MS5000 CD Vast
-
- New Member
MS5000 CD Vast
Hallo,
Ik probeerde gisteren de CD eruit te halen maar niets. Je hoorde wel dat hij hem wilde uitwerpen maar de CD bleef erin. Net als of deze gelocked is....
Iemand een tip om hem er toch uit te krijgen en een nieuwere CD erin te stoppen?
Tnx
Ik probeerde gisteren de CD eruit te halen maar niets. Je hoorde wel dat hij hem wilde uitwerpen maar de CD bleef erin. Net als of deze gelocked is....
Iemand een tip om hem er toch uit te krijgen en een nieuwere CD erin te stoppen?
Tnx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Welke Software heb je in je systeem zitten? Kijk even bij Instellingen in het menu, wat staat daar bij HW en SW?
Ik heb in mijn herinnering dat de laatste SW een "uitwerp-blokkade" mogelijkheid heeft, maar ik weet dat niet zeker meer.
Daar zou je dan bij moeten kunnen via het Service/Diagnose menu, code 6330. Verander daar verder helemaal NIETS, dat geeft alleen maar ellende.
Groet,
JW
Ik heb in mijn herinnering dat de laatste SW een "uitwerp-blokkade" mogelijkheid heeft, maar ik weet dat niet zeker meer.
Daar zou je dan bij moeten kunnen via het Service/Diagnose menu, code 6330. Verander daar verder helemaal NIETS, dat geeft alleen maar ellende.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik wel! Die zit erin onder het diagnosemenuJW schreef:Welke Software heb je in je systeem zitten? Kijk even bij Instellingen in het menu, wat staat daar bij HW en SW?
Groet,
JW
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Nog even een vraagje, hoe kan ik de eventueele Firmware upgraden en waar kan ik die vinden??
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb net ff gekeken, kan geen uitwerp blokade vinden in de software. (v.6.9).
Is hij nu stuk??? of zit er ook een Harsware matige blokade op?
Is hij nu stuk??? of zit er ook een Harsware matige blokade op?
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee, er zit geen "hardwarematige" blokkade op, anders dan dat er op dit moement even een palletje ergens niet goed wil werken.
Wat je kunt proberen is de uitwerptoets op de computer wat langer vast te houden, en kijken wat er dan gebeurt.
Als dat niet helpt moet je de computer even helemaal spanningsloos maken, door de ISO A-stekker (dat is de onderste van de twee) er achteruit te trekken.
Dan na een paar minuten die A-stekker weer terug doen terwijl je de uitwerptoets al ingedrukt hebt, en die toets dan weer vasthouden. Soms lukt he tdan wel.
Als dat allemaal niet werkt is er nog wel een trucje, maar dat levert wat meer risiko op. Eerst dit maar even proberen
Groet,
JW
Wat je kunt proberen is de uitwerptoets op de computer wat langer vast te houden, en kijken wat er dan gebeurt.
Als dat niet helpt moet je de computer even helemaal spanningsloos maken, door de ISO A-stekker (dat is de onderste van de twee) er achteruit te trekken.
Dan na een paar minuten die A-stekker weer terug doen terwijl je de uitwerptoets al ingedrukt hebt, en die toets dan weer vasthouden. Soms lukt he tdan wel.
Als dat allemaal niet werkt is er nog wel een trucje, maar dat levert wat meer risiko op. Eerst dit maar even proberen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De 6.9 kent nog geen software-matige blokkadeMauser79 schreef:Ik heb net ff gekeken, kan geen uitwerp blokade vinden in de software. (v.6.9).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Als hij de cd niet of slecht leest is het mogelijk dat hij daarom de cd niet uitwerpt.
Inderdaad spanning eraf......er weer op en gelijk "duizend" keer op eject drukken.
Als cd er dan wel uitkomt is je loopwerk versleten anders kan het nog een sw probleem zijn.
Je kan www.navigatieonderdelen.nl eventueel loopwerk kopen indien defect.
Inderdaad spanning eraf......er weer op en gelijk "duizend" keer op eject drukken.
Als cd er dan wel uitkomt is je loopwerk versleten anders kan het nog een sw probleem zijn.
Je kan www.navigatieonderdelen.nl eventueel loopwerk kopen indien defect.
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb inmiddels de CD eruit met veel "pielen" De Disc table kwam niet geheel vrij waardoor de cd niet werd uitgeworpen met een beetje assistentie kwam hij er uit met trekken. Met het invoeren van de nieuwe CD eveneens hij wilde niet slikken. Nu maar hopen dat ik voorlopig geen kaarten hoef te wisselen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Kijk eens in je Service/Diagnose naar fouten. Staat daar iets van HW ERROR 1, Number xx?
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Nee er staat niets hier. Blanco diverse malen bekeken. Hij wil wel uitwerpen maar blijft hangen op een of andere manier. Wellicht dat het mechanisme een beetje droog is gelopen. Er is weinig vet te bekennen op de geleiders.
Hide post links |
-
- Senior Member
als het cdm-m3 is heb je voor 49 euro een nieuw loopwerk.
Natuurlijk is het ook leuk om te hobbyen
Natuurlijk is het ook leuk om te hobbyen
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb hetzelfde probleem als hier beschreven en heb al geprobeerd wat hier beschreven wordt maar zonder resultaat (spanning er af, eject knop indrukken na spanning weer erop).
JW
Ik zie dat je nog een ander trucje weet:
"Als dat allemaal niet werkt is er nog wel een trucje, maar dat levert wat meer risiko op. Eerst dit maar even proberen"
Hoe gaat dit trucje?
JW
Ik zie dat je nog een ander trucje weet:
"Als dat allemaal niet werkt is er nog wel een trucje, maar dat levert wat meer risiko op. Eerst dit maar even proberen"
Hoe gaat dit trucje?
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo allemaal,
even de bovenkant er afwippen, dan zie je het loopwerk, rechts achter zie je dan een langwerpig motortje zitten, deze zit met een klein torx schroefje(zwart) vast dan kun je hem iets aan de kant doen, en met een klein schroevendraaiertje met de klok mee het tandwieltje draaien dan komt de cd naar buiten.
Ik heb nog een pc5600 liggen met software probleem maar het loop werk is goed, weet niet of hij het zelfde is, maar deze kan voor weinig weg ,
grtjes arius
even de bovenkant er afwippen, dan zie je het loopwerk, rechts achter zie je dan een langwerpig motortje zitten, deze zit met een klein torx schroefje(zwart) vast dan kun je hem iets aan de kant doen, en met een klein schroevendraaiertje met de klok mee het tandwieltje draaien dan komt de cd naar buiten.
Ik heb nog een pc5600 liggen met software probleem maar het loop werk is goed, weet niet of hij het zelfde is, maar deze kan voor weinig weg ,
grtjes arius
Hide post links |
-
- New Member
In de diagnose zie ik staan: Eject knop 0
Lijkt me dat de eject knop softwarematig is uitgeschakeld. Maar ik kan nergens vinden hoe ik deze bv op 1 kan zetten? Is dit uberhaupt mogelijk?
Lijkt me dat de eject knop softwarematig is uitgeschakeld. Maar ik kan nergens vinden hoe ik deze bv op 1 kan zetten? Is dit uberhaupt mogelijk?
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je voorheen al eens een cd hebt uitgeworpen is de Eject knop niet geblokkeerd.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-