MS-4300

Cees Oreel
New Member
New Member

MS-4300

Bericht door Cees Oreel »

Hallo allemaal.

Ik heb vorige maand een VW polo aangeschaft met daarin een MS-4300. Ik heb tot nu toe alleen nog maar ellende met dat ding meegemaakt. Als ik invoer dat ik ergens naartoe wil rijden over de snelweg blijft ie me de meest vreemde afslagen opsturen. Als ik dan op routelijst kijk zie ik dat ie me door de meest afgelegen en onmogelijke oorden wil sturen waarna hij me weer dezelfde snelweg waar ik op dat moment op rij op wil laten gaan.
Ik heb hem al een keer teruggebracht naar de garage, maar dat heeft geen verschil gemaakt.
Het lijkt wel of hij weigert over handige wegen te rijden zoals bijvoorbeeld de A58!
Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Groetjes van Cees.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alleen de vermelding Polo en 4300 helpt ons niet veel verder mbt de omstandigheden. Is de Polo van '93 of van vorige week.? Is het een dealerklusje of een hobbyobject geweest? Is alles correct aangesloten, evt met adapter?
Je schrijft hier niet hoe je het routecriterium hebt ingesteld :oops: en dat is het minste wat je van de gebruiker mag verwachten alvorens de begeleiding te laten starten. :roll:
En dat staat keurig beschreven in de handleiding.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees Oreel
New Member
New Member

Hoihoi.

Het betreft een polo uit 2004. Toen ik die afgelopen maand kocht kreeg ik er een gebruikte MS-4300 bij. Ik geef bij begeleiding netjes op dat ik me over de snelweg wil verplaatsen. De GPS herkent ook op welke weg hij zich bevindt. Dat klopt altijd. Ook brengt hij me op een gegeven moment wel naar de juiste plaats, maar het is net alsof hij me alleen maar over binnenweggetjes wil voeren, ongeacht mijn keuze van begeleiding. (snel, snelweg of kort) Ik zou je de meest vreemde voorbeelden kunnen geven die echt totaal nergens op slaan.
Het enige voordeel is dat je nog eens wat ziet, maar je moet wel wat extra tijd over hebben.
Ik begin het een beetje vervelend en frustrerend te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

In dat geval lijkt het me zinvol om eens te controleren of de snelheidspuls op pin 1 van de ISO stekker wel aanwezig is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees Oreel
New Member
New Member

Wat heeft dat precies met zijn routekeuze te maken?
Hij geeft overigens wel de correcte maximum snelheden en dergelijke aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Als de puls niet correct is dan denkt het systeem dat je harder / zachter rijdt dan in werkelijkheid en komt hij dus met meldingen die nergens op slaan. Jij bent dan bijvoorbeeld al een afrit voorbij als hij meldt dat je moet afslaan e.d. Of nog erger (extreem voorbeeld), je rijdt in noordelijke richting en je systeem denkt dat je zo snel rijdt dat je al in Noorwegen zit.

Het is essentieel een goede puls te hebben om het systeem goed te kunnen laten werken. Als ik me niet vergis zit er in het diagnose menu ook een optie om dit uit te lezen (wat je snelheid is, hoeveel pulsen er komen, e.d.). Dat kan dan een eerste indicatie zijn voor dat er wat mis is in deze.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je vertelt er niet bij hoe de 4300 is aangesloten. Je kreeg hem "erbij" maar betekent dat dat deze los werd geleverd of dat hij al ingebouwd was. Zat er al een ISO radiostekker zodat je deze zonder meer kon inprikken of heb je zelf iets gehobbyed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees Oreel
New Member
New Member

Ze hebben het bij de garage gedaan, maar toen ik hem er de laatste keer uit had kon ik hem gewoon in z'n grote zwarte stekker stoppen.
:p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Een MS4300 wordt helemaal niet met een grote zwarte stekker aangesloten!
Er zitten achterop een 8 polige zwarte stekker (ISO A) en een 8 polige bruine stekker (ISO B) voor de luidsprekers.
Verder nog de antenneaansluitingen.
Het gaat er om of er van die grote zwarte stekker (Verklaar je iets nader want zo komen we niet verder) een adapter loopt naar een tweetal ISO stekkers zoals boven beschreven of dat deze er helemaal niet is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees Oreel
New Member
New Member

Ik zal hem er wel eens even uit gaan trekken.
BRB.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”