MS4000 inbouw in Honda Prelude

wussy
New Member
New Member

MS4000 inbouw in Honda Prelude

Bericht door wussy »

Beste allemaal,

Gisteren heb ik van een kamaraad een MS4000 gekregen. Dus ik ben een beetje aan het informatie inwinnen geslagen en kwam al snel op dit forum terecht. Vervolgens maar even direct aangemeld hier. Zeer veel nuttige info te vinden hier!! Super!

Ik ben van plan om hem morgen in te bouwen, dus ik kan nog geen ervaringen delen. Die komen zeker nog.
Ik ga hem inbouwen in een Honda Prelude van de 4e generatie. Ik heb via een link naar een duitse site mijn tachodraad al weten te vinden. Kan ik de pc3000 verder gewoon via mijn achteruitrijlamp aansluiten? Dan ben ik qua info over het aansluiten er helemaal uit.

Ik heb ook gelezen dat de laatste software de versie 2.9 is. Ik heb de vdo nog niet aan het stroom gehad, dus weet mijn software versie nog niet. Wel kan ik vertellen dat de MO4000 cd erbij zit. Ik weet niet of dat iets zegt. Staan trouwens alle talen op die software cd? Of moet ik aan een speciale NL versie van de MO3029 zien te komen?

Wat zijn trouwens de beste kaarten? Die van Navteq of die van Teleatlas? Ik zie namelijk dat Navteq versie 01-2008 heeft en Teleatlas versie 2007/2008, dus die van Navteq lijken mij meer uptodate.

Morgen ga ik iig beginnen met de inbouw. De PC3000 komt in de kofferbak. Ik heb daar al stroom liggen van de electronische antenne die ik niet meer gebruik. Dus aarde, constant en schakel. Scheelt me weer draden trekken. Ik houd jullie op de hoogte!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Ik mis het draadje 'snelheidspuls' in je achterbak...?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wussy
New Member
New Member

Bericht door wussy »

Dat is toch hetzelfde draadje als de tachodraad? Of is dat weer een andere? Klopt het dat ik 1 draad niet hoef aan te sluiten? De bruine geloof ik. Dus van de PC3000 een schakel-, een constantestroom-, een aarde-, een achteruitrij- en die tacho/snelheidsdraad. En dan bleef er 1 over die niet hoefde... dacht ik iig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Die bruine wel, dat is de massa, op A7.
De bruin/rode op A11 kun je inderdaad vergeten, die hoeft alleen te worden aangesloten als er een externe pulsgever gebruikt wordt.
En zorg ervoor dat je de geschakelde plus op A3 weghaalt van een punt waar de spanning NIET onderbroken wordt tijdens het starten. Zie ook viewtopic.php?t=906

Overigens, je weet dat de PC 3000 absoluut horizontaal gemonteerd moet worden? Dat is best een punt van aandacht, het luistert behoorlijk nauw.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wussy
New Member
New Member

Bericht door wussy »

JW schreef:Die bruine wel, dat is de massa, op A7.
De bruin/rode op A11 kun je inderdaad vergeten, die hoeft alleen te worden aangesloten als er een externe pulsgever gebruikt wordt.
En zorg ervoor dat je de geschakelde plus op A3 weghaalt van een punt waar de spanning NIET onderbroken wordt tijdens het starten. Zie ook viewtopic.php?t=906

Overigens, je weet dat de PC 3000 absoluut horizontaal gemonteerd moet worden? Dat is best een punt van aandacht, het luistert behoorlijk nauw.

Groet,
JW
Dank voor de tips!

Die bruin/rode was idd degene die ik bedoelde.
Ik realiseerde me vanochtend dat de pc3000 bij starten idd niet onderbroken mag worden. En Volgens mij gebeurde dat met de antenne altijd wel, maar dat kan ook weer komen door de puls van de radio naar de antenne, omdat de radio tijdens starten wordt onderbroken. Ik kan als schakeldraad dan de puls van de antenne naar radio gebruiken, maar die niet op de radio aansluiten, maar op de schakeldraad van klem 15.

Ik had de pc3000 liever verticaal geplaats tegen zijkant in kofferbak, maar nu dus waarschijnlijk onder de hoedenplank horizontaal.

Wat is de beste plaats voor de gps ontvanger? Ik dacht eraan om hem tegen de onderkant van de kofferklep te plaatsen.
Is de MO3029 cd trouwens multilanguage? Als het goed is krijg ik die vandaag of morgen te leen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

wussy schreef:Wat is de beste plaats voor de gps ontvanger? Ik dacht eraan om hem tegen de onderkant van de kofferklep te plaatsen.
Hoe breed is de horizontale rand onder het raam, tussen B en C-stijl? Als je daar ruimte hebt, dan is dat een goede plek. Onder de kofferdeksel zou ik niet doen, door de hoeveelheid metaal die de antenne dan boven zich heeft. Of is je kofferdeksel van kunststof?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wussy
New Member
New Member

Bericht door wussy »

Higgy schreef:Hoe breed is de horizontale rand onder het raam, tussen B en C-stijl? Als je daar ruimte hebt, dan is dat een goede plek. Onder de kofferdeksel zou ik niet doen, door de hoeveelheid metaal die de antenne dan boven zich heeft. Of is je kofferdeksel van kunststof?
De rand is breed genoeg, maar voor mijn koffer klep lopen daar 2 dunne stangen die als soort veer dienen. (heb dus geen echte veren of cilinders voor kofferklep). Nu dus iets anders verzinnen om hem mooi te plaatsen.

Ik heb inmiddels de MO3029 cd, en even ingelezen in mijn pc, en er staan meerdere talen op, waaronder NL. Ook voormekaar dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb inmiddels de MO3029 cd, en even ingelezen in mijn pc, en er staan meerdere talen op, waaronder NL. Ook voormekaar dus.
Voor toekomstige "inlezers" is het misschien nuttig om te weten dat je de CD niet "rechtstreeks" met je PC in kunt lezen omdat het een niet ondersteund formaat is. Hiervoor is een hulpprogramma nodig zoals Isobuster bijv.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

wussy schreef: .....Ik had de pc3000 liever verticaal geplaats tegen zijkant in kofferbak, maar nu dus waarschijnlijk onder de hoedenplank horizontaal.
Wat is de beste plaats voor de gps ontvanger? Ik dacht eraan om hem tegen de onderkant van de kofferklep te plaatsen.
Is de MO3029 cd trouwens multilanguage? Als het goed is krijg ik die vandaag of morgen te leen.
Ik heb het beeld van de Prelude even niet op het netvlies, vandaar m'n vraag: is de hoedenplank vast gemonteerd?
Dan kan dit heel goed, een vriend met een Rover 820 had dit ook zó gedaan. En de GPS ontvanger zat daarbij bovenop de hoedenplank, iets van 10 cm vanaf de achterkant. Daarmee had 'ie een goed zicht naar boven, door de tamelijk vlak liggende achterruit :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wussy
New Member
New Member

Bericht door wussy »

Het heeft even geduurd, maar heb hem vandaag ingebouwd en hij werkt perfect! wel veel draden moeten trekken. Hele tellerbak uit het dashboard voor de snelheidspuls. Ook de constante-schakeldraad moeten trekken en die van de achteruitrijlamp. Ik heb hem uiteindelijk toch onder de hoedenplank gemonteerd. cd's gaan er nu van de zijkant in. Ik zal binnenkort een fototje schieten.

Kwam er achter dat TMC niet werkt, maar lees hier net op het forum dat ik op een rds/tmc zender moet afstemmen. Dat ga ik morgen dus testen.

Af en toe doen 1 of soms 2 beeldlijnen het niet. Waar kan dit aan liggen? Slecht contact?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 1027