Heb een PC5400 in m'n C5 break, altijd goed gewerkt totdat ik die tram in Rotterdam tegenkwam. onder een hoek van circa 60 graden geraakt maar geen airbag ging open dus erg hard was het niet. De ruit waar de antenne achterzit rechts achter is vervangen (in feite de hele rechterzijkant). sindsdien is het navsys van de leg geraakt en het lijkt steeds erger te worden. tot 200 m te veel naar links, rechts, voor of achter, komt uiteindelijk wel bij in dun bebouwde gebieden maar in de stad is het een drama. al wat met de antenne geschoven, kabel losgekoppeld en weer in gestoken, antenne vrij op het dak gemonteerd (dacht misschien nieuwe zijruit: dikkere zonwerende coating). kabel (weggewerkt in hemeltje) gecheckd op beschadigingen, vooralsnog niets kunnen ontdekken. zie op marktplaats aanbieders van antennes voor zo'n 25 euri die het beter zouden moeten doen dan de originele maar of dat de oplossing zou zijn. een lokale inbouwer van auto-electronica suggereerde resetten door de voedingkabel een nacht los te koppelen, gebeurt op dit moment dus ik weet nog niet of dat misschien helpt. las ook ergens dat er een gyroscoop in zou zitten, zou die de kleun van de tram niet zo leuk gevonden hebben? iemand suggestie hoe ik dit oplos?
Maarten
PC 5400 een beetje van de leg
-
- New Member
-
- Senior Member
Gecondoleerd!
Maar in je betoog mis ik een paar essentiële gegevens:
Maar in je betoog mis ik een paar essentiële gegevens:
- Je vermeldt niet hoeveel satellieten er nog steeds worden ontvangen terwijl dit bij de 5400 toch continu in beeld moet wordten gebracht in de statusbalk
- Je noemt de mogelijkheid van een defecte gyro. Dat is makkelijk te constateren in het diagnosemenu enkijken of er hardware error worden aangegeven en van welke soort
- Je vermeldt niet of er nog een snelheidssignaal doorkomt. Kun je instellen dat het in een statusbalk wordt weergegeven of anders ook in het diagnosemenu.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
nog steeds van de leg
Dank voor de condoleance, heb wat ge-experimenteerd:
het navsys ziet (nu met de antenne op het dak buiten) gemiddeld 6 a 7 (soms sat's, daarvoor niet echt op gelet maar meestal ook wel 5 tot 7
de snelheidsindicator is af te lezen in het menu boordcomputer
na wat grutwerk in de papieren die ik bij de auto kreeg (2e handsje) diagnosecode gevonden en dan volgen de volgende problemen:
probleemcode 1
aantal problemen 2
aard van het probleem HW probleem,
dat laatste zal wel staan voor hardwareprobleem maar rara politiepet wat is het probleem: tijd om de oud ijzerboer te bellen of is het op te lossen?
maarten
het navsys ziet (nu met de antenne op het dak buiten) gemiddeld 6 a 7 (soms sat's, daarvoor niet echt op gelet maar meestal ook wel 5 tot 7
de snelheidsindicator is af te lezen in het menu boordcomputer
na wat grutwerk in de papieren die ik bij de auto kreeg (2e handsje) diagnosecode gevonden en dan volgen de volgende problemen:
probleemcode 1
aantal problemen 2
aard van het probleem HW probleem,
dat laatste zal wel staan voor hardwareprobleem maar rara politiepet wat is het probleem: tijd om de oud ijzerboer te bellen of is het op te lossen?
maarten
Hide post links |
-
- Senior Member
Alles bijeengenomen lijkt het er het meest op dat je gewoon een andere antenne moet nemen en die op een knappe plaats onder je dashboard verstoppen.
Die HW problemen wijzen voorzover ik kan zien naar een leesfout van de (vuile of beschadigde) CD
Geen punt om je erg zorgen over te maken
Die HW problemen wijzen voorzover ik kan zien naar een leesfout van de (vuile of beschadigde) CD
Geen punt om je erg zorgen over te maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
dank, aan de cd's ligt het vlgs mij niet, was afgelopen wekend in frankrijk en met zowel de hoofdroutes in europa of de franse cd er in bleef ik af en toe akelig boven ravijnen hangen. toch maar een andere antenne scoren, wordt het nodige aangeboden begint bij 23 euri of toch maar een iets prijzigere (PDA telco oid?)
Hide post links |
-
- Senior Member
Laat je wat dat betreft absoluut niet voor de gek houden en koop gewoon een originele VDO GPS antenne.
www.navco.nl is een goed adres.
Al die andere PNA rommel heb je niets aan en past trouwens ook niet.
www.navco.nl is een goed adres.
Al die andere PNA rommel heb je niets aan en past trouwens ook niet.
Hide post links |
-
- Normal Member
ik heb ook nog orginele vdo gps antenne te koop, deze mag je uit proberen of het daar aan ligt ,de antenne is nieuw en kost 20 euro.
maar ik denk dat je pc niet goed is omdat je wel voldoende satlitte's ontvangt.
lijkt mij dat de pc niet meer goed calibreert.
gr rene
maar ik denk dat je pc niet goed is omdat je wel voldoende satlitte's ontvangt.
lijkt mij dat de pc niet meer goed calibreert.
gr rene
Hide post links |
-
- Normal Member
was nog een foto van gps antenne vergeten.
gr rene
gr rene
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
VDO MG 3000 C of CIX 3000 Blue met Ci 3000 C voor MC 5400
door Grand Cherokee » 01 dec 2014 18:29 » in Te Koop Gevraagd -