carin volgt niet als ik rijd
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
carin volgt niet als ik rijd
Hoi,
Ik heb net mijn Carin 522 aangesloten in een vw polo (pulsdraad nog niet gevonden en dus ook nog niet aangesloten)
Nou heb ik op het forum hier gelezen dat zelfs als de puls draad niet aangesloten zit en de gps antenne kan min. 3 sat. zien dat hij het dan toch moet doen . Ik wilde dat vast even testen echter in mijn geval blijft het circeltje altijd stilstaan. Is er iets mis.. of moet er nog iets meergebeuren...
Ik heb net mijn Carin 522 aangesloten in een vw polo (pulsdraad nog niet gevonden en dus ook nog niet aangesloten)
Nou heb ik op het forum hier gelezen dat zelfs als de puls draad niet aangesloten zit en de gps antenne kan min. 3 sat. zien dat hij het dan toch moet doen . Ik wilde dat vast even testen echter in mijn geval blijft het circeltje altijd stilstaan. Is er iets mis.. of moet er nog iets meergebeuren...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
inderdaad, er moet meer gebeuren en wel het aansluiten van de pulsdraad , zonder deze aansluiting ziet het systeem niet dat de auto in beweging is pulsdraad is gewoon essentieel voor een goede werking van je navigatiesysteem
zie ook topic VW daar staat waar je hem kan vinden, succes
Topsport
zie ook topic VW daar staat waar je hem kan vinden, succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2004 12:38
Even reageren op topsport:
Ik ben het hier niet met je eens. Ik hoor dit wel vaker, maar het is volgens mij pertinente onzin.
Elke GPS kan beweging van een paar meter waarnemen. Elke nav dus ook. Ik heb met mijn 4100 geruime tijd zonder puls gereden en dat ging prima. Ik heb dan wel 4+ sats.
De puls en de achteruit ( en de gyro) zijn alleen van belang voor als de GPS wegvalt door bebouwing, tunnels bomen etc.
Zonder puls moet de nav gewoon werken, anders zit er echt een fout in je antenne, kabel of plaats.
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere, maar dan wel met argumenten en niet omdat het in het boekje staat.
Dicky
Ik ben het hier niet met je eens. Ik hoor dit wel vaker, maar het is volgens mij pertinente onzin.
Elke GPS kan beweging van een paar meter waarnemen. Elke nav dus ook. Ik heb met mijn 4100 geruime tijd zonder puls gereden en dat ging prima. Ik heb dan wel 4+ sats.
De puls en de achteruit ( en de gyro) zijn alleen van belang voor als de GPS wegvalt door bebouwing, tunnels bomen etc.
Zonder puls moet de nav gewoon werken, anders zit er echt een fout in je antenne, kabel of plaats.
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere, maar dan wel met argumenten en niet omdat het in het boekje staat.
Dicky
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
Dicky,
Ik heb het vandaag maar eens goed getest en ben de weg (snelweg) op gegaan met carin zonde puls. Het volgende gebeurde:
Aanvankelijk volgt carin niet echter binnen de bebouwde kom als je enkele km verwijdert bent van je vorige bekende plek volgens carin, gaat ze herrekenen en plaatst ze je op exact de goede plek (nauwkeurig heid binnen 10 meter) Ik zeg ook km en niet tijd, want het maakt niet uit hoe lang ik op een andere plek sta, als ik niet vergenoeg verwijdert ben herberekent ze dat niet op de kaart.
Vervolgens de snelweg op gegaan om te kijken wat de afstand was waarbinnen ze opnieuw gaat herberekenen. Ik reed 120 en een aantal km gereden, echter geen nieuwe plaatsbepaling..... ik denk daar gaat mijn theori, wil afremmen om de eerste de beste afrit te nemen, en gelijk werd de plaatsbepaling opnieuw uitgevoerd. Dus maar weer gaan rijden. Toen merkte ik op dat boven de 110 km de sateliet in het scherm rood werd. en zolang de rood was werd er niet herberekend. (dus de hele tijd als je blijft rijden boven de 110. Ik heb dit getest tot 155 km en toen was hij nog steeds rood). kom je onder de 110 dan duurt het even voordat de herberekening weer inslaat. aantal keer geprobeert en dat duurde ong. 16 sec. Vreemde was zolang hij groen bleef de herberekening niet heel erg concequent bleef....
Alles bij elkaar genomen ben ik tot de volgende conclusie gekomen voor een carin zonder puls aangesloten en zonder achteruit aan geslote:
1. herberekening gebeurt alleen als je min. een aantal km verwijdert bent van je laatste positie (let wel volgens carin bleef ik stil staan dus ik weet niet hoe het gaat als ze denkt dat je van de weg af rijdt. dan zal ze zeker gelijk herberekenen omdat de kaart niet overeen komt met de via de puls berekende plaats).
2. boven de 110 werkt de navigatie op alleen GPS niet meer (ook hier weer geldt dit voor het geval dat carin denkt dat je stil staat. waarschijnlijk valt de fout marge bij die snelheid buiten de toegestane foutmarge tijdens stilstand. Dit waarschijnlijk vanwege het dopler effect tijdens rijden, ook al is deze snelheid zeer klein t.o.v. de lichtsnelheid van de GPS signalen, de toegestane foutmarge is zeeeer klein voor GPS signalen om een correcte plaatsbepaling te doen. Als ze weet dat je 110 rijdt zal ze ook met de factor snelheid rekening houden. Nu ziet ze allen dat twee na elkaar ontvange signalen zo veruitelkaar liggen dat het er meer op lijkt dat die signalen niet van de satelieten zijn en dus dat er geen ontvangst mogelijk is c.q. communicatie stoornis is.
Dit geldt voor de carin 522 en willicht is het allemaal een stuk tragen en minder robust dan de nieuwe systemen en is dat de reden dat je niet kunt rijden op gps signaal alleen. Je kunt je systeem echter wel testen zonder auto door het geheel op een plek aan te sluiten en vervolgens op een volgende plek min 5 km verderop. herberekening zal plaats vinden en voila, je weet in iedergeval dat je systeem werkt.
Nu is het voor mij alleen van belang zo snel mogelijk de puls draad aan te sluiten.
Als er iemand is die denkt dat ik het verkeer zie, kan best dit heb ik zelf ondervonden en geconcludeerd, dus ik hoor graag tegen berichten, ben n.l. wel benieuwd naar de eigenlijke werking van het geheel. Drie redelijk (echter niet zeer) nauwkeurige systemen die je samen op de goede route houden. (gyroscoop, puls signaal en GPS) Elk afzonderlijk zouden het niet volhouden zelfs twee van de drie niet. Samen staan ze sterk..........
Ik heb het vandaag maar eens goed getest en ben de weg (snelweg) op gegaan met carin zonde puls. Het volgende gebeurde:
Aanvankelijk volgt carin niet echter binnen de bebouwde kom als je enkele km verwijdert bent van je vorige bekende plek volgens carin, gaat ze herrekenen en plaatst ze je op exact de goede plek (nauwkeurig heid binnen 10 meter) Ik zeg ook km en niet tijd, want het maakt niet uit hoe lang ik op een andere plek sta, als ik niet vergenoeg verwijdert ben herberekent ze dat niet op de kaart.
Vervolgens de snelweg op gegaan om te kijken wat de afstand was waarbinnen ze opnieuw gaat herberekenen. Ik reed 120 en een aantal km gereden, echter geen nieuwe plaatsbepaling..... ik denk daar gaat mijn theori, wil afremmen om de eerste de beste afrit te nemen, en gelijk werd de plaatsbepaling opnieuw uitgevoerd. Dus maar weer gaan rijden. Toen merkte ik op dat boven de 110 km de sateliet in het scherm rood werd. en zolang de rood was werd er niet herberekend. (dus de hele tijd als je blijft rijden boven de 110. Ik heb dit getest tot 155 km en toen was hij nog steeds rood). kom je onder de 110 dan duurt het even voordat de herberekening weer inslaat. aantal keer geprobeert en dat duurde ong. 16 sec. Vreemde was zolang hij groen bleef de herberekening niet heel erg concequent bleef....
Alles bij elkaar genomen ben ik tot de volgende conclusie gekomen voor een carin zonder puls aangesloten en zonder achteruit aan geslote:
1. herberekening gebeurt alleen als je min. een aantal km verwijdert bent van je laatste positie (let wel volgens carin bleef ik stil staan dus ik weet niet hoe het gaat als ze denkt dat je van de weg af rijdt. dan zal ze zeker gelijk herberekenen omdat de kaart niet overeen komt met de via de puls berekende plaats).
2. boven de 110 werkt de navigatie op alleen GPS niet meer (ook hier weer geldt dit voor het geval dat carin denkt dat je stil staat. waarschijnlijk valt de fout marge bij die snelheid buiten de toegestane foutmarge tijdens stilstand. Dit waarschijnlijk vanwege het dopler effect tijdens rijden, ook al is deze snelheid zeer klein t.o.v. de lichtsnelheid van de GPS signalen, de toegestane foutmarge is zeeeer klein voor GPS signalen om een correcte plaatsbepaling te doen. Als ze weet dat je 110 rijdt zal ze ook met de factor snelheid rekening houden. Nu ziet ze allen dat twee na elkaar ontvange signalen zo veruitelkaar liggen dat het er meer op lijkt dat die signalen niet van de satelieten zijn en dus dat er geen ontvangst mogelijk is c.q. communicatie stoornis is.
Dit geldt voor de carin 522 en willicht is het allemaal een stuk tragen en minder robust dan de nieuwe systemen en is dat de reden dat je niet kunt rijden op gps signaal alleen. Je kunt je systeem echter wel testen zonder auto door het geheel op een plek aan te sluiten en vervolgens op een volgende plek min 5 km verderop. herberekening zal plaats vinden en voila, je weet in iedergeval dat je systeem werkt.
Nu is het voor mij alleen van belang zo snel mogelijk de puls draad aan te sluiten.
Als er iemand is die denkt dat ik het verkeer zie, kan best dit heb ik zelf ondervonden en geconcludeerd, dus ik hoor graag tegen berichten, ben n.l. wel benieuwd naar de eigenlijke werking van het geheel. Drie redelijk (echter niet zeer) nauwkeurige systemen die je samen op de goede route houden. (gyroscoop, puls signaal en GPS) Elk afzonderlijk zouden het niet volhouden zelfs twee van de drie niet. Samen staan ze sterk..........
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Als je de puls niet aansluit op je systeem zal je merken dat er een grote vertraging in het systeem zit. De NAV loopt altijd achter tov de echte positie. Waarom simpel omdat je NAV met zogenaamde mapmachting werkt. De NAV raadpleegd de sataliet info maar montjesmaat. Het navigeren wordt voor het grootste gedeelte verzorgt door de Gyro en de km-teller puls. Dit in tegenstelling tot de navigatiesystemen met PDA's. Deze werken alleen met sat info.Dicky schreef: Maar ik geef mijn mening graag voor een betere, maar dan wel met argumenten en niet omdat het in het boekje staat.
Dicky
Dat bij jou je NAV werkte zonder puls kan. Maar ik geloof er niks van dat je nooit problemen hebt gehad aangezien de computer er simpelweg niet op is gebouwd om alleen maar met SAT info te navigeren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Dicky,
Als je wat meer leest over vast ingebouwde navigatie systemen, ook op dit forum, dan ontdek je dat de vaste navi's werken met mapmatching op basis van puls en gyro.
De GPS info wordt er alleen bijgehaald als de eerste stukken niet werken. Zie een verhaal hierover in /viewtopic.php?p=12639&highlight=#12639
Bij oudere systemen zoals de 520/522 met een trage computer zal er gewoon helemaal niks gebeuren als je puls niet aangesloten is. Daarvan zijn al vele bevestigingen op dit forum te lezen.
Jouw 4100 is een wat modernere Navi, met een (veel) snellere computer, en die zal best wat doen zonder puls.
Maar het blijft toch zonde van je (€)centen dat je niet het maximale haalt uit je systeem, dus waarom in godsnaam die puls niet aangesloten? En de achteruit?
Groet,
JW
Als je wat meer leest over vast ingebouwde navigatie systemen, ook op dit forum, dan ontdek je dat de vaste navi's werken met mapmatching op basis van puls en gyro.
De GPS info wordt er alleen bijgehaald als de eerste stukken niet werken. Zie een verhaal hierover in /viewtopic.php?p=12639&highlight=#12639
Bij oudere systemen zoals de 520/522 met een trage computer zal er gewoon helemaal niks gebeuren als je puls niet aangesloten is. Daarvan zijn al vele bevestigingen op dit forum te lezen.
Jouw 4100 is een wat modernere Navi, met een (veel) snellere computer, en die zal best wat doen zonder puls.
Maar het blijft toch zonde van je (€)centen dat je niet het maximale haalt uit je systeem, dus waarom in godsnaam die puls niet aangesloten? En de achteruit?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2004 12:38
Dat zou inderdaad best kunnen.
Ik heb zonder puls geen snelweg gereden. de stelling dat het bij hoge snelheden fout gaat kan dus kloppen.
Ik weet natuurlijk niet hoe de nav systemen met de verschillende signalen omgaan. Maar het leek mij dat de gps de belangrijkste was en de rest als backup gebruikt wordt.
In de tijd dat ik zonder puls reed, niet harder als 70kmh, heb ik geen problemen gehad. Zowel snelheid als positie klopten perfect.
Pas toen ik de puls aansloot begon de ellende. De nav dacht dat ik plm 20kmh harder reed als de werkelijkheid. gevolg was dat ik volgens de nav straten voorbij reed, Miep heeft nog nooit zoveel gekletst . Pas na een uur was de puls ge-ijkt en nu is ie perfect.
Dus, mijn stelling blijft staan, dat je ook zonder puls beweging moet zien. Anders functioneert je gps niet goed.
De puls is wel noodzakelijk voor een goed werkend betrouwbaar systeem. Zo beter?
Dicky
Ik heb zonder puls geen snelweg gereden. de stelling dat het bij hoge snelheden fout gaat kan dus kloppen.
Ik weet natuurlijk niet hoe de nav systemen met de verschillende signalen omgaan. Maar het leek mij dat de gps de belangrijkste was en de rest als backup gebruikt wordt.
In de tijd dat ik zonder puls reed, niet harder als 70kmh, heb ik geen problemen gehad. Zowel snelheid als positie klopten perfect.
Pas toen ik de puls aansloot begon de ellende. De nav dacht dat ik plm 20kmh harder reed als de werkelijkheid. gevolg was dat ik volgens de nav straten voorbij reed, Miep heeft nog nooit zoveel gekletst . Pas na een uur was de puls ge-ijkt en nu is ie perfect.
Dus, mijn stelling blijft staan, dat je ook zonder puls beweging moet zien. Anders functioneert je gps niet goed.
De puls is wel noodzakelijk voor een goed werkend betrouwbaar systeem. Zo beter?
Dicky
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bijna helemaal, zij het dan dat bij de oudere systemen de computer zó traag is dat het gewoon niet gaat met alleen de GPS.Dicky schreef:......
Dus, mijn stelling blijft staan, dat je ook zonder puls beweging moet zien. Anders functioneert je gps niet goed.
De puls is wel noodzakelijk voor een goed werkend betrouwbaar systeem. Zo beter?
Dicky
Lees maar de bijdragen op dit forum, ik herinner me er een van WMP, maar er zijn er verschillenden geweest die geprobeerd hebben een 522 aan de praat te krijgen zonder puls. En dat ging dus gewoon niet, een gevolg van trage computer en de programmatuur die er in zit.
En mijn stelling blijft ook staan: waarom in godsnaam die puls niet aansluiten? Voor je dure centen wil je toch optimale prestaties
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
De achteruit is zeker van belang. Daar ben ik zelf achter gekomen. Ik heb ongeveer een half jaar zonder het achteruit rijsignaal gereden. Als ik bij mij op het hefje achteruit reed van het systeem altijd de eerste 3 minuten de weg kwijt (soms langer). En dan heb ik nog een MS5400. Sinds ik de achteruit heb aangesloten heb ik geen problemen meer dat het systeem de weg even kwijt is.JW schreef: Maar het blijft toch zonde van je (€)centen dat je niet het maximale haalt uit je systeem, dus waarom in godsnaam die puls niet aangesloten? En de achteruit?
Dat je idd beweging ziet op je MS4100 is correct. Maar je zegt het zelf al het systeem is niet accuraat. Dus het systeem werkt niet goed zonder de KM-teller pulsDicky schreef: Dus, mijn stelling blijft staan, dat je ook zonder puls beweging moet zien. Anders functioneert je gps niet goed.
De puls is wel noodzakelijk voor een goed werkend betrouwbaar systeem. Zo beter?
Dicky
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
JW
Een kleine opmerking, het gaat ook niet (althans in mijn geval) om de discussie om het wel of niet aansluiten van het puls signaal. Daar ben ik inmiddels wel achter. Mapmatching is de hoofd manier van Carin om d'r positie te bepalen, GPS is aleen een backup, Heb ik denk ik ook wel bewezen met m'n testjes.
Ben alleen benieuwd hoe het werkt en ben dat nu ook achter, denk ik. Wist ik hiervoor nog niet en wilde ik even met jullie alleen delen.
Stelling blijft, Zonder puls werkt het systeem wel. Mijn oudere carin plaats mijn auto op de goede plek, echter eens in de 5 km. Het werkt dus niet in een real life situation. Nieuwe systemen zullen wel beter zijn, Puls is nodig om de nauwkeurigheid te verhogen. Nauwkeurigheid wordt bij met name oude system erg verhoogt, want met mijn carin zou ik nu niets hebben aan het gehele systeem zonder PULS......
Aansluiten dus dat ding (maar nu eerst vinden. spreek jullie binnenkort)
Een kleine opmerking, het gaat ook niet (althans in mijn geval) om de discussie om het wel of niet aansluiten van het puls signaal. Daar ben ik inmiddels wel achter. Mapmatching is de hoofd manier van Carin om d'r positie te bepalen, GPS is aleen een backup, Heb ik denk ik ook wel bewezen met m'n testjes.
Ben alleen benieuwd hoe het werkt en ben dat nu ook achter, denk ik. Wist ik hiervoor nog niet en wilde ik even met jullie alleen delen.
Stelling blijft, Zonder puls werkt het systeem wel. Mijn oudere carin plaats mijn auto op de goede plek, echter eens in de 5 km. Het werkt dus niet in een real life situation. Nieuwe systemen zullen wel beter zijn, Puls is nodig om de nauwkeurigheid te verhogen. Nauwkeurigheid wordt bij met name oude system erg verhoogt, want met mijn carin zou ik nu niets hebben aan het gehele systeem zonder PULS......
Aansluiten dus dat ding (maar nu eerst vinden. spreek jullie binnenkort)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2004 12:38
Precies.
Zonder puls moet er iets werken. Misschien op trage systemen wat slechter, maar er moet wat te zien zijn.
Mijn nav (MS4100) deed het prima zonder, net zo nauwkeurig als met de puls.
Problemen krijg je dan pas als je in een tunnel rijdt of onder natte bomen.
Aansluiten was wat lastig (Ford mondeo), vandaar dat ik het had uitgesteld.
Je achteruit moet je dan idd ook aansluiten, anders ga je zeker de mist in. bij een vriend zat de achteruit op een constante plus, zo gauw die de sats niet meer zag was het helemaal mis.
Het zal dus per systeem verschillen of je een puls nodig hebt om beweging te zien.
Maar voor een betrouwbaar systeem onder alle omstandigheden geldt zeker altijd aansluiten.
Dick.
Zonder puls moet er iets werken. Misschien op trage systemen wat slechter, maar er moet wat te zien zijn.
Mijn nav (MS4100) deed het prima zonder, net zo nauwkeurig als met de puls.
Problemen krijg je dan pas als je in een tunnel rijdt of onder natte bomen.
Aansluiten was wat lastig (Ford mondeo), vandaar dat ik het had uitgesteld.
Je achteruit moet je dan idd ook aansluiten, anders ga je zeker de mist in. bij een vriend zat de achteruit op een constante plus, zo gauw die de sats niet meer zag was het helemaal mis.
Het zal dus per systeem verschillen of je een puls nodig hebt om beweging te zien.
Maar voor een betrouwbaar systeem onder alle omstandigheden geldt zeker altijd aansluiten.
Dick.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Ik zal toch maar even reageren op jouw antwoord omdat ik vind dat het géén onzin is wat ik schreef, ten eerste heb ik al ruim 10 jaar ervaring met navigatiesystemen in auto's , dus ik denk dat ik wel weet waar ik over praat.de pulsdraad zit toch niet voor niets op een navigatiecomputerDicky schreef:Even reageren op topsport:
Ik ben het hier niet met je eens. Ik hoor dit wel vaker, maar het is volgens mij pertinente onzin.
Elke GPS kan beweging van een paar meter waarnemen. Elke nav dus ook. Ik heb met mijn 4100 geruime tijd zonder puls gereden en dat ging prima. Ik heb dan wel 4+ sats.
De puls en de achteruit ( en de gyro) zijn alleen van belang voor als de GPS wegvalt door bebouwing, tunnels bomen etc.
Zonder puls moet de nav gewoon werken, anders zit er echt een fout in je antenne, kabel of plaats.
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere, maar dan wel met argumenten en niet omdat het in het boekje staat.
Dicky
Ik reageerde dus op de vraag over de Carin 522 van pwvandeursen , dit systeem heeft gewoon een puls nodig vanwege de wat trage computer daar gaf ik mijn mening over , jij vergelijkt het met een ms-4100 die een veel snellere computer heeft.
uiteindelijk schrijf jij Maar voor een betrouwbaar systeem onder alle omstandigheden geldt zeker altijd aansluiten.
Dick......................dus toch gewoon aansluiten die puls
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
En dit ben Ik dus weer niet met JOU eens...Dicky schreef:Precies.
Je achteruit moet je dan idd ook aansluiten, anders ga je zeker de mist in. bij een vriend zat de achteruit op een constante plus, zo gauw die de sats niet meer zag was het helemaal mis.
Dick.
Ik heb 4 maanden gereden zonder achteruitsignaal, weinig verschil gemerkt in die tijd in vergelijkiing met de 4 maanden zonder achteruitsignaal.....wel van begin af aan de puls aangelsoten (tijdelijke aansluiting alleen op voeding met antenne op dashboard omdat ik 1 rit met leenauto moest doen en systeem thuis had liggen had me bewezen dat het systeem wel een puls MOET hebben om meer dan 4 keer de goede plek aan te wijzen tussen arnhem en brugge(belgie) )
Carin 522 SW4,6 in T5 transporter
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2004 12:38
Even iets rechtzetten: Hij kreeg dus constant een achteruit signaal, dat ging dus mis.
Als je de achteruit niet aansluit heeft dat veel minder gevolgen, dan gaat het pas mis als je in een tunnel oid echt achteruit rijdt.
@topsport:
Ik werk al jaren met gps, op boten en in auto's, o.a. voor plaatsbepaling via radio, en dat werkt altijd prima zonder een puls, ook bij hoge sneheden. Je kan zelfs geen puls aansluiten.
Die puls is echt alleen voor als de gps het even niet ziet. Of dat vaak gebeurt hangt af van de plaatsing. Als je antenne slecht ontvangt kan de puls inderdaad je navigatie redden. Heb je altijd perfecte ontvangst kan je prima zonder puls.
En vanwege die vaak matige plaatsing ben ik het eens met het advies om hem wel aan te sluiten. In die zin zit hij er natuurlijk niet voor niets op. Hoewel je primair altijd goede ontvangst moet hebben, anders kom je uiteindelijk toch in de problemen.
Jij stelde dat dat ding het zonder puls nooit kan doen, en dat geloof ik dus niet, zelfs met een trage computer moet dat ding je positie kunnen vaststellen. Hierbij laat ik even buiten beschouwing dat er misschien echt systemen zijn die het zonder puls niet doen, omdat me dat erg sterk lijkt.
Dicky
Als je de achteruit niet aansluit heeft dat veel minder gevolgen, dan gaat het pas mis als je in een tunnel oid echt achteruit rijdt.
@topsport:
Ik werk al jaren met gps, op boten en in auto's, o.a. voor plaatsbepaling via radio, en dat werkt altijd prima zonder een puls, ook bij hoge sneheden. Je kan zelfs geen puls aansluiten.
Die puls is echt alleen voor als de gps het even niet ziet. Of dat vaak gebeurt hangt af van de plaatsing. Als je antenne slecht ontvangt kan de puls inderdaad je navigatie redden. Heb je altijd perfecte ontvangst kan je prima zonder puls.
En vanwege die vaak matige plaatsing ben ik het eens met het advies om hem wel aan te sluiten. In die zin zit hij er natuurlijk niet voor niets op. Hoewel je primair altijd goede ontvangst moet hebben, anders kom je uiteindelijk toch in de problemen.
Jij stelde dat dat ding het zonder puls nooit kan doen, en dat geloof ik dus niet, zelfs met een trage computer moet dat ding je positie kunnen vaststellen. Hierbij laat ik even buiten beschouwing dat er misschien echt systemen zijn die het zonder puls niet doen, omdat me dat erg sterk lijkt.
Dicky
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Dicky,
Wat je schrijft klopt als een bus bij een garmin - tomtom of zoiets.
Bij een vast systeem is over het algemeen de volgorde iets anders.
Aan de hand van je puls en gyro vind er kaartsynchronisatie plaats en kijkt het systeem haast niet meer naar de GPS satalieten.
Test het maar is uit door je GPS antenne los te trekken, je zal je zien dat het systeem netjes blijft werken zonder vertraging.
En natuurlijk werkt het systeem zonder puls, maar loopt altijd een stuk achter en daar kom je in de stad echt niet mee weg.
En die achteruirij draad ik kan je echt bewijzen dat die nodig is.
Wat je schrijft klopt als een bus bij een garmin - tomtom of zoiets.
Bij een vast systeem is over het algemeen de volgorde iets anders.
Aan de hand van je puls en gyro vind er kaartsynchronisatie plaats en kijkt het systeem haast niet meer naar de GPS satalieten.
Test het maar is uit door je GPS antenne los te trekken, je zal je zien dat het systeem netjes blijft werken zonder vertraging.
En natuurlijk werkt het systeem zonder puls, maar loopt altijd een stuk achter en daar kom je in de stad echt niet mee weg.
En die achteruirij draad ik kan je echt bewijzen dat die nodig is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Hierboven beschreef ik mijn eigen ervaring al met het gebruik van de achteruit aansluiting.Han schreef:En die achteruirij draad ik kan je echt bewijzen dat die nodig is.
Deze heb je echt nodig om je systeem goed te laten werken.
Voor wat het gebruik van de puls het volgende: Afgelopen weken ben ik in zwitserland op vakantie geweest.
Ik heb toen een tocht over de gotthardpas gemaakt. Gedurende de rit naar boven verloor ik alle sateliet ontvangst.
Het systeem bleef goed functioneren totdat ik op een stuk weg kwam wat niet overeenkwam met wat er op de kaart stond (CD Navteq 2004.01) Toen raakte het systeem de kluts kwijt. Even later krreg ik weer sat. ontvangst en het systeem was vrijwel direct weer op de goede plaats.
Ik ben het met Han en de andere eens. De puls is noodzakelijk wil je een goed en accuraat systeem hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2004 12:38
@Han:
Mijn ervaring met mijn MS4100 is dat het zonder puls prima gaat. Nauwkeurige navigatie, tenzij de gps het zicht op de satelieten kwijt is. En dan heb je inderdaad je puls nodig èn je achteruit. Daarmee kan je nav inderdaad doornavigeren als de gps het even niet doet.
Maar zonder de gps zal het nooit nauwkeurig werken. De gps bepaald bijvoorbeeld welke richting je uitrijdt. Als die richting eenmaal vastligt kan de gyro de richting volgen. Een gyro is nl geen kompas, hij registreert slechts de beweging van je auto. Je gps is altijd nodig om fouten in de andere metingen te corrigeren.
De achteruit is alleen noodzakelijk als je in zo´n situatie zonder gps dekking achteruit gaat rijden. Rijdt je alleen vooruit dan is die niet nodig. Is ook logisch, loslaten is het zelfde als alleen vooruit rijden.
Daarom moet je eigenlijk eerst alleen je gps aansluiten en kijken of alles volgt. Als je gps het goed doet dan de puls en au aansluiten.
Vandaar ook mijn eerste reactie: zonder die extra info moet je alleen op je gps kunnen navigeren, zolang ja maar niet onder bomen of in smalle straten rijdt. Doet ie dat niet dan is mogelijk de plaats van je antenne niet goed. Voor een volledige goede werking is de rest uiteraard wel noodzakelijk.
Dicky.
Mijn ervaring met mijn MS4100 is dat het zonder puls prima gaat. Nauwkeurige navigatie, tenzij de gps het zicht op de satelieten kwijt is. En dan heb je inderdaad je puls nodig èn je achteruit. Daarmee kan je nav inderdaad doornavigeren als de gps het even niet doet.
Maar zonder de gps zal het nooit nauwkeurig werken. De gps bepaald bijvoorbeeld welke richting je uitrijdt. Als die richting eenmaal vastligt kan de gyro de richting volgen. Een gyro is nl geen kompas, hij registreert slechts de beweging van je auto. Je gps is altijd nodig om fouten in de andere metingen te corrigeren.
De achteruit is alleen noodzakelijk als je in zo´n situatie zonder gps dekking achteruit gaat rijden. Rijdt je alleen vooruit dan is die niet nodig. Is ook logisch, loslaten is het zelfde als alleen vooruit rijden.
Daarom moet je eigenlijk eerst alleen je gps aansluiten en kijken of alles volgt. Als je gps het goed doet dan de puls en au aansluiten.
Vandaar ook mijn eerste reactie: zonder die extra info moet je alleen op je gps kunnen navigeren, zolang ja maar niet onder bomen of in smalle straten rijdt. Doet ie dat niet dan is mogelijk de plaats van je antenne niet goed. Voor een volledige goede werking is de rest uiteraard wel noodzakelijk.
Dicky.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Dicky,
Gaan we nou de hele gedachtewisseling van het begin van dit draadje gewoon weer eens opnieuw doen? Dáár was dus al een conclusie getrokken....
Wat een GPS doet is niet anders dan (incidenteel) de positie te bepalen bij een vastingebouwde Navi. En je gaat dus de computer "misbruiken" als je 'm vraagt dat continu te doen.
Laten we de discussie hierover gewoon stoppen, het brengt anderen op de verkeerde gedachte dat die puls er verder nauwelijks of zelfs helemaal niet toe doet. En dat zou een heel slecht advies zijn.
Groet,
JW
Gaan we nou de hele gedachtewisseling van het begin van dit draadje gewoon weer eens opnieuw doen? Dáár was dus al een conclusie getrokken....
Ook zonder GPS doet je systeem dat, simpelweg op basis van mapmatching dmv puls en gyro. Neem de proef op de som maar, zoals we al eerder schreven, doe maar een zilverpapiertje over je GPS antenne of haal 'm maar los, en je zult zien dat 'ie je feilloos begeleidt.De gps bepaald bijvoorbeeld welke richting je uitrijdt
Wat een GPS doet is niet anders dan (incidenteel) de positie te bepalen bij een vastingebouwde Navi. En je gaat dus de computer "misbruiken" als je 'm vraagt dat continu te doen.
Laten we de discussie hierover gewoon stoppen, het brengt anderen op de verkeerde gedachte dat die puls er verder nauwelijks of zelfs helemaal niet toe doet. En dat zou een heel slecht advies zijn.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 781
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 773