Ik heb sinds kort de MS5000 voorzien van de nieuwste sw 5076.
Heel irritant is het feit dat telkens als ik de auto start, de cd uit de computer wordt geworpen. Op het scherm verschijnt de melding "plaats cd...etc"
De ene keer trekt de computer de cd er weer in na enkele seconden en kan ik weer navigeren. Maar vaker verdwijnt wel de cd in het apparaat, maar kan ik geen "navigatie"of "kaart" selecteren. Omdat het apparaat weggebouwd zit op een tamelijk moeilijk bereikbare plaats, is het voor mij geen optie om de cd telkens een duwtje te geven
Hoe stel ik het apparaat zodanig in dat die cd er in blijft ? Wat is de reden uberhaupt dat ie telkens wordt uitgeworpen ?
In de ppt presentatie van sw 5075 (op uw site) is te zien dat er in het diagnose scherm een functie bijgekomen is waar men de cd kan blokkeren. Is dat wat ik zou moeten doen ? En als dat zo is, hoe kom ik dan in dat dignosemenu ? Moet ik daarvoor een code oid ingeven ?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
MVG Pieter
Map CD er telkens uit na starten MS5000
-
- Starting Member
-
- Moderator
Dat in- en uitwerpen is in elk geval niet normaal. Werk je soms met een gekopieerde cd? Zo ja, en aannemende dat het een kopie is van je eigen originele cd (zie huisregels forum): maak dan (op LAGE snelheid) nog eens een kopie van je originele cd. Heb ik ook gedaan (ik bewaar het origineel liever thuis) en mijn kopie draait prima.
Helpt dat niet, dan is het wellicht wijsheid nog eens te downgraden naar een oudere softwareversie en daarna weer te upgraden naar 5076 (7.6). Dat KAN je problemen verhelpen.
Je kunt inderdaad de cd vasthouden in het systeem. Of dat deze klacht verhelpt weet ik niet, en het is ook een kwestie van 'aspirientjes slikken zonder de oorzaak te verhelpen'. In elk geval ga je naar het instellingenmenu, en geef je bij het systeemmenu de code 6330 in.
Suc6.
Helpt dat niet, dan is het wellicht wijsheid nog eens te downgraden naar een oudere softwareversie en daarna weer te upgraden naar 5076 (7.6). Dat KAN je problemen verhelpen.
Je kunt inderdaad de cd vasthouden in het systeem. Of dat deze klacht verhelpt weet ik niet, en het is ook een kwestie van 'aspirientjes slikken zonder de oorzaak te verhelpen'. In elk geval ga je naar het instellingenmenu, en geef je bij het systeemmenu de code 6330 in.
Suc6.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Beste Higgy,
Een heel goed advies. Heb de oude sw teruggezet en daarna weer de MO5076 d'r op. Heb nu een paar keer aan en uit gezet en hij houdt het plaatje keurig binnen.
Om zeker te zijn ga ik ook nog even een nieuwe kopie maken die ik op lage snelheid zal branden. Hoop er dan definitief van af te zijn.
Nogmaals bedankt !
Groeten Pieter
Een heel goed advies. Heb de oude sw teruggezet en daarna weer de MO5076 d'r op. Heb nu een paar keer aan en uit gezet en hij houdt het plaatje keurig binnen.
Om zeker te zijn ga ik ook nog even een nieuwe kopie maken die ik op lage snelheid zal branden. Hoop er dan definitief van af te zijn.
Nogmaals bedankt !
Groeten Pieter
Hide post links |
-
- Moderator
(Steenkolenduits ): gern gemacht!
Okeoke, nog even netjes Duits dan: keine Ursache!
Okeoke, nog even netjes Duits dan: keine Ursache!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-