Hoe lang werkt de VDO MS5400 van de CITROEN aktie gratis?

krommenek
Junior Member
Junior Member

Hoe lang werkt de VDO MS5400 van de CITROEN aktie gratis?

Bericht door krommenek »

Hallo,

Vraag, ga een nieuwe CITROEN C5 krijgen met de VDO MS5400. :D

Hier zit, zoals men zegt C-IQ in, betekend dit dat ik verplicht ben na jaar een update te kopen via de C-IQ website van VDO, omdat anders het systeem niet meer werkt? :roll:

Ik hoop toch wel dat het systeem gewoon blijft werken na 1 jaar, of is dit het adertje onder het gras, dat je het systeem voor 300 euri's krijgt!!!! :oops:

Groeten ,
Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Nee na een jaar is het over met de pret..... nou dat is natuurlijk een beetje cru gezegd van mij. Maar inderdaad is het zo dat bij de actie van Citroen 1 jaar gratis BeNeLux geactiveerd is en je moet dus na een jaar gaan kiezen:

of je verlengd abbonement voor de dan geldende kosten per jaar...
of je koopt dan een vrijschakeling voor onbepaalde tijd....
of je gebruikt je navi niet meer..... (slechte keus)

Maar of het een adertje onder het gras is.... het enigste wat je zou kunnen zeggen is dat je normaal in Nederland (tenminste voor zover ik weet) kan kiezen of je een volledige vrijschakeling wil (dus ook geen updates) of dat je 2 jaar benelux wil of 1 jaar europa. En bij citroen is niet te kiezen is gewoon 1 jaar benelux.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Er zijn een meerdere mogelijk heden met dit systeem.
Je zou de dealer kunnen vragen of zij het C-IQ gedeelte regelen of dat je dat zelf moet doen.
Ik zou er in ieder geval voor kiezen om het zelf te doen.

Oke verder met je vraag, je kan dit systeem ook met een onbeperte activeringsperiode krijgen blijft het altijd werken maar kan je geen nieuwe kaarten gebruiken.
Je kan ook kiezen voor een betaal systeem, en daar is zeer veel mee mogelijk.
Je kan voor 89 euro per jaar de benelux vrijschakelen (Europa kost 169 euro per jaar) en dan ontvang je altijd het nieuwste kaartmatriaal.
Ik weet niet of het bij dit systeem ook opgaat maar als je een los systeem koopt kan je kiezen uit:
  • onbeperte activeringsperiode
    2 jaar Benelux
    1 jaar Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Net even gekeken en je krijgt inderdaad 1 jaar benelux zoals beckeronline schrijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

binnen dat éérste jaar krijg je wél de updates gratis :!: en na dat eerste jaar is het zo wat Han schrijft

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Re: Hoe lang werkt de VDO MS5400 van de CITROEN aktie gratis

Bericht door Fantom »

krommenek schreef:Hallo,

Vraag, ga een nieuwe CITROEN C5 krijgen met de VDO MS5400. :D

Hier zit, zoals men zegt C-IQ in, betekend dit dat ik verplicht ben na jaar een update te kopen via de C-IQ website van VDO, omdat anders het systeem niet meer werkt? :roll:

Ik hoop toch wel dat het systeem gewoon blijft werken na 1 jaar, of is dit het adertje onder het gras, dat je het systeem voor 300 euri's krijgt!!!! :oops:

Groeten ,
Eric
Ik weet niet of je dit nou echt als een addertje onder het gras moet zien. Dit is het concept waar VDO op dit moment mee werkt. Ondanks het feit dat het systeem er na een jaar mee " stopt" ben ik van mening dat je voor dat geld een geweldig systeem in je auto krijgt/hebt. Je moet idd na een jaar weer een abonnement aangaan voor een bepaalde periode. Maar zoal Topsport al schreeft tijdens de abonnements periode krijg je wel "gratis" de updates toe gezonden.
Er zijn over dit onderwerp al paar draadjes te vinden op dit forum. Het blijkt dat je met C-IQ goedkoper uit bent en daarbij blijf je ook nog eens up-to-date.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Bericht door timmersr »

Ik heb vandaag mijn voucher voor 1 jaar Benelux ingeschakeld, maar ik vind het wel wat krom dat je na een jaar óók moet betalen om het systeem 'vrij' te schakelen, nadat je eerst al hebt betaald voor de updates. :shock:

Bovendien zit het Michellin-gedeelte (á € 19,95 voor 1 jaar Nederland, of € 39,90 voor de Benelux er niet standaard bij).

Dit soort prijzen/acties hebben volgens mij een tegengesteld resultaat; als de content (veel) te duur wordt, zijn er altijd wel mensen die gaan proberen dit niet te hoeven betalen... :twisted:
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Volgens mij is het zo dat, als je na een jaar vrijschakeld, je wel de nieuwste versies van de cd/dvd krijt toegestuurd. Daar betaal je dan voor. Hoe het precies zit met michelin e.d weet ik niet omdat dat volgens mij al reeds veranderd is. Toen ik mijn systeem kocht heb ik daar 2 jaar benelux bij genomen en daar zit ook michelin en tmc bij.
Nu moet ik voor de komende vakantie in Juli content voor europa gaan kopen. Ikzal dan eens opletten hoe het zit met michelin of varta.

Om niet weer de hele discussie op te starten maar ik denk dat VDO met het C-IQ concept een goed betaalbaar systeem op demarkt heeft gebracht. Er is 1 groot voordeel voor VDO. Vooralsnog is kopieren en verkopen niet meer mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Fantom schreef: Om niet weer de hele discussie op te starten maar ik denk dat VDO met het C-IQ concept een goed betaalbaar systeem op demarkt heeft gebracht. Er is 1 groot voordeel voor VDO. Vooralsnog is kopieren en verkopen niet meer mogelijk.
Zeker als je een vergelijking maakt met de "oude" CD's. Die zijn veel duurder en je hebt dan niet ook al de softwareupdates erbij. Wil je daarmee up-to-date blijven dan kost dat veel geld. C-IQ is dus veel goedkoper.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

he we zouden daar niet weer een hele discussie over gaan voeren wat nu goedkoper is.....

Want dan kan ik er ook nog wel 1......(maar ik zeg lekker niets)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Toho_NL schreef:
Fantom schreef: Om niet weer de hele discussie op te starten maar ik denk dat VDO met het C-IQ concept een goed betaalbaar systeem op demarkt heeft gebracht. Er is 1 groot voordeel voor VDO. Vooralsnog is kopieren en verkopen niet meer mogelijk.
Zeker als je een vergelijking maakt met de "oude" CD's. Die zijn veel duurder en je hebt dan niet ook al de softwareupdates erbij. Wil je daarmee up-to-date blijven dan kost dat veel geld. C-IQ is dus veel goedkoper.

Groetjes,

Toho_NL.
Is wel zo maar met de oude cd's voor de MS5000, MS3100 etc kan je met "omweg" goekoper aan de updates komen. (Ik hoop dat ik het zo politiek correct heb omschreven) Dit gaat gewoon niet meer met het c-iq systeem. En ik denk dat de topic starter hierop doelde dat dit niet meer mogelijk is. Want je kan niet gewoon meer blijven navigeren met de set die je in eerste instantie bij de set krijgt. Of je moet ervoor kiezen om gelijk het systeem vrij te schakelen dan uiteraard weer wel.

Mhhhhhh volgens mij wordt het lastig om bovenstaande te lezen laat staan te begrijpen. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Uitleg:

* Met de NON C-IQ ("oude" CD's) kun je altijd navigeren. Er zit dus geen limiet aan (qua tijd). Deze CD's zijn nog steeds te verkrijgen, maar werken alleen op de oude systemen.

* Met de C-IQ ("nieuwe" CD's en DVD's) kun je kiezen. Óf je neemt een abonnement met oneindige vrijschakeling (dan kun je ze net als de NON C-IQ CD's oneindig gebruiken) óf je neemt er een met beperkte vrijschakeling. Bij de oneindige krijg je geen nieuwe versies thuisgestuurd en dat krijg je bij de beperkte wel. Voordeel van beperkt is dus altijd up-to-date, maar het nadeel is dat je vast zit aan een abonnement. Bij de onbeperkte betaal je 1 keer en dan kun je die oneindig gebruiken. Er zit dus geen limiet aan (qua tijd).

Over dat met een omzeg verkrijgen --> daar heb je gelijk in. Misschien kunnen ze zo eindelijk de illegale praktijken tot een einde brengen (1 reden om dat te doen (niet voor mij, ik betaal gewoon netjes) is natuurlijk de prijs en laat die nou ook met de komst C-IQ gedaald zijn...)).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. is het zo wat duidelijker?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

beckeronline schreef:he we zouden daar niet weer een hele discussie over gaan voeren wat nu goedkoper is.....

Want dan kan ik er ook nog wel 1......(maar ik zeg lekker niets)
Nee dus dan houden we het hier gewoon lekker bij :wink: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Eric,

Is hiermee je vraag beantwoord of heb is je iets nog niet helemaal duidelijk (vraag het dan vooral)?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Toho_NL schreef:Eric,

Is hiermee je vraag beantwoord of heb is je iets nog niet helemaal duidelijk (vraag het dan vooral)?

Groetjes,

Toho_NL.
Ik vraag me af of we niet een beetje off-topic geschoten zijn tov de vraag van Eric.
Maar goed hetgeen wat Toho_NL zegt klopt als een bus.

Als je nog wat wilt weten na het oeverloos geneuzel van ons laat het dan vooral weten. :lol: :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Bericht door timmersr »

Fantom schreef:Volgens mij is het zo dat, als je na een jaar vrijschakeld, je wel de nieuwste versies van de cd/dvd krijt toegestuurd. Daar betaal je dan voor.
Als deze informatie klopt, klinkt het eerlijker.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Het is inderdaad de bedoeling als je een toestel onbeperkt vrijschakeld dat je wel de nieuwste CD/DVD kan kopen.
Alleen moet je in het achterhoofd houden dat je eigelijk een nieuwe code koopt met een gratis CD/DVD :wink:
Met andere woorden zonder code heb je niks aan nieuwere software.
Dit systeem zal net zo duur worden als alle andere gangbare systemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member

Bericht door krommenek »

Heren,

Allen bedankt voor de antwoorden, weet echter niet echt wat ik moet doen. :D

Waarom, omdat ik niet elke dag hoef te navigeren, daar mijn klanten kring ( doe service werkzaamheden) voor 75% bekend is en ik er dus ook wel zonder VDO er kom.

Het gaat echter om die aanbieding voor 300 euri was/ is het misschien wel de moeite voor die paar keer dat ik het nodig heb. daarom is voor mij die permanente vrijschakelijng wel iets.

Wat kost het permanent vrijschakjelen eigenlijk?

En hoe staat het met het diestal gevoelig zijn van dit systeem, kun de display losmaken en mee naar 'binnen' nemen.

Wat zouden jullie touwens doen, dit systeem of een palmtop met tomtom navigator?

ik hoor het wel

Greetz

Eric :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Maar kan je het systeem niet gewoon los laten leveren zonder het in te laten bouwen??? Kan je een best aardige prijs voor vangen hoor! Ik zal het alleen nooit doen is het een veels te mooi systeem voor.

Ja ben ook wel benieuwd wat vrijschakeling in NL kost... weet alleen de prijzen in duitsland maar weet niet of die gelijk zijn aan hier.

Daar kost volledige vrijschakeling europa € 359,-- !!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

krommenek schreef:Heren,

Allen bedankt voor de antwoorden, weet echter niet echt wat ik moet doen. :D

Waarom, omdat ik niet elke dag hoef te navigeren, daar mijn klanten kring ( doe service werkzaamheden) voor 75% bekend is en ik er dus ook wel zonder VDO er kom.

Het gaat echter om die aanbieding voor 300 euri was/ is het misschien wel de moeite voor die paar keer dat ik het nodig heb. daarom is voor mij die permanente vrijschakelijng wel iets.

Wat kost het permanent vrijschakjelen eigenlijk?

En hoe staat het met het diestal gevoelig zijn van dit systeem, kun de display losmaken en mee naar 'binnen' nemen.

Wat zouden jullie touwens doen, dit systeem of een palmtop met tomtom navigator?

ik hoor het wel

Greetz

Eric :)
Ja, Als je het zo stelt dan weet ik idd niet of je er wel verstandig aan doet dit systeem aan te schaffen. Aan de andere kant is het net wat becker online schrijft. Je kan het systeem na een jaar ook mmoi verkopen voor een leuk bedrag. Echter, ik weet niet hoe de Citroen dealer hem inbouwd. Heb je er idd een los scherm bij of zit hij gekoppeld aan een intern scherm in het dashbord. Ik ken de C5 niet dus ik weet niet hoe het dashbord in elkaar steekt.
Realiseer je wel dat een PDA met bv tomtom ook niet voor 300 euro te verkrijgen is.

Aan de andere kant als je het systeem niet vaak gebruikt is het toch wel fijn als je hem de ene keer gebruikt dat hij het dan wel goed doet. (kaartupdates) Daarbij komt dat je het systeem vaker gaat gebruiken dan je denkt. Je kan nl ook alleen een kaart laten zien tijdens het rijden. Deze kaart beweegt met je mee en je kan dus altijd zien waar je bent. Als er dan een straat is afgesloten kan je snel en gemakkelijk zien hoe je om de blokkade heen kan. Dit is maar een klein voorbeeld van de mogelijkheden.

Dus misschien is het systeem ook nog niet eens zo gek voor jou gebruik.

Suc7 met de keuze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Fantom schreef:
Echter, ik weet niet hoe de Citroen dealer hem inbouwd. Heb je er idd een los scherm bij of zit hij gekoppeld aan een intern scherm in het dashbord. Ik ken de C5 niet dus ik weet niet hoe het dashbord in elkaar steekt.

Suc7 met de keuze.
de citroendealer gebruikt een MONTAGESTEUN zie onderstaande

Wanneer u een nieuwe C5 bestelt, kunt u kiezen voor een VDO Dayton navigatiesysteem MS5400 t.w.v. € 2.200,- voor slechts € 299,- (incl. BTW en montage). Dit full color cd-rom navigatiesysteem met 7" beeldscherm wordt aangeboden met een montagesteun en cd-rom 1 jaar Benelux C-IQ.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member

Bericht door krommenek »

Hallo ben ik dan weer,

Meneer Fantom, wat bedoel je met montagesteun? snap deze opmerking niet?

Greetz,

Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

krommenek schreef:Hallo ben ik dan weer,

Greetz,

Eric
met een montagesteun bedoel ik, Topsport, een kunstof plaatje wat over de linkerluchtrooster ( in 't midden van het dashboard) klikt en daarop komt een beeldschermhouder waarop het beeldscherm gemonteerd wordt, het scherm is dan eenvoudig te verwijderen door het scherm omhoog te schuiven, en de kabel uit het beeldscherm te halen.

Topsport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

topsport schreef:
krommenek schreef:Hallo ben ik dan weer,

Greetz,

Eric
met een montagesteun bedoel ik, Topsport, een kunstof plaatje wat over de linkerluchtrooster ( in 't midden van het dashboard) klikt en daarop komt een beeldschermhouder waarop het beeldscherm gemonteerd wordt, het scherm is dan eenvoudig te verwijderen door het scherm omhoog te schuiven, en de kabel uit het beeldscherm te halen.

Topsport
Je neemt me de woorden uit de mond, Topsport :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

zie ook: http://www.optimount.nl/index2.asp :arrow: producten :arrow: navigatie :arrow: montage :arrow: autospecifiek zoeken :arrow: en dan wijst het zich vanzelf.en dan even kijken bij : 852908 Citroen C5
dit is een proffesional holder die citroen vaak gebruikt.

Topsport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Gratis MS4200RS + 6 CD wisselaar + toebehoren
    door majo » 18 mei 2016 17:16 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 746
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 401
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1912
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 853
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 834
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 304
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 732

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”