Beste allemaal,
Ik heb een VDO Dayton MS 5000 navigatiesysteem ingebouwd in mijn BMW E46. Die zit er inmiddels een jaar of vier in en werkte altijd zonder problemen. Echter laatst moest de accu even uit de auto gehaald worden om hem op te laden.
Daarna was uiteraard het navigatiesysteem ook gereset en het probleem is nu dat de schermverhouding op 4:3 staat i.p.v. 16:9.
Na wat prutsen zag ik wel in het onderhoudsmenu dat na het invoeren van de code ik de schermverhouding in kan stellen, echter er verandert niks als ik dat weer op 16:9 zet. Ik las verder ergens op een site dat je drie keer op de menu toets bovenop het scherm moet drukken gevolgd door de + toets. Echter aangezien het systeem ingebouwd is in het dashboard kan ik niet bij die knopjes. Wat is de juiste manier om hem weer op 16:9 te krijgen?
Bedankt alvast.
Vr. groet,
Ruben.
MS 5000 in BMW schermverhouding
-
- New Member
-
- Senior Member
Dat je toestel gereset wordt door het losnemen van de accu is een misvatting. De MS5000 heeft geen enekle mogelijkheid tot reset.
Om de schermverhoudingen weer goed te kijgen moet je op 2 plaatsen zijn:
Verander verder helemaal niets in deze sectie. Dat is vragen om moeilijkheden
Om de schermverhoudingen weer goed te kijgen moet je op 2 plaatsen zijn:
- Op de monitor zelf: Alle drie de toetsen aan de bovenzijde gelijktijdig indrukken om in het OSD menu te komen. Daar kun je ook de schermverhouding instellen op 16:9
- In het menu Instellingen-Systeeminformatie-Diagnose-Beeldscherm de verhouding op 16-9 zetten
Verander verder helemaal niets in deze sectie. Dat is vragen om moeilijkheden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Beste Gerritje,
Bedankt voor je antwoord. Dan klopt het inderdaad wat ik gelezen had. Wel lastig, want dan moet ik dus het hele scherm eruit zien te krijgen. Het framepje eromheen zit volgens mij vastgelijmd in het dashboard, dus dat wordt een heel geknutsel. Maar ik begrijp dat via de knopjes op de monitor de enige manier is.
Je geeft verder aan dat het systeem niet gereset wordt door de accu eruit te halen. Het is wel direct na dat akkefietje gebeurd. Ik vond het sowieso al vreemd dat de schermverhouding verandert na het loshalen van de accu.
Groet,
Ruben.
Bedankt voor je antwoord. Dan klopt het inderdaad wat ik gelezen had. Wel lastig, want dan moet ik dus het hele scherm eruit zien te krijgen. Het framepje eromheen zit volgens mij vastgelijmd in het dashboard, dus dat wordt een heel geknutsel. Maar ik begrijp dat via de knopjes op de monitor de enige manier is.
Je geeft verder aan dat het systeem niet gereset wordt door de accu eruit te halen. Het is wel direct na dat akkefietje gebeurd. Ik vond het sowieso al vreemd dat de schermverhouding verandert na het loshalen van de accu.
Groet,
Ruben.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik kan me toch voorstellen Gerritje, dat er bij het weer aansluiten vd accu een puls geweest is die er niet had moeten zijn...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Absoluut, maar een Reset is heel wat andersHiggy schreef:Ik kan me toch voorstellen Gerritje, dat er bij het weer aansluiten vd accu een puls geweest is die er niet had moeten zijn...
Ik zou eerst alleen de setting in het diagnosemenu proberen en als dat nog steeds niet helpt, de "truc" met de monitor
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Als ik goed lees heeft 'ie de setting in het diagnosemenu al geprobeerd...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad
Wat heb jij opeens een scherpe dag zeg!
Wat heb jij opeens een scherpe dag zeg!
Hide post links |
-
- New Member
Klopt, die optie had ik al geprobeerd. Ik ben nu dus aangewezen op de knopjes op het scherm. Het is ingebouwd met het onderdeel zoals in dit topic wordt besproken: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659460
Vandaar dat ik niet bij de fysieke knopjes bovenop kan. Wordt dus knutselen ben ik bang.
Vandaar dat ik niet bij de fysieke knopjes bovenop kan. Wordt dus knutselen ben ik bang.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 631