onderbreken invoer gegevens VDO 4150

Anton
New Member
New Member

onderbreken invoer gegevens VDO 4150

Bericht door Anton »

Beste medegebruikers,

Sinds kort heb ik een VDO 4150 nav systeem. Bij het invoeren van de gegevens voor een nieuwe bestemming springt het scherm soms ploseling op begleiding en kan ik weer van voren af aan beginnen. Soms moet ik een adres wel 5 keer opnieuw invoeren. Het lukt ook niet altijd om het adres op te slaan in het adresboek.
Zijn er gebruikers die hetzelfde meemaken en/o weet iemand waar dat aan kan liggen.

Anton.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Hallo Anton,

Welkom op dit forum,
Helaas weet ik niet zoveel van de 4150 buiten het feit dat het de opvolger is van de 4100.
Het probleem wat jij schets lijkt mij meer een probleem van de radio/nav zelf als dat het een menselijke fout is.
Treed het probleem elke keer op dezelfde plek op of wisselt het waar je bent met het invoeren van de gegevens.
Dus gaat de NAV altijd uitzichzelf na bv het invoeren van de stad in begeleiding?

Anders zou ik teruggaan naar je leverancier en daar naar het probleem laten kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Re: onderbreken invoer gegevens VDO 4150

Bericht door jeffrey »

Anton schreef:Beste medegebruikers,

Sinds kort heb ik een VDO 4150 nav systeem. Bij het invoeren van de gegevens voor een nieuwe bestemming springt het scherm soms ploseling op begleiding en kan ik weer van voren af aan beginnen. Soms moet ik een adres wel 5 keer opnieuw invoeren. Het lukt ook niet altijd om het adres op te slaan in het adresboek.
Zijn er gebruikers die hetzelfde meemaken en/o weet iemand waar dat aan kan liggen.

Anton.
Wat ik van het verhaal begrijp is het denk ik een toestel wat bij een nieuwe auto zat en dus een B.P.M toestel.
Na het lezen van een artikel in de autovisie (weet zo even niet welke uitgave het was) blijkt het zo te zijn dat deze toestellen niet te bedienenen zijn tijdens het rijden (is een eis die de overheid stelt).
Aangezien het toestel is verbonden met de km teller draad en zo de bweging detecteerd van het voertuig.
Kan ik me voorstellen wat er gebeurt als er een spannings rimpel op die draad blijft staan of dat deze niet geheel terug valt naar 0 Volt.
Dan denkt de nav dat ie in beweging is en zal de bediening mogelijkheden uitschakelen.

Ik dnek dat het in dit traject gezocht moet worden.

Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnnybt
New Member
New Member

Bericht door johnnybt »

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad na inbouw van mijn MS4150RS. Omdat ik constant problemen had als ik de auto op contact zette, ben ik alles nog eens gaan doormeten en kwam ik erachter dat de constante plus en de geschakelde plus omgewisseld zaten (Volvo 850). Ik dacht al een keer zoiets gelezen te hebben op dit forum en dat bleek nog waar te zijn ook. Sindsdien werkt ie echt perfect. Misschien dat dat de oorzaak zou kunnen zijn?

John
VDO Dayton 4150 RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Mocht het probleem optreden als je inderdaad gaat rijden dan heb je te maken met het eerder geschertste BPM toestel dan is het ingeven van de bestemming geblokkeerd tijdens het rijden.
Dit kun je uitschakelen via het "service" menu, code om in dit menu te komen is 6330
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anton
New Member
New Member

Bericht door Anton »

Beste medegbruikers,

Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad een "BPM toestel" wat is gemonteerd in een Outlander. Het blijkt dat ook tijdens stilstand toch soms een puls wordt doorgegeven waardoor de invoer van gegevens wordt onderbroken.
Intussen is het toestel opgestuurd naar VDO om een en ander middels de sofware aan te passen (volgens de garage).
Ik hoop dat de problmen daarmede dan uit de wereld zijn. Verder voldoet het toestel prima. :wink:

Groetjes Anton.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Was dus niet nodig geweest.....hadden ze zelf kunnen doen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LEON4V6
Junior Member
Junior Member

Bericht door LEON4V6 »

dat probleem hebben mijn ouders soms ook (ook mitsubishi Bpm) , tik je wat in , de plaats b.v druk je op de enter knop (denk je dat je dan de straat moet invoeren ), springt hij weer terug naar nieuwe invoer ?

Dit gebeurt soms wel 3 * achter elkaar.

Tip ????

alvast bedankt voor de eventuele reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octavia_TDI
New Member
New Member

plus

Bericht door Octavia_TDI »

Je moet inderdaad de plussen omdraaien. Ik heb het zelfde apparaat, en de zelfde problemen gehad. Heeft niets te maken met KM pulsgever. Gewoon effe plusdraadjes omdraaien, en voila...
octavia 1.9TDi elegance, MS4150RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anton
New Member
New Member

onderbreken invoergegvens

Bericht door Anton »

Beste mdegebuikers,

Ik heb mijn navigatiesysteem intussen terugonvangen van VDO. Het betrof inderdaad een BPM toestel. De instellingen zijn nu aangepast en ik kan nu zonder problemen gegevens invoeren.
Via de opgegeven code kon ik wel in he menu, maar er viel niets aan te passen. (geblokkerd).
Allemaal bedankt voor de reacties. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Fijn te horen dat het opgelost is! Veel naviplezier ermee :).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. dubbelpost hierboven...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Avic F310BT Probleem met adres invoer.
    door Gmac » 19 okt 2015 14:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1014
  • Discovery Pro wel alle contacten en gegevens maar ik kan hiermee niet bellen
    door vhv1 » 08 jan 2016 19:04 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 530

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”