MS 5000 >> MS 5500
-
- Senior Member
MS 5000 >> MS 5500
Hallo,
Waar een navigatie dag allemaal niet toe kan leiden
In mijn geval heeft 'ie er toe geleid dat ik besloten heb over te stappen van m'n vertrouwde MS 5000 naar een MS 5500. En meteen de daad bij het woord gevoegd heb, een MS 5500 bij BMIS gekocht, door collega Han meegenomen uit Leeuwarden en gisteren middag de omwisseling uitgevoerd heb.
Dat is een relatief eenvoudige klus geworden, omdat ik de kabels heb laten zitten, en slechts de A3 verbinding van de mute bij de computer losgemaakt heb. Die mute gebruik ik niet, en wil dat ook niet, en dus hoef ik 'm niet om te steken naar de B4 aansluiting.
Vervolgens het systeem online bij C-IQ geregistreerd, en een 1-jarige Europa vrijschakeling geregeld. Daarbij maakte ik een foutje, dat ik om zes uur zaterdagmiddag telefonisch met de C-IQ desk kon oplossen. Dat ging buitengewoon vlot en efficient, petje af
Daarna met het systeem een stukje gaan rijden, waarbij meteen opviel dat ik minder dan een kilometer nodig had om het systeem te calibreren. Eigenlijk waren drie kruisingen kort achter elkaar waarop ik afsloeg al voldoende.
En dan, wat een rekensnelheid. Als je (bewust) verkeerd rijdt is de rerouting een feit voordat je zelf in de gaten hebt dat je verkeerd gereden bent.
Vervolgens even een bestemming ergens in het zuiden van Frankrijk opgegeven, en binnen een tiental seconden stond de afstand van 1085 km onder in het scherm, en de geplande aankomsttijd er naast.
Al met al, de eerste indruk is een hele goeie, en ik zal zeker m'n ervaringen met jullie delen.
Groet,
JW
Waar een navigatie dag allemaal niet toe kan leiden
In mijn geval heeft 'ie er toe geleid dat ik besloten heb over te stappen van m'n vertrouwde MS 5000 naar een MS 5500. En meteen de daad bij het woord gevoegd heb, een MS 5500 bij BMIS gekocht, door collega Han meegenomen uit Leeuwarden en gisteren middag de omwisseling uitgevoerd heb.
Dat is een relatief eenvoudige klus geworden, omdat ik de kabels heb laten zitten, en slechts de A3 verbinding van de mute bij de computer losgemaakt heb. Die mute gebruik ik niet, en wil dat ook niet, en dus hoef ik 'm niet om te steken naar de B4 aansluiting.
Vervolgens het systeem online bij C-IQ geregistreerd, en een 1-jarige Europa vrijschakeling geregeld. Daarbij maakte ik een foutje, dat ik om zes uur zaterdagmiddag telefonisch met de C-IQ desk kon oplossen. Dat ging buitengewoon vlot en efficient, petje af
Daarna met het systeem een stukje gaan rijden, waarbij meteen opviel dat ik minder dan een kilometer nodig had om het systeem te calibreren. Eigenlijk waren drie kruisingen kort achter elkaar waarop ik afsloeg al voldoende.
En dan, wat een rekensnelheid. Als je (bewust) verkeerd rijdt is de rerouting een feit voordat je zelf in de gaten hebt dat je verkeerd gereden bent.
Vervolgens even een bestemming ergens in het zuiden van Frankrijk opgegeven, en binnen een tiental seconden stond de afstand van 1085 km onder in het scherm, en de geplande aankomsttijd er naast.
Al met al, de eerste indruk is een hele goeie, en ik zal zeker m'n ervaringen met jullie delen.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
He JW,
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE AANWINST.
Ik hoop dat je er heel veel plezier aan zult beleven.
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE AANWINST.
Ik hoop dat je er heel veel plezier aan zult beleven.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo JW,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zult beleven als aan de "oude" vertrouwde MS5000.
In het begin moest ik wel even wennen aan de nieuwe layout van het scherm.
Ben benieuwd welke kaart je hebt laten activeren Navteq of de Teleatlas.
(p.s. ik hoop de volgende navigatiedag ook van de partij te zijn.)
Mvgr,
Willem.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zult beleven als aan de "oude" vertrouwde MS5000.
In het begin moest ik wel even wennen aan de nieuwe layout van het scherm.
Ben benieuwd welke kaart je hebt laten activeren Navteq of de Teleatlas.
(p.s. ik hoop de volgende navigatiedag ook van de partij te zijn.)
Mvgr,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Hallo,
Bedankt voor de felicitaties, zo ervaar ik het ook, iets fraais gekregen. Nou ja, gekregen dus niet bepaald, maar toch
Ik heb de Navteq geactiveerd, m'n ervaringen daarmee zijn nu eenmaal positiever dan die met TA. Niet verkeerd die TA, desalnietemin...
Enne Frans, nee die MS 5000 is al verkocht, aan iemand die al een poosje op zoiets aasde. Die zal zich binnenkort nog wel melden.
Ik zal zeker m'n ervaringen met jullie delen, net als de andere MS 5500 rijders dat hier doen. En als ik goed geteld heb zijn we hier nu al met z'n achten, en daar komt er deze week nog een bij
Groet,
JW
Bedankt voor de felicitaties, zo ervaar ik het ook, iets fraais gekregen. Nou ja, gekregen dus niet bepaald, maar toch
Ik heb de Navteq geactiveerd, m'n ervaringen daarmee zijn nu eenmaal positiever dan die met TA. Niet verkeerd die TA, desalnietemin...
Enne Frans, nee die MS 5000 is al verkocht, aan iemand die al een poosje op zoiets aasde. Die zal zich binnenkort nog wel melden.
Ik zal zeker m'n ervaringen met jullie delen, net als de andere MS 5500 rijders dat hier doen. En als ik goed geteld heb zijn we hier nu al met z'n achten, en daar komt er deze week nog een bij
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
re 5000 5500
Hallo JW
vindt het leuk dat je ook een ms 5500 heb gekocht
heb je de 5510 of de 5500 ?
en welk scherm heb je erbij gedaan ? of de vertrouwde mm5000 ?
Je denkt wat wil die toch allemaal weten,,
Maar dat komt omdat jij nu eenmaal alles uit een systeem krijgt wat erin zit
dus hoop ik dat je je ervaringen zuld delen met de andere ms5500 gebruikers
die zullen daar zeker gebruik van gaan maken denk ik
heb je er nog iets van multimedia aan hangen ?
veel plezier ermee en dat gaat zeker lukken
Groetjes Laurens
Groetjes Laurens
Hide post links |
-
- Moderator
Gefeliciteerd JW!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: re 5000 5500
Hallo Laurens,laurens schreef:Hallo JW
Groetjes Laurens
Ik heb een "klassieke" MS 5500, met de PC 5500 en de MM5000. En dus ook met de (verlichte) RC 5000.
Op die manier kon ik de uitwisseling erg eenvoudig houden, de netjes weggewerkte kabels konden allemaal blijven zitten, en ik heb slechts het draadje naar de A3 doorgeknipt.
Geen multimedia gemonteerd in mijn voiture, ik zit er meestal alleen in, en dan is de Radio en/of CD meer dan genoeg.
Ik kijk uiteraard wel hoe het verder gaat met de ontwikkelingen rond TMC, met name wat er in Frankrijk gaande is. Wellicht laat ik m'n MT 5010/01 nog ombouwen tot een VT 5010, dan kan ik de V-Traffic ontvangen uitgezonden door France Inter. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst een paar zaken uitgezocht hebben, en dat meld ik zeker op dit forum.
En reken er maar op dat ik m'n ervaringen zal delen met de forumgebruikers. Je kent me toch zo langzamerhand een beetje
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Average Member
jw, van harte,
jammer dat je 'm niet kort voor de navi dag hebt aangeschaft, was dan zeker een rondje gebak (of schnaps gelet op de kou) waard geweest.
en ik hobbel er gewoon achteraan met m'n 2e hands 5000 via frans n. in de auto van mijn echtgenote en zelf met een 4200.
nu nog een tmc voor die 5000 .....
ben net een paar uur terug uit frankrijk, maar heb geen aparte tmc boxen gevonden (geschikt voor franse files).
ben benieuwd of die nieuwe 5011 geupdate kan worden ....
lees ik venzelf op dit mooie forum!
veel suces & plezier met de 5500!!!
groeten, coen
jammer dat je 'm niet kort voor de navi dag hebt aangeschaft, was dan zeker een rondje gebak (of schnaps gelet op de kou) waard geweest.
en ik hobbel er gewoon achteraan met m'n 2e hands 5000 via frans n. in de auto van mijn echtgenote en zelf met een 4200.
nu nog een tmc voor die 5000 .....
ben net een paar uur terug uit frankrijk, maar heb geen aparte tmc boxen gevonden (geschikt voor franse files).
ben benieuwd of die nieuwe 5011 geupdate kan worden ....
lees ik venzelf op dit mooie forum!
veel suces & plezier met de 5500!!!
groeten, coen
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Coen,
Tsja, die MS 5500, dat kwam eigenlijk door de gesprekken tijdens de meeting, dus...
Je schrijft dat je geen VT 5010 in Frankrijk hebt kunnen ontdekken. Heb je daar bewust naar gezocht?
Een in Parijs wonende Hollander meldde me dat hij 'm gewoon via een dealer heeft laten ombouwen en dat hij daar ook een nieuwe kon kopen.
Zelf ga ik het proberen hier te organiseren, vóór m'n volgende trip naar Frankrijk in Augustus. Ik hou de forummers uiteraard op de hoogte van de voortgang
Overigens, rond Parijs zijn ook twee nieuwe TMC zenders actief met testuitzendingen, en wel Latina en Tropical. Heb jij die nog opgepikt met je MS 4200, of ben je niet in die buurt geweest?
Groet,
JW
Tsja, die MS 5500, dat kwam eigenlijk door de gesprekken tijdens de meeting, dus...
Je schrijft dat je geen VT 5010 in Frankrijk hebt kunnen ontdekken. Heb je daar bewust naar gezocht?
Een in Parijs wonende Hollander meldde me dat hij 'm gewoon via een dealer heeft laten ombouwen en dat hij daar ook een nieuwe kon kopen.
Zelf ga ik het proberen hier te organiseren, vóór m'n volgende trip naar Frankrijk in Augustus. Ik hou de forummers uiteraard op de hoogte van de voortgang
Overigens, rond Parijs zijn ook twee nieuwe TMC zenders actief met testuitzendingen, en wel Latina en Tropical. Heb jij die nog opgepikt met je MS 4200, of ben je niet in die buurt geweest?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo JW,
Ben niet echt bewust op zoek geweest, maar het aanbod van navi apparatuur viel me wat tegen (in Z-Fr).
Ben zeker geinteresseerd naar jouw VT 5010 project .......
Ben met de Volvo en dus met de 5000 naar Frankrijk geweest en niet via Parijs.
Over een week of 6 ga ik weer, misschien dat ik dan via Parijs ga en hopelijk heb ik dan een TMC box voor m'n 5000.
Groeten, Coen
Ben niet echt bewust op zoek geweest, maar het aanbod van navi apparatuur viel me wat tegen (in Z-Fr).
Ben zeker geinteresseerd naar jouw VT 5010 project .......
Ben met de Volvo en dus met de 5000 naar Frankrijk geweest en niet via Parijs.
Over een week of 6 ga ik weer, misschien dat ik dan via Parijs ga en hopelijk heb ik dan een TMC box voor m'n 5000.
Groeten, Coen
Hide post links |
-
- Senior Member
Weer iemand overgestapt naar een MS5500
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Gefeliciteerd, maar als ik goed geteld heb ben jij nu nummer 13checkin schreef:Weer iemand overgestapt naar een MS5500
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Gefeliciteerd met de aanwinst Checkin. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.checkin schreef:Weer iemand overgestapt naar een MS5500
Hide post links |
-
- Senior Member
Thanx,JW schreef:
Gefeliciteerd, maar als ik goed geteld heb ben jij nu nummer 13
Groet,
JW
alleen " 13 "
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Toch, toch, toen ik ooit eindexamen deed op de middelbare school had ik ook nr 13. En dat heeft me toen zeker geen ongeluk gebracht, integendeelcheckin schreef:Thanx,JW schreef:
Gefeliciteerd, maar als ik goed geteld heb ben jij nu nummer 13
Groet,
JW
alleen " 13 "
Hide post links |
-
- Senior Member
Veel navigatie plezier met je nieuwe MS-5500checkin schreef:Weer iemand overgestapt naar een MS5500
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Junior Member
Gefeliciteerd
Ik rijd ondertussen alweer een jaar met mijn MS5500/MT5010/MM5510.
Nadat mijn GPS-tuner defect en weer gerepareerd is geweest, vind ik het een geweldig systeem!
Veel plezier ermee,
Marco
Nadat mijn GPS-tuner defect en weer gerepareerd is geweest, vind ik het een geweldig systeem!
Veel plezier ermee,
Marco
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-