MT5010/01 & MS5400 houdt instellingen niet vast

Fantom
Senior Member

MT5010/01 & MS5400 houdt instellingen niet vast

Bericht door Fantom »

Zat vandaag in de auto een beetje te pielen met m'n MT5010/01. Overschakelen naar andere providers e.d. Nou had ik voordat ik het contact uitzette de TMC op RWS-RAD1 gezet en automatisch UIT.

Stap ik na twee uur weer in de auto en zie ik tot mijn verbazing dat er weer SKYTMC4U in het beeld staat.
Ik weer kijken in het TMC info menu en daar zie ik dat automatisch weer aan staat.

Is dit normaal of doe ik wat verkeerd :?: :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Fantom,

Ja, dit is heel normaal, zo werkt de MT 5010/01.

Bedenk je ook dat het systeem natuurlijk een keuze moet maken als de door jou gekozen zender slecht dan wel niet meer te ontvangen is. En dus schakelt 'ie gewoon terug naar automatisch onder die omstandigheden, en neemt dan de eerst beschikbare zender van het lijstje. Kennelijk doet 'ie dat ook bij het opnieuw starten.

Overigens zou ik dit niet een verlies van z'n instellingen willen noemen, het is het terugvallen op z'n default instelling, en die is "automatic".

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Hmmm, valt me toch een beetje tegen dan :cry:
Het valt mij op dat de informatievoorziening van RWS-RAD1 betrouwbaarder is dan SKYTMC4U.
Ik kan er natuurlijk naast zitten hoor maar zeker de afgelopen dagen merkte ik dat RWS-RAD1 betere informatie gaf dan SKYTMC4U. :?

Maar goed ik ga nu van het onderwerp afwijken en dus moet ik eigenlijk een draadje over dit onderwerp starten in het TMC forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”