Dat voor de MS5500 en MS5400 dezelfde syteemsoftware MO5595 wordt gebruikt doet bij mij het vermoeden rijzen dat de computer-units alleen verschillen mbt het loopwerk, dus DVD tov CD.
Als dit zo is zou er dan een mogelijkheid bestaan om in een MS5000 het bestaande CD loopwerk te vervangen door een DVD exemplaar? Het zou dan mogelijk moeten zijn om bijv de BMW DVD hierin te gebruiken.
Ik voel wel wat voor zo'n experiment als hier mogelijkheden liggen
MS5000 Ombouwen
-
- Senior Member
MS5000 Ombouwen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Re: MS5000 Ombouwen
Gerritje schreef:Dat voor de MS5500 en MS5400 dezelfde syteemsoftware MO5595 wordt gebruikt doet bij mij het vermoeden rijzen dat de computer-units alleen verschillen mbt het loopwerk, dus DVD tov CD.
Als dit zo is zou er dan een mogelijkheid bestaan om in een MS5000 het bestaande CD loopwerk te vervangen door een DVD exemplaar? Het zou dan mogelijk moeten zijn om bijv de BMW DVD hierin te gebruiken.
Ik voel wel wat voor zo'n experiment als hier mogelijkheden liggen
Ik ben benieuwd wat hier uitkomt... En zeer geinteresseerd!
Alfa 147 met ConnectNav+
MS 5100
MS 5700
MS 5100
MS 5700
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Op de CD met de besturings SW staan een heleboel files. Afhankelijk van de HW configuratie en herkenning wordt de ene dan wel de andere SW ingelezen door het systeem.
Als kaartbesturingssysteem is de 9.5 gelijk voor de 5400 en de 5500, maar de drivers etc. zijn anders.
Iets anders is dat de computer van de 5500 een compleet andere opzet heeft dan die van de 5000. Andere en snellere processor, meer geheugen etc. Dus het simpele vervangen van de CD-Rom drive is uitgesloten.
Heb je daarbij ook gedacht aan de apparaatcodering voor C-IQ?
Het vervangen van het loopwerk in de 5000 door een DVD loopwerk om daarmee non-C-IQ BMW DVD's te kunnen gebruiken loopt tegen hetzelfde probleem op.
Wat je wel kunt overwegen is een BMW computer aan te schaffen en die te koppelen aan je MM 5000 monitor. Daarvoor moeten in elk geval een aantal kabels aangepast worden, maar dit zou naar ik vermoed wel mogelijk moeten zijn.
Groet,
JW
Op de CD met de besturings SW staan een heleboel files. Afhankelijk van de HW configuratie en herkenning wordt de ene dan wel de andere SW ingelezen door het systeem.
Als kaartbesturingssysteem is de 9.5 gelijk voor de 5400 en de 5500, maar de drivers etc. zijn anders.
Iets anders is dat de computer van de 5500 een compleet andere opzet heeft dan die van de 5000. Andere en snellere processor, meer geheugen etc. Dus het simpele vervangen van de CD-Rom drive is uitgesloten.
Heb je daarbij ook gedacht aan de apparaatcodering voor C-IQ?
Het vervangen van het loopwerk in de 5000 door een DVD loopwerk om daarmee non-C-IQ BMW DVD's te kunnen gebruiken loopt tegen hetzelfde probleem op.
Wat je wel kunt overwegen is een BMW computer aan te schaffen en die te koppelen aan je MM 5000 monitor. Daarvoor moeten in elk geval een aantal kabels aangepast worden, maar dit zou naar ik vermoed wel mogelijk moeten zijn.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's klare taal JW, zoals we van je gewend zijn.
Ik stop bij deze mijn aspiraties om de MS5000 te upgraden maar een leuk gedachtenspinsel was het wel
Ik stop bij deze mijn aspiraties om de MS5000 te upgraden maar een leuk gedachtenspinsel was het wel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-