Mijn Philips Carin zit er naast

mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Mijn Philips Carin zit er naast

Bericht door mike37 »

ik heb een philips carin systeem, alles goed aan gesloten, heb een puls, ontvang gps, maar het systeem zit er helemaal langs weet iemand een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En daarop heb je al antwoord bij de concullegas terwijl je het waarschijnlijk niet goed hebt aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

Gerritje schreef:En daarop heb je al antwoord bij de concullegas terwijl je het waarschijnlijk niet goed hebt aangesloten
alle hulp is welkom,ik weet er geen raad mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar met het andere antwoord ondertussen wel opgelost
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te calibreren. Daarna moet alles goed werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te calibreren. Daarna moet alles goed werken.
bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

mike37 schreef:
Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te ca librer
en. Daarna moet alles goed werken.
bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.
ik heb de draden omgewisseld maar het werkt nog steeds niet,het lijkt wel of ik geen geschakelde plus heb op de iso strekken zit die op pin 7, als ik de navigatie aanzet, gaat die weer vrij vlug uit,dan krijg ik een melding (navigatie niet bedienbaar) ik weet het niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

mike37 schreef:
mike37 schreef:
Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te ca librer
en. Daarna moet alles goed werken.
bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.
ik heb de draden omgewisseld maar het werkt nog steeds niet,het lijkt wel of ik geen geschakelde plus heb op de iso strekken zit die op pin 7, als ik de navigatie aanzet, gaat die weer vrij vlug uit,dan krijg ik een melding (navigatie niet bedienbaar) ik weet het niet meer.
ik heb de spanning gecontroleerd,en ik hen zoals ik dacht geen spanning op de geschakelde plus, is hiet een oplossing voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Vanaf een ander punt de spanning halen. Belangrijk is dat op die draad de spanning wegvalt als het kontakt wordt uitgezet. Feitelijk maakt het verder niet uit waar het vandaan komt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En over welke auto hebben we het eigenlijk?

Ik ben nogal verbaasd dat er op de ISO stekker geen geschakelde plus zit, op A4 dan wel A7.
Zie ook het overzicht bij Tricks & Tips betreffende ISO-Stekkers

Voorts: Meten is Weten. Het is al vaak geschreven, toch nog maar eens herhaald dus :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

JW schreef:En over welke auto hebben we het eigenlijk?

Ik ben nogal verbaasd dat er op de ISO stekker geen geschakelde plus zit, op A4 dan wel A7.
Zie ook het overzicht bij Tricks & Tips betreffende ISO-Stekkers

Voorts: Meten is Weten. Het is al vaak geschreven, toch nog maar eens herhaald dus :idea: Groet,
JW
inderdat meten is weten,maar al met al mijn systeem zit er nog steeds langs, heb inmiddels het probleem geschakelde plus opgelost,het service meneu geeft tijdens het rijden aan dat ik een snellheids puls heb maar voor die waarde staat een - teken,is dit normaal? het systeen zit er wel 250meter vandaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Lezen svp en antwoorden op vragen.... In welke auto heb je 'm nou ingebouwd?

Hoe heb je het probleem van de geschakelde plus opgelost, zit die nu op A2 van de computer? En zit de accuplus op de A1?
En voorts: heb je de achteruit wel aangesloten op A4 van de computer?

Als de aansluitingen niet 100% op orde zijn krijg je je systeem nooit goed aan de praat.
Dus: svp dat controleren, zonodig aanpassen en dan praten we verder.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

JW schreef:Lezen svp en antwoorden op vragen.... In welke auto heb je 'm nou ingebouwd?

Hoe heb je het probleem van de geschakelde plus opgelost, zit die nu op A2 van de computer? En zit de accuplus op de A1?
En voorts: heb je de achteruit wel aangesloten op A4 van de computer?

Als de aansluitingen niet 100% op orde zijn krijg je je systeem nooit goed aan de praat.
Dus: svp dat controleren, zonodig aanpassen en dan praten we verder.
Groet,
JW
ik ben het systeem in aan het bouwen in een mercedes sprinter,de geschakelde plus heb ik van het contact slot gehaald,ik heb het gecontroleert met een spanning meter en het werkt,verder heb ik het achteruit richting aangesloten,ik heb alleen niet de verlichting aan gesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

OK, stap voor stap verder:
a) de accuplus zit nu op de A1 van de computer?
b) de geschakelde plus zit nu op A2?
c) het achteruitsignaal zit nu op A4?

Voorts:
d) waar heb je computer weggebouwd, en zit deze absoluut HORIZONTAAL? De Carin computer mag NIET scheef gemonteerd worden :!:
e) Heb je goede GPS ontvangst? Dat kun je zien als het symbooltje op je scherm GROEN wordt

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

JW schreef:OK, stap voor stap verder:
a) de accuplus zit nu op de A1 van de computer?
b) de geschakelde plus zit nu op A2?
c) het achteruitsignaal zit nu op A4?

Voorts:
d) waar heb je computer weggebouwd, en zit deze absoluut HORIZONTAAL? De Carin computer mag NIET scheef gemonteerd worden :!:
e) Heb je goede GPS ontvangst? Dat kun je zien als het symbooltje op je scherm GROEN wordt

Groet,
JW
gps heb ik A1en A2 zijn goed aangesloten,het zit hem denk in het achteruitsignaal is nu op de A4 maar in het servicemenue veranderd de letter van de rijrichting niet als ik hem in zijn achteruitgaan zet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zou zeker een rol kunnen spelen, de Carin is daar gevoelig voor.

Maar hoe zit het met een antwoord op m'n vraag d), hoe heb je de computer ingebouwd? HORIZONTAAL?

Groet,
JW

PS Wil je alsjeblieft antwoorden schrijven ná m'n ondertekening met "Groet,JW" ? Nu moet de Mod jouw postings telkens aanpassen omdat je IN de tekst van mij zit te schrijven :oops:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

hij zit in het handschoenen kastje,zit horizontaal,de letter van de rijrichting veranderd inderdat niet,bij inschakeling achteruit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan wordt het zaak om die achteruit eerst goed aan te sluiten.
En welke letter staat er nu in je menu, een D of een R?

Vervolgens moet je 'm calibreren. Dat doe je door er, met de kaart-CD in het systeem mee te gaan rijden ZONDER een adres in te voeren.
Ga dan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel haakse bochten en sla dan op kruisingen netjes af, dus geen bocht afsnijden of zo.
Al rijdende zie je dat de kaartaanduidingen nauwkeuriger worden, en na een minuut of 10 moet de calibratie voltooid zijn. Dat zie je doordat de pijl precies op de goede plek staat als je rijdt.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

zal mogen eens een ritje gaan maken laat nog wel horen hoe dit afgelopen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

ps er staat een D is dit goed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

mike37 schreef:ps er staat een D is dit goed?
Ja, die D is OK, dat staat voor Drive. De R staat voor Reverse, en dat moet dus zichtbaar worden als de achteruit goed aangesloten zit en je 'm in z'n achteruit schakelt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
joepie
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 mar 2004 15:14

Bericht door joepie »

hoi,

als hij nou vertel waar hij vandaan komt kan mischien iemand van ons hem een keer helpen het moet toch niet echt moeilijk zijn.
mischien makelijk om zijn computer in een auto te duwen waar het allemaal goed werkt mischien is zijn computer wel stuk.

groeten ronald
VDODayton MS-5000 nieuwe 5400+tmc5010 + MI-2100 +dvd speler Zanon met tft scherm lilliput 7"achter.
software Navteq 2006-2007 C/IQ Europe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo te lezen is er niks mis met de computer, de signalen komen door, ook de puls lijkt te werken net als de GPS.

Ik hou het er vooralsnog op dat er iets niet goed zit met de achteruitaansluiting en dat er gewoon eerst goed gecalibreerd moet worden.

Als dat allemaal achter de rug is en er dan toch iets niet blijkt te kloppen zijn er nog wel andere methodes om uit te vinden of de computer zelf een probleem heeft, via het Diag-Menu. Pas als laatste komt een eventuele 'uitwisseling' aan de orde.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mike37
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56

Bericht door mike37 »

hoi eindelijk het WERKT,na een paar goede lange afstanden te rijden ging het systeem steeds nauwkeuriger worden,ik heb inmiddels alles goed aangesloten ook de achteruit.bedankt voor al het advies,en als er weer iets mis ik meld ik me weer. mvgr mike.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, weer een probleem opgelost :D

Laat je nog eens horen hoe je Carin je bevalt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 552
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1064
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 666
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 800
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 554

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”