MS5400 in BMW 3-serie - SCHAKELT NIET UIT!

Johnny_K
New Member
New Member

MS5400 in BMW 3-serie - SCHAKELT NIET UIT!

Bericht door Johnny_K »

Ik heb vandaag mijn 'nieuwe' BMW 3-serie opgehaald bij de garage (geen merkdealer). Deze 320 is als 'Lifestyle Edition' uitgevoerd met het VDO Dayton MS-5400 navi-systeem, geintegreerd onderin de middenconsole achter de versnellingspook.

Systeem werk zeer intuitief en duidelijk! Echter heb ik een probleem: het systeem schakelt NIET uit wanneer de auto wordt afgeschakeld! Het scherm blijft aan staan, en niet schlechts (zoals in de handleiding staat) zo'n 30 seconden, maar continu! Heb al eens de SW opnieuw geinstalleerd, maar helpt niets! In eerste instantie bleef het scherm zelfs continu aan en uitknipperen, met telkens ca. 1 a 2 seconden tussenpauze!

De 'uitschakelprocedure' staat ingesteld op de korste tijd, nl. 1 minuut!

Nu kan ik niets anders als eerst de monitor op standby te zetten alvorens contact uit te schakelen! Echter, het scherm is dan wel uit maar de navi-computer blijft aanstaan (bij inschakelen komt meteen het laatste scherm, en geen welkomsbericht met de waarschuwingstekst!!!).

Ik zie het al helemaar voor me als de auto een paar dagen niet gebruikt wordt - trekt m'n Navi de accu leeg!!!

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan heeft de dealer zowel de geschakelde als de permanente 12 volt op de Accu aangesloten. Erg dom lijkt me

Maar een nieuwe auto met een optiepakket en daarin een navigatiesysteem dat al 5 jaar niet meer wordt gemaakt vind ik wel wat bizar!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

@Gerritje: 'nieuwe' staat tussen ' ', dus daarmee zal de OP wel een gebruikte maar voor hem nieuwe auto bedoelen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

geschakelde plus bij de computer ( waarschijnlijk in je kofferbak) op continu plus gezet........ accu ligt ook in kofferbak (als je tenminste een diesel hebt gekocht) dus continu plus was vlakbij.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”