Laatste software VDO Dayton MS3000
-
- New Member
Nagekeken en ik heb inderdaad nog versie 2.7. Dus is er iemand in dit forum die in het oosten van het land woont en mij kan helpen van mijn systeem voor het upgraden naar 2.9 en wellicht ook nog recente kaarten heeft van benelux, duitsland en frankrijk. Dus als ik het goed begrijp moet je eerst je systeem upgraden naar 2.9 en die upgrading gebeurt automatisch op het moment dat je een kaart van 2.9-versie er in stopt. Of zijn dit 2 aparte acties?
Als er binnenkort een meeting is in het oosten van het land hoor ik dit ook graag.
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Wynand te Oldenzaal
Edit Mod: telefoonnummer verwijderd
Als er binnenkort een meeting is in het oosten van het land hoor ik dit ook graag.
Alvast bedankt voor de reacties!
Gr. Wynand te Oldenzaal
Edit Mod: telefoonnummer verwijderd
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij VDO systemen zijn besturings SW en kaarten helemaal van elkaar gescheiden.
Oftewel, je kunt met SW 2.7 gewoon de nieuwste kaarten gebruiken, en omgekeerd kun je met SW 2.9 nog oude kaarten gebruiken.
Je vraag:
Voor alle duidelijkheid: Er wordt op, of via dit forum niet gehandeld in kopiën van kaart CD's
Groet,
JW
Oftewel, je kunt met SW 2.7 gewoon de nieuwste kaarten gebruiken, en omgekeerd kun je met SW 2.9 nog oude kaarten gebruiken.
Je vraag:
wekt de indruk dat je eerdere reacties van Higgy en ToHo niet snapt dan wel niet wilt begrijpen....en mij kan helpen van mijn systeem voor het upgraden naar 2.9 en wellicht ook nog recente kaarten heeft van benelux, duitsland en frankrijk
Voor alle duidelijkheid: Er wordt op, of via dit forum niet gehandeld in kopiën van kaart CD's
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Even een aanvulling op het verhaal van JW: je hebt dus inderdaad twee aparte dingen. Zie het maar zo: de operating software (V2.9) is Windows en de kaarten zijn software als Office enzo. Je kan dus een nieuwe Windows erop zetten (het is geen Windows, maar dit is een voorbeeld) en gewoon een oude Office behouden.
Dus, je installeert V2.9 en dan heb je als besturingssysteem versie 2.9 erop staan. Welke kaarten je gebruikt maakt hiervoor niet uit. De kaarten zijn puur de wegenkaarten die je systeem nodig heeft om een route te kunnen plannen. De besturingssoftware staat op een andere CD dan de kaarten (zoals JW al zei).
Groetjes,
Toho_NL.
Dus, je installeert V2.9 en dan heb je als besturingssysteem versie 2.9 erop staan. Welke kaarten je gebruikt maakt hiervoor niet uit. De kaarten zijn puur de wegenkaarten die je systeem nodig heeft om een route te kunnen plannen. De besturingssoftware staat op een andere CD dan de kaarten (zoals JW al zei).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
hallo
ik heb dit allemaal eens gelezen en nu is mijn vraag
is er iemand in de buurt van nijmegen die mijn software kan updaten naar 2.9 (heb nu 2.6)
ik heb een vdo ms3100
alvast bedankt
gr erik
ik heb dit allemaal eens gelezen en nu is mijn vraag
is er iemand in de buurt van nijmegen die mijn software kan updaten naar 2.9 (heb nu 2.6)
ik heb een vdo ms3100
alvast bedankt
gr erik
Hide post links |
-
- Senior Member
In je posting staat dat je een MS 3100 hebt, dat klopt niet met de SW. Die 2.9 is voor een MS 3000 zoals in de header staat, de MS 3100 heeft de 4.6 nodig.
En ja, er is iemand in jouw buurt die 'm heeft, allebei, hij zal zich wel melden
Groet,
JW
En ja, er is iemand in jouw buurt die 'm heeft, allebei, hij zal zich wel melden
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Erik,
Ik woon in Beuningen en ben in het bezit van zowel de MO3029 (voor de MS3000) als de MO3146 (voor de MS3100). Stuur me maar ff een berichtje om te kijken of we wat kunnen regelen.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. in dit topic, viewtopic.php?t=6525, geef je aan dat je nu V4.5 hebt. Hoe kom je er dan bij dat je 2.5 hebt??
Ik woon in Beuningen en ben in het bezit van zowel de MO3029 (voor de MS3000) als de MO3146 (voor de MS3100). Stuur me maar ff een berichtje om te kijken of we wat kunnen regelen.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. in dit topic, viewtopic.php?t=6525, geef je aan dat je nu V4.5 hebt. Hoe kom je er dan bij dat je 2.5 hebt??
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
foutje
hoi toho_nl en forumers
ik zal wel hebben zitten slapen tydens het typen
het is inderdaad een ms3100 maar zoals jullie mijn foutje zagen is de software 4.5
thx
gr erik
ik zal wel hebben zitten slapen tydens het typen
het is inderdaad een ms3100 maar zoals jullie mijn foutje zagen is de software 4.5
thx
gr erik
Hide post links |
-
- Starting Member
bedankt
hallo iedereen
software met succes geupdate en alles werkend met dank aan toho_nl
dus weer een blijk van het nut en de hulp die van het forum afkomt
gr erik
gr erik
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: bedankt
erosnl schreef:hallo iedereen
gr erik
Veel plezier er mee
We horen wel hoe 'ie je bevalt en wat je er nu allemaal mee kunt doen. Heb je ook een TMC box aangesloten op je 3100?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
hoi jw
nee nog geen tmc box ben wel al aan het rondneuzen maar zit ook nog een beetje met de vraag heb ik het eigenlijk wel nodig ?
dus ja ofdat ie er nog inkomt is even afwachten
eerst maar eens zorgen dat ik een nieuwe cd ergen vandaan haal ik heb nu een kopie die zat erin (beter als niets)
maar wil toch wel graag een orginele alleen 189 euro is wel erg veel van het goede dus kijk ik wel voor een 2de handsje van 2004 ,2005 of 2006
zo en nu navigeer ik naar me bed toe
gr erik
nee nog geen tmc box ben wel al aan het rondneuzen maar zit ook nog een beetje met de vraag heb ik het eigenlijk wel nodig ?
dus ja ofdat ie er nog inkomt is even afwachten
eerst maar eens zorgen dat ik een nieuwe cd ergen vandaan haal ik heb nu een kopie die zat erin (beter als niets)
maar wil toch wel graag een orginele alleen 189 euro is wel erg veel van het goede dus kijk ik wel voor een 2de handsje van 2004 ,2005 of 2006
zo en nu navigeer ik naar me bed toe
gr erik
Hide post links |
-
- New Member
mc 3000
ik heb jullie topic gelezen en zag dat er software voor de mc 3000 of pc 3000 was ik zou graag ook een update willen
aan gezien ik nieuw ben met het navi gebeuren hoop ik dat er iemand mij kan helpen .
ik woon in de drechtsteden .
aan gezien ik nieuw ben met het navi gebeuren hoop ik dat er iemand mij kan helpen .
Hide post links |
-
- New Member
nieuwe software
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een MS3000 met een vrij oude software-versie. Ik merk dat ie enorn langzaam is. Woont er iemand in de Zeeland van wie ik de software-cd een keer zou kunnen gebruiken?
Hide post links |
-
- Moderator
Heb je het over het plaatsje of de provincie? En welke versie heb je nu? Het gaat hier over de besturingssoftware en niet over de kaarten he...
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- New Member
Hoi,
Ik woon in de provincie Zeeland (Vlissingen). Ik heb nu versie 2.7 en ben inderdaad op zoek naar de software. Ik heb zeer recente kaarten.
Ik woon in de provincie Zeeland (Vlissingen). Ik heb nu versie 2.7 en ben inderdaad op zoek naar de software. Ik heb zeer recente kaarten.
Hide post links |
-
- Starting Member
Goedenavond,
Volgens de info die ik tegenkwam op dit forum, schijn je ook met de ms3000 stemmen te kunnen wisselen. Lijkt me interessant, maar hoe doe ik dat? Ik heb niet een scherm kunnen ontdekken waar je dat in kunt stellen. Moet je soms een aparte sw versie hebben?
Marco
Volgens de info die ik tegenkwam op dit forum, schijn je ook met de ms3000 stemmen te kunnen wisselen. Lijkt me interessant, maar hoe doe ik dat? Ik heb niet een scherm kunnen ontdekken waar je dat in kunt stellen. Moet je soms een aparte sw versie hebben?
Marco
Hide post links |
-
- Senior Member
Vergis je niet!
je kunt namelijk slechts talen wisselen met de aantekening dat er voor bepaalde talen zoals engels zowel een mannen als vrouwenstem mogelijk zijn. Voor nederlands is slechts één stem, die van Marion Jager beschikbaar.
Dat was in de veie van 1998 en voor die van 2006 nog steeds.
je kunt namelijk slechts talen wisselen met de aantekening dat er voor bepaalde talen zoals engels zowel een mannen als vrouwenstem mogelijk zijn. Voor nederlands is slechts één stem, die van Marion Jager beschikbaar.
Dat was in de veie van 1998 en voor die van 2006 nog steeds.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Moderator
Re: mc 3000
Ik woon zelf in Zoetermeer dus als je bereidt bent deze kant op te rijden kan ik de update voor je uitvoeren.michel22 schreef:ik heb jullie topic gelezen en zag dat er software voor de mc 3000 of pc 3000 was ik zou graag ook een update willen
Laat maar even horen
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- New Member
ms 3000 update systeemsoftware
Hoi allemaal.
Wie oh wie kan mij helpen aan een softwareupgrade van 2.7 naar 2.9 voor mijn ms 3000 navigatie.
Ik woon in N-Holland maar kan natuurlijk ook ergens anders langskomen.
Ik hoorde dat de 2.9 sneller werkt dan de 2.7, dat zal een verademing zijn want soms gaat het wel erg langzaam.
groetjes en tot hoorens en schrijfs.
Wie oh wie kan mij helpen aan een softwareupgrade van 2.7 naar 2.9 voor mijn ms 3000 navigatie.
Ik woon in N-Holland maar kan natuurlijk ook ergens anders langskomen.
Ik hoorde dat de 2.9 sneller werkt dan de 2.7, dat zal een verademing zijn want soms gaat het wel erg langzaam.
groetjes en tot hoorens en schrijfs.
Hide post links |
-
- New Member
Reply op slotje
Ok haast heb ik niet, maar het zou leuk zijn als ik geholpen wordt.
om meteen maar een slotje te plaatsen op een topic vind ik aardig snel.
Alsof jij wel altijd de voorwaarden leest.
Maar je hebt gelijk, denk ik !!!!
groetjes
om meteen maar een slotje te plaatsen op een topic vind ik aardig snel.
Alsof jij wel altijd de voorwaarden leest.
Maar je hebt gelijk, denk ik !!!!
groetjes
Hide post links |
-
- Senior Member
Tsja, dat Reglement, daar teken je voor als je je aanmeldt
Daarin staat dat dubbel posten niet toegestaan is, art. Ic
Hoe dan ook, er zal vast wel een manier gevonden worden om jouw systeem van SW 2.9 te voorzien. Want dat is inderdaad de goeie, sneller en stabieler dan z'n voorgangers.
Verwacht er echter geen wonderen van, het blijft natuurlijk wel een oud en dus ook traag platform waarop het moet draaien. En de zwakste schakel.....
Groet,
JW
Daarin staat dat dubbel posten niet toegestaan is, art. Ic
En natuurlijk, niet iedereen leest de voorwaarden, maar ja, dat verandert dáár niks aan natuurlijk. Eigen schuld, dikke bult, toch?Crosspostings (één vraag al dan niet verkapt in meerdere rubrieken van het forum plaatsen) is niet toegestaan en wordt verwijderd in de minst-van-toepassing zijnde rubriek
Hoe dan ook, er zal vast wel een manier gevonden worden om jouw systeem van SW 2.9 te voorzien. Want dat is inderdaad de goeie, sneller en stabieler dan z'n voorgangers.
Verwacht er echter geen wonderen van, het blijft natuurlijk wel een oud en dus ook traag platform waarop het moet draaien. En de zwakste schakel.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Hallo allemaal,
misschien ben ik wel een paar jaartjes te laat... maar is er nog iemand die mij kan helpen met een software-update voor de MS3000?
Ik heb net een auto gekocht met dit systeem erin, maar met softwareversie 2.70. Ik lees dat een update er voor kan zorgen dat het systeem iets sneller wordt, dus daarin ben ik erg geïnteresseerd!
Ik woon in Utrecht, rij dagelijks richting Amersfoort/Leusden. Daarnaast ben ik zo-af-en-toe ook te vinden in de buurt van Zoetermeer/Delft/Den Haag en ook Eindhoven...
Alvast bedankt voor de reactie!!!
groetjes,
Karsten.
misschien ben ik wel een paar jaartjes te laat... maar is er nog iemand die mij kan helpen met een software-update voor de MS3000?
Ik heb net een auto gekocht met dit systeem erin, maar met softwareversie 2.70. Ik lees dat een update er voor kan zorgen dat het systeem iets sneller wordt, dus daarin ben ik erg geïnteresseerd!
Ik woon in Utrecht, rij dagelijks richting Amersfoort/Leusden. Daarnaast ben ik zo-af-en-toe ook te vinden in de buurt van Zoetermeer/Delft/Den Haag en ook Eindhoven...
Alvast bedankt voor de reactie!!!
groetjes,
Karsten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je zou in dit systeem een versie 2.90 kunnen laden maar of je er ook maar iets mee zult opschieten waag ik te betwijfelen. Die update is ook al van 2000
Een snelheidswinst vna enkele procenten wordt volledig teniet gedaan door het gebruik van cd's met extra reisinformatie. Gebruik van de kale Navteq cd's wordt sterk aangeraden
Een snelheidswinst vna enkele procenten wordt volledig teniet gedaan door het gebruik van cd's met extra reisinformatie. Gebruik van de kale Navteq cd's wordt sterk aangeraden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht