Ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een navigatiesysteem. Nu lees ik goede verhalen over VDO navigatie, maar ik wil ook nog de mogelijkheid hebben om radio/mp3/cd te luisteren.
Nu is mij de combinatie met een Kenwood headunit al aangeraden (via een Kenwood koppelingsunit) maar op de VDO Dayton-site las ik ook over de RM8204 radiomodule.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan deze module alle soorten CD-wisselaars aansturen?
Is de geluidskwaliteit ok of kan ik beter voor een combi met de Kenwood headunit gaan?
Dank voor jullie antwoorden!
Ervaringen met de VDO Dayton RM8204?
-
- New Member
-
- Senior Member
De RM 8204 is nog maar weing toegepast in ons land en er zijn maar weinig ervaringen mee.
Bedenk dat je de module niet kunt bedienen als een normale headunit, dat moet altijd via het menu. Enige functies zijn wel beschikbaar als je het SD 5600 gebruikt, maar toch..
De mogelijkheid om er andere zaken mee te koppelen zijn beperkt, alleen heel specifieke VDO wisselaars werken er (voorlasnog) mee samen, mede omdat het volledig SW gestuurd is.
Mijn idee zou zijn een Kenwood Headunit, via een interface gekoppeld aan een VDO computer.
En dan is de nieuwe PC5200 die met een maandje beschikbaar komt een wel heeeeel interessant apparaat om aan de Kenwood te knopen. Als ik zelf nú van scratch moest beginnen zou dat míjn keuze zijn
Groet,
JW
Bedenk dat je de module niet kunt bedienen als een normale headunit, dat moet altijd via het menu. Enige functies zijn wel beschikbaar als je het SD 5600 gebruikt, maar toch..
De mogelijkheid om er andere zaken mee te koppelen zijn beperkt, alleen heel specifieke VDO wisselaars werken er (voorlasnog) mee samen, mede omdat het volledig SW gestuurd is.
Mijn idee zou zijn een Kenwood Headunit, via een interface gekoppeld aan een VDO computer.
En dan is de nieuwe PC5200 die met een maandje beschikbaar komt een wel heeeeel interessant apparaat om aan de Kenwood te knopen. Als ik zelf nú van scratch moest beginnen zou dat míjn keuze zijn
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714