Hoi,
Enige tijd geleden een MS5000 overgenomen met de SW MO5076. Het systeem werkt prima en correct maar ik merk dat ik altijd tot aan het kruispunt van de gevraagde straat wordt gebracht. Daarna krijg ik de melding bestemming bereikt.
Soms bij een lange straat is dit vervelend, ik lees ook vaker dat men max. tot op 30mtr. van het opgegeven adres gebracht wordt.
Ik krijg bij het invoeren ook niet de mogelijkheid om een huisnummer in te vullen en bij "bijzondere bestemming" staat kruispunt vermeld. Ik heb hier gekeken maar de instellingsoptie huisnummer staat er niet bij. Is dit normaal, in de handleiding kan ik hier niets over vinden.
Wie weet hoe of wat.
Alvast bedankt voor eventuele reakties.
Huisnummer instelling MS5000
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo,
Geen huisnummers is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te wijten aan de kaart CD die je gebruikt.
En dus is de vraag: welke CD gebruik jij in je systeem? Kun je daarvan de identificatie hier posten, dus zoiets als MCBNLNT 2002/01 of iets dergelijks?
Dan komen we er wel achter hoe dit zit.
Want met de MO5076 op zich is het ingeven van huisnummers wel mogelijk, als ze op de kaart staan welteverstaan
Groet,
JW
Geen huisnummers is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te wijten aan de kaart CD die je gebruikt.
En dus is de vraag: welke CD gebruik jij in je systeem? Kun je daarvan de identificatie hier posten, dus zoiets als MCBNLNT 2002/01 of iets dergelijks?
Dan komen we er wel achter hoe dit zit.
Want met de MO5076 op zich is het ingeven van huisnummers wel mogelijk, als ze op de kaart staan welteverstaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij een MS5000 met MO5076 zou je onder alle omstandigheden in staat moeten zijn om huisnummers in te voeren nadat je land, Plaats en straat hebt ingevuld. Echter er is een uitzondering: De huisnummers van die straat moeten wel in de database op de CD staan! Dit is in lang niet alle gevallen zo. In de rubriek Navteq wordt hier ook wel eens iets over gezegd, ook over foute huisnummers.
Overigens kun je ook een te oude kaart CD hebben waar wellicht deze mogelijkheid niet op staat.
Geen originele CD of opschrift niet te lezen, dan even kijken op je PC naar de datum in de file ABSTACT dan kun je daar lezen hoe oud deze is. Wellicht komen we er dan wel achter wat het probleem is.
Overigens kun je ook een te oude kaart CD hebben waar wellicht deze mogelijkheid niet op staat.
Geen originele CD of opschrift niet te lezen, dan even kijken op je PC naar de datum in de file ABSTACT dan kun je daar lezen hoe oud deze is. Wellicht komen we er dan wel achter wat het probleem is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Aha, dat is er dus eentje uit de Europaset van VDO, met Navteq DataBase. Ik neem aan dat dit de Benelux CD is uit die set.Maxi schreef:Het CD nummer is MCEUNT 2004/2005 navteq
Hopelijk weet Gerritje hoe het daarmee zit, als ik het goed heb heeft hij deze set ook.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
De gegevens van Abstact zijn:
Tool: 3.0.6,
Date: 2004-05-07,
Operator: uida1113,
CD number: EHVCD_12158_3.0.6 medium master cd,
Nav database: NavTech/europe/BeNeLux/bx_hw_nt_ald_04II_20040311G.cpr
Hide post links |
-
- Senior Member
Lezend op de VDO-Dayton site staat daar over deze Europa set:Maxi schreef:De gegevens van Abstact zijn:
En dus snap ik niet waarom jij geen huisnummers kunt selecteren in ons land.Nauwkeurigheid op huisnummernivo voor meer dan 200 miljoen inwoners
Hopelijk weet Gerritje wat meer..
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De conclusies over de "herkomst" van de CD zijn voorzover ik kan zien correct. De inhoud van ABSTACT ook.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan:
Ik heb exact dezelfde CD in gebruik en kan hier bevestigen dat, een enkele uitzondering daargelaten, navigatie op huisnummerniveau mogelijk is. Ik bedoel hiermee ook dat het invoeren van huisnummers geen enkel probleem is.
Het enige wat mij op dit moment nog invalt is dat er mogelijk een bitje verkeerd staat na de update naar MO5076.
Het is de moeite waard om de CD met software nogmaals te draaien volgens eerder beschreven methode en te zien wat het resultaat is. Ik weet niet zeker of "downdaten" eerst nodig is (wat een raar woord!). Ook voor andere suggesties blijf ik open staan
Hopelijk hebben jullie hier iets aan:
Ik heb exact dezelfde CD in gebruik en kan hier bevestigen dat, een enkele uitzondering daargelaten, navigatie op huisnummerniveau mogelijk is. Ik bedoel hiermee ook dat het invoeren van huisnummers geen enkel probleem is.
Het enige wat mij op dit moment nog invalt is dat er mogelijk een bitje verkeerd staat na de update naar MO5076.
Het is de moeite waard om de CD met software nogmaals te draaien volgens eerder beschreven methode en te zien wat het resultaat is. Ik weet niet zeker of "downdaten" eerst nodig is (wat een raar woord!). Ook voor andere suggesties blijf ik open staan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi,
Even terugkoppelen:
ik heb eerst via alle opties bekeken of er iets in te stellen is (kon niets vinden). Toen een cd van een eerdere jaargang geprobeerd echter met hetzelfde effect. Daarna de spanning er een paar uur vanaf gedaan. De cd van 2004/2005 erin gestopt en tot mijn verbazing kon ik nu voor nederlandse adressen huisnummers invullen. Voor Belgie en Luxemburg blijft de huisnummer optie grijs. Nederlands adres met huisnummer ingevuld en rijden. Helaas op het kruispunt of begin van de straat de melding bestemming bereikt. Probleem dus deels opgelost echter zonder effect.
Grt. Maxi
Even terugkoppelen:
ik heb eerst via alle opties bekeken of er iets in te stellen is (kon niets vinden). Toen een cd van een eerdere jaargang geprobeerd echter met hetzelfde effect. Daarna de spanning er een paar uur vanaf gedaan. De cd van 2004/2005 erin gestopt en tot mijn verbazing kon ik nu voor nederlandse adressen huisnummers invullen. Voor Belgie en Luxemburg blijft de huisnummer optie grijs. Nederlands adres met huisnummer ingevuld en rijden. Helaas op het kruispunt of begin van de straat de melding bestemming bereikt. Probleem dus deels opgelost echter zonder effect.
Grt. Maxi
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb nog even met mijn eigen systeem gepuzzeld en niets bijzonders kunnen ontdekken.
Als je geen huisnummer invult gaat de begeleiding er vanuit dat je naar het naar het eerste kruispunt in de rijrichting van de ingevoerde straat wilt. Beetje krom nederlands.
Ik kan me voorstellen dat hier de huisnummerfunctie toch iets verstoord is hoewel soms lijkt te werken.
Als je geen huisnummer invult gaat de begeleiding er vanuit dat je naar het naar het eerste kruispunt in de rijrichting van de ingevoerde straat wilt. Beetje krom nederlands.
Ik kan me voorstellen dat hier de huisnummerfunctie toch iets verstoord is hoewel soms lijkt te werken.
Hide post links |
-
- Starting Member
Dat is inderdaad wat ie doet ook als ik het huisnummer wel kan invullen (Nederland), Carin brengt me tot op het kruispunt in de rijrichting van de ingevoerde straat en zegt dan "bestemming bereikt, ****** bevind zich aan de *****zijde". Voor Belgie en Luxemburg krijg ik alleen de melding "bestemming bereikt" (dat klopt met jou verhaal want ik kan voor deze landen ook geen huisnummer invullen.)
Ik heb via zoekfunctie gezocht op downdaten maar niets gevonden. Op welke wijze zou ik de SW 7.6 opnieuw kunnen inspelen?
Ik heb via zoekfunctie gezocht op downdaten maar niets gevonden. Op welke wijze zou ik de SW 7.6 opnieuw kunnen inspelen?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 555