Wij hebben / hadden een auto met MS5000 en de PC5000. Ik zeg hadden, want mijn vrouw werd geramd door iemand die vergat naar rechts te kijken... (Gelukkig geen gewonden, alleen blikschade).
Voor dit systeem had ik net een maand geleden het hele 2010 Europa-pakket op CD gekocht. We zijn nu op zoek naar een vervangende auto, en bij toeval hebben we er een gevonden waar ook al een vdo-dayton is ingebouwd, met een PC5400. We gaan zaterdag bij die wagen kijken, maar het lijkt mij handig vantevoren te weten waar ik over praat. Voor zover ik hier uit de diverse berichten begrijp is/was de PC5400 een C-IQ systeem, waar je ieder jaar nieuwe kaarten in moest kopen. Dat is blijkbaar gewijzigd, er zijn nu kaarten die langer dan een jaar bruikbaar blijven, maar dat zijn wel kaarten van een speciaal, duurder type. Heb ik dat goed begrepen?
Klopt het dat mijn "oude" kaarten (voor de PC5000) niet in dat systeem gebruikt kunnen worden?
Klopt het ook dat in de PC5400 nog steeds CD's gaan, en geen DVD's? (met als gevolg dat je voor ieder land een CD moet kopen, en ook bij de grens steeds moet wisselen?)
Zou het eventueel een slim idee zijn om de PC5000 computer uit de oude auto te halen en in de nieuwe te laten inbouwen, in plaats van de PC5400?
Als ik alles op het forum had kunnen vinden, dan bijvoorbaat mijn excuses, maar ik heb al een tijdje gezocht en heb eigenlijk geen tijd meer om het verder allemaal uit te zoeken.
Grt
T B
Hoe zit dat precies met PC5400 en supercode enz?
-
- Normal Member
Hoe zit dat precies met PC5400 en supercode enz?
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
De voormalige C-IQ apparaten moeten eenmalig worden vrijgeschakeld dmv een Supercode
De gehele Europaset bestaat uit 10 cd's die veel meer informatie bevatten dan de oude van de 5000
De 5400 is uitsluitend geschikt voor cd´s en stukken sneller dan de 5000.
Kijk wel of er een TMC ontvanger is ingebouwd. Eventueel kun je die uit je oude auto meenemen want de 5400 heeft nog geen ingebouwde TMC.
De gehele Europaset bestaat uit 10 cd's die veel meer informatie bevatten dan de oude van de 5000
De 5400 is uitsluitend geschikt voor cd´s en stukken sneller dan de 5000.
Kijk wel of er een TMC ontvanger is ingebouwd. Eventueel kun je die uit je oude auto meenemen want de 5400 heeft nog geen ingebouwde TMC.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
als je tevreden was met de snelheid, look&feel en mogelijkheden van jouw oudere 5000 systeem dan zou ik deze zeker overbouwen als jij net een hele nieuwe set 2010 kaarten gekocht hebt. Bij behoud van de 5400 zit je vast aan kosten voor een nieuwe CD-set (waarschijnlijk vergelijkbaar aan het bedrag wat je al uitgegeven hebt aan de set voor de 5000).
Wil je echter een snellere machine en ben je bereid om nogmaals een investering te doen om nieuw kaartmateriaal aan te schaffen dan is de 5400 een mooiere machine dan de 5000. Maar let wel: de kaartenset die je gekocht hebt (versie 2010) is niet van slechtere kwaliteit dan de nog aan te schaffen set voor de 5400 met Supercode.
C-IQ is een aantal jaren geleden plotseling stopgezet door VDO. C-IQ was bedoeld om - tegen een soort van abonnementsprijs - jaarlijks een aantal (in het begin waren het er min. 2 per jaar en later werd dat 1 per jaar) een update van het kaartmateriaal te krijgen. Mooi systeem maar erg omslachtig en kostbaar in de backoffice. Daarvoor in de plaats kan je nu een supercode 'krijgen' bij aanschaf van een speciale set kaarten (voor de 5400 heb je altijd de Supercode versie van kaartmateriaal nodig) waardoor het systeem het abonnementssysteem de indruk geeft dat jij een doorlopend (oneindig) abonnement hebt.
Mijn advies: bouw het apparaat gewoon over en gebruik de nieuwe 2010 set. Ook de 5400 is al weer een beetje achterhaalde technologie.
Wil je echter een snellere machine en ben je bereid om nogmaals een investering te doen om nieuw kaartmateriaal aan te schaffen dan is de 5400 een mooiere machine dan de 5000. Maar let wel: de kaartenset die je gekocht hebt (versie 2010) is niet van slechtere kwaliteit dan de nog aan te schaffen set voor de 5400 met Supercode.
C-IQ is een aantal jaren geleden plotseling stopgezet door VDO. C-IQ was bedoeld om - tegen een soort van abonnementsprijs - jaarlijks een aantal (in het begin waren het er min. 2 per jaar en later werd dat 1 per jaar) een update van het kaartmateriaal te krijgen. Mooi systeem maar erg omslachtig en kostbaar in de backoffice. Daarvoor in de plaats kan je nu een supercode 'krijgen' bij aanschaf van een speciale set kaarten (voor de 5400 heb je altijd de Supercode versie van kaartmateriaal nodig) waardoor het systeem het abonnementssysteem de indruk geeft dat jij een doorlopend (oneindig) abonnement hebt.
Mijn advies: bouw het apparaat gewoon over en gebruik de nieuwe 2010 set. Ook de 5400 is al weer een beetje achterhaalde technologie.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1308