I/0 Status ?........
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
I/0 Status ?........
Daar ben ik weer....
Net nog even een stuk gereden met de MS3000, de foutmelding blijft op 108 staan tot nu toe dus geen nieuwe foutmeldingen. In het service menu heb je ook een menu I/0 status, in dat menu staat Richting: Act-Low en Licht: Act-Low. Eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk de status veranderd, Richting staat nu op Act-High en Licht ook Act-High. Ik had geen idee waar het voor was (beetje stom ook om het dan te veranderen, maargoed....) tot nu toe dan.... Ik rij nu volgens de navi altijd achteruit en mijn lampen staan ook altijd aan als ze uit zijn. Maar terug veranderen in Act-Low lukt niet meer
Heb ik nu echt de poppen aan het dansen of weet iemand hoe ik dit weer herstel?.....
Net nog even een stuk gereden met de MS3000, de foutmelding blijft op 108 staan tot nu toe dus geen nieuwe foutmeldingen. In het service menu heb je ook een menu I/0 status, in dat menu staat Richting: Act-Low en Licht: Act-Low. Eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk de status veranderd, Richting staat nu op Act-High en Licht ook Act-High. Ik had geen idee waar het voor was (beetje stom ook om het dan te veranderen, maargoed....) tot nu toe dan.... Ik rij nu volgens de navi altijd achteruit en mijn lampen staan ook altijd aan als ze uit zijn. Maar terug veranderen in Act-Low lukt niet meer
Heb ik nu echt de poppen aan het dansen of weet iemand hoe ik dit weer herstel?.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zoals je al zelf zegt: Ontzettend stom! Deze zaken zijn hier al eerder aan de orde geweest>
Om het weer terug te krijgen moet je zorgen dat op de aansluitingen ACHTERUIT en VERLICHTING 12 volt komt te staan of ze gewoon correct aansluiten. Uit je vorige postings begreep ik echter dat dat al was gedaan. Pas als deze aansluitingen spanning hebben, dus in z'n achteruit zetten en de verlichting aan, kun je de I/O waarden hiervan weer veranderen.
Om het weer terug te krijgen moet je zorgen dat op de aansluitingen ACHTERUIT en VERLICHTING 12 volt komt te staan of ze gewoon correct aansluiten. Uit je vorige postings begreep ik echter dat dat al was gedaan. Pas als deze aansluitingen spanning hebben, dus in z'n achteruit zetten en de verlichting aan, kun je de I/O waarden hiervan weer veranderen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
hoi hoi,
ja wel stom ja, maar aan de andere kant, zo leer je weer!
Ik heb hem in zijn achteruit gezet en idd. nu is het wel weer te veranderen gelukkig, thx! De verlichting heb ik niet aangesloten omdat ik niet wil dat het schermpje zal dimmen als ik de lichten van de auto aan doe, overdag rij ik namelijk ook met verlichting. Ik weet dus ook niet welke kleur draad op m'n kabelboompje voor de dim-verlichting is, weet iemand dat?.....
Bedankt weer
ja wel stom ja, maar aan de andere kant, zo leer je weer!
Ik heb hem in zijn achteruit gezet en idd. nu is het wel weer te veranderen gelukkig, thx! De verlichting heb ik niet aangesloten omdat ik niet wil dat het schermpje zal dimmen als ik de lichten van de auto aan doe, overdag rij ik namelijk ook met verlichting. Ik weet dus ook niet welke kleur draad op m'n kabelboompje voor de dim-verlichting is, weet iemand dat?.....
Bedankt weer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Grijs
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bij mijn weten en volgens de in mijn bezit zijnde documentatie is die draad er niet en kan 'ie dus ook niet aangesloten worden. Hopelijk werkt de displayverlichting dus nognet_vers schreef:hoi hoi,
ja wel stom ja, maar aan de andere kant, zo leer je weer!
Ik heb hem in zijn achteruit gezet en idd. nu is het wel weer te veranderen gelukkig, thx! De verlichting heb ik niet aangesloten omdat ik niet wil dat het schermpje zal dimmen als ik de lichten van de auto aan doe, overdag rij ik namelijk ook met verlichting. Ik weet dus ook niet welke kleur draad op m'n kabelboompje voor de dim-verlichting is, weet iemand dat?.....
Bedankt weer
Groet,
JW
Edit JW 13.25 pm: Ik zie dat Gentry een grijze draad noemt. Komt in mijn documentatie van de PC 3000 niet voor. Ben benieuwd
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Wat JW zegt zou wel eens kunnen kloppen hoewel het wel goed mogelijk is dat er wel een grijze draad in de kabelboom zit, je hoeft hem dus niet aan te sluiten, de I/O status maakt in dit geval dus ook niets uit denk ik.
Op het scherm zit volgens mij een licht donker sensor, die doet in feite hetzelfde.
Op het scherm zit volgens mij een licht donker sensor, die doet in feite hetzelfde.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Klopt, die zit er in.Gentry schreef:Wat JW zegt zou wel eens kunnen kloppen hoewel het wel goed mogelijk is dat er wel een grijze draad in de kabelboom zit, je hoeft hem dus niet aan te sluiten, de I/O status maakt in dit geval dus ook niets uit denk ik.
Op het scherm zit volgens mij een licht donker sensor, die doet in feite hetzelfde.
Hopelijk heeft het veranderen naar High in de I/O geen gevolgen. We horen het wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
hmmm dit werpt een ander licht op de zaak.....
Namelijk;
De grijze draad heb ik wél aan de kabelboom, in mijn boekje staat ook gewoon dat hij aan de kabelboom zit maar de functie ervan omschrijven ze daar helaas niet. Wellicht is dit dus de draad die ik moet hebben, nadeel is dan weer wel dat ik de kabelboom zo diep heb ingebouwd dat ik eerst een halve dag kan gaan schroeven
Maar nu zit ik (wéér) met een nieuw probleempje.....
Het schermpje heb ik namelijk in mijn middenconsole gebouwd en over de licht/donker sensor zit nu een lederen afdekplaat, eveneens over het infrarood oog (wat ik bewust gedaan heb, gebruik de AB uitsluitend in het dockingstation). Nu zal het systeem dus altijd denken dat het donker is en zodoende dus de verlichting van het scherm dimmen, dit wil ik dus niet ik wil dat hij continu maximaal verlicht wordt.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ondanks dat het oog afgedekt is, de verlichting continu maximaal gaat branden
Namelijk;
De grijze draad heb ik wél aan de kabelboom, in mijn boekje staat ook gewoon dat hij aan de kabelboom zit maar de functie ervan omschrijven ze daar helaas niet. Wellicht is dit dus de draad die ik moet hebben, nadeel is dan weer wel dat ik de kabelboom zo diep heb ingebouwd dat ik eerst een halve dag kan gaan schroeven
Maar nu zit ik (wéér) met een nieuw probleempje.....
Het schermpje heb ik namelijk in mijn middenconsole gebouwd en over de licht/donker sensor zit nu een lederen afdekplaat, eveneens over het infrarood oog (wat ik bewust gedaan heb, gebruik de AB uitsluitend in het dockingstation). Nu zal het systeem dus altijd denken dat het donker is en zodoende dus de verlichting van het scherm dimmen, dit wil ik dus niet ik wil dat hij continu maximaal verlicht wordt.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ondanks dat het oog afgedekt is, de verlichting continu maximaal gaat branden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als die grijze draad op punt 9 uitkomt van de A stekker zou het de verlichtingsdraad kunnen zijn. Wat die echter doet op jouw systeem is me niet duidelijk.net_vers schreef:hmmm dit werpt een ander licht op de zaak.....
Namelijk;
De grijze draad heb ik wél aan de kabelboom, in mijn boekje staat ook gewoon dat hij aan de kabelboom zit maar de functie ervan omschrijven ze daar helaas niet. Wellicht is dit dus de draad die ik moet hebben, nadeel is dan weer wel dat ik de kabelboom zo diep heb ingebouwd dat ik eerst een halve dag kan gaan schroeven
Maar nu zit ik (wéér) met een nieuw probleempje.....
Het schermpje heb ik namelijk in mijn middenconsole gebouwd en over de licht/donker sensor zit nu een lederen afdekplaat, eveneens over het infrarood oog (wat ik bewust gedaan heb, gebruik de AB uitsluitend in het dockingstation). Nu zal het systeem dus altijd denken dat het donker is en zodoende dus de verlichting van het scherm dimmen, dit wil ik dus niet ik wil dat hij continu maximaal verlicht wordt.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ondanks dat het oog afgedekt is, de verlichting continu maximaal gaat branden
En tsja, voor dat tweede probleem bestaat eigenlijk maar één simpele oplossing naar ik vrees...
Inderdaad, een gat maken in dat leer
Want om nou een lampje/ledje te gaan maken tussen dat leer en de sensor, en dat dan automatisch te laten dimmen als het donker wordt is ook wel een hele toestand. Niet onmogelijk, maar wel even werk, als je al voldoende handig bent om zoiets zelf te dimensioneren en te fabrieken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
Oke dan....
Ik zal morgen eens even kijken waar de grijze draad vandaan komt, een gat maken in het leer ga ik zeer zeker niet doen. Ik zat nu te denken om het schermpje open te schroeven (zijn maar twee schroefjes) en dan het draadje bij de sensor los koppelen, dan werkt de sensor dus niet meer en weet hij ook niet wanneer hij moet dimmen en zal dan dus altijd fel branden.......
Klopt dit?
Ik zal morgen eens even kijken waar de grijze draad vandaan komt, een gat maken in het leer ga ik zeer zeker niet doen. Ik zat nu te denken om het schermpje open te schroeven (zijn maar twee schroefjes) en dan het draadje bij de sensor los koppelen, dan werkt de sensor dus niet meer en weet hij ook niet wanneer hij moet dimmen en zal dan dus altijd fel branden.......
Klopt dit?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat je dan moet doen is even de weerstandswaarde van die sensor meten als er veel licht op valt. En dan een weerstandje van die waarde monteren ipv de sensor.net_vers schreef:Oke dan....
Ik zal morgen eens even kijken waar de grijze draad vandaan komt, een gat maken in het leer ga ik zeer zeker niet doen. Ik zat nu te denken om het schermpje open te schroeven (zijn maar twee schroefjes) en dan het draadje bij de sensor los koppelen, dan werkt de sensor dus niet meer en weet hij ook niet wanneer hij moet dimmen en zal dan dus altijd fel branden.......
Klopt dit?
Alleen loskoppelen zal wel niet goed werken naar ik verwacht
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
haha.... klinkt allemaal mooi hoor maar zo handig ben ik nu ook weer niet, dan moet ik er maar mee leren leven dat hij wat minder lichtopbrengst heeft..... helaas
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat weet je gewoon niet, of het veel of weinig lichtopbrengst zal zijn als je die sensor er uithaalt.net_vers schreef:haha.... klinkt allemaal mooi hoor maar zo handig ben ik nu ook weer niet, dan moet ik er maar mee leren leven dat hij wat minder lichtopbrengst heeft..... helaas
Het kan zeer wel zijn dat er dan helemaal geen backlight meer is, ik ken de schakeling niet
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
Ik ga er ook maar niet verder aan lopen kloten, anders ben ik straks helemaal ver van huis als ik ook nog eens mijn schermpje naar de knoppen heb gewerkt..... Dan maar iets minder licht, overdag is hij duidelijk zat, snachts ook vast wel maar het staat net even wat minder vet natuurlijk.... maar who cares?.....
Kan iemand mij trouwens nog bevestigen of het normaal is dat er bij GPS : 3D pos. staat ipv het aantal sats?....
Kan iemand mij trouwens nog bevestigen of het normaal is dat er bij GPS : 3D pos. staat ipv het aantal sats?....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Lijkt me een verstandig besluit. Ook hier dus, eerst maar gewoon gaan rijden en uitproberen, kun je later altijd nog wat bedenken als het helemaal niet bevalt.net_vers schreef:Ik ga er ook maar niet verder aan lopen kloten, anders ben ik straks helemaal ver van huis als ik ook nog eens mijn schermpje naar de knoppen heb gewerkt..... Dan maar iets minder licht, overdag is hij duidelijk zat, snachts ook vast wel maar het staat net even wat minder vet natuurlijk.... maar who cares?.....
Kan iemand mij trouwens nog bevestigen of het normaal is dat er bij GPS : 3D pos. staat ipv het aantal sats?....
Over die GPS status, heb je het hier over de info via "Iinformatieschermen", op te roepen als je in begeleidingsmodus bent, punt i3 "GPS-positie"? Daar hoort te staan de lengte en breedtegraad en het aantal Sat's. En daar staat bij jou dan 3D pos.?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
hoi.....
nee sorry ik was misschien niet zo duidelijk, het staat onder "Configuratie" ** "Interne signalen" dan staat er GPS: 3D positie of iets dergelijks, dat kijk ik morgen nog even na, maar bij die ms5000 staat er gewoon het aantal sats dat hij ziet in het menu, onder de begeleiding kan ik eigenlijk niets doen toch?.... Ik heb helaas het instructie boekje er niet bij gekregen wel weer het aansluitschema. Ik kan mij wel herinneren dat bij de MS 4100 je onder het begeleiden ook je positie en aantal sats kon zien door op het display links onderin verder te "scrollen".
Ik begin me nu ook vragen te stellen over of ik eigenlijk wel de nieuwste software er op heb staan, er staat namelijk: SW nummer: 0290 is dat nu de nieuwere versie? ik dacht zelf eigenlijk van wel maar ik heb het vaker mis
nee sorry ik was misschien niet zo duidelijk, het staat onder "Configuratie" ** "Interne signalen" dan staat er GPS: 3D positie of iets dergelijks, dat kijk ik morgen nog even na, maar bij die ms5000 staat er gewoon het aantal sats dat hij ziet in het menu, onder de begeleiding kan ik eigenlijk niets doen toch?.... Ik heb helaas het instructie boekje er niet bij gekregen wel weer het aansluitschema. Ik kan mij wel herinneren dat bij de MS 4100 je onder het begeleiden ook je positie en aantal sats kon zien door op het display links onderin verder te "scrollen".
Ik begin me nu ook vragen te stellen over of ik eigenlijk wel de nieuwste software er op heb staan, er staat namelijk: SW nummer: 0290 is dat nu de nieuwere versie? ik dacht zelf eigenlijk van wel maar ik heb het vaker mis
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Nee, dat is niet de nieuwere, dat is zelfs de nieuwste en dus laatst mogelijkenet_vers schreef:hoi.....
nee sorry ik was misschien niet zo duidelijk, het staat onder "Configuratie" ** "Interne signalen" dan staat er GPS: 3D positie of iets dergelijks, dat kijk ik morgen nog even na, maar bij die ms5000 staat er gewoon het aantal sats dat hij ziet in het menu, onder de begeleiding kan ik eigenlijk niets doen toch?.... Ik heb helaas het instructie boekje er niet bij gekregen wel weer het aansluitschema. Ik kan mij wel herinneren dat bij de MS 4100 je onder het begeleiden ook je positie en aantal sats kon zien door op het display links onderin verder te "scrollen".
Ik begin me nu ook vragen te stellen over of ik eigenlijk wel de nieuwste software er op heb staan, er staat namelijk: SW nummer: 0290 is dat nu de nieuwere versie? ik dacht zelf eigenlijk van wel maar ik heb het vaker mis
Dat instructieboekje van de MS 3000 is nog wel te vinden bij VDO, kijk maar eens hier
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 14 mei 2005 18:42
ahhh wat relaxed van die gasten dat ze ook nog die oude systemen online zetten!!! ik ga het gelijk opzoeken! thxx JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
@ net_vers
Met enige belangstelling heb ik wat stukjes uit dit topic gelezen, meer speciaal het stuk waarin je aangeeft het display in het dashboard te hebben ingebouwd. Het klinkt allemaal heel goed en ik ben nu erg nieuwsgierig geworden hoe dat er uit ziet. Kan je eens een foto laten zien?
-edit- typ foutje
Met enige belangstelling heb ik wat stukjes uit dit topic gelezen, meer speciaal het stuk waarin je aangeeft het display in het dashboard te hebben ingebouwd. Het klinkt allemaal heel goed en ik ben nu erg nieuwsgierig geworden hoe dat er uit ziet. Kan je eens een foto laten zien?
-edit- typ foutje
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |