Beste Navigatie-wizards,
Ik ben slechts een navigatie-leek en ben sinds kort de trotse bezitter van een Carin 520 navigatiesysteem . Het werkt perfect, alleen zijn mijn CD-roms verouderd (1999 en 2000) . Ik wil dus graag nieuwe cd-roms aanschaffen, nu hebben jullie natuurlijk al uitgebreid marktonderzoek gedaan en hebben natuurlijk honderden goede tips waar en welke ik het beste kan kopen . Kan iemand mij hiermee helpen???
Met vriendelijke groet,
Patrick
P.s. Goede site trouwens, heb er erg veel aan gehad tijdens de inbouw van het systeem in mijn Xantia. Ik had al bijna een nieuwe pulsgever gekocht, blijkt deze toch al in mijn auto te zitten, ondanks de mechanische snelheidsmeter!!
Hoe kom ik aan CD-roms
-
- New Member
-
- Moderator
Jij woont in Breugel he? Ik zie het aan je gegevens bij je naam. Eens even denken.. Wat zit daar in de buurt. Misschien Navteq zelf? Die zitten in Veldhoven (weet alleen niet of je daar rechtstreeks in het pand kunt kopen. Je kunt in ieder geval via hun site kopen. kun site is: http://www.navteq.com. Misschien weet iemand anders nog een adres in de buurt...
Groetjes en succes met de navi,
Toho_NL.
Groetjes en succes met de navi,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Hoe kom ik aan CD-roms
Hallo Patrick en welkom op het forum.turborick schreef:Ik wil dus graag nieuwe cd-roms aanschaffen, nu hebben jullie natuurlijk al uitgebreid marktonderzoek gedaan en hebben natuurlijk honderden goede tips waar en welke ik het beste kan kopen . Kan iemand mij hiermee helpen???
Goed om te horen dat je er al veel aan hebt gehad bij de inbouw.
Als je de allernieuwste versie van de kaartupdates wilt hebben dan kan je die gewoon bij de VDO dayton shopon-line bestellen.
Als je niet de allernieuwste versies wilt kan je ook een oproep doen op dit forum in te koop gevraagd.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo mensen,
Graag zou ik m'n MS-5000 updaten van 6.1 (jazeker ze zijn ernog) naar 7.6
maar nu heb ik gehoord dat ik beter eerst 6.9 kan installeren en dan pas 7.6 wie weet
wat ik het besten kan doen
Ook wil ik graag 'n nieuwe Benelux cd aanschaffen, nu hebben jullie natuurlijk al uitgebreid marktonderzoek gedaan en hebben natuurlijk honderden goede tips waar en welke ik het beste kan kopen.
Kan iemand mij hiermee helpen???
Groetjes Mark 70#
maar nu heb ik gehoord dat ik beter eerst 6.9 kan installeren en dan pas 7.6 wie weet
Ook wil ik graag 'n nieuwe Benelux cd aanschaffen, nu hebben jullie natuurlijk al uitgebreid marktonderzoek gedaan en hebben natuurlijk honderden goede tips waar en welke ik het beste kan kopen.
Groetjes Mark 70#
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo, welkom op dit forumCRF 70# schreef:Hallo mensen,
Groetjes Mark 70#
over dat updaten is een heleboel al beschreven, dit onderwerp staat ook op nummer 1 van de meest active topics (zie statistics bovenaan ) ook kan je de zoekfunctie gebruiken vind je al heel veel.
hier een klein stukje daaruit wat betrekking heeft op jouw vraag
Als er nu software 6.1 opzit, heb je een computer uit de eerste series
Oftewel een PC5000/00 en niet een 5000/00B met flashmemory.
Dat type moet je kunnen zien op het plaatje.
Voorts is me bekend dat de 6.1 last had van vastlopers, die met de 6.4 opgelost zijn.
Om die reden zou het verstandig kunnen zijn eerst een 6.4 in te spelen, die nog geschreven is voor alleen de 5000/00.
Als dat wel lukt, kan daarna geprobeerd worden er een latere versie op te zetten.
De 6.6 is alleen geschikt voor typen met flashmemory, die is dus niet bruikbaar op jouw computer
De 6.8 is software geschikt voor beide typen computers, evenals de 7.0 en de 7.6.
Hoe dat met de 6.9 zit weet ik niet, omdat dit een fabriekssoftware is die ingespeeld wordt op de latere typen.
ook jouw 2e vraag wordt hierboven al beschreven
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Topsport,
Ik heb 't even gecheckt en heb dus de PC5000/00 zoals jij al dacht.
Dus eerst 6.4 en dan 7.6 of ook 6.8 en 7.0
Ik ga eerst maar is op zoek naar 6.4.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mzzl Mark 70#
Ik heb 't even gecheckt en heb dus de PC5000/00 zoals jij al dacht.
Dus eerst 6.4 en dan 7.6 of ook 6.8 en 7.0
Ik ga eerst maar is op zoek naar 6.4.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mzzl Mark 70#
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Mark
ik zou eerst 6.4 6.8 (of 7.0 ) en dan naar 7.6 gaan
overigens het stukje wat ik gekopieerd had uit een ander bericht was niet van mij , dit was geschreven door JW
anders bij de eerstvolgende navigatiemeeting ( medio augustus ) is ie en andere versies (zelf heb ik 6.8, 6.9 en 7.6 liggen) zeker aanwezig en als het goed is heeft JW nog 6.4 liggen
Topsport
ik zou eerst 6.4 6.8 (of 7.0 ) en dan naar 7.6 gaan
overigens het stukje wat ik gekopieerd had uit een ander bericht was niet van mij , dit was geschreven door JW
anders bij de eerstvolgende navigatiemeeting ( medio augustus ) is ie en andere versies (zelf heb ik 6.8, 6.9 en 7.6 liggen) zeker aanwezig en als het goed is heeft JW nog 6.4 liggen
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- New Member
Yo mannen,
Vandaag 7.6 gekocht en die in 1 keer over 6.1 gezet da gaat kei goed
Sorry dat ik tegen jullie advies in ben gegaan maar had elders nog wat info
ingewonnen en deze verzekerde me dat 't ging.
Nogmaals bedankt voor het advies en moeite ik moet denk ik maar = naar z'n
navigatiemeeting komen maar waar en wanneer is die
mzzl CRF 70#
mzzl CRF 70#
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo CRF 70,CRF 70# schreef:Yo mannen,
mzzl CRF 70#
Da's mooi, en dan klopt het dus wat ik schreef op 12 juli:
Bedankt dat je het zo gedaan hebt, dit is dan de definitieve bevestiging dat het dus gewoon zó gaat.JW schreef:Hallo,
Inderdaad, in een ander topic wordt daar ook over gesproken.
Voorzichtigheid is troef, en daarom wordt aangeraden om een paar tussenstappen te maken. Maar een insider vertelde me dat het in één keer kan, en dat heb ik destijds ook gedaan van 6.6 naar 7.0.
Als je de originele 6.1 nog hebt, kun je de gok nemen, en de 7.6 inspelen. Volg wel de instructies, neem de tijd er voor, en schakel 'm niet uit tussendoor of doe geen andere dingen die de spanning beïnvloeden. Dus niet met de verlichting spelen of zo.
Mocht het dan helemaal niet lukken kun je alsnog opnieuw de 6.1 er op zetten.
Succes, we horen je ervaringen wel.
Groet,
JW
Ennuh..., veel plezier met je 7.6, dat is wel even andere koek dan de 6.1 die je hiervoor had
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |