MS5000 wil niet uit
-
- Starting Member
MS5000 wil niet uit
Help, de MS5000 van een collega wil niet meer uit nadat de sleutel uit het contact is gehaald. Het systeem blijft aan staan en daarna loopt de accu langzaam leeg (na 2 dagen de auto niet gebruiken). Lastig en geen idee wat de oorzaak is. De stroomkabel er af en daarna het systeem weer aansluiten helt niet. Iemand enig idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Is dat spontaan gekomen of is het toestel recentelijk in of overgebouwd??
Hide post links |
-
- Starting Member
Spontane fout
Dat is spontaan gekomen. Het apparaat functioneerde maanden lang prima.beckeronline schreef:Is dat spontaan gekomen of is het toestel recentelijk in of overgebouwd??
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Het kan natuurlijk altijd een fout in de computer zijn, maar alvorens dat verder te (laten) onderzoeken zou ik toch eerst even naar de bekabeling kijken. Misschien heeft die ergens knel gezeten, of zit er iets anders fout daarin.
Kijk dan ook even naar de stekkerverbinding op de computer, en meet dan even of de spanningen correct zijn op de punten A4 accuplus, en A7 contactplus. De massadraad zit op A8.
Als dat allemaal goed blijkt te zitten en de spanningen zijn daar correct, tsja, dan vrees ik dat er een gang gemaakt moet worden naar een reparateur...
Groet,
JW
Het kan natuurlijk altijd een fout in de computer zijn, maar alvorens dat verder te (laten) onderzoeken zou ik toch eerst even naar de bekabeling kijken. Misschien heeft die ergens knel gezeten, of zit er iets anders fout daarin.
Kijk dan ook even naar de stekkerverbinding op de computer, en meet dan even of de spanningen correct zijn op de punten A4 accuplus, en A7 contactplus. De massadraad zit op A8.
Als dat allemaal goed blijkt te zitten en de spanningen zijn daar correct, tsja, dan vrees ik dat er een gang gemaakt moet worden naar een reparateur...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Mijn MS5000 gaat ook nooit uit, het lampje blijft knipperen, een soort van standby stand.
Maar al gebruik ik mijn auto weken niet, de accu is er nooit van leeggegaan, dus ik denk dat de accu van de wagen ondertussen minder aan het worden is.
(neem tenminste aan dat je monitor wel gewoon uitgaat?)
Maar al gebruik ik mijn auto weken niet, de accu is er nooit van leeggegaan, dus ik denk dat de accu van de wagen ondertussen minder aan het worden is.
(neem tenminste aan dat je monitor wel gewoon uitgaat?)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Starting Member
MS5000 wil niet uit
Het probleem is inmiddels opgelost, de bekabeling losgehaald en alles dorgemeten. 12 volt permanent en 12 volt via contact prima voor elkaar. Daarna alles weer aangesloten en alles werkt perfect. Ook het scherm gaat nu weer gewoon uit als het contact is afgesloten. De accu blijft nu vol, het is een Volvo meet veel multimedia dus om die reden is de accu snel leeg.
Bedankt voor de adviezen
Bedankt voor de adviezen
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Mooi dat alle spanningen goed bleken te zitten en dat alles weer goed werkt
Maarre..., heb je nou een idee wat er wel misgezeten heeft Want dat zouden we toch ook graag weten, daar kunnen anderen in de toekomst hun voordeel weer mee doen
Dus, wil je dat met ons delen?
Groet,
JW
Mooi dat alle spanningen goed bleken te zitten en dat alles weer goed werkt
Maarre..., heb je nou een idee wat er wel misgezeten heeft Want dat zouden we toch ook graag weten, daar kunnen anderen in de toekomst hun voordeel weer mee doen
Dus, wil je dat met ons delen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
MS5000 wil niet uit
Nee het is niet bekend wat de oorzaak was. Ik hou het op een slecht werkend contact van de stekeraansluitingen
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 560