Carin monitor

palrob
Starting Member
Starting Member

Carin monitor

Bericht door palrob »

Na een redelijk lange tijd mijn trouwe Carin 520 weer eens gebruikt. Probleem... Het beeld is slecht te zien. Het lijkt er op dat de blauwe kleur ontbreekt. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Zou het kunnen dat er een breukje in de kabel zit? Iedere keer moet ik mijn monitor op de steun bevestigen en de stekker in de monitor steken. Achter de monitor moet de kabel een vrij scherpe knik maken. Ik heb er al mee gerommeld maar de blauwe kleur blijft weg. Hopelijk weet iemand een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Denk dat je gelijk hebt. JW weet hier veel meer van: JW, waar ben je?

Ik heb evt. nog een MM5000-monitor in prima staat te koop voor je.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Higgy schreef:Denk dat je gelijk hebt. JW weet hier veel meer van: JW, waar ben je?

Ik heb evt. nog een MM5000-monitor in prima staat te koop voor je.
Tsja, na een mooie zondag......

Het verhaal van palrob lezende is mijn eerste reactie dat er iets mis is met de aansluiting of de kabel. Bij de Carin en de VDO kleurensystemen komen de kleuren (RGB) afzonderlijk van de computer naar de monitor, en als je merkt dat de blauwe kleur ontbreekt hou ik het in eerste instantie op een kabel/connector probleem.
Advies is dan ook om met een Ohmmeter uit te proberen of de verbindingen allemaal netjes doorkomen, voor de aansluitingen en pinposities even bij de handleidingen kijken, bovenaan deze pagina. Als daar iets niet goed blijkt te zitten zou je moeten proberen een andere monitorkabel op de kop te tikken.

Een Carin monitor door een MM 5000 vervangen geeft andere problemen, omdat de impedantie van beide systemen verschillend is. Je krijgt dus duidelijk kleurverschillen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

En je hebt een verloop nodig van een Carin 520 stekker (rond DIN) naar een platte stekker of een 522 kabel.

Maar goed, om op jouw probeem te reageren, als de oplossing van JW niet werkt, maak dan de monitor eens voorzichtig open en maak hem schoon / stofvrij van binnen, misschien helpt dit.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

kijk ook even goed naar alle pinnetjes in de connector. in mijn oude carin systeem was het zo dat de pinnetjes los zaten en dan komen ook niet alle signalen door.

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
palrob
Starting Member
Starting Member

Bericht door palrob »

Het is gelukt!!! Het probleem lag bij mijn kindertjes (altijd makkelijk die de schuld te geven). Bij het zoeken naar hun speelgoed hadden ze onder voorstoel gerommeld en aan de kabel getrokken. De stekker er goed ingeprikt en Carin doet het weer als vanouds! Bedankt voor jullie vlotte antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434