Hallo
ben met een nieuwe ms 5500 naar italy geweest
mijn ervaring is ermee dat hij zeer snel is
dat hij de kaart tot een schaal van 1000 km kan laten zien
leurk voor overzicht europa
ervaring met de aangesloten tmc mt 5010 is goed maar kan beter
had bijna altijd ontvangst dus dat was okee
( zelf een splitter gemaakt tussen de auto antenne en radio en tmc box)
Nu vraagt u wat kan dan beter is,
ik vindt het jammer dat je bijvoorbeeld van duitsland zwitserland in rijdt en dat
hij dan nog geen file info geeft over zwitserland. Dit is iedere keer als ik een grens paseer.
in de instelling staat dat hij tot 150 km de file info weergeeft
dit is dus niet het geval als er een landen grens tussen ligt
dus blijft het als je bij een grens komt toch weer een verassing of er file staat achter de grens.
tevens vindt ik het grOOOOOOOOooste nadeel van de nieuwe afstandsbediening dat de knopen niet verlicht zijn
dit stoord me mateloos je moet maar zoeken waar dat ding is in het donker
en dan nog de juiste knop indrukken ( maakt hem onveiliger als de oude rc 5000)
ja hij zit aan een dockingstation, er zit gewoon geen verlichting in
dit vindt ik echt een zeer verkeerde bezuiniging van VDO
hoop ook dat er eentje komt met wel verlichting erin binnenkort
misschien wil vdo of siemens dit nog mede delen of die inderdaat nog gaat komen of dat hij niet komt.
nu zijn er mensen de vragen waarom dan niet de oude plaatsen
nou het voordeel is toch dat de nieuwe wat extra funktie's heeft die je met daglicht wel kunt zien
bijvoorbeeld met de "" home"" knop
een keer indrukken en hij zit al in het menu naar thuis zeer handig
en dan nog de knop ""favoriet"" deze kun je zelf programmeren is echt ook handig
de pc 5500 heeft een afneembaar frontje geeft me een goed gevoel als je midden in een grote buitenlandse stad
die er even kunt afhalen en meenemen. ( inderdaat de beeldscherm haal ik er ook af)
Laurens
ervaring met de ms 5500 + en -
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Wat bij MIJ de vraag doet rijzen of je de afstandsbediening van de 5500 ook kunt gebruiken op een 5000, en of je dan van die extra functies, zoals de home-knop, gebruik kunt maken?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Higgy
Dat is mogelijk is al een keer besproken.
Laten we het verder hier over de MS5500 houden.
Dat is mogelijk is al een keer besproken.
Laten we het verder hier over de MS5500 houden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18
ik weet het niet maar ik bedien hem blindelings.....
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Ben het helemaal eens met genoemde plussen en minnen betreffende de MS5500 met de nieuwe AB en de MT5010 TMC box.
Mbt files TMC: voor het ontvangen van fileinformatie moet je natuurlijk de uitzendende zender wel kunnen ontvangen. En dat is niet altijd ruim voor de grens mogelijk. Idee zou kunnen zijn dat ook de nederlandse TMC leveranciers info mbt files in de buurlanden gaan uitzenden. Dit is dus geen - mbt de MT5010 en MS5500 maar mbt de leveranciers van de TMC info.
Met de opmerkingen over de AB ben ik het hartgrondig eens. Eigenlijk belachelijk dat bij een dergelijk duur apparaat een AB zit die je in het donker niet anders dan op het gevoel kunt bedienen....
Groet,
Riekus
Mbt files TMC: voor het ontvangen van fileinformatie moet je natuurlijk de uitzendende zender wel kunnen ontvangen. En dat is niet altijd ruim voor de grens mogelijk. Idee zou kunnen zijn dat ook de nederlandse TMC leveranciers info mbt files in de buurlanden gaan uitzenden. Dit is dus geen - mbt de MT5010 en MS5500 maar mbt de leveranciers van de TMC info.
Met de opmerkingen over de AB ben ik het hartgrondig eens. Eigenlijk belachelijk dat bij een dergelijk duur apparaat een AB zit die je in het donker niet anders dan op het gevoel kunt bedienen....
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05
Wat ik ondertussen best wel irritant begin te vinden is dat de schaal-verdeling (mijn voorkeur in de stad meestal 100m) niet automatisch naar een tweede (voorkeur-)instelling schiet, zodra je hogere snelheden bereikt/snelwegen opgaat.
Mijn MS 5000-systeem deed dit wel (wellicht had dit te maken met een gebrek aan processorkracht ).
Na een tijdje schakelde hij automatisch over naar een schaal van 2000m. Heel logisch vond ik het wel...
Mijn MS 5000-systeem deed dit wel (wellicht had dit te maken met een gebrek aan processorkracht ).
Na een tijdje schakelde hij automatisch over naar een schaal van 2000m. Heel logisch vond ik het wel...
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mijn MS 5000 met SW 7.6 deed dat NIET. Heeft dat dan welicht te maken gehad met het feit dat ik altijd de noordelijke richting met scrollen aan had staan, en nog heb bij de MS 5500?timmersr schreef:Wat ik ondertussen best wel irritant begin te vinden is dat de schaal-verdeling (mijn voorkeur in de stad meestal 100m) niet automatisch naar een tweede (voorkeur-)instelling schiet, zodra je hogere snelheden bereikt/snelwegen opgaat.
Mijn MS 5000-systeem deed dit wel (wellicht had dit te maken met een gebrek aan processorkracht ).
Na een tijdje schakelde hij automatisch over naar een schaal van 2000m. Heel logisch vond ik het wel...
In welke modus had jij dat bij je 5000?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05
Ik had op de MS5000 ook 7.6. Waarschijnlijk had dit inderdaad te maken met deze instelling; dit stond bij mij toen op op rijrichting ipv. noordelijk.
Bij de MS5400 zet ik deze ook op rijrichting, maar hij schakelt dus niet over.
Bij de MS5400 zet ik deze ook op rijrichting, maar hij schakelt dus niet over.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Vanmiddag even geprobeerd met de 5500. Die schakelt ook niet over (cf ervaringen hierboven beschreven)
Ik vind dat wel erg jammer en e.e.a. moet volgens mij goed te programmeren zijn. Ik zou dit op wegcode laten plaatsvinden: snelweg: hup naar 2km schaal, weg in stad (bij 70/50 of 30km grens) schakeling naar 200mtr.
Groet,
Riekus
Ik vind dat wel erg jammer en e.e.a. moet volgens mij goed te programmeren zijn. Ik zou dit op wegcode laten plaatsvinden: snelweg: hup naar 2km schaal, weg in stad (bij 70/50 of 30km grens) schakeling naar 200mtr.
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,Riekus schreef:Vanmiddag even geprobeerd met de 5500. Die schakelt ook niet over (cf ervaringen hierboven beschreven)
Ik vind dat wel erg jammer en e.e.a. moet volgens mij goed te programmeren zijn. Ik zou dit op wegcode laten plaatsvinden: snelweg: hup naar 2km schaal, weg in stad (bij 70/50 of 30km grens) schakeling naar 200mtr.
Groet,
Riekus
En dus zijn er zeer verschillende ideeen over dit verhaal. Persoonlijk zou ik er heel ongelukkig mee zijn als het systeem, dus de SW ervoor zou zorgen dat de schaal verandert.
Ik verander de schaal zelf met enige regelmaat, en het is zeker niet zo dat ik in de stad altijd een gedetailleerde schaal op heb staan en op de snelweg een grove. Dat is geheel afhankelijk van de wijze waarop ik op dat moment m'n info wens te ontvangen.
Conclusie: houen zo, ik ben blij dat ik zelf kan bepalen hoe het scherm er uit ziet. Dus VDO.... svp niet veranderen bij de volgende SW update
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05
Mijn conclusie: zoveel mogelijk keuze-vrijheid in de instellingen van de software.
...en als VDO dan toch bezig is... neem dan gelijk nog even mee dat:
1. je óók het waarschuwings start-scherm kunt uitschakelen
2. dat het scherm er duidelijker en aantrekkelijker uit ziet (meer zoals de MS5000).
3. meer kleurcombinaties op het scherm.
4. optimale route (meest efficiente route tussen willekeurig ingevoerde via-punten)
...en dan ben ik nog gelukkiger met mijn aankoop, dan dat ik nu al ben!
...en als VDO dan toch bezig is... neem dan gelijk nog even mee dat:
1. je óók het waarschuwings start-scherm kunt uitschakelen
2. dat het scherm er duidelijker en aantrekkelijker uit ziet (meer zoals de MS5000).
3. meer kleurcombinaties op het scherm.
4. optimale route (meest efficiente route tussen willekeurig ingevoerde via-punten)
...en dan ben ik nog gelukkiger met mijn aankoop, dan dat ik nu al ben!
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op hoofdlijnen denk ik er ook zo over...timmersr schreef:Mijn conclusie: zoveel mogelijk keuze-vrijheid in de instellingen van de software.
...en als VDO dan toch bezig is... neem dan gelijk nog even mee dat:
1. je óók het waarschuwings start-scherm kunt uitschakelen
2. dat het scherm er duidelijker en aantrekkelijker uit ziet (meer zoals de MS5000).
3. meer kleurcombinaties op het scherm.
4. optimale route (meest efficiente route tussen willekeurig ingevoerde via-punten)
...en dan ben ik nog gelukkiger met mijn aankoop, dan dat ik nu al ben!
1. Is helaas een illusie, heeft alles te maken met de juridische dekking c.q vrijwaring die VDO op deze wijze kan bereiken. Op het duitse forum is daarover, ook door juristen al een boel over geschreven. Conclusie: vergeet het maar...
2. Mee eens, ik vond het scherm van de MS 5000 ook duidelijker. De kaart is wat fletser, ik heb de indruk dat het aantal pixels verkleind is. De pictogrammen met oranje in de wegen vind ik minder dan vroeger, toen met groene wegen. Dat is toch de goede kleur van de weg die ik in mag rijden? Toch niet oranje?
En de nog te rijden afstand tot het volgende punt waarop je actie moet nemen, dat was bij de MS 5000 lekker groot aangegeven. Nu staat het ergens rechtsboven in een hoekje, (te) klein
3. Mee eens, zie ook 2.
4. Zoiets zal wel komen, VDO zal zeker goed kijken hoe Blaupunkt dit met z'n nieuwe E1 gedaan heeft. We wachten af
En net als jij, met wat kleine kanttekenigen ben ik erg happy met m'n 5500. Razendsnel, en natuurlijk erg handig als je de grens overgaat. Geen D-J meer hoeven spelen en in een keer de route naar je eindbestemming kunnen plannen .
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
Iemand ervaring met de TIaiwaIT 7inch navigatie
door chris83 » 05 jan 2016 12:57 » in Overige merken -- MOBIEL -- -
Reacties: 2
Weergaves: 1024
-