MS5400 en diefstalgevoeligheid. (Ook van de 4150RS)

Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik zat dit topic nog eens door te lezen i.v.m. de aanschaf van de MS5500 XL (ga binnenkort de bestelling plaatsen). Ik vroeg me af of er reeds een reactie is geweest over het wel of niet invoeren van die code in de software. Weet iemand (Fantom?) meer?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member

Scherm afnemen

Bericht door Holiday »

Omdat we het toch over diefstalgevoeligheid hebben, vraag ik mij af waarom het scherm niet zo gemaakt wordt dat deze met een inschuifconnector geplaatst kan worden.
Ik kan mij voorstellen dat menigeen die even kort uit zijn auto stapt het scherm laat zitten omdat het veel te lastig is om eerst het scherm uit de beugel te schuiven en vervolgens het stekkertje los te peuteren.
Zelf gebruik ik een washandje waar ik het scherm in stop omdat het plasmascherm snel beschadigd als het met iets anders in aanraking komt.
Het vervelende is dat ik altijd een linnen tasje mee moet nemen waar ik alle spullen in stop als ik uit de auto stap.

Leefde we maar in een land waar geen dieven waren!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koekiemonster
Junior Member
Junior Member

Bericht door koekiemonster »

Volgens mij hangt wat betreft diefstalgevoeligheid veel af van het type auto waarin de navigatie is ingebouwd, naast de plaats waar je je wagen parkeert natuurlijk.
Van bijvoorbeeld een BMW X5 of een cliché Golf GTi met groot lichtmetaal enzo verwacht je eerder dat 'ie volgehangen is met redelijk makkelijk demonteerbare elektronica dan bij een Subaru Forester.
Hoewel het professionele dievengilde misschien meer op dat soort dingen let dan de junk die snel geld wil hebben. In ieder geval, met onze Forester is tijdens het ruime jaar bezit niks gebeurd qua diefstal, terwijl het scherm altijd in de auto blijft zitten. Terwijl de wagen aardig voorzien is met een VDO Dayton MS5000, scherm op ventillatieroosterhoogte, en een Sony blackfront stereo (die gezien het blackfront, waar wel een display inzit, geen verwijderbaar frontje heeft).
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Holiday
Starting Member
Starting Member

Diefstal

Bericht door Holiday »

Ja koekiemonster, je rijd in een Subaru Forestor, dus mag ik aannemen dat je niet in een stad woont. Bij ons in Amsterdam zie je regelmatig figuren heel dicht langs de auto's lopen, die meteen binnen kijken wat er in zit. Als zij wat zien, komen zij in de nacht terug om het er uit te halen. Ook heb je dan nog de gelegenheid dieven die meteen je raampje intikken en de snel voor de hand liggende spullen stelen. Dus als je naar grote steden gaat, dan zou ik als ik jou was toch maar het schermpje weg halen.
Als je de auto op een eigen terrein parkeerd dan zal het inderdaad niet zoveel risico zijn om het spul er in te laten zitten.
Maar mijn vraag was waarom de fabrikant niet een scherm maakt die je op een eenvoudige manier kunt verwijderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koekiemonster
Junior Member
Junior Member

Bericht door koekiemonster »

Ja, in een klein dorp in Noord-Holland.
Overigens hoeven steden geen probleem te vormen wat betreft diefstal. Onze auto staat zo nu en dan in Amsterdam Amstel business park (zo noemen ze dat nu eenmaal) maar daar is het tot nu toe ook nog altijd goed gegaan. Het lijkt me, maar dat is puur subjectief, 's nachts pas eng worden wat diefstal betreft.
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”