MS 4200 RS spoor bijster?

Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Voor alle zekerheid is het goed te checken of alles netjes doorkomt in de computer van je systeem. Met name de pulsen moeten "schoon en netjes" blijven.
Ik ken het menu van de 4200 niet in detail, maar ook bij dit systeem kun je via instellingen naar service gaan alwaar je een code in moet geven. Dat is 6330, en daarna kun je dan een aantal posities selecteren. Eén daarvan is de puls/snelheid, die moet op 0 staan als je stilstaat en verder EVENREDIG oplopen met je snelheid. Maak daar een tabelletje van en post die hier eens.
In dat zelfde menu kun je zien of de achteruit goed werkt, bij inschakeling verandert het teken.
Pas echter op, ga verder niks veranderen in dat deel van het systeem, voor je het weet heb je een probleem en kun je niet meer terug :!:

Groet,
JW
JW,
Wederom dank voor je tip. Ik zal conform je geschreven hebt doen/checken en z.s.m. uitsluitsel geven.
Wordt vervolgd...

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Pedro Notten schreef:
Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro
Dat instellen van die hoek gaat als ik het goed heb bij de 4X00 serie in stapjes van 5 graden (klopt dat inderdaad?), en er is dan een marge van +/- 5graden. Oftewel, met een ingestelde hoek van 10 graden is alles OK wat tussen 5 en 15 graden zit. Dus als de inbouw hoek in werkelijkheid 5 graden is, zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Maar een verandering naar 5 graden inbouwhoek is op zich natuurlijk niet verkeerd, baat het niet dan schaadt het ook niet :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:
Pedro Notten schreef:
Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro
Dat instellen van die hoek gaat als ik het goed heb bij de 4X00 serie in stapjes van 5 graden (klopt dat inderdaad?), en er is dan een marge van +/- 5graden. Oftewel, met een ingestelde hoek van 10 graden is alles OK wat tussen 5 en 15 graden zit. Dus als de inbouw hoek in werkelijkheid 5 graden is, zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Maar een verandering naar 5 graden inbouwhoek is op zich natuurlijk niet verkeerd, baat het niet dan schaadt het ook niet :wink:

Groet,
JW
Hallo JW/Gentry,

Ik heb in eerste instantie gegevens gecontroleerd via instellingen code 6330 zoals JW heeft aangegeven.
Onderstaand de feiten:
* tachopuls = OK
* richting = D(rive) 0f R(everse) en dat geeft systeem goed aan als ik auto in de betreffende versnelling schakel
* als ik stil sta staat puls/snelheid op 0, dat is dus goed
* als ik rij laat systeem dit eveneens goed zien
* GPS-status = 3d pos (geen idee wat dit wil zeggen)
* temp = 29 graden Celcius
* accu (V) = NOAPP (geen idee wat dit betekent)
* problemen lezen = geen defect.

Veder ook meteen hellingshok opnieuw ingesteld van 10 graden naar 1 graad. Vervolgens weer stuk gereden ( 20 min.) en gekeken wat resultaat is. En wat denk je...
Gedurende de rit merk ik dat het systeem steeds beter reageert en het spoor vasthoudt. Ik ben terug naar huis gereden met werkelijk weer perfecte navigatie. Waarschijnlijk is verkeerd ingestelde hellingshoek toch de oorzaak geweest. (overigens kun de deze hoek telkens met 1 graad instellen, dus best wel nauwkeurig)
Ik hoop dat dit probleem hiermee definitief verholpen is.
Dankzij dit forum en natuurlijk jullie tips is er weer een gelukkige navigator.
Toppie!

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Dat klinkt heel erg veelbelovend :)

Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt :Yes:
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?

De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

10 graden is best wel veel en ik weet dat ie in een Passat vrijwel horizontaal zit, dus gezien jouw verhaal leek mij dat het enige wat niet correct was, zo zie je maar weer, samen komen we er wel uit, was dat met alles maar zo..... :shock:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Dat klinkt heel erg veelbelovend :)

Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt :Yes:
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?

De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
JW/Gentry,

De hoekinstelling was eerst gewoon 0.
Omdat ik, zoals in het begin aangegeven, eerst helemaal geen GPS-ontvangst had dacht ik dat de hoekinselling niet goed stond. Toen heb ik dat aangepast, de gevolgen hiervan zijn jullie bekend... :roll:
Ik heb toen tevens het achteruitrijsignaal aangesloten (was nog niet eerder gebeurd)
De unit zit inderdaad bijna horizontaal in het dashboard en de instelling van 1 graad is wel goed denk ik.
Ik zal nu eerst even blijven testen en jullie over een week de laatste stand van zaken doorgeven.
Nogmaals dank. :D

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Pedro Notten schreef:
JW schreef:Hallo Pedro,

Dat klinkt heel erg veelbelovend :)

Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt :Yes:
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?

De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
Hallo JW,

Systeem ga ik uitbouwen. Het is weer helemaal mis. :( Eerst weer 0 GPS-ontvangst. Na een aantal keren uit/aanzetten van toestel ineens weer ontvangst. Echter nu weer regelmatig zwarte pijl en begint weer alles van voorafaan.
Ik bied e.e.a. bij MENHO-ESM ter reparatie aan en hoop dat ik een goed functionerend toestel terug krijg.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Goh, het leek er toch op dat alles goed gekomen was, da's dus een tegenvaller :cry:

Maarre, jouw MS 4200RS is toch pas een half jaar oud als ik me goed herinner?
Dan heb je toch nog garantie, oftewel, je kunt je toch gewoon bij je leverancier vervoegen die dit probleem moet oplossen? Of heeft die jou naar Menho-ESM verwezen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Goh, het leek er toch op dat alles goed gekomen was, da's dus een tegenvaller :cry:

Maarre, jouw MS 4200RS is toch pas een half jaar oud als ik me goed herinner?
Dan heb je toch nog garantie, oftewel, je kunt je toch gewoon bij je leverancier vervoegen die dit probleem moet oplossen? Of heeft die jou naar Menho-ESM verwezen?

Groet,
JW
JW,
Tja 't is niet anders. Fransnacht had toch gelijk met zijn reactie dat er iets in systeem niet klopt. Neen ik heb Menho zelf gebeld. Als ik het via mijn dealer speel kan natuurlijk ook maar dat duurt dan waarschijnlijk langer. Ik kom morgen bij Menho in de buurt en geef het dan ter reparatie af (met kopie factuur van aankoop auto waaruit blijkt dat systeem pas 7 maanden oud is)
Reparatie zou zo onder garantie uitgevoerd worden.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Back on track

Bericht door Pedro Notten »

Beste forumleden,

Ik heb mijn MS 4200 RS/01 bij Menho-ESM te Mijdrecht laten repareren en daar heden opgehaald. (slechts 3 dagen weg geweest)
Men heeft het GPS tunercircuit hersteld/vervangen en nieuwe systeem software versie 5.46 geladen. Alles onder garantie. (Zelf draait het systeem onder systeemsoftware MO 4254). Na ontvangst door mij ter plekke weer ingebouwd en met navigatie terug naar huis gereden. Eerste 5 min. waren teleurstellend, weer 0 GPS-ontvangst maar even later leek het systeem toch aktief te worden. Nadat ik eerst weer geen gedigitaliseerde route vond en de grote zwarte pijl opnieuw op het scherm verscheen ging het even later, na een calibratierit van ca. 15 minuten, toch goed. Aanduidingen zijn op tijd en nauwkeurig. Ik ben probleemloos, op een enkele foutieve melding na, naar huis gereden met enkel goede aanwijzingen en voldoende GPS-ontvangst. (tussen 5-7)
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Menho-ESM en ik hoop dat ik nu ook tevreden blijf over mijn VDODayton. :)

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Dat klinkt goed, probleem lijkt dus opgelost.
Laat je ons met een weekje, of twee natuurlijk, nog even weten of alles OK blijft?

Overigens, waarop staat de hoek nu ingesteld?

Groet,
JW

P.S. En met dank aan Frans natuurlijk, hij had het bij het rechte eind en gaf de enig juiste tip :)
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Dat klinkt goed, probleem lijkt dus opgelost.
Laat je ons met een weekje, of twee natuurlijk, nog even weten of alles OK blijft?

Overigens, waarop staat de hoek nu ingesteld?

Groet,
JW

P.S. En met dank aan Frans natuurlijk, hij had het bij het rechte eind en gaf de enig juiste tip :)
Hallo JW,

Mee eens... Frans had in het begin al de juiste diagnose gesteld :!:
(Ik vraag me trouwens af of het vervangen onderdeel inderdaad de gyro is?) Ik heb niet meer gecontroleerd wat nu de opstellingshoek is. Ik denk dat die onveranderd is en nog steeds op 1 graad staat maar ik zal dat nog nazien en dan hoor je weer.
Ik hou alles in de gaten en geef mijn ervaring volgende week opnieuw door.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Je beide laatste berichten lezend vermoed ik dat inderdaad de GPS unit in de computer vervangen is, niet de gyro.
Die GPS unit, de Lassen II van Trimble, zorgt er samen met de GPS antenne voor dat de computer weet waar je zit, en die info wordt zonodig tijdens de rit ook gebruikt.
Ik schrijf met opzet "zonodig" want als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is werkt je 4200 met "mapmatching" op basis van puls en gyro informatie. De GPS springt dan bij als er iets misgaat. 'Management by Exception' heet dat dan in bedrijfskundige terminologie :wink:

Dat je in het begin van de rit terug wat problemen had kan wel kloppen. Door het laden van de nieuwe SW was je oude calibratie wellicht niet meer geheel correct, of die zat er soswieso naast door dat probleem, en dus moest dat opnieuw gebeuren. Zo te lezen is dat nu OK.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Je beide laatste berichten lezend vermoed ik dat inderdaad de GPS unit in de computer vervangen is, niet de gyro.
Die GPS unit, de Lassen II van Trimble, zorgt er samen met de GPS antenne voor dat de computer weet waar je zit, en die info wordt zonodig tijdens de rit ook gebruikt.
Ik schrijf met opzet "zonodig" want als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is werkt je 4200 met "mapmatching" op basis van puls en gyro informatie. De GPS springt dan bij als er iets misgaat. 'Management by Exception' heet dat dan in bedrijfskundige terminologie :wink:

Dat je in het begin van de rit terug wat problemen had kan wel kloppen. Door het laden van de nieuwe SW was je oude calibratie wellicht niet meer geheel correct, of die zat er soswieso naast door dat probleem, en dus moest dat opnieuw gebeuren. Zo te lezen is dat nu OK.

Groet,
JW
Hallo JW,
Tjonge zeg wat weet jij er veel van zeg, alweer wat geleerd. Ik heb zelf ook bedrijfskunde gestudeerd en ben meer een voorstander van "Management by walking around". Als dat ook zo was bij mijn 4200 dan was dat allemaal niet misgegaan denk ik :wink:

Ik hou je verder op de hoogte over het "navi-gedrag" van mijn 4200.
Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Re: Back on track

Bericht door Pedro Notten »

Pedro Notten schreef:Beste forumleden,

Ik heb mijn MS 4200 RS/01 bij Menho-ESM te Mijdrecht laten repareren en daar heden opgehaald. (slechts 3 dagen weg geweest)
Men heeft het GPS tunercircuit hersteld/vervangen en nieuwe systeem software versie 5.46 geladen. Alles onder garantie. (Zelf draait het systeem onder systeemsoftware MO 4254). Na ontvangst door mij ter plekke weer ingebouwd en met navigatie terug naar huis gereden. Eerste 5 min. waren teleurstellend, weer 0 GPS-ontvangst maar even later leek het systeem toch aktief te worden. Nadat ik eerst weer geen gedigitaliseerde route vond en de grote zwarte pijl opnieuw op het scherm verscheen ging het even later, na een calibratierit van ca. 15 minuten, toch goed. Aanduidingen zijn op tijd en nauwkeurig. Ik ben probleemloos, op een enkele foutieve melding na, naar huis gereden met enkel goede aanwijzingen en voldoende GPS-ontvangst. (tussen 5-7)
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Menho-ESM en ik hoop dat ik nu ook tevreden blijf over mijn VDODayton. :)

Groet,
Pedro
Hallo forumleden,

Nadat systeem ca. één week goed gewerkt heeft was het vandaag weer mis. Ik merk dat aanwijzingen te laat komen. Afwijking is ongeveer 200-300 meter. Als ik bijvoorbeeld links of rechts moet afslaan dan is dat wel de goede straat maar volgens het systeem zou ik nog ca. 200 meter verder moeten rijden en ben ik er dus al. Wat je dan ziet is dat systeem zich wil herstellen en zwarte pijl weer tevoorschijn komt. Even later vindt pikt systeem de draad weer op maar blijft te laat met aanwijzingen komen. (puls is goed evenals ontvangst GPS) Eenmaal thuis gearriveerd zie ik ook een verkeerd adres (straat te vroeg) Lijkt wel of calibratie weer van slag is.
Misschien moet ik eerst weer eens opnieuw (zonder ingegeven route calibreren) en dan nog eens proberen :idea:
Is dit nu normaal, of ben ik misschien te nauwkeurig? Aanwijzingen zijn toch echt veel preciezer geweest :!:

Ik vraag me echt af wa nu weer te doen :?

Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Re: Back on track

Bericht door Pedro Notten »

Nadat ik heden wederom geen enkele bestemming foutloos gevonden had heb ik weer contact gezocht met Menho-ESM.
Afstand wordt door het systeem niet goed weergegeven. Of aanwijzingen komen veel te vroeg of te laat. Het gekke is dat als ik een route 2 x rij ik ook 2 verschillende aanwijzingen ontvang.
Waarschijnlijk toch iets met de Gyro?
MS 4200 RS wordt nog deze week ter reparatie aangeboden.

Wordt vervolgd.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Da's toch wel balen :oops: Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.

Keep fingers crossed :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Da's toch wel balen :oops: Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.

Keep fingers crossed :wink:

Groet,
JW
Thnx JW...

Je hoort wel nader hoe het afloopt.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Pedro Notten schreef:
JW schreef:Hallo Pedro,

Da's toch wel balen :oops: Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.

Keep fingers crossed :wink:

Groet,
JW
Thnx JW...

Je hoort wel nader hoe het afloopt.

Groet,
Pedro
Eindelijk...
Systeem werkt nu perfect en zeer nauwkeurig.

Oorzaak is uiteindelijk een verkeerd aangesloten pulssignaal geweest. :shock: NB door de dealer zelf aangesloten :x
Men had een aftakking gemaakt van de snelheidsmeter. Via een officieel inbouwcentrum opnieuw laten aansluiten en na een calibratierit werkt nu alles weer 100%.
Alleen jammer dat het zo lang geduurd heeft voor ik hier achter kwam.
De telkens verkeerd weergegeven info heeft dus alles te maken gehad met foutieve input gegegevens. Het voordeel is wel dat je er op deze manier veel van leert. :wink:

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”