Waar een navigatie dag allemaal niet toe kan leiden
![Exclamation :!:](./../images/smilies/icon_exclaim.gif)
In mijn geval heeft 'ie er toe geleid dat ik besloten heb over te stappen van m'n vertrouwde MS 5000 naar een MS 5500. En meteen de daad bij het woord gevoegd heb, een MS 5500 bij BMIS gekocht, door collega Han meegenomen uit Leeuwarden en gisteren middag de omwisseling uitgevoerd heb.
Dat is een relatief eenvoudige klus geworden, omdat ik de kabels heb laten zitten, en slechts de A3 verbinding van de mute bij de computer losgemaakt heb. Die mute gebruik ik niet, en wil dat ook niet, en dus hoef ik 'm niet om te steken naar de B4 aansluiting.
Vervolgens het systeem online bij C-IQ geregistreerd, en een 1-jarige Europa vrijschakeling geregeld. Daarbij maakte ik een foutje, dat ik om zes uur zaterdagmiddag telefonisch met de C-IQ desk kon oplossen. Dat ging buitengewoon vlot en efficient, petje af
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
Daarna met het systeem een stukje gaan rijden, waarbij meteen opviel dat ik minder dan een kilometer nodig had om het systeem te calibreren. Eigenlijk waren drie kruisingen kort achter elkaar waarop ik afsloeg al voldoende.
En dan, wat een rekensnelheid. Als je (bewust) verkeerd rijdt is de rerouting een feit voordat je zelf in de gaten hebt dat je verkeerd gereden bent.
Vervolgens even een bestemming ergens in het zuiden van Frankrijk opgegeven, en binnen een tiental seconden stond de afstand van 1085 km onder in het scherm, en de geplande aankomsttijd er naast.
Al met al, de eerste indruk is een hele goeie, en ik zal zeker m'n ervaringen met jullie delen.
Groet,
JW