navteq of teleatlas??
-
- Starting Member
navteq of teleatlas??
ik wou vragen wat men beter vind navteq of teleatlas,welke heeft meer mogelijkheden en is makelijker in het gebruik en gebruiksvriendelijker..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Fabio,
Ik ben hier op dit forum een van de weinige voorstanders voor TeleAtlas. Waarom... misschien kom ik minder fouten tegen dan in het verleden op de Navteq cd's. Wel moet ik toegeven dat de instructie op kruispunten (wanneer ze ingewikkeld zijn) op Navteq iets beter worden weergegeven, maar persoonlijk kijk ik meestal naar de kaart en niet naar de pictogrammen. Ook wordt op de snelweg het afslagnummer vermeld bij Navteq en bij TeleAtlas niet. Verder is de hoeveelheid data op de TeleAtlas cd's veel groter (kijk eens op de vdo-site). Ik weet niet hoe het zit met de NavTeq cd's vanaf 2003, want daar heb ik geen ervaring mee.
Succes met je keuze.
Arjeh
Ik ben hier op dit forum een van de weinige voorstanders voor TeleAtlas. Waarom... misschien kom ik minder fouten tegen dan in het verleden op de Navteq cd's. Wel moet ik toegeven dat de instructie op kruispunten (wanneer ze ingewikkeld zijn) op Navteq iets beter worden weergegeven, maar persoonlijk kijk ik meestal naar de kaart en niet naar de pictogrammen. Ook wordt op de snelweg het afslagnummer vermeld bij Navteq en bij TeleAtlas niet. Verder is de hoeveelheid data op de TeleAtlas cd's veel groter (kijk eens op de vdo-site). Ik weet niet hoe het zit met de NavTeq cd's vanaf 2003, want daar heb ik geen ervaring mee.
Succes met je keuze.
Arjeh
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb de cd's van Teleatlas en ben er ook zeer tevreden mee.
Heb ze nog maar 1 keer op een foutje kunnen betrappen. (huisnummer op verkeerde kant van de straat).
Ook over de duidelijkheid van de uitleg op kruispunten heb ik geen commentaar.
Heb navigatiesysteem toch al iets meer dan een jaar... maar kan niet echt vergelijken.
Osno
Heb ze nog maar 1 keer op een foutje kunnen betrappen. (huisnummer op verkeerde kant van de straat).
Heb navigatiesysteem toch al iets meer dan een jaar... maar kan niet echt vergelijken.
Osno
Hide post links |
-
- Senior Member
Zowel NAVTEQ als Teleatlas bevatten fouten.
Volgens mij bestaat er geen enkele kaart die geen fouten bevat omdat het wegennet constant wijzigd.
Het gaat meer om het gevoel denk ik dat je bij het product hebt. Ik rij al een paar jaar met NAVTEQ kaarten en ja ik kom idd ook wel eens fouten tegen. Maar let op fouten hoeven niet altijd afkomstig te zijn van de kaartinfo. Dit kan ook dat er iets niet helemaal jofel gaat met de berekening in het systeem.
Lees dit draadje maar eens: viewtopic.php?t=1823&sid=7d3394fb5568b3 ... 00cdc8980b
Dus naar mijn mening is het gewoon een kwestie van gevoel dat je bij 1 van de producten hebt.
Volgens mij bestaat er geen enkele kaart die geen fouten bevat omdat het wegennet constant wijzigd.
Het gaat meer om het gevoel denk ik dat je bij het product hebt. Ik rij al een paar jaar met NAVTEQ kaarten en ja ik kom idd ook wel eens fouten tegen. Maar let op fouten hoeven niet altijd afkomstig te zijn van de kaartinfo. Dit kan ook dat er iets niet helemaal jofel gaat met de berekening in het systeem.
Lees dit draadje maar eens: viewtopic.php?t=1823&sid=7d3394fb5568b3 ... 00cdc8980b
Dus naar mijn mening is het gewoon een kwestie van gevoel dat je bij 1 van de producten hebt.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ach, het maakt denk ik helemaal niets uit met welke kaart je rijdt. Ze kosten beide evenveel (toeval of afspraak)
Hide post links |
-
- Starting Member
bedankt voor de hulp mensen ik heb nu wat meer duidelijkheid over hoe en wat
Hide post links |
-
- Moderator
Wat voor mij wel belangrijk is is de support van desbetreffende leverancier.. Als ik een fout meld bij Navteq wordt er, naar mijn mening, beter mee om gegaan dan bij TeleAtlas. Ik had vroeger TeleAtlas-kaarten en heb me suf gemaild met fouten (via hun site). Ik heb er nooit iets van gehoord (helaas). Dit is bij Navteq heel anders. Ik heb tot op heden 2 keer geen antwoord gehad (en geloof me dat ik ook naar hen heel wat keren heb gemail over fouten). En die 2 keren was dan omdat ik een vraag stelde via het "feedback forum" en dat hier eigenlijk niet voor bedoeld was...
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar Navteq (mede omdat ik laaste de mogelijkheid had om even met een TeleAtlas CD te rijden en ik alleen al vanaf mijn huis naar een familielid (zo'n 1,5 KM rijden) 6 fouten tegenkwam. Mijn vader, die elke dag op de weg zit, heeft deze CD ook gebruikt en hij was hier helemaal niet tevreden mee. Nu weet ik ook dat je die fouten dan eigenlijk "moet" melden, omdat ze die dan gaan verbeteren. En daar zit hem nu mijn probleem... Wie zegt me dat ze wat gaan verbeteren?? Ik heb er persoonlijk nog nooit iets van gehoord (dat ze dat gedaan hebben). Qua stratendatabase is er naar mijn mening niet veel verschil).
Groetjes en succes met de keuze,
Toho_NL.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan ook uit naar Navteq (mede omdat ik laaste de mogelijkheid had om even met een TeleAtlas CD te rijden en ik alleen al vanaf mijn huis naar een familielid (zo'n 1,5 KM rijden) 6 fouten tegenkwam. Mijn vader, die elke dag op de weg zit, heeft deze CD ook gebruikt en hij was hier helemaal niet tevreden mee. Nu weet ik ook dat je die fouten dan eigenlijk "moet" melden, omdat ze die dan gaan verbeteren. En daar zit hem nu mijn probleem... Wie zegt me dat ze wat gaan verbeteren?? Ik heb er persoonlijk nog nooit iets van gehoord (dat ze dat gedaan hebben). Qua stratendatabase is er naar mijn mening niet veel verschil).
Groetjes en succes met de keuze,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Dit is inderdaad wel interessant... Hoe kan het zo zijn dat voor verschillende CD's (met uiteraard verschillende databases) dezelfde prijs betaald moet worden? Is het zo dat bijvoorbeeld VDO Dayton dezelfde prijs hanteert om geen verschil aan te (willen) geven? Wordt de verkoopprijs door Navteq en TeleAtlas bepaald? Zijn er van overheidswege uit dingen opgelegd?arjeh schreef:Ach, het maakt denk ik helemaal niets uit met welke kaart je rijdt. Ze kosten beide evenveel (toeval of afspraak)
Iemand die hier iets meer over kan vertellen (wellicht in een ander topic)?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Als jij van Antwerpen bent, zal ik je direkt een paar foutjes in de omgeving aanwijzen.osno schreef:Ik heb de cd's van Teleatlas en ben er ook zeer tevreden mee.
Osno
Komende van de Kennedytunnel richting N49, richting Knokke, zegt hij afslag 7 te nemen, deze afslag 7 is richting Waaslandtunnel, kortom de verkeerde richting. Op de N 49 richting Knokke, is men al een paar jaar bezig met verwijderen van kruispunten, om er een snelweg van te maken. Na 3 jaar staan op de laatste versie van Teleatlas, 2003/2, deze verwijderde kruispunten nog steeds. Voorbeeld, het gekende kruispunt aan meubelen Verberkmoes, dit is minimum 3 jaar weg. Na 3 jaar.... en nog steeds deze kruispunten.... hmmmmmm
Hide post links |