Multimediabox, wat is dat

T5-Roger
Average Member
Average Member

Multimediabox, wat is dat

Bericht door T5-Roger »

Hoi,

wat is het verschil tussen de MI5000, de MI2100 en de MI2200?
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo Roger

als eerste zijn de MI boxen alléén geschikkt voor de vdo's MS-5000/5100/5400 en 5500 :wink:
de MI-5000 ( deze worden niet meer gemaakt) :arrow: hierop kan één extra scherm aangesloten worden voor achter en natuurlijk je voorscherm.voor heb je dan navigatie en de video-input op de MI-box.achter alleen de videobronnen, dus géén navigatie :!:
MI-2100 :arrow: hierop kunnen géén extra schermen worden aangesloten( alleen je voorscherm / video-input)
MI-2200 (opvolger van de 5000) :arrow: hiermee kan je afzonderlijk kiezen wat je wilt zien op je voorscherm en achterscherm, mits je natuurlijk 2 videobronnen hebt aangesloten op de MI-box.géén navigatie op achterschermen

zelf gebruik ik de MI-2200 stand-alone en kan op mijn achterschermen afzonderlijk kiezen tussen dvd en playstation.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb nog even een vraagje over de MI2100. Als ik een MS5500 heb (dus maar 1 scherm), een DV6100 heb, een RV5100 heb én een MI2100 (of een MI2200), kan ik dan navigeren én muziek afspelen tegelijk? Ik laat de radio even buiten beschouwing... Wat ik namelijk zou willen is gewoon "altijd" navigeren én een muziek CD / muziek DVD afspelen tegelijk. Ik hoef dan niets te zien van de audio CD / audio DVD op mijn (navigatie)scherm, maar wil wel constant navigeren (dit moet ik dus zien op mijn scherm). Kan dit met deze combinatie? Of kun je alleen maar óf navigeren óf muziek CD / muziek DVD luisteren?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Als dat niet zo is, geef maar even aan en dan zal ik het anders uitleggen.

Groetjes en alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Een MS5500 is een standalone navigatie systeem wat niks met de radio of cd te maken heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Han,

Dat begrijp ik, maar als ik nou een CD wil afspelen of een DVD afspelen (dat wil ik dan doen met behulp van een DV6100) kan ik dan het geluid van de CD / DVD horen (bij DVD heb ik het over een audio DVD en geen video DVD, want daar moet je wel beeld voor hebben natuurlijk) en op mijn ene scherm de navigatie zien? De radio laat ik dus ff buiten beschouwing (die gebruik ik dan alleen voor radio, want MP3-CD's leest ie niet...). Wat ik dus wil is gewoon navigeren op mijn ene scherm én dat de DV6100 een muziek CD / DVD afspeelt en dat ik daarvan niets zie op mijn (navi)scherm maar wel het geluid hoor (van én de DV6100 én de navi) via de speakers. Is dit mogelijk?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. anders gezegd: kan ik een audio CD / DVD afspelen op een DV6100 en tegelijk ook navigeren met een MS5500 op 1 scherm? Of kan ik als de DV6100 aan staat niet meer navigeren op mijn scherm?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Zo had ik het niet uit je eerste vraag begrepen.

Dat zou mogelijk moeten zijn als je van een FM modulater gebruikt maakt.
Ik zou alleen wel voo een MI2200 gaan is namelijk wat meer mee mogelijk.

nog even inhaken op
Topsport schreef:de MI-5000 ( deze worden niet meer gemaakt) hierop kan één extra scherm aangesloten worden voor achter en natuurlijk je voorscherm.voor heb je dan navigatie en de video-input op de MI-box.achter alleen de videobronnen, dus géén navigatie
Ook achter kan je het navigatie beeld krijgen.
Alleen moet je rekening houden dat je met het nieuwe type afstandsbediening niet uit de video modus komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo deskundigen,

Als je geen radio gebruikt, hoe wordt dan het geluid dat van de TV of van de DVD komt hoorbaar gemaakt? Zit er op de MI box een audio-uit aansluiting bedoeld als input voor een versterker (niet naar de speakers dus, geen High Power) of iets dergelijks?
En als je al wilt denken over een FM Modulator :oops: , waar sluit je die dan al aan op de MI?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member

Bericht door EDDIE »

De MI2200 heeft een audio uitgang.
Deze kun je op de aux. input van je radio aansluiten (als die er op zit natuurlijk).
Het geluid wordt in ieder geval weer gegeven op de speaker van de monitor.
Als er zo als wordt gevraagd een dvd via de DV6100 wordt afgespeeld, maar er geen beeld wordt verlangd, ( bijv. als je maar 1 monitor hebt en je wilt liever de navigatie in beeld hebben) dan kan alleen de video uitgang van de DV6100 op de MI2200 worden aangesloten en de audio uitgangen rechtstreeks op de aux. input van de radio.
Zo doe ik het in ieder geval ook ondanks twee monitoren. De audio uitgang van de MI2200 geeft namelijk altijd het geluid weer van monitor nummer 1 en dit is altijd de monitor waar de navigatie op staat. Dit vindt ik de grote tekortkoming van de MI2200. Ook is er geen navigatie beeld te krijgen op monitor nummer2.
Dus nu navigatie op monitor 1 en dvd op monitor 2 en het geluid via de aux. input van de radio over de spaekers van de geluidsinstallatie.

Groeten, Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Aha, en dus kan ToHo, als hij z'n RC 959 handhaaft als radio, de D-connector gebruiken als input en via deze ingang de audio-out van de MI hoorbaar maken.
Deze is dan activeerbaar via de AUX knop op de 759/959. En dus hoef je dan gelukkig niet aan een FM-Modulator te denken, met al z'n nadelen :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

JW schreef:niet aan een FM-Modulator te denken, met al z'n nadelen :cry:
Welke nadelen :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Die nadelen zijn in een ander draadje al eens besproken. Kort samengevat:

-Je moet de radio op een speciale frequentie afstemmen. Dat houdt in dat je dan ook geen TA meer doorkrijgt.
-De kwaliteit van het geluid haalt het niet bij dat via de normale ingangen. En die laatste heeft ToHo gelukkig wel :)
-Er zijn gevallen bekend waarbij de Modulator zorgt voor storingen in de electronica van de auto. Te lezen op het duitse forum.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

JW schreef: Je moet de radio op een speciale frequentie afstemmen. Dat houdt in dat je dan ook geen TA meer doorkrijgt.
Ik ga er wel vanuit dat er een TMC module in gebruik is, mijn TA functie staat al 5 jaar uit :lol:
JW schreef: De kwaliteit van het geluid haalt het niet bij dat via de normale ingangen. En die laatste heeft ToHo gelukkig wel :)
Alle waar naar zijn geld zou ik zo zeggen en er zijn ook zeer goede FM modulators te koop er zijn zelfs FM modulatoren die een FM signaal naar de auto antenne zenden :lol:
JW schreef:
Er zijn gevallen bekend waarbij de Modulator zorgt voor storingen in de electronica van de auto. Te lezen op het duitse forum.
Dat zou een zender modulator kunnen zijn, anders zie ik hier geen reden voor.

Maar daar ging het allemaal niet om de vraag was kan het.
En het antwoord is ja

Verder ga ik het hier bij laten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member

Bericht door EDDIE »

Nee JW,

zoals ik al heb geschreven geeft de MI2200 via de audio output altijd het geluid weer van hetgeen er op dat moment op monitor nummer 1 aan de gang is.
Dus met ingeschakelde navigatie zal dit dus de stembegeleiding worden van de nav. (omdat de navigatie altijd en alleen over monitor nummer 1 komt).
Om toch geluid te krijgen van de DV6100 zal je dus de audio uitgangen van de DV6100 rechtstreeks op de aux. input van de radio moeten aansluiten.
Ik heb ook de TV5100 aangesloten, deze zit met zowel de video als de audio aansluitingen op de MI2200.
Ik heb dus alleen TV geluid over de speakers als ik de TV op monitor 1 laat spelen, omdat de audio output van de MI2200 altijd het geluid van monitor 1 doorgeeft.
Als ik de TV over monitor 2 laat spelen, heb ik alleen het TV geluid over de ingebouwde speaker van de monitor.
Hetzelfde heb je dus als je de DV6100 met zowel de video als de adio uitgangen aansluit op de MI2200.
Om met ingeschakelde navigatie toch een goed geluid van de DV6100 te kunnen krijgen over de speakers, moet je dus de audio uitgang van de DV6100 rechtstreeks aansluiten op de aux. input van je radio.
En als de nav. mute en input ook zijn aangesloten zal het geluid dus worden onderbroken tijdens de stembegeleiding.

Groeten, Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Eddie,

Bedankt voor de aanvulling, ik had inderdaad over je eerdere opmerking heen gelezen.
In ToHo's situatie kan hij dan dus het beeld gedeelte via de MI zichtbaar maken en het geluid rechtstreeks van de DV naar z'n Aux input op de D-stekkers. Zo klopt het dus wel?
Een mute naar de radio zou ik zelf nooit toepassen, ik heb dat een poosje op m'n eigen MR 4000 (opvolger van, en praktisch identiek aan de RC 959) gehad en dat bleek zeer irritant. Gauw weer weggehaald, de mute wordt nu alleen gebruikt bij de Tel-In.

@ Han,

Zelf gebruik ik een TMC Module, maar ik heb de TA altijd aanstaan. Toch handig, zeker zolang de TMC info nog niet perfect is. Ik zou het als een gemis beschouwen deze niet meer te hebben.

Over kwaliteit valt veel te zeggen, de Modulator betekent altijd een verlies. Voor sommigen onder ons is dat niet erg, die vinden ook een MP3 geluid met een bitrate van 96 kbit/s of nog lager prima. Ik erger me al aan geluid met een rate van 192, om nog maar niet te praten over wat er via DAB uitgezonden wordt met waarden tussen 110 en 160.

En alvorens een FM modulator aan te schaffen zou ik me als gebruiker toch maar even verdiepen in alle aspecten daarvan. Gewoon om teleurstellingen te voorkomen.

En daarmee ga ik toch wat verder dan
Maar daar ging het allemaal niet om de vraag was kan het.
En het antwoord is ja

Verder ga ik het hier bij laten .
Dat is mijn stijl nu eenmaal niet. Dat soort antwoorden krijg je ook veel te vaak in een winkel en later ontdek je de andere kant van het verhaal. En roep je: Als ik dat geweten had :twisted:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik wat mee! We zijn serieus aan het overwegen een nieuwe navigatieunit te kopen, want wat we nu hebben is toch echt zeer traag allemaal. Ik hou waarschijnlijk inderdaad de "radio-unit" van de Carin 440 in de auto. De navigatiecomputer gaat er dan dus uit.

Als ik het goed begrijp kan ik het dus als volgt doen:

* Geluid van DVD-speler naar AUX van radio (RC959)

* Video van DVD-speler gewoon via de MI2100 / MI2200 (voor als ik een keer een video DVD wil kijken)

* "Beeld" van het navigatiesysteem via MI2100 / MI2200 (en zo kan ik dan dus op mijn scherm (ik neem maar 1 scherm) gewoon het navigatiegebeuren zien en de routebegeleiding van de horen (kan dit ook via de radio (zodat het geluid van de DVD even kort onderbroken wordt) of gaat die via de speaker van het scherm?) en hoor ik via de radio de muziek uit de DVD-speler)

Uiteindelijk gaat het dan als volgt (klopt dit??):

Ik stop een audio CD / audio DVD in de DV6100 en laat die afspelen (via de AUX van de radio). Ik ga met de MS5500 navigeren en het geluid van de DV6100 wordt kort onderbroken bij routebegeleiding. Op mijn enige scherm, wat dus voor in de auto zit, zie ik puur en alleen het navigatiescherm.

Echter, als ik dat wil, kan ik ook de video van de DVD zien (als ik een video DVD gebruik) op het scherm (is navigatie dan ook nog mogelijk??) en gaat het geluid van de DVD via de AUX van de radio.

Kan iemand me zeggen of bovenstaande klopt? En hoe zit het, ik vraag het eigenlijk hierboven ook al, als ik een video DVD wil afspelen? Kan ik dan gewoon de video laten zien op het scherm (dus gewoon zoals normaal een DVD kijken)? En hoe zit het dan met de navigatie? Doet die het dan niet?

Alvast bedankt voor de antwoorden op de vele vragen,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Misschien is het allemaal niet meer duidelijk wat ik nu precies wil. Ik zal het daarom hieronder neerzetten (alle mogelijk vormen die voorkomen):

* Navigatie zien op het enige scherm en geluid van muziek CD / DVD uit de DV6100 horen via AUX van radio

* DVD zien op enige scherm in auto en geluid van DVD horen via AUX van radio (navigatie is hier dus NIET geactiveerd)

* Navigatie zien / DVD zien op enige scherm en automatisch beeld omschakelen bij achteruit rijden op achteruitrijcamera. Na het "terug schakelen naar de eerste versnelling" --> weer navigatie / DVD

Deze bovenstaande dingen zijn zeg maar de "eisen" die ik heb. Wat leuk zou zijn, maar niet noodzakelijk, is dat als ik het beeld van de DVD op mijn enige scherm zie ik dan het geluid van de navigatie hoor. Of dit laatste ook mogelijk is weet ik niet, maar daar kan iemand me vast een antwoord op geven.

Alvast bedankt en ik hoop dat zo alles duidelijk is,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Over de MM aspecten krijg je ongetwijfeld een reactie van de echte deskundigen op dit forum, dus....

Mbt de mute nog de opmerking dat die heel anders werkt dan bij jouw huidige 440. Daar is 'ie in de navigatie geïntegreerd en wordt de begeleiding via de voorste speakers weergegeven. De achterspeakers gaan gewoon door met de radio/cd, en als ik het me goed herinner bij mijn MS 4000 zelfs de voorspeakers een beetje, maar dat weet ik niet meer precies.
Toen ik de MS 5000 aansloot dacht ik dus dat het handig was de mute te gebruiken van de MR 4000, maar dat viel tegen. Enerzijds omdat er een zekere vertraging zit in de mute, zowel down als up, en voorts omdat zowel voor als achter een volledige mute plaats vindt.
Daar komt bij dat de MS 5000 meer babbelt dan de 440, en de MS 5500 doet dat helemaal.

Gewoon uitproberen dus als je de MS 5500 koopt en aansluit, ben benieuwd of je het dan nog handhaaft. Bij mij duurde dat geen 14 dagen, toen was 'ie weer losgekoppeld.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Toho_NL schreef:Misschien is het allemaal niet meer duidelijk wat ik nu precies wil. Ik zal het daarom hieronder neerzetten (alle mogelijk vormen die voorkomen):

* Navigatie zien op het enige scherm en geluid van muziek CD / DVD uit de DV6100 horen via AUX van radio

* DVD zien op enige scherm in auto en geluid van DVD horen via AUX van radio (navigatie is hier dus NIET geactiveerd)

* Navigatie zien / DVD zien op enige scherm en automatisch beeld omschakelen bij achteruit rijden op achteruitrijcamera. Na het "terug schakelen naar de eerste versnelling" --> weer navigatie / DVD
Al bovenstaande wensen zijn mogelijk maar ga wel voor een MI2200 :D
Toho_NL schreef: Deze bovenstaande dingen zijn zeg maar de "eisen" die ik heb. Wat leuk zou zijn, maar niet noodzakelijk, is dat als ik het beeld van de DVD op mijn enige scherm zie ik dan het geluid van de navigatie hoor. Of dit laatste ook mogelijk is weet ik niet, maar daar kan iemand me vast een antwoord op geven.

Alvast bedankt en ik hoop dat zo alles duidelijk is,

Toho_NL.
Zelfs dit kan dan moet je alleen de externe speaker aansluiten op de MS5500. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ok, bedankt voor de antwoorden! Hier kan ik wat mee. Ik zal eens gaan overleggen hiero. Enige hangijzer: €€€...

Groetjes en nogmaals bedankt,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Een paar aanvullinkjes op de uitvoerige verhalen.

Als je een extra speaker(tje) gebruikt heeft dat ook als voordeel een veel betere verstaanbaarheid van de begeleiding. Zelf gebruik ik er een 4 Ohm speakertje voor afkomstig uit de Handsfree set van m'n ME 45 telefoon.
Daarvan laat ik het geluid (via de gele cinch stekker) lopen via m'n MR 4000, de opvolger dus van jouw RC 959. Dat geeft een erg goed geluid waarvan de sterkte natuurlijk makkelijk te regelen is via de volumeregeling van de radio.
De tel. mute zit daarbij op ISO-A1.

Enige nadeel van deze oplossing is dat je A1 moet instellen op mute. Daarmee vervalt de mogelijkheid een GALA/SDVC regeling te maken voor de radio/CD speler. De huidige volumeregeling in je 440 komt namelijk niet via A1, maar SW-matig via de D2B op de groene C2 vanuit de computer. En die is er dan niet meer.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb nog een vraagje... Hoe gaat het eigenlijk als ik aan het rijden ben? Ik heb namelijk net gelezen (bij een advertentie op Marktplaats) dat je tijdens het rijden geen DVD kan kijken. Betekent dat dan ook dat ik geen audio CD / DVD kan afspelen? Dit zou goed balen zijn. Of betekent dit alleen dat er geen video-signaal doorheen komt (en wel audio)?

Alvast wederom bedankt voor het antwoord,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Dat is bij VDO niet het geval

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Wat is niet het geval? Het is me nu nog niet helemaal duidelijk... Kan ik nu wel of niet kijken tijdens het rijden (normalerwijs en dus zonder allerlei trucjes)?

Weer bedankt,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Kan iemand me trouwens de verkoopprijs geven van die MI2200? En wat is het prijsverschil met de MI2100? Ik weet dat dit per bedrijf kan verschillen... Misschien weet iemand de adviesprijs ofzo? Ik kom op internet namelijk niet zoveel zaken tegen die een dusdanige site hebben waar je op kunt zien dat ze o.a. de MI2200 leveren en wat die bij hen dan kost.

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

De voorlopig laatste vraag:

Kan je ook rechtstreeks bij VDO Dayton kopen (als particulier)? Of moet je daarvoor naar een dealer?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”