Philips Carin 520: minimale aansluiting

P928
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 09:56

Philips Carin 520: minimale aansluiting

Bericht door P928 »

Beste allemaal.

Ik heb onlangs een Carin 520 systeem tweedehands aangeschaft en heb alleen de volgende
signalen aangesloten:
GPS antenne , +12V, +12V switched en Ground

Ik gebruik dus NIET het tacho signaal & dimlicht & achteruitrijlichten...

Kan het systeem met deze minimale setting werken ? Of moet ik alsnog het tachosignaal aansluiten ?

Waarom deze vragen: Ik zie namelijk geen beweging van de pijl op de kaart terwijl ik rij. Ik had gehoopt dat het systeem zou werken als je alleen GPS aansluit.

Alle tips zijn welkom
Bij voorbaat dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Je huidige wijze van aansluiten is, zoals je denk ik al vermoedde, te minimaal. Je tachosignaal moet ECHT aangesloten worden. Je achteruitrijsignaal aansluiten vind IK persoonlijk ook echt nodig, maar je systeem zal wel werken zonder dat die is aangesloten.
Na het aansluiten van je tachosignaal moet je een flinke calibratierit maken (geen route ingeven, lekker stukkie touren met veel bochten) zodat het systeem zich calibreert.

Vertel ons ook even welke auto je hebtm dan kunnen we je wellicht wat gerichter antwoorden.

Suc6!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
P928
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 09:56

Bericht door P928 »

Bedankt voor uw reactie..

Op dit moment rij ik in een Honda CRV uit 2002 (nieuw model). Ik ben al aan het snuffelen waar ik in godsnaam het tachosignaal vandaan haal...Enige suggesties zijn welkom

Bij voorbaat dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij de puls-links in het Navigatie Menu is daar wel wat over te vinden.

Elders vind ik dit:
CRV 2002-
mit Schaltung: am Motorsteuergerät, unterer grauer 31-PIN-Stecker, PIN 18, weiß-grünes Kabel
Automatik: am Motorsteuergerät, oberer 31-PIN-Stecker, PIN 25, blau-weißes Kabel
En zoals Higgy al schrijft, de puls is absoluut noodzakelijk.
En ook de achteruitrijlichten wél aansluiten, dit wat oudere systeem met een langzame computer kan hopeloos de mist in gaan als je een keer in een stad omgekeerd bent en daarbij even achteruit gereden hebt.
Lees het verhaal daarover eens bij Tricks & Tips, dan snap je waarom :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
P928
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 09:56

Bericht door P928 »

Hallo

Ja de informatie van de duitse website had ik ook gevonden... ben nu op zoek naar waar de ECU zich
bevindt....

http://www.maxrev.de/motorsteuergeraet-crv-t17881.htm

Vanavond maar eens snuffelen / hobbieen / draadjes trekken ect....

Bedankt voor jullie reacties !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 657
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1490

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”