Ik heb een VDO MS 4100
Ben van auto veranderd namelijk een Opel Astra 1997 naar een Opel Astra 2002.
Nu hebben ze bij de Opel het systeem overgezet maar ik denk op nadruk
overgezet zonder na te kijken of deze wel in orde was. Wat is er nu allemaal
aan de hand. Het rode lampje blijft niet meer branden als contact er af is.
Als ik dan contact weer aan doet dan gaat radio niet aan, dat deed hij wel eerst.
Duurt zeker 3 minuten dat de tijdindicatie goed is. Het navigeren klopt voor
geen kant, Soms klopt de straatnamen niet en soms dan weer wel,
het varieerdt enorm. De ene keer klopt positie waar ik sta wel en andere keer
wijk het af van 600 meter. De snelheid klopt iedergeval wel zelfs nauwkeuriger.
Ik vermoed dat de stekkers niet kloppen of is het is anders ?
Gegroet
'73
ms 4100
-
- New Member
-
- Senior Member
Jouw garage heeft waarschijnlijk de aansluitingen A4 en A7 niet correct aangesloten.
Deze zitten bij een Opel altijd andersom. Jouw garage weet dat donders goed en zou het ook hebben moeten omzetten bij de montage. Snel geld, welkom bij de eindeloze rij van knoeiers.
Ik denk dat dan de rest van je problemen meteen uit de wereld is.
Deze zitten bij een Opel altijd andersom. Jouw garage weet dat donders goed en zou het ook hebben moeten omzetten bij de montage. Snel geld, welkom bij de eindeloze rij van knoeiers.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Vandaag maar eens gebeld naar de Opel dealer. Kreeg een vaag verhaal te horen, kijk heb er geen verstand van maar dit klonk naar klink klare onzin (bullshit) helft van zijn verhaal niet eens goed gehoord omdat het voor nergens opsloeg. Hij had het erover dat de code was verlopen dit gebeurt na 2 jaar en als de spanning ervanaf is geweest. Best man zei ik heb hem langer dan 2 jaar (zucht) maar moest het maar verlijken op Internet bij VDO site code stond in het systeem. Ik blijf er bij dat hij niet goed is aangesloten gezien hij ook geen contieue plus krijgt.Gerritje schreef:Jouw garage heeft waarschijnlijk de aansluitingen A4 en A7 niet correct aangesloten.
Van zo'n persoon zakt mij broek vanaf. En 't geleuter dat het een gebruikte auto was ook niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat jij nu moet doen is het volgende:
Je gaat naar een automaterialenzaak en koopt daar een verloopkabeltje van Opel naar ISO
Dit kost een paar eurootjes.
Je trekt de radionavi uit het dashboard met behulp van de meegeleverde U-vormige beugels. Als je die niet hebt zijn ze ook in zo'n zaak wel te koop of overgebleven van een ander pakket.
Dan trek je de zwarte ISO stekker (onderste) eruit. Deze is vergrendeld met een palletje aan de zijkant.
Het adapterkabeltje er tussen en je probleem is opgelost. Radio naar binnen schuiven en klaar.
Je gaat naar een automaterialenzaak en koopt daar een verloopkabeltje van Opel naar ISO
Dit kost een paar eurootjes.
Je trekt de radionavi uit het dashboard met behulp van de meegeleverde U-vormige beugels. Als je die niet hebt zijn ze ook in zo'n zaak wel te koop of overgebleven van een ander pakket.
Dan trek je de zwarte ISO stekker (onderste) eruit. Deze is vergrendeld met een palletje aan de zijkant.
Het adapterkabeltje er tussen en je probleem is opgelost. Radio naar binnen schuiven en klaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Of je rijdt ff naar Lisse, dichtbij, even bij onze BMW vriend A4 en A7 om laten zetten.
Appeltje eitje voor die mannen, ik gok op geen 5 minuten.
www.thommy.nl
Ben je van alle gedoe af.
Appeltje eitje voor die mannen, ik gok op geen 5 minuten.
www.thommy.nl
Ben je van alle gedoe af.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Hide post links |
-
- New Member
Op advies van kobus 1960 ben ik maar naar Lisse gereden omdat dit niet zo ver weg is. Hij heeft 2 draadtjes omgedraaid en de meeste klachten zijn nu weg, alleen de route wijkt nog 60 a 100 meter af terwijl ik al rechts moet dan moet er nog 70 meter gereden worden volgens de navi en halve wege de route begint ze te mouwen dat ik naar de geplannde route moet rijden, wegen en straatnamen kloppen wel aardig de vorige keer was dat even iets anders.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je nu dit stukje proza had gecomponeerd nadat je 10 km extra had gereden had je ons ook meteen kunnen mededelen dat de 4100 nog nooit zo prettig nauwkeurig is geweest. Kalibreren kost tijd. Vooral als het achteruitrijsignaal niet is aangesloten.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-