Ms 3000 / Ms 5000

net_vers
Junior Member
Junior Member

Ms 3000 / Ms 5000

Bericht door net_vers »

Hallo,

Ik ben net nieuw in navigatieland en heb besloten maar eens een "goedkoop" systeempje op de kop te tikken, nu kwam ik via marktplaats.nl aan een gebruikte MS3000 van VDO Dayton. Nu heb ik daar eigenlijk drie vragen over, ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zoek......

1* Kunnen de originele navigatie CD's van mijn broer zijn MS 5000 ook in mijn MS 3000 geladen worden?

2* Wat is de meest recente software versie die er is voor de PC3000

3* Weet iemand waar het "loze" groene stekkertje aan mijn kabelboompje voor is?.......

Thxxxx.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Op vraag 1 kan ik zo antwoord geven: JA

Op de andere twee vragen kan ik zo geen antwoord geven (zou ik moeten opzoeken). Er is echter vast wel iemand anders die daar snel(ler dan ik) een antwoord op kan geven.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

:roll:

wow.... dat was een snelle reactie, je moet bij het callcenter van de KPN gaan werken... die lui zijn nooit te bereiken, fijn dat die CD's ook in mijn Ms3000 kunnen, dat scheelt weer knaken...... ben benieuwd of iemand mijn andere twee vragen op kan lossen...... thxxx in ieder geval!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

net_vers schreef::roll:

wow.... dat was een snelle reactie, je moet bij het callcenter van de KPN gaan werken... die lui zijn nooit te bereiken, fijn dat die CD's ook in mijn Ms3000 kunnen, dat scheelt weer knaken...... ben benieuwd of iemand mijn andere twee vragen op kan lossen...... thxxx in ieder geval!
Hier is het call-center van de NHS :)

Op je tweede vraag is het antwoord: MO 3029 is de laatste, dus SW 2.9

Je derde vraag moet ik even met een wedervraag beantwoorden: waaraan zit dat groene stekkerje, aan welke kabel?
Als dat aan een kabeltje zit die uit je monitor kabel komt, net als de kabel voor de afstandsbediening, dan is dat de C2 mini-ISO stekker die je kunt inpluggen in een geschikte VDO/Philips TMC radio.
Je kunt op dat punt ook en TMC box aankoppelen, type MT 501X...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

hoi hoi,

nou ik heb hem net opgehaald, en dus nog niet ingebouwd, maar ik was even aan het kijken wat waar moest komen en ik hou alleen de groene stekker over dus dat zal dan wel idd. voor de TMC box zijn (die ik niet heb), thx. Ik weet niet waar hij precies vandaan komt omdat alles in een "kabelhoes" zit gewikkeld. Nu ineens heb ik nog een vraag, het dockingstation van de AB is dat tevens een accu lader voor de AB??... Er zitten in deze namelijk oplaadbare baterijtjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

net_vers schreef:hoi hoi,

nou ik heb hem net opgehaald, en dus nog niet ingebouwd, maar ik was even aan het kijken wat waar moest komen en ik hou alleen de groene stekker over dus dat zal dan wel idd. voor de TMC box zijn (die ik niet heb), thx. Ik weet niet waar hij precies vandaan komt omdat alles in een "kabelhoes" zit gewikkeld. Nu ineens heb ik nog een vraag, het dockingstation van de AB is dat tevens een accu lader voor de AB??... Er zitten in deze namelijk oplaadbare baterijtjes.
Nee, als je de AB in het dockingstation stopt wordt de verbinding met de batterijen verbroken. En da's maar goed ook, want wie heeft er normaliter oplaadbare cellen in zitten?

Succes met het inbouwen, horen we even hoe dat gegaan is en of 'ie je bevalt?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

lekker handig dan van de vorige eigenaar, nouja heb ik in ieder geval een setje oplaadbare accutjes over...... uiteraard laat ik weten of hij goed functioneerd. Bedankt voor de hulp alvast!

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

daar ben ik weer.....

ik zou nog even laten weten wat ik er van vond als ik hem aangesloten had.... nou bij deze dan

zojuist heb ik de ms-3000 aangesloten, ik kon eerst de pulsgever niet vinden achter mijn tellerunit, toen toch maar eens de radio er uit gehaald en ja hoor... gewoon naast de pulsgever voor de electrische antenne zat een zwart/witte draad, dit is de pulsgever.... toen was het eigenlijk een fluitje van een cent... pulsgever aangesloten, achteruitrij lampen, massa, constante plus en een geschakelde plus, stekkertje van de AB er in, stekkertje van het scherm er in en klaar was net vers.

vervolgens....

contact aan, computer starte op (duurde wel lang vergeleken met mijn oude ms5000 die ik met auto en al had verkocht). Na opstarten lijkt alles te functioneren..... na een check in het service menu gezien dat de pulsgever ook daadwerkelijk oploopt en terug naar 0 gaat bij stilstand, achteruitsignaal gecheckt (Drive / Reverse) ook dit werkt zonder problemen, ook even het GPS signaal gecheckt, vreemde is hier (misschien kan iemand dit bevestigen) dat er alleen "3D-Signaal" vermeld staat en niet zoal bij mijn ms-5000 het aantal sats (vreemd?..).

alles lijkt dus goed aangesloten én goed te functioneren...... een stuk gaan rijden (70 a 80 km) richting Haarlem, en zonder problemen het station bereikt. Hier aangekomen nog eens in het service menu gekeken, nu zag ik voor het eerst bij het venster, ik dacht genaamd "diagnose" of zo iets.... stond HW fout, aantal 108.

Ik neem aan dat het over een Hardware fout gaat, iemand enig idee wat dat te betekenen heeft????

Vreemde is dus wel dat het navigeren gewoon goed gaat, soms wel wat traag maar dat is normaal denk ik bij de ms-3000.

Oja, software versie is de "nieuwste" ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Da's dus goed gelukt. Als je maar systematisch te werk gaat en alles netjes aansluit lukt het bijna altijd. Maar ja, velen houden zich niet aan die simpele regels....

De MS 3000 is inderdaad een heel stuk trager dan je vorige MS 5000. Kun je nagaan hoe het zou zijn als 'ie ook nog kaartschermen moet opbouwen en vertonen, zoals de Carin 520/522 dat moet doen met qua opzet dezelfde computer.

Die HW fouten moet je even in de gaten houden. Dat zal er al wat langer in staan naar ik vermoed. Als je even een iets oudere SW laadt en dan weer de 2.9 reset je 'm, maar je kunt het ook zo laten en kijken of, en evt hoeveel het er meer worden.
Overigens denk ik dat er iets anders staat dan wat jij vermeldde, zoiets als "Fout code 1- aantal 108- hw probleem". Kun je dat nog even checken?
Ennuh, er staat toch niet zoiets als HW 0108? Want dat is een hardware identificatie :oops:

De oorzaak kan heel divers zijn, een van de oorzaken is een leesfout bij een slechte CD of (tijdelijk) condens. Zeker met niet-originele CD's heb je dat al gauw.
Gewoon even in de gaten houden dus.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

ik zal het zo nog eens even duidelijk melden wat er precies staat, het is idd. een heel verschil met de ms-5000, gelukkig had ik dit al van te voren verwacht dus was het geen tegenvaller, eigenlijk was ik er zelfs wel blij mee omdat ik altijd dacht dat de ms5000 traag was :wink:

die hardwarefout zit me wel een beetje dwars, ik zou graag die reset een keer proberen door middel van de software laden maar ik heb helemaal geen software CD's. Heeft iemand een oudere en een nieuwere versie te leen misschien om hem even te resetten?... of kan iemand hiermee helpen? Ik kom vaak in Nieuwegein, ik had begrepen dat jij uit nieuwegein kwam toch JW? Als je het niet erg vind zou ik een keertje langs kunnen komen ofzo.... ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

Heb nog eens die foutmelding opgezocht, er staat:

Code: 1
Aantal: 108
Aard: HW Defect

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

net_vers schreef:Heb nog eens die foutmelding opgezocht, er staat:

Code: 1
Aantal: 108
Aard: HW Defect
Klopt dus, zó ziet dit overzicht er uit.

Belangrijk is die Code 1, dat duidt op een foutregistratie in de computer. Meestal zijn dit leesfouten, veroorzaakt doordat er iets mis is met de CD, ik schreef dat al. Soms komt het omdat de laser zelf kuren begint te vertonen.

Als eerder geschreven, even bijhouden of, en zo ja hoe dat aantal van 108 gaat oplopen. Die informatie is niet anders dan wanneer je de teller weer "op nul" gezet zou hebben met een SW reset.
Daarbij zou ik je uiteraard graag willen helpen, probleem is echter dat ik niet over de SW voor de 3000 beschik. Ik heb daar helemaal niks van.
Edoch, niet getreurd, op de navigatie meeting in juni in de Meern zal die SW er ongetwijfeld wel zijn. Heb je je daar al voor aangemeld?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

Okido toppie ik hou het eventjes in de gaten, er zat een oude gekopieerde CD in, die heb ik er al vast uit gehaald en vervangen door een origineel exemplaar. Jammer dat je die software niet hebt, zo'n meeting is meer voor mensen met een passie voor navigatie systemen, ik persoonlijk heb er verder niets mee behalve dat ik zonder zo'n ding nergens de weg weet te vinden, en heb hem dus puur voor praktische doeleinden, en om nou alleen maar op de meeting te komen om voor niks de software te kunnen bemachtigen is niet echt mijn stijl. Zodra ik weer wat meer budget heb en een "echt" navigatiesysteem kan betalen met de bijbehorende poespas..... TMC, DVD, PS2, schermen in de hoofdsteunen, dakklapscherm etc etc. ben ik zeker van de partij op de meeting! Sta ik daar met m'n MS-3000 :oops:

:wink: Nee hoor, ik vind het een gaaf idee, en zal er "later als ik groot ben" zeker eens aan terug denken.....

Bedankt voor alle hulp in ieder geval..... als hij nog eens vreemd doet weet ik nu waar de experts te vinden zijn!

BEDANKT 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Misschien is er wel iemand die je kan helpen, zonder dat je naar de meeting hoeft te komen... Er zijn namelijk meer gebruikers dan alleen JW (niet vervelend bedoeld hoor...). Kortom: is er iemand in Noord-Holland die de software wel heeft en net_vers daarmee kan helpen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
net_vers
Junior Member
Junior Member

Bericht door net_vers »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Thx.... idd ja!, is er iemand met oude & nieuwe software voor de Ms-3000 op het traject, Noord-Holland / Utrecht die mij even zou willen helpen met het resetten van de software???

:roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MG 3000 C of CIX 3000 Blue met Ci 3000 C voor MC 5400
    door Grand Cherokee » 01 dec 2014 18:29 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0