Hoi,
Ik ben in het bezit van een VDO 5000, die zit perfect ingebouwd in m'n huidige auto, passat variant bj 2001, over enkele weken krijg ik m'n nieuwe auto geleverd, een VW touran, hierin wil ik een DVD systeem laten zetten tbv de kinderen achterin, weet iemand of het mogelijk is om op de 5000 een DVD systeem aan te sluiten, en is het mogelijk om het beeldscherm in te bouwen in de vrije ruimte onder de middenconsole, ter hoogte van de asbak en de aansteker, worden toch niet gebruikt, tevens krijg ik van diverse mensen het advies om eens uit te kijken naar een nieuw systeem ivm het overzetten van auto naar auto, persoonlijk vindt ik dit zonder aangezien het systeem pas 2 jaar oud is.
Gaarne jullie reactie
Alvast bedankt
Erik
MS 5000
-
- New Member
-
- New Member
Hallo Erik,
het is mogelijk om een dvd-speler aan te sluiten op een MS5000. Wat je hiervoor nodig hebt is een MI2100 of een MI2200, dit is een interface die tussen de monitor en de computer word geplaatst welke het mogelijk maakt om daar een extra video/dvd bron op aan te sluiten. Een MI2100 is een interface met 1 monitor aansluiting, de MI2200 is een interface met 2 monitor aansluitingen en kan je dus een extra scherm ook achterin plaatsen op bijv. een zwanenhals o.i.d.
Tevens heb je uiteraard een DVD-speler nodig die je op de interface aansluit. VDO heeft een DV6100 (one-din) dvd-speler, maar er kan uiteraard ook een andere dvdspeler op worden aangesloten mits deze de gewone cinch aansluitingen heeft.
met de Touran ben ik zelf nog niet helemaal bekend en weet dus even niet de gehele indeling van die auto
het is mogelijk om een dvd-speler aan te sluiten op een MS5000. Wat je hiervoor nodig hebt is een MI2100 of een MI2200, dit is een interface die tussen de monitor en de computer word geplaatst welke het mogelijk maakt om daar een extra video/dvd bron op aan te sluiten. Een MI2100 is een interface met 1 monitor aansluiting, de MI2200 is een interface met 2 monitor aansluitingen en kan je dus een extra scherm ook achterin plaatsen op bijv. een zwanenhals o.i.d.
Tevens heb je uiteraard een DVD-speler nodig die je op de interface aansluit. VDO heeft een DV6100 (one-din) dvd-speler, maar er kan uiteraard ook een andere dvdspeler op worden aangesloten mits deze de gewone cinch aansluitingen heeft.
met de Touran ben ik zelf nog niet helemaal bekend en weet dus even niet de gehele indeling van die auto
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo eric
om een dvd aan te sluiten op de MS-5000 kan je het beste gebruik maken van een VDO MI-2100 of MI-2200, zie elders op dit forum via de zoekfunctie. op deze MI-box kan je een dvd-speler aansluiten.
of het scherm daar past weet ik niet zie ook www.optimount.nl voor diverse mogelijkheden om een scherm te plaatsen producten navigatie montage auto specifiek en dan wijst het zich vanzelf
overbouw is helemaal géén probleem, jou systeem is pas twee jaar oud dus gewoon (laten) overbouwen
Topsport
om een dvd aan te sluiten op de MS-5000 kan je het beste gebruik maken van een VDO MI-2100 of MI-2200, zie elders op dit forum via de zoekfunctie. op deze MI-box kan je een dvd-speler aansluiten.
of het scherm daar past weet ik niet zie ook www.optimount.nl voor diverse mogelijkheden om een scherm te plaatsen producten navigatie montage auto specifiek en dan wijst het zich vanzelf
overbouw is helemaal géén probleem, jou systeem is pas twee jaar oud dus gewoon (laten) overbouwen
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Erik
wat ik net zag op een foto van een touran is dat de asbak vrij laag zit
als je bij optimount kijkt moet je even kijken bij art. nummer: 511331.1, via deze mount zit hij vrij hoog
maar let op als de politie ziet dat je een scherm met dvd aan hebt staan krijg je wel een vrij hoge boete, dan is de oplossing wat Rody schreef met een extra scherm achter een betere oplossing.
Topsport
wat ik net zag op een foto van een touran is dat de asbak vrij laag zit
als je bij optimount kijkt moet je even kijken bij art. nummer: 511331.1, via deze mount zit hij vrij hoog
maar let op als de politie ziet dat je een scherm met dvd aan hebt staan krijg je wel een vrij hoge boete, dan is de oplossing wat Rody schreef met een extra scherm achter een betere oplossing.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je reactie topsport,
Als ik je bericht zo lees dan kan ik beter een plafondbeeldscherm aanschaffen met een losse DVD speler en draadloze koptelefoons voor achterin. bv poineer, heb je hier ervaring mee
Als ik je bericht zo lees dan kan ik beter een plafondbeeldscherm aanschaffen met een losse DVD speler en draadloze koptelefoons voor achterin. bv poineer, heb je hier ervaring mee
Hide post links |
-
- Senior Member
Op zich kan dit goed. De meeste dakschermen hebben ook een video-out . Deze kan je dan weer bv aan een MI2100/MI2200 koppelen zodat je ook voorin een dvd kan kijken. Opzich is het best leuk dat als je ergens stilstaat om te rusten of te wachten je dan ook een dvd'tje kan kijken. Anders moet je achterin gaan zitten om te kijken. Kan ook maar lijkt mij persoonlijk niks. Het leuke hiervanis dat het wel modulair op te bouwen is. Je hoeft niet alles in 1 keer aan te schaffen.EB schreef:Bedankt voor je reactie topsport,
Wat betreft de plafond schermen. Kijk eens rond op de diverse sites van leveranciers. Er zijn een hoop verschillen tussen de diverse schermen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo ErikEB schreef:Bedankt voor je reactie topsport,
een plafondmonitor van bv Pioneer is zeker een mooie oplossing, heb een tijdje geleden een Pioneer AVR-W6100 bij een klant ingebouwd zie ook : http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-109 , ziet er heel mooi uit. deze kan je gebruiken met losse infrarood koptelefoons of met max. 2 gewone koptelefoons, beeldkwaliteit is zeer goed.
je kan een dvd-speler direct aansluiten of via de MI-2100/MI-2200, dan heb je ook dvd-beeld op je voorscherm.
als je kiest voor een van deze twee zou ik de MI-2200 nemen meer mogelijkheden voor later
ps heb je ook een pb gestuurd, kijk even in je inbox.
Topsport
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 631