Mijn Philips Carin zit er naast
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
Mijn Philips Carin zit er naast
ik heb een philips carin systeem, alles goed aan gesloten, heb een puls, ontvang gps, maar het systeem zit er helemaal langs weet iemand een oplossing?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
En daarop heb je al antwoord bij de concullegas terwijl je het waarschijnlijk niet goed hebt aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
alle hulp is welkom,ik weet er geen raad mee.Gerritje schreef:En daarop heb je al antwoord bij de concullegas terwijl je het waarschijnlijk niet goed hebt aangesloten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Maar met het andere antwoord ondertussen wel opgelost
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te calibreren. Daarna moet alles goed werken.
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te calibreren. Daarna moet alles goed werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te calibreren. Daarna moet alles goed werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
ik heb de draden omgewisseld maar het werkt nog steeds niet,het lijkt wel of ik geen geschakelde plus heb op de iso strekken zit die op pin 7, als ik de navigatie aanzet, gaat die weer vrij vlug uit,dan krijg ik een melding (navigatie niet bedienbaar) ik weet het niet meer.mike37 schreef:bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te ca librer
en. Daarna moet alles goed werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
ik heb de spanning gecontroleerd,en ik hen zoals ik dacht geen spanning op de geschakelde plus, is hiet een oplossing voor?mike37 schreef:ik heb de draden omgewisseld maar het werkt nog steeds niet,het lijkt wel of ik geen geschakelde plus heb op de iso strekken zit die op pin 7, als ik de navigatie aanzet, gaat die weer vrij vlug uit,dan krijg ik een melding (navigatie niet bedienbaar) ik weet het niet meer.mike37 schreef:bedankt voor het advies,laat wel weten of nu alles werkt.Gene schreef:Ik zal het maar eens herhalen want anders blijven we langs elkaar heen praten:
Draai de geschakelde en permanente plus aansluiting eens om. Daarna een flinke proefrit maken om het systeem te ca librer
en. Daarna moet alles goed werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Vanaf een ander punt de spanning halen. Belangrijk is dat op die draad de spanning wegvalt als het kontakt wordt uitgezet. Feitelijk maakt het verder niet uit waar het vandaan komt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En over welke auto hebben we het eigenlijk?
Ik ben nogal verbaasd dat er op de ISO stekker geen geschakelde plus zit, op A4 dan wel A7.
Zie ook het overzicht bij Tricks & Tips betreffende ISO-Stekkers
Voorts: Meten is Weten. Het is al vaak geschreven, toch nog maar eens herhaald dus
Groet,
JW
Ik ben nogal verbaasd dat er op de ISO stekker geen geschakelde plus zit, op A4 dan wel A7.
Zie ook het overzicht bij Tricks & Tips betreffende ISO-Stekkers
Voorts: Meten is Weten. Het is al vaak geschreven, toch nog maar eens herhaald dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
inderdat meten is weten,maar al met al mijn systeem zit er nog steeds langs, heb inmiddels het probleem geschakelde plus opgelost,het service meneu geeft tijdens het rijden aan dat ik een snellheids puls heb maar voor die waarde staat een - teken,is dit normaal? het systeen zit er wel 250meter vandaan.JW schreef:En over welke auto hebben we het eigenlijk?
Ik ben nogal verbaasd dat er op de ISO stekker geen geschakelde plus zit, op A4 dan wel A7.
Zie ook het overzicht bij Tricks & Tips betreffende ISO-Stekkers
Voorts: Meten is Weten. Het is al vaak geschreven, toch nog maar eens herhaald dus Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Lezen svp en antwoorden op vragen.... In welke auto heb je 'm nou ingebouwd?
Hoe heb je het probleem van de geschakelde plus opgelost, zit die nu op A2 van de computer? En zit de accuplus op de A1?
En voorts: heb je de achteruit wel aangesloten op A4 van de computer?
Als de aansluitingen niet 100% op orde zijn krijg je je systeem nooit goed aan de praat.
Dus: svp dat controleren, zonodig aanpassen en dan praten we verder.
Groet,
JW
Hoe heb je het probleem van de geschakelde plus opgelost, zit die nu op A2 van de computer? En zit de accuplus op de A1?
En voorts: heb je de achteruit wel aangesloten op A4 van de computer?
Als de aansluitingen niet 100% op orde zijn krijg je je systeem nooit goed aan de praat.
Dus: svp dat controleren, zonodig aanpassen en dan praten we verder.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
ik ben het systeem in aan het bouwen in een mercedes sprinter,de geschakelde plus heb ik van het contact slot gehaald,ik heb het gecontroleert met een spanning meter en het werkt,verder heb ik het achteruit richting aangesloten,ik heb alleen niet de verlichting aan gesloten.JW schreef:Lezen svp en antwoorden op vragen.... In welke auto heb je 'm nou ingebouwd?
Hoe heb je het probleem van de geschakelde plus opgelost, zit die nu op A2 van de computer? En zit de accuplus op de A1?
En voorts: heb je de achteruit wel aangesloten op A4 van de computer?
Als de aansluitingen niet 100% op orde zijn krijg je je systeem nooit goed aan de praat.
Dus: svp dat controleren, zonodig aanpassen en dan praten we verder.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
OK, stap voor stap verder:
a) de accuplus zit nu op de A1 van de computer?
b) de geschakelde plus zit nu op A2?
c) het achteruitsignaal zit nu op A4?
Voorts:
d) waar heb je computer weggebouwd, en zit deze absoluut HORIZONTAAL? De Carin computer mag NIET scheef gemonteerd worden
e) Heb je goede GPS ontvangst? Dat kun je zien als het symbooltje op je scherm GROEN wordt
Groet,
JW
a) de accuplus zit nu op de A1 van de computer?
b) de geschakelde plus zit nu op A2?
c) het achteruitsignaal zit nu op A4?
Voorts:
d) waar heb je computer weggebouwd, en zit deze absoluut HORIZONTAAL? De Carin computer mag NIET scheef gemonteerd worden
e) Heb je goede GPS ontvangst? Dat kun je zien als het symbooltje op je scherm GROEN wordt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
gps heb ik A1en A2 zijn goed aangesloten,het zit hem denk in het achteruitsignaal is nu op de A4 maar in het servicemenue veranderd de letter van de rijrichting niet als ik hem in zijn achteruitgaan zet.JW schreef:OK, stap voor stap verder:
a) de accuplus zit nu op de A1 van de computer?
b) de geschakelde plus zit nu op A2?
c) het achteruitsignaal zit nu op A4?
Voorts:
d) waar heb je computer weggebouwd, en zit deze absoluut HORIZONTAAL? De Carin computer mag NIET scheef gemonteerd worden
e) Heb je goede GPS ontvangst? Dat kun je zien als het symbooltje op je scherm GROEN wordt
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat zou zeker een rol kunnen spelen, de Carin is daar gevoelig voor.
Maar hoe zit het met een antwoord op m'n vraag d), hoe heb je de computer ingebouwd? HORIZONTAAL?
Groet,
JW
PS Wil je alsjeblieft antwoorden schrijven ná m'n ondertekening met "Groet,JW" ? Nu moet de Mod jouw postings telkens aanpassen omdat je IN de tekst van mij zit te schrijven
Maar hoe zit het met een antwoord op m'n vraag d), hoe heb je de computer ingebouwd? HORIZONTAAL?
Groet,
JW
PS Wil je alsjeblieft antwoorden schrijven ná m'n ondertekening met "Groet,JW" ? Nu moet de Mod jouw postings telkens aanpassen omdat je IN de tekst van mij zit te schrijven
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
hij zit in het handschoenen kastje,zit horizontaal,de letter van de rijrichting veranderd inderdat niet,bij inschakeling achteruit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan wordt het zaak om die achteruit eerst goed aan te sluiten.
En welke letter staat er nu in je menu, een D of een R?
Vervolgens moet je 'm calibreren. Dat doe je door er, met de kaart-CD in het systeem mee te gaan rijden ZONDER een adres in te voeren.
Ga dan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel haakse bochten en sla dan op kruisingen netjes af, dus geen bocht afsnijden of zo.
Al rijdende zie je dat de kaartaanduidingen nauwkeuriger worden, en na een minuut of 10 moet de calibratie voltooid zijn. Dat zie je doordat de pijl precies op de goede plek staat als je rijdt.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
En welke letter staat er nu in je menu, een D of een R?
Vervolgens moet je 'm calibreren. Dat doe je door er, met de kaart-CD in het systeem mee te gaan rijden ZONDER een adres in te voeren.
Ga dan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel haakse bochten en sla dan op kruisingen netjes af, dus geen bocht afsnijden of zo.
Al rijdende zie je dat de kaartaanduidingen nauwkeuriger worden, en na een minuut of 10 moet de calibratie voltooid zijn. Dat zie je doordat de pijl precies op de goede plek staat als je rijdt.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
zal mogen eens een ritje gaan maken laat nog wel horen hoe dit afgelopen is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ja, die D is OK, dat staat voor Drive. De R staat voor Reverse, en dat moet dus zichtbaar worden als de achteruit goed aangesloten zit en je 'm in z'n achteruit schakelt.mike37 schreef:ps er staat een D is dit goed?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 27 mar 2004 15:14
hoi,
als hij nou vertel waar hij vandaan komt kan mischien iemand van ons hem een keer helpen het moet toch niet echt moeilijk zijn.
mischien makelijk om zijn computer in een auto te duwen waar het allemaal goed werkt mischien is zijn computer wel stuk.
groeten ronald
als hij nou vertel waar hij vandaan komt kan mischien iemand van ons hem een keer helpen het moet toch niet echt moeilijk zijn.
mischien makelijk om zijn computer in een auto te duwen waar het allemaal goed werkt mischien is zijn computer wel stuk.
groeten ronald
VDODayton MS-5000 nieuwe 5400+tmc5010 + MI-2100 +dvd speler Zanon met tft scherm lilliput 7"achter.
software Navteq 2006-2007 C/IQ Europe
software Navteq 2006-2007 C/IQ Europe
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo te lezen is er niks mis met de computer, de signalen komen door, ook de puls lijkt te werken net als de GPS.
Ik hou het er vooralsnog op dat er iets niet goed zit met de achteruitaansluiting en dat er gewoon eerst goed gecalibreerd moet worden.
Als dat allemaal achter de rug is en er dan toch iets niet blijkt te kloppen zijn er nog wel andere methodes om uit te vinden of de computer zelf een probleem heeft, via het Diag-Menu. Pas als laatste komt een eventuele 'uitwisseling' aan de orde.
Groet,
JW
Ik hou het er vooralsnog op dat er iets niet goed zit met de achteruitaansluiting en dat er gewoon eerst goed gecalibreerd moet worden.
Als dat allemaal achter de rug is en er dan toch iets niet blijkt te kloppen zijn er nog wel andere methodes om uit te vinden of de computer zelf een probleem heeft, via het Diag-Menu. Pas als laatste komt een eventuele 'uitwisseling' aan de orde.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2006 18:56
hoi eindelijk het WERKT,na een paar goede lange afstanden te rijden ging het systeem steeds nauwkeuriger worden,ik heb inmiddels alles goed aangesloten ook de achteruit.bedankt voor al het advies,en als er weer iets mis ik meld ik me weer. mvgr mike.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Da's mooi, weer een probleem opgelost
Laat je nog eens horen hoe je Carin je bevalt?
Groet,
JW
Laat je nog eens horen hoe je Carin je bevalt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 552
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1064
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 666
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 516
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 800
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 554