Mute probleem combi bmw radio/ parrot carkit / carin 520

VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Het gaat mis met die adapter die in dit geval nooit gebruikt had mogen worden.
Zolang er geen actief speakersysteem is worden de voorste speakers rechtstreeks door de Parrot aangestuurd via zijn ingebouwde mutebox.
Dus zoals ik al zei, de radio coderen als dat nodig is en via mute en Tel-in de Parrot aansluiten met de alom verkijgbare speciale Parrot (voor het automodel specifieke) aansluitsnoertjes en klaar is kees.
welk snoertje bedoel je precies. ben ik nog niet tegengekomen. Heb je een sit e waar deze specifieke snoertjes te vinden zijn?

Alvast bedankt!!

Groet,
Vincent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een Parrot bestelt kun je meestal meteen aangeven welke autospecifieke kabeltjes mee moeten worden geleverd. Maar elke fatsoenlijke BMW dealer (zijn die er wel?) moet deze zonder meer op voorrad hebben of althans al vele malen hebben gemonteerd cq geleverd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Als je een Parrot bestelt kun je meestal meteen aangeven welke autospecifieke kabeltjes mee moeten worden geleverd. Maar elke fatsoenlijke BMW dealer (zijn die er wel?) moet deze zonder meer op voorrad hebben of althans al vele malen hebben gemonteerd cq geleverd.
De BMW dealer bij ons besteedt dit altijd uit. Degene gebelt die dit altijd voor BMW dealer doet maar die zegt hiervoor geen kabel te hebben. Ze moeten gaan puzzelen. Kosten minimaal € 150,-. :twisted: Dat het wat kost prima maar minimaal zoveel vind ik echt belachelijk.

(Trouwens, de ISO2car stekker is volgens het bedrijf op zich niet verkeerd, gewoon goede aansluit mogelijkheid. Heeft alleen door actieve luidsprekersysteem niet het gewenste effect)

Tja, ik denk dat ik mijn radio maar altijd aan moet laten staan...... :( :( :(

(edit: in Dordrecht zit een zeer fatsoenlijke BMW dealer. Heel tevreden over!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er is vast wel een BMW forum waar dit onderwerp veel beter kan worden opgelost. Uiteindelijk zitten we hier op een Navigatieforum en dat heeft eigenlijk geen relatie met jouw audio/carkit problemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Er is vast wel een BMW forum waar dit onderwerp veel beter kan worden opgelost. Uiteindelijk zitten we hier op een Navigatieforum en dat heeft eigenlijk geen relatie met jouw audio/carkit problemen.
Klopt alleen omdat ik zeer overtuigt was het feit dat mijn achteraf ingebouwde navigatie het probleem veroorzaakte ben ik hier terecht gekomen.

BMW fora kunnen we tot nu toe helaas niet helpen. Voor nu lijkt het me zinvol om dit topic zo laten voor wat het nu is. Mocht het uiteindelijk toch met de navi te maken te hebben dan zal ik het hier posten.

Voor nu een hartelijk dank aan een ieder die geprobeerd heeft om te helpen!!! :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Maar ook als je elders een oplossing vindt zouden we dat graag willen weten :idea: :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

JW schreef:Maar ook als je elders een oplossing vindt zouden we dat graag willen weten :idea: :D

Groet,
JW
Uiteraard!!! spreekt voor zich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

JW schreef:Maar ook als je elders een oplossing vindt zouden we dat graag willen weten :idea: :D

Groet,
JW
Wij wel. Gerritje niet. :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Heb even zo mee zitten lezen en kan er alleen het volgende aan toe voegen:

De actieve versterker van de bmw wordt aangestuurd door het automatische antenne signaal, zodra de radio aangezet wordt komt er 12 volt spanning die de schakeling aanzet.
De mute van de parrot levert ook een 12v spanning. Met enig denkwerk en handigheid is er best wel een oplossing te bedenken. Ofwel: radio uit, parrot aktief en 12v mute is schakeling voor versterker aan. Radio aan dan de 12v mute parrot als stuursignaal afvangen en naar mute-in radio sturen.... Wie maakt het (nmm eenvoudige schematje ..... )
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Heb even zo mee zitten lezen en kan er alleen het volgende aan toe voegen:

De actieve versterker van de bmw wordt aangestuurd door het automatische antenne signaal, zodra de radio aangezet wordt komt er 12 volt spanning die de schakeling aanzet.
De mute van de parrot levert ook een 12v spanning. Met enig denkwerk en handigheid is er best wel een oplossing te bedenken. Ofwel: radio uit, parrot aktief en 12v mute is schakeling voor versterker aan. Radio aan dan de 12v mute parrot als stuursignaal afvangen en naar mute-in radio sturen.... Wie maakt het (nmm eenvoudige schematje ..... )
Is dat zo? De mute schakelt normaliter naar massa.
Maar ook als er wel een 12V signaal afgegeven wordt, dan nog kan er een probleem zijn. En wel de vertraging die er is bij het inschakelen van de radio, dat heeft die van mij in elk geval.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Klopt idd, de vetraging kan je de das omdoen zoals dat heet. In dit geval dus... radio aan maar volume gewoon uit zetten. Heeft als het goed is geen gevclgen voor de volumeinstelling van de parrot. Die kun je op de parrot instellen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Of gewoon dat "echte" Parrot snoetje van een tientje :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Of gewoon dat "echte" Parrot snoetje van een tientje :wink:
als jij dat snoertje weet, houdt ik me zeer aanbevolen. want ik heb gezocht op internet, nagevraagd bij inbouwbedrijven maar niemand kan me aan "het draadje" helpen. Dus graag je hulp door aan te geven welk draadje het is en waar ik deze kan halen. Ik zie je antwoord met zeer veel belangstelling tegemoet!! bedankt alvast

Groet,
Vincent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het kabeltje waar ik op doel is niets bijzonders en is gewoon een groen ISO blokje met 2 draden dat in de radio wordt gestoken en de Tel in contacten in C2 verbindt met de Parrot. ook de BMW radio heeft een Quadlockstekker en daarin zou ruimte moeten zijn om het groene blokje bij te steken.
Elke dag worden er honderden van dit soort kabeltjes gemonteerd en het bevreemdt mij dan ook dat een inbouwstation of garage dit niet zou weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Bericht door VjT »

Gerritje schreef:Het kabeltje waar ik op doel is niets bijzonders en is gewoon een groen ISO blokje met 2 draden dat in de radio wordt gestoken en de Tel in contacten in C2 verbindt met de Parrot. ook de BMW radio heeft een Quadlockstekker en daarin zou ruimte moeten zijn om het groene blokje bij te steken.
Elke dag worden er honderden van dit soort kabeltjes gemonteerd en het bevreemdt mij dan ook dat een inbouwstation of garage dit niet zou weten.
dank voor je reactie. Idd heel vreemd de antwoorden die ik heb gehad gezien jou reactie. Ik ga ermee aan de slag!! wordt ongetwijveld weer vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thommy
Junior Member
Junior Member

Bouwjaar, opties

Bericht door Thommy »

Jammer dat ik nergens tegenkom hoe oud deze E39 is en welke opties er precies inzitten.

Heeft deze auto b.v. een DSP systeem?

Groet Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VjT
Starting Member
Starting Member

Re: Bouwjaar, opties

Bericht door VjT »

Thommy schreef:Jammer dat ik nergens tegenkom hoe oud deze E39 is en welke opties er precies inzitten.

Heeft deze auto b.v. een DSP systeem?

Groet Ronald
Deze E39 komt uit 1997. Wat is DSP?
Zoals in dit topic al is aangegeven bezit deze E39 de optie op audio gebied een af fabriek hifi system (met versterker,subwoofer) met BMW professional RDS radio/cd wisselaar(dus niet de standaard kale BMW audio installatie)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

DSP is Digital Sound Processing. Maar voor zo'n haast klassieke auto waarschijnlijk net iets te hoog gegrepen. :wink:
En de leeftijd van de auto helpt ook niet echt om een oplossing te vinden mbv een eenvoudig snoertje. Maar zolang deze installatie een Tel-In en mute mogelijkheid heeft moet het gaan lukken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet
    door CPK » 11 jan 2017 09:42 » in V.A.G
    Reacties: 35