Mute probleem combi bmw radio/ parrot carkit / carin 520

VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Mute probleem combi bmw radio/ parrot carkit / carin 520

Bericht door VjT »

hallo,

Ik ben nieuw hier en heb natuurlijk al de zoekfunctie gebruikt voordat ik dit topic ben gestart maar kan het helaas niet vinden. Vandaar een nieuw topic.

Ik heb een BMW e39 met fabrieksoriginele professional RDS radio met CD wisselaar. Daarbij is verder "ingebouwd"een Carin/Philips 520 navigatie systeem (SW 4.9). Nu gebeurt het dat bij op het geven van gesproken navi info de radio (indien aan) gedimd wordt en het geluid via de luidspreker van de 520 zelf gehoord wordt. Tot zover geen probleem. Werkt prima.
Nu heb ik afgelopen week een Parrot CK3100 (bluetooth)carkit ingebouwd. Hiervoor heb ik een (noodzakelijke)ISO verloopstekker gebruikt om alles over de boxen te laten gaan. Wat is het het geval. Als ik de radio niet aan heb staan werkt de carkit wel maar ik hoor geen inkomende beltoon en ook bij zelf bellen hoor ik geen overgangstoon. tevens hoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet terwijl ze mij wel horen. Kortom het geluid, bij radio uit wordt gedimd. Dit probleem moet wel worden veroorzaakt door de "ingebouwde" navigatie met de mute want in mijn vorige E39 , waar geen naviagtie in zat was de combi parrot carkit met BMW radio geen enkel probleem.
Dit is uiteraard niet wenselijk. Om nou altijd de radio aan te laten staan vind ik niet echt een optie.

Ik heb al gezocht maar de kabel van achteruit het beeldscherm loopt rechtstreeks naar achteren. Ik vermoed naar de CD wisselaar achterin. Daar zal allicht ook de oplossing voor mijn probleem gezocht moeten worden maar ja hoe los ik dit op.

Ik hoop dat medeforum leden mij kunnen helpen met technische kennis.

Alvast bedankt.
Groet,
Vincent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat jouw probleem niet zo zeer in de navigatie zit maar veeleer in de combinatie carkit/fabrieks-radio.
Je gaat nu uit van de veronderstelling dat de radio automatisch het signaal van de Parrot gaat dorgeven zodra deze actief is. Dat kan alleen in die gevallen waar is voorzien dat de versterker in de radio ook inderdaad wordt ingeschakeld bij een actief signaal. Vele fabrieksinstallaties hebben deze voorzieningen maar zeker niet allemaal. Wellicht dat jouw BMW fabrieksradio dit ook heeft maar dan moet het waarschijnlijk nog worden geprogrammeerd dmv de diagnoseapparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Ik denk dat jouw probleem niet zo zeer in de navigatie zit maar veeleer in de combinatie carkit/fabrieks-radio.
Je gaat nu uit van de veronderstelling dat de radio automatisch het signaal van de Parrot gaat dorgeven zodra deze actief is. Dat kan alleen in die gevallen waar is voorzien dat de versterker in de radio ook inderdaad wordt ingeschakeld bij een actief signaal. Vele fabrieksinstallaties hebben deze voorzieningen maar zeker niet allemaal. Wellicht dat jouw BMW fabrieksradio dit ook heeft maar dan moet het waarschijnlijk nog worden geprogrammeerd dmv de diagnoseapparatuur.
he bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht dat deze functie altijd actief was. ik heb namelijk drie BMW's E39 gehad en alle drie geen navigatie en geen probleem. Vandaar mijn gedachtengang dat het aan de navigatie mute zou liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even voor het goede begrip...
Je schrijft:
Hiervoor heb ik een (noodzakelijke)ISO verloopstekker gebruikt om alles over de boxen te laten gaan
Over welke ISO stekker heb je het hier? De ISO-B voor de speakers, en zit er dan een mute-box bij? Of over de ISO-A, waar normaliter de voeding en mute op zit?

Voorts de opmerking dat die mute van de navi wel eens een verkeerde rol kan spelen, zeker als die van de Parrot er bijkomt.
Mijn suggestie: haal de mute van de navi even los, en kijk dan wat er gebeurt. Zonodig kun je de mutes via diodes gaan schakelen, als de Parrot wel net als de Carin een massa-geschakelde mute heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

JW schreef:Even voor het goede begrip...
Je schrijft:
Hiervoor heb ik een (noodzakelijke)ISO verloopstekker gebruikt om alles over de boxen te laten gaan
Over welke ISO stekker heb je het hier? De ISO-B voor de speakers, en zit er dan een mute-box bij? Of over de ISO-A, waar normaliter de voeding en mute op zit?
de standaard hiervoor BMW radio's beschikbare KRAM ISO2 kabel. Ik heb zoals gezegd al vaker deze combi (bmw radio & KRAM iso kabel en parrot CK3100 carkit) gebruikt en altijd ging alles perfect! Alleen bij mijn "nieuwe" auto waar ook een navi zit dus niet. vandaar
Voorts de opmerking dat die mute van de navi wel eens een verkeerde rol kan spelen, zeker als die van de Parrot er bijkomt.
Mijn suggestie: haal de mute van de navi even los, en kijk dan wat er gebeurt. Zonodig kun je de mutes via diodes gaan schakelen, als de Parrot wel net als de Carin een massa-geschakelde mute heeft.
waar zit dat ding. of ziet ie eruit zodat ik er naar kan zoeken? Je ziet ik ben helaas niet kundig op dit gebied maar geen twee linkerhanden dus met hulp kom ik meestal een heel eind.

Hoor graag wederom je reactie. alvast dank hiervoor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt het over een KRAM ISO2 kabel, dat zegt me helaas niks.
Eerder had je het over en ISO stekker, en die zijn gedefinieerd, zie viewtopic.php?t=3328
Kun je uitsluitsel geven wat je nou precies hebt, en zonodig een link naar die KRAM?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Je hebt het over een KRAM ISO2 kabel, dat zegt me helaas niks.
http://www.navishop.nl/index.php/cPath/284_285
http://www.carkitstunter.nl/contents/nl ... arkit.html

De juiste benaming is dus "ISO2CAR" Adapter
Me dunkt dat daar al aardig wat info staat over wat er te koop is maar helaas niet wat ze precies doen.:wink:
Maar gezien de prijs van de kabels kan het nooit heel erg high tech zijn en voornamelijk uit een paar stekkertjes en draadjes zijn samengesteld

KRAM is een Deens bedrijf dat zich ondermeer heeft toegelegd op de productie van allerhande kabels voor aftermarket producten voor de automotive industrie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

De Kram ISO2CAR adapters zijn speciaal ontwikkeld om carkits met standaard ISO aan te sluiten. Ze zijn leverbaar voor vrijwel alle merken en typen auto's
Hierdoor is bijvoorbeeld een Parrot carkit eenvoudig zelf aan te sluiten zonder in de bedrading van de auto te hoeven knippen.

Afbeelding

Zoals gezegd al 3x eerder gebruikt met zelfde BMW radio en dezelfde carkit zonder problemen.

De mute box zit in de Parrot CK3100 carkit

Als ik zo de link bekijk die jij aangeeft zal ik vast in het C-blok iets om moeten omzetten. Maar ja wat en waar zit dit C-blok??? op de navicomputer of op de cd wisselaar (beide achterin)? Op de radio voorin zit het tenminste niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels heb ik die site gevonden, met wat plaatjes http://www.kram.dk/images/ProductImagesExtra/86110.jpg en een instructie http://www.kram.dk/Images/Vejledninger_Eng/EN800.pdf
Daarin staat dat voor sommige modellen een andere aansluiting gemaakt moet worden, dat zou ook bij jouw BMW het geval kunnen zijn. Lees daarom die instruktie nog eens goed door. Eea met als gedachte: resultaten uit het verleden..... :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Note 1: The ISO2CAR solutions is normaly not suiteable for systems with a seperate amplifier or active speakers.
Note 2: Some carmodels require the mutewire to be connected to the parrot


Interessante voetnoten in de PDF 8)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar doelde ik dus ook op :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

JW schreef:Inmiddels heb ik die site gevonden, met wat plaatjes http://www.kram.dk/images/ProductImagesExtra/86110.jpg en een instructie http://www.kram.dk/Images/Vejledninger_Eng/EN800.pdf
Daarin staat dat voor sommige modellen een andere aansluiting gemaakt moet worden, dat zou ook bij jouw BMW het geval kunnen zijn. Lees daarom die instruktie nog eens goed door. Eea met als gedachte: resultaten uit het verleden..... :idea:
yep, you're right. Ik heb deze instructie ook al doorgenomen maar ik kom voor mijn BMW niks aparts/afwijkends tegen

het probleem zit het ook niet zozeer dat de carkit het niet doet, hij doet het prima. Probleem is dat het geluid van de carkit (overgaan etc) niet over de boxen komt als de radio uit staat. net of de boxen niet ingeschakeld worden. Muted doet ie dus "te goed". Als de radio aan staat gaat alles zoals het zou moeten gaan!!

De eerste suggestie van Gerritje dat het aan de radio zelf zou kunnen liggen is door BMW onkracht (gebeld met de dealer) want dit is voor het systeem dat ik heb niet aan de orde. Zeggen ze bij de BMW dealer.

Mmmm, lastig verhaal zo aan het worden. ik ben blij met jullie hulp en ik hoop dat we er alsnog uit kunnen komen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij (misschien zonder het te weten) een actief luidsprekersysteem mocht hebben, kan ik best begrijpen dat de zaak niet werkt. Daarvoor moet nl de versterker eerst worden ingeschakeld en dat gebeurt meestal pas dmv een stuursignaal dat vanaf de radio komt.
Dat zou jouw probleem voor 100% verklaren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Als jij (misschien zonder het te weten) een actief luidsprekersysteem mocht hebben, kan ik best begrijpen dat de zaak niet werkt. Daarvoor moet nl de versterker eerst worden ingeschakeld en dat gebeurt meestal pas dmv een stuursignaal dat vanaf de radio komt.
Dat zou jouw probleem voor 100% verklaren
Ik zal kijken of ik hier achter kan komen maar dan wel even eerst de vraag: wat is een actief luidspreker systeem????? klinkt vast niet zo snugger maar ik weet het echt niet. iets met een subwoofer???

Als het dat is dan is het wel verklaarbaar in de zin van dat ik af fabriek een subwoofer is ingebouwd

mocht het zo zijn dat dit idd het probleem is weet iemand dan een andere oplossing om de carkit zo te krijgen dat ik toch het geluid over de boxen krijg bij een radio die uit staat??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het een passief systeem is komt het signaal van de Parrot rechtstreeks op de voorste luidsprekers, maar bij een actief systeem zit er tussen de LS uitgang van de radio, of in jouw geval de pre-out, en de luidsprekers nog een versterker. En dan kunnen de speakers alleen maar geluid geven als de versterker van stroom wordt voorzien. Daar zorgt de Parrot niet voor, dat moet van de radio af komen.
Als jij een subwoofer hebt dan heb je een actief luidsprekersysteem en kan het nooit werken zoals jij al hebt geconstateerd. Precies zoals in de voetnoot al is aangegeven. :oops:
Het verwondert mij alleen dat een BMW garage deze conclusie niet zou weten te trekken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

is er een oplossing mogelijk? om de versterker van stroom te voorzien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De oplossing is de radio aan te laten staan of de Parrot dmv een extra stukje elektronica de actieve speakers van spanning te laten voorzien. Mooi is anders maar een kant en klare oplossing is er volgens mij niet op deze manier.
Je moet denk ik accepteren dat je de verkeerde oplossing voor deze situatie hebt gekozen.

Ik denk dat er wel een BMW-oplossing is waarbij de mutedraad van de parrot zorg draagt voor het inschakelen van de radio en alles wat er bij hoort. Maar dat is ondanks het feit dat het maar een paar draadjes hoeven te zijn, ongetwijfeld anders geprijsd dan die € 25 van de KRAM!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2008 07:31

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:De oplossing is de radio aan te laten staan of de Parrot dmv een extra stukje elektronica de actieve speakers van spanning te laten voorzien. Mooi is anders maar een kant en klare oplossing is er volgens mij niet op deze manier.
Je moet denk ik accepteren dat je de verkeerde oplossing voor deze situatie hebt gekozen.

Ik denk dat er wel een BMW-oplossing is waarbij de mutedraad van de parrot zorg draagt voor het inschakelen van de radio en alles wat er bij hoort. Maar dat is ondanks het feit dat het maar een paar draadjes hoeven te zijn, ongetwijfeld anders geprijsd dan die € 25 van de KRAM!
het gaat me niet zozeer om de kabel met z'n prijs van € 25,- , dat is gewoon jammer, als wel om een oplossing. het liefst een die ik zelf makkelijk kan realiseren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jouw standaad radio daarvoor gschikt is hoef je alleen maar de LS uitgangen van de Parrot op Tel+ en Tel- aan te sluiten en de mutedraad op de muteaansluiting van de radio. Gegarandeerd dat BMW daar een aansluitkabeltje voor heeft. Dan gaat de radio automatisch aan en uit bij een telefoongesprek. Mits de radio daarvoor geschikt is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als een radio niet aan staat zal hij niet reageren op een mute signaal. Dat helpt dus niet.

In dit geval zal er een tussenkastje gemaakt moeten worden dat de actieve speakers van spanning voorziet zodra het mutesignaal doorkomt. Met een transistor en wat weerstandjes of met een klein relais is dat wel te fabrieken, maar enige handigheid is daarbij wel een vereiste.
Uiteraard gaat dit er dan vanuit dat er inderdaad actieve speakers of een eindversterker in deze BMW zitten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Als een radio niet aan staat zal hij niet reageren op een mute signaal. Dat helpt dus niet.
Fabrieksradios die bij Mercedes, VW, Audi, BMW, Skoda, Seat, Opel etc via CAN bus lopen. reageren dus wel op dat mutesignaal en zullen dus gewoon aanspringen, ook als er zelfs geen sleutel in het contact steekt

Ik begrijp niet dat dit niet algemeen bekend is, want zo werkt het al vele jaren en zo kan elek radio die goed is ontworpen en via CAN wordt gestuurd functioneren! En heb ik hier al eerder over geschreven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je aanvulling, dat was mij niet bekend. Ik heb ook nog een ouwerwetse Xantia, met heeeeel veel draden en gelukkig geen CAN-VAN. Daar hebben de opvolgers wel mee van doen, en niet altijd met even veel succes :roll:
Als die BMW radio via de CAN loopt, zal het ongetwijfeld werken zoals jij aangeeft :wink: . Maar dan toch alleen als er geen aktief spul aanhangt, of er moet al iets omgeprogrammeerd worden naar ik aanneem.
Wellicht weet Thommy raad.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Omdat de radio vanzelf aangaat, wordt ook automatisch de voeding naar de actieve speakers ingeschakeld en zal alles werken zoals beschreven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als dat zo is, waar gaat het dan nu mis? Of had er die ISO2CAR niet gebruikt moeten worden maar gewoon de tel-in, als die er op zit uiteraard?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gaat mis met die adapter die in dit geval nooit gebruikt had mogen worden.
Zolang er geen actief speakersysteem is worden de voorste speakers rechtstreeks door de Parrot aangestuurd via zijn ingebouwde mutebox.
Dus zoals ik al zei, de radio coderen als dat nodig is en via mute en Tel-in de Parrot aansluiten met de alom verkijgbare speciale Parrot (voor het automodel specifieke) aansluitsnoertjes en klaar is kees.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet
    door CPK » 11 jan 2017 09:42 » in V.A.G
    Reacties: 35
    Weergaves: 17613
  • Parrot Asteroid Smart
    door gkaan » 30 sep 2017 15:58 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 777
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 729
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1597
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 495
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 644
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 491

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”