Al jaren heb ik een VDO Dayton MS4100 in mijn auto zitten en ook al jaren een CHM 604 wisselaar daarbij. Deze laatste gaf enige tijd geleden de geest, dus heb ik een CHM 604 MP3 besteld en aangesloten op de reeds aanwezige kabel.
Nu is het probleem dat ik wel CD's kan afspelen, maar slechts met de grootste moeite een MP3-cd. Vaak gaat het helemaal mis en krijg ik een melding: "Foutieve CD. Leg een correcte CD in."; soms lijkt het goed te gaan maar wordt om de haverklap een nummer afgebroken en naar een volgend nummer gesprongen.
Ik heb al van alles geprobeerd met diverse soorten CD-formaten en mp3's, maar krijg er maar geen vinger achter waar het probleem zit. Kan iemand die deze combi of alleen deze wisselaar heeft even aangeven of er beperkingen zijn op het gebied van CD-formaat en/of MP3 en/of iets anders? Of heeft iemand nog tips?
CHM 604 MP3 wisselaar speelt mp3-cd's niet af
-
- New Member
-
- Senior Member
Wat je beschrijft heeft ontegenzeglijk te maken met het lezen van de data van de cd. Hier is iets goed mis endat kan zowel aan de wisselaar/laser liggen als aan de wijze van branden/soort/merk brander, brandsnelheid, kwaliteit van de media.
Zo maar zo even aangeven in welke hoek je het moet zoeken is heel lastig zo niet onmogelijk.
De beste resultaten worden verkregen met een kwaliteits cd en een stokoude brander die bijv 2 of 4 speed aankan.
Zo maar zo even aangeven in welke hoek je het moet zoeken is heel lastig zo niet onmogelijk.
De beste resultaten worden verkregen met een kwaliteits cd en een stokoude brander die bijv 2 of 4 speed aankan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
AHA! Het lijkt nu te verbeteren: Heb zoals aangeraden een kwaliteitsCD - in dit geval Imation CD-RW 4-12x -gecombineerd met een lage brandsnelheid - via de cd-brandopties van Windows zelf, want daar kan ik aangeven dat ik het op 1x snelheid wil branden. Vervolgens een uurtje wachten, nergens aankomen en voila, een werkende CD met mp3 erop.
Mijn dank is groot, ik begon al visioenen te krijgen van support via een duits bedrijf. (Zal op zich vast werken, maar dan nooit meer op tijd voor de vakantie)
Mijn dank is groot, ik begon al visioenen te krijgen van support via een duits bedrijf. (Zal op zich vast werken, maar dan nooit meer op tijd voor de vakantie)
Hide post links |
-
- Senior Member
Laat je niet bedotten door deze schijnmogelijkheid! De minimumsnelheid wordt in de eerste plaats bepaald door de eigenschappen van de brander zelf. Als deze fysiek niet langzamer kan draaien dan 16 x, verandert geen enkel programma daar iets aan en is ook bij een instelling onder Windows van 1 x de brandsnelheid gewoon 16 x!want daar kan ik aangeven dat ik het op 1x snelheid wil branden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Hmmm, het duurde anders wel een stuk langer dan de 4x die ik eerder gebruikte.
Overigens heel lastig om uit te vogelen wat de minimum brandsnelheid is, want daar heeft niemand het over.
Overigens heel lastig om uit te vogelen wat de minimum brandsnelheid is, want daar heeft niemand het over.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij een programma als Nero wordt er keurig aangegeven wat de mogelijke snelheden zijn. Hetzelfde kun je met bijv Nero's Infotool waar alle mogelijkheden van je brander worden belicht.
Mbt tot kwaliteitsmedia lees ik steeds de meest lovende berichten over de cd's die Kruidvat verkoopt!
Mbt tot kwaliteitsmedia lees ik steeds de meest lovende berichten over de cd's die Kruidvat verkoopt!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-