De vraagstelling lijkt mij duidelijk. Kan de pc5500 worden aangesloten op de mr 6000 of geeft dit onoverkomelijke problemen. Momenteel bestaat mijn systeem uit: MR 6000, clarion 9500e, cd-wisselaar en tv 6000.
Wie kan info geven ?
Uiteraard heb ik via de zoek functie al getracht het e.e.a. te lezen, maar een antwoord op deze vraag kon ik niet vinden.
PC 5500 aansluiten op MR 6000 ?
-
- Moderator
-
- Senior Member
Hallo Gene,
Geen enkel probleem, net als de PC 5000 aangesloten kan worden op je MR 6000, dan heet het systeem een MS 6000, kan ook de PC 5500 er aan geknoopt worden.
In beide gevallen heb je een adapterkabel MA 2600 nodig die de uit de PC 5X00 komende signalen vertaalt naar voor de MR 6000 geschikte informatie. Het is dus niet alleen een kwestie van pennetjes, er wordt ook wat aan de signalen gesleuteld.
Die adapterkabel is nog wel te vinden, kort geleden had BMIS er nog een.
Groet,
JW
Geen enkel probleem, net als de PC 5000 aangesloten kan worden op je MR 6000, dan heet het systeem een MS 6000, kan ook de PC 5500 er aan geknoopt worden.
In beide gevallen heb je een adapterkabel MA 2600 nodig die de uit de PC 5X00 komende signalen vertaalt naar voor de MR 6000 geschikte informatie. Het is dus niet alleen een kwestie van pennetjes, er wordt ook wat aan de signalen gesleuteld.
Die adapterkabel is nog wel te vinden, kort geleden had BMIS er nog een.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Bedankt voor de snelle reactie. I.d.d. is een adapter kabel nodig, dat had ik in de beschrijving van de mr6000 handleiding gelezen (voor de pc5000 computer). Inmiddels met de genoemde leverancier contact gehad en de interface+ kabels voor plm € 200,- te koop. Ik wil de huidige "configuratie" zoveel als mogelijk intact laten, alles werkt goed, tv. dvd. enz enz. Het niet meer voorhanden zijn van clarionupdates is voor mij de enigste motivatie naar VDO uit te wijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Meer en meer ontdekken gebruikers dat dit uiteindelijk een heel belangrijk punt is. Velen denken daar niet goed over na bij de aanschaf van een Navi, of luisteren maar al te graag en gemakkelijk naar de verhalen van de verkoper, die immers ook wel passen in hun eigen straatje. Ze hadden toch al het oog laten vallen op dat bewuste systeem....Gene schreef:Bedankt voor de snelle reactie. I.d.d. is een adapter kabel nodig, dat had ik in de beschrijving van de mr6000 handleiding gelezen (voor de pc5000 computer). Inmiddels met de genoemde leverancier contact gehad en de interface+ kabels voor plm € 200,- te koop. Ik wil de huidige "configuratie" zoveel als mogelijk intact laten, alles werkt goed, tv. dvd. enz enz. Het niet meer voorhanden zijn van clarionupdates is voor mij de enigste motivatie naar VDO uit te wijken.
Vergelijkbare situaties zijn er met de Grundig en MagMar's.
Hier vervult de Navigatie Help Site een belangrijke rol, door de ervaringen te delen kunnen zo een hoop mensen beter geïnformeerd op pad gaan.
Het is uiteraard triest dat je nu moet besluiten die NAX 9500 computer te vervangen door een andere.
Troost je dan met de gedachte dat je met de PC 5500 ook wel iets heel moois koopt, met veel extra features. Zoals de flitsinfo en regelmatige updates. En de keuzevrijheid Navteq of TeleAtlas DVD/CD's te kunnen gebruiken
Laat je ons weten hoe dit verder loopt?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Uiteraard houd ik jullie van de voortgang op de hoogte. De keus voor clarion was niet ingegeven door voorkeur, maar het systeem was reeds gedeeltelijk aanwezig in de auto. In de loop van de tijd wen je echter wel aan de zeer mooie schermen en de gemakkelijke gebruikersinterface. Vooral de 3d-scherm optie is iets wat ik in de VDO-range mis. Misschien dat het in de toekomst er nog wel eens inkomt.
I'll keep you all informed.
I'll keep you all informed.
Hide post links |
-
- Moderator
Het systeem is aangepast. Echter ipv de 5400 heb ik er een pc 5100 ingezet. (was aanmerkelijk goedkoper).
Alles werkt zoals van een navi. verwacht mag worden. Alleen vallen de VDO navigatieschermen mij, tov de Clarion, echt tegen. Een hoop zaken zoals aangegeven in de topic "Welke functies mis je enz." waren in het clarion systeem wel aanwezig. Ik denk dat het een kwestie van wennen zal zijn. Wel een voordeel, updates zullen voorlopig geen probleem zijn .Een ieder bedankt voor de raad/advies.
Alles werkt zoals van een navi. verwacht mag worden. Alleen vallen de VDO navigatieschermen mij, tov de Clarion, echt tegen. Een hoop zaken zoals aangegeven in de topic "Welke functies mis je enz." waren in het clarion systeem wel aanwezig. Ik denk dat het een kwestie van wennen zal zijn. Wel een voordeel, updates zullen voorlopig geen probleem zijn .Een ieder bedankt voor de raad/advies.
Hide post links |
-
- Junior Member
Hoi, Zelf nu de gelukkige bezitter van ms5500 en mr6000.
Volgens mij is de mr6000 gewoon een clarion klapscherm radio
Kan dus niet veel verschil in zitten
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klopt als een bus, de MR 6000 is niks anders dan een VRX 6570 met een ander kleurtje en een VDO-Dayton label. Verder is 'ie 100% identiek.freelander schreef:Hoi, Zelf nu de gelukkige bezitter van ms5500 en mr6000.
De opvolger van de 6570 is de VRX 613, later weer de 633, en die hebben als voordeel dat ze een "line-out" hebben, die ontbreekt bij de 6570 en dus ook bij de MR 6000. Daarbij zul je het dus met de ingebouwde eindversterkers moeten doen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
In het scherm zit ook niet veel verschil. In de nav. comp. NAX9500e (clarion) en de PC5100 (VDO) zit een wereld van verschil. Uiteindelijk zorgen deze computers voor het navigatiegedeelte (en dus ook hoe alles daaromtrent werkt en zichtbaar wordt).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -