Min pool Carin 440?
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Min pool Carin 440?
Hoi!
Ik heb aan de hand van de installatieschema's de radio geïnstalleerd. Nu wilde ik de navigatiecomputer aansluiten. Ik heb inmiddels de + aangesloten (dus afgetakt van de radio). Ik moet nu echter de - en het tachosignaal aansluiten. Het tachosignaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik kan die - niet vinden... Zie ik nu iets over het hooft, of moet het heel anders aangesloten worden?
Bedankt!
Ik heb aan de hand van de installatieschema's de radio geïnstalleerd. Nu wilde ik de navigatiecomputer aansluiten. Ik heb inmiddels de + aangesloten (dus afgetakt van de radio). Ik moet nu echter de - en het tachosignaal aansluiten. Het tachosignaal heb ik inmiddels gevonden, maar ik kan die - niet vinden... Zie ik nu iets over het hooft, of moet het heel anders aangesloten worden?
Bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Over welke min aansluiting heb je het, die op A7? Die moet gewoon op de massa aangesloten worden.
Of bedoel je de aansluiting op A11? Die minaansluiting hoef je alleen aan te maken als je een aparte pulsgever geïnstalleerd zou hebben, in de snelheidsmeterkabel of zo. Als je gebruik maakt van een al in de auto aanwezige puls hoef je hier niks mee te doen.
Kijk verder ook even in het draadje van Manuel hieronder, dat gaat over de MS4000 en die is verder geheel identiek aan jouw systeem.
Groet,
JW
Over welke min aansluiting heb je het, die op A7? Die moet gewoon op de massa aangesloten worden.
Of bedoel je de aansluiting op A11? Die minaansluiting hoef je alleen aan te maken als je een aparte pulsgever geïnstalleerd zou hebben, in de snelheidsmeterkabel of zo. Als je gebruik maakt van een al in de auto aanwezige puls hoef je hier niks mee te doen.
Kijk verder ook even in het draadje van Manuel hieronder, dat gaat over de MS4000 en die is verder geheel identiek aan jouw systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Hmm, ik had het tijdelijk geprobeerd zonder aangesloten pulskabel, maar dat gaat dus niet werken begrijp ik.
Ik had het overgens over de A7
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik had het overgens over de A7
Bedankt voor het snelle antwoord.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Oh, en nog een toevoeging. Ik heb namelijk geen idee waar mijn achteruitrijsignaal zit, maar nu las ik dit in de FAQ:
Wat gaat er dan precies mis?P.S Bij praktisch alle systemen moet, als je besluit om ‘m toch maar niet aan te sluiten het aansluitpunt voor dit signaal aan massa gelegd worden,. Als je dat niet doet gaat er nog veel meer mis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat punt gaat dan "zweven" en er kunnen zo stoorsignalen opgepikt worden.SysRq schreef:Oh, en nog een toevoeging. Ik heb namelijk geen idee waar mijn achteruitrijsignaal zit, maar nu las ik dit in de FAQ:Wat gaat er dan precies mis?P.S Bij praktisch alle systemen moet, als je besluit om ‘m toch maar niet aan te sluiten het aansluitpunt voor dit signaal aan massa gelegd worden,. Als je dat niet doet gaat er nog veel meer mis.
Overigens raad ik je dringend aan de achteruit WEL aan te sluiten op de computer. De 440 is een oud en traag systeem, en elke afwijking kost heel lang om weer gecorrigeerd te worden. Een eindje terugrijden met dit systeem zonder aangesloten achteruit kan je zomaar een kwartier of nog langer kosten voordat je Navi weer goed werkt.
Bij T&T staat ook een tip hoe je de achteruit bij de achterlichten kunt oppikken als je 'm niet dichterbij de computer kunt vinden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Hmm, ok. Dat is misschien wel handig dan.
Dus om even samen te vatten:
A7 moet op massa (kan ik van radio aftakken)
^^ Dit had ik dus gedaan, maar ik krijg nog de melding navigatie niet beschikbaar o.i.d.
Ik ben dus verplicht om eerst het pulssignaal aan te sluiten voordat ik überhaupt de instellingen van de navigatiecomputer kan bekijken?
Alvast bedankt JW!
Dus om even samen te vatten:
A7 moet op massa (kan ik van radio aftakken)
^^ Dit had ik dus gedaan, maar ik krijg nog de melding navigatie niet beschikbaar o.i.d.
Ik ben dus verplicht om eerst het pulssignaal aan te sluiten voordat ik überhaupt de instellingen van de navigatiecomputer kan bekijken?
Alvast bedankt JW!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Nou, gelijk nog maar een vraagje ertegenaan slingeren. Is het mogelijk om de cd's aan te passen zodat je er poi (points of interest) in kunt zetten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Om met je laatste vraag te beginnen: Nee, je kunt zelf geen CD's compileren voor je 440. Er zitten trouwens al een heleboel POI's op de CD, als je tenminste een beetje recente versie hebt. Welke CD('s) heb je?
Je eerdere vraag: Als de A1, A3 en A7 aangesloten zijn, en de (5 draads) verbinding vanaf de B-stekker op de computer naar je radio via de groene stekker is in orde moet je de Navi kunnen activeren en naar de instellingen kijken. Daarvoor is de puls niet nodig.
Het zou kunnen zijn dat bij dit systeem ook de GPS antenne aangesloten moet zitten, ik dacht het niet maar dat weet ik niet zeker. Maar die zul je er wel op hebben zitten, dus dat kan dan geen rol spelen.
Groet,
JW
Om met je laatste vraag te beginnen: Nee, je kunt zelf geen CD's compileren voor je 440. Er zitten trouwens al een heleboel POI's op de CD, als je tenminste een beetje recente versie hebt. Welke CD('s) heb je?
Je eerdere vraag: Als de A1, A3 en A7 aangesloten zijn, en de (5 draads) verbinding vanaf de B-stekker op de computer naar je radio via de groene stekker is in orde moet je de Navi kunnen activeren en naar de instellingen kijken. Daarvoor is de puls niet nodig.
Het zou kunnen zijn dat bij dit systeem ook de GPS antenne aangesloten moet zitten, ik dacht het niet maar dat weet ik niet zeker. Maar die zul je er wel op hebben zitten, dus dat kan dan geen rol spelen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Ok, bedankt tot zover.
Ik heb je adviezen opgevolgd, en ik krijg nu inderdaad het navigatie-gedeelte aan de gang. Ook de GPS-bepaling werkt inmiddels. Ik denk alleen dat de puls nog niet goed overkomt, want als ik de positie invoer, en vervolgens ga rijden is de navigatiecomputer direct de weg krijg. Ook de afstand tot de afslag blijft op bijvoorbeeld 500m staan.
Ik ga morgen even langs een Nissan dealer, hij kan de juiste draad vast wel aanwijzen.
Weet je toevallig een aantal sites waar de puls-draad op te zoeken is voor een Nissan Primera GT uit 1998?
Bedankt! Marco
Ik heb je adviezen opgevolgd, en ik krijg nu inderdaad het navigatie-gedeelte aan de gang. Ook de GPS-bepaling werkt inmiddels. Ik denk alleen dat de puls nog niet goed overkomt, want als ik de positie invoer, en vervolgens ga rijden is de navigatiecomputer direct de weg krijg. Ook de afstand tot de afslag blijft op bijvoorbeeld 500m staan.
Ik ga morgen even langs een Nissan dealer, hij kan de juiste draad vast wel aanwijzen.
Weet je toevallig een aantal sites waar de puls-draad op te zoeken is voor een Nissan Primera GT uit 1998?
Bedankt! Marco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Heb je al gekeken bij de pulslinks bovenaan deze pagina? En bij die in het Nissan topic?SysRq schreef:Ok, bedankt tot zover.
Ik heb je adviezen opgevolgd, en ik krijg nu inderdaad het navigatie-gedeelte aan de gang. Ook de GPS-bepaling werkt inmiddels. Ik denk alleen dat de puls nog niet goed overkomt, want als ik de positie invoer, en vervolgens ga rijden is de navigatiecomputer direct de weg krijg. Ook de afstand tot de afslag blijft op bijvoorbeeld 500m staan.
Ik ga morgen even langs een Nissan dealer, hij kan de juiste draad vast wel aanwijzen.
Weet je toevallig een aantal sites waar de puls-draad op te zoeken is voor een Nissan Primera GT uit 1998?
Bedankt! Marco
't Zou mij verbazen als je daar niks kunt vinden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Ok, volgens mij heb ik hem toch goed aangesloten. Ik moet blijkbaar de geen/groene draad hebben, die heb ik aangesloten, maar nog werkt het niet. Straks nog maar eens verder knutselen.
Ik zag trouwens dat ik firmware versie 0230 heb. Is dat nog een recente versie, en zijn er eventueel updates te krijgen? Op de website van vdo kon ik er niets over vinden.
Ik zag trouwens dat ik firmware versie 0230 heb. Is dat nog een recente versie, en zijn er eventueel updates te krijgen? Op de website van vdo kon ik er niets over vinden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Over welke geel/groene draad heb je het? Bedoel je daarmee die van de puls in je Nissan?SysRq schreef:Ok, volgens mij heb ik hem toch goed aangesloten. Ik moet blijkbaar de geen/groene draad hebben, die heb ik aangesloten, maar nog werkt het niet. Straks nog maar eens verder knutselen.
Ik zag trouwens dat ik firmware versie 0230 heb. Is dat nog een recente versie, en zijn er eventueel updates te krijgen? Op de website van vdo kon ik er niets over vinden.
Of er latere firmware dan 2.3 ingespeeld kan worden hangt af van de productie datum van zowel de computer als van die van de radio. In principe is het zo dat bij een HW vanaf 108 de nieuwste firmware ingespeeld kan worden, en wel de MO 3029, die lees je als 0290 in je display. Maar geef even zoveel mogelijk van de data die op de radio en de computer staan, dan kijk ik het hier even na.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Ik heb de volgende getallen:"
??? 581
hw: 010A
sw: 0230
prod.datum 99 / 28
Kun je hier wat mee?
??? 581
hw: 010A
sw: 0230
prod.datum 99 / 28
Kun je hier wat mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Met die computergegevens is het OK om er de MO 3029 op te zetten, dan kan gewoon.
Echter, of daarmee ook TMC beschikbaar komt hangt af van je radio, en dus moeten we even weten welk FD nummer daar opgeplakt is. Als dat hoger is dan FD 02.... zou het moeten gaan.
Groet,
JW
Met die computergegevens is het OK om er de MO 3029 op te zetten, dan kan gewoon.
Echter, of daarmee ook TMC beschikbaar komt hangt af van je radio, en dus moeten we even weten welk FD nummer daar opgeplakt is. Als dat hoger is dan FD 02.... zou het moeten gaan.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
Ok, bedankt tot zover. Volgend probleem:
viewtopic.php?t=5038
Maar je hebt me al een heel eind op weg geholpen!!! tnx.
viewtopic.php?t=5038
Maar je hebt me al een heel eind op weg geholpen!!! tnx.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 12 jul 2005 15:09
En hij werkt!
Even in het werkplaatshandboek van de Primera gekeken, en de pulsdraad zit alleen in de middelconsole als er af fabriek een navigatiesysteem ingebouwd is. Dat was bij mij niet het geval, waardoor ik heb van achter de snelheidsmeter heb moeten halen.
Nu nog even het volume van het waarschuwingsignaal aanpassen: als ik nu de radio erin doe is die toon veel te hard. Ik heb die optie alleen nog niet kunnen vinden.
Maar goed, weer een tevreden navigatieforumlid erbij
Even in het werkplaatshandboek van de Primera gekeken, en de pulsdraad zit alleen in de middelconsole als er af fabriek een navigatiesysteem ingebouwd is. Dat was bij mij niet het geval, waardoor ik heb van achter de snelheidsmeter heb moeten halen.
Nu nog even het volume van het waarschuwingsignaal aanpassen: als ik nu de radio erin doe is die toon veel te hard. Ik heb die optie alleen nog niet kunnen vinden.
Maar goed, weer een tevreden navigatieforumlid erbij
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751