Hier ben ik weer, vandaag hebben we onze vrijschakeling DVD Europa omgezet in een limited contract met flitspaalservice. Natuurlijk meteen uitgeprobeerd en tot mijn grote vreugde werden we netjes gewaarschuwd bij een flitspaal.
Toch heb ik nog een paar vraagjes:
1. Is het ook mogelijk dat je middels een geluidssignaal gewaarschuwd wordt bij de nadering van een flitspaal? Het lijkt me n.l. niet zo erg handig (en veilig) dat deze waarschuwing alleen op het schermpje verschijnt. Per slot van rekening is het toch belangrijk om zo veel mogelijk op de weg te letten en niet telkens naar je scherm te moeten kijken?
2. Ik meen gelezen te hebben dat je kunt kiezen tussen een mannen en een vrouwenstem?
3. Ook dacht ik gezien te hebben dat je mededelingen krijgt omtrent de maximum snelheid?
O ja, we hebben nu gekozen voor Navteq
Wie heeft het antwoord op mijn vragen?
Alvast weer mijn hartelijke dank voor het meedenken,
groeten, Margriet
geen geluid bij flitspaalservice?
-
- Average Member
-
- Senior Member
Hallo Margriet,
ga naar menu instellingen kies infopunten bij de eerste keer op ok drukken verschijnt er vinkje in de box als je dan nogmaals op ok drukt verschijnt er luidspeaker symbool bij. Als je dan een infopunt nadert zal deze ook de bekende
ping geven.
Handel als volgt:
ga naar menu instelling dan snelheidswaarschuwing het item van de snelheidsbeperking even aanvinken en dan kan een tolerantie worden ingegeven bv 10 km.
Hierna moet je de statusregel aanpassen,
ga naar menu instellingen, beeldscherm, en dan onder een van de drie statusregels (links,rechts of boven) kiezen voor snelheidsbeperking.
Wanneer je nu op de snelweg rijdt en je mag daar bv 100 km dan zal in de gekozen status regel een aanduiding komen met 100 km is het symbool zwart dan zit je onder de 100 wordt deze geel dan zit je boven de 100 en als deze rood wordt zit je boven de tolerantie waarde.
Met vriendelijk groet,
Willem.
1. Is het ook mogelijk dat je middels een geluidssignaal gewaarschuwd wordt bij de nadering van een flitspaal? Het lijkt me n.l. niet zo erg handig (en veilig) dat deze waarschuwing alleen op het schermpje verschijnt. Per slot van rekening is het toch belangrijk om zo veel mogelijk op de weg te letten en niet telkens naar je scherm te moeten kijken?
ga naar menu instellingen kies infopunten bij de eerste keer op ok drukken verschijnt er vinkje in de box als je dan nogmaals op ok drukt verschijnt er luidspeaker symbool bij. Als je dan een infopunt nadert zal deze ook de bekende
ping geven.
Alhoewel het wel op de beschrijving staat is het (nog) niet mogelijk een mannenstem te activeren omdat deze niet op de installatie cd staat.2. Ik meen gelezen te hebben dat je kunt kiezen tussen een mannen en een vrouwenstem?
Bij de nieuwe versie bestaat de mogelijkheid om in de statusregel de maxiumsnelheid van de snelwegen weertegeven.3. Ook dacht ik gezien te hebben dat je mededelingen krijgt omtrent de maximum snelheid?
Handel als volgt:
ga naar menu instelling dan snelheidswaarschuwing het item van de snelheidsbeperking even aanvinken en dan kan een tolerantie worden ingegeven bv 10 km.
Hierna moet je de statusregel aanpassen,
ga naar menu instellingen, beeldscherm, en dan onder een van de drie statusregels (links,rechts of boven) kiezen voor snelheidsbeperking.
Wanneer je nu op de snelweg rijdt en je mag daar bv 100 km dan zal in de gekozen status regel een aanduiding komen met 100 km is het symbool zwart dan zit je onder de 100 wordt deze geel dan zit je boven de 100 en als deze rood wordt zit je boven de tolerantie waarde.
Met vriendelijk groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-