Dan weet jij in ieder geval precies wat je aan ons kunt melden.
Mocht het dan helemaal niet lukken, dan weten wij met z'n allen in ieder geval hoe we jou van verder advies kunnen dienen en eventueel een betrouwbaar adres kunnen geven waar het systeem door specialisten kan worden nagekeken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751