Carin 522 -> PC 5400

Avbeek
Starting Member
Starting Member

Carin 522 -> PC 5400

Bericht door Avbeek »

Hallo,

vraag past een PC5400 op een aansluiting van een carin 522 of moet ik dan allemaal nieuwe kabels trekken
Of de orginele aansluiting van carin door knippen en solderen op de nieuwe VDO pC 5400

is dit mogelijk ?

alex
MS5000 - MT5011 - Mkm 1150 - ZANON DVD20IT - MI2100

Ingebouwd in een SEAT IBIZA 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Alex,

Uit je vraag kan ik niet goed opmaken wat je bedoeling is. Wil je de bestaande Carin 059 computer vervangen door de PC 5400 en dan de Carin monitor handhaven?
Los van de kabelproblematiek, die zijn dus niet gelijk in aansluiting, moet ik je dat ontraden omdat de monitor dan geen goede aanpassing heeft qua impedantie. Je krijgt het beeld dan niet mooi ingesteld, de kleuren zijn niet goed. En dat zou dan erg zonde zijn van het uitgegeven geld.
Over dat onderwerp is al meer geschreven op dit forum, even de zoekfunctie gebruiken met kenwoord impedantie, dan vind je het wel :wink: Een van die topics is deze: /viewtopic.php?t=3735&highlight=impedantie

Of bedoel je dat je de complete MS 5400, dus computer plus monitor wilt aansluiten op de bestaande kabels? Dat gaat dan niet zomaar, het simpelste is de kabels te vervangen.

Laat even weten wat je bedoeling is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Denk dat het meest verstandig is om te kiezen voor wat aanvankelijk wat meer-werk lijkt : namelijk de kabels compleet vervangen.

Nadeel is : dat je wat meer tijd en moeite kwijt bent, al vraag ik mij af op dit zich kan wegen met de tijd om alles uit te zoeken en om te solderen/verbinden

Voordeel is : dat je zeker weet dat alles goed 1-op-1 gemonteerd is, en je Carin origineel met kabels en al kunt door verkopen, hetgeen meerwaarde heeft.
Daarbij heeft een nieuwe koper van jouw Carin niets aan de 5400 kabels, wat weer een minpunt voor de doorverkoop is.

Bepaalde zaken verdienen echter wat aandact : bij het demonteren van de Carin, weet je nu al waar de continue plus en de plus-na-contactslot zit, alsmede de achteruitrij-draad en de verlichtingdraad, en laten we vooral de puls niet vergeten.

Hoewel de kleuren op de kabels anders zijn (bij mijn weten), is het een voordeel dat al deze signalen al aangesloten waren (en dus aanwezig), en zal dit de inbouw aanmerkelijk kunnen verkorten.

Als je de stap van Carin naar ms5000/pc5100 neemt, is al aan te raden om de kabels mee te vervangen.
Van een Carin naar een 5400 systeem, is het voor mij persoonlijk al niet eens echt meer een discussie punt, gewoon vervangen, al hou ik er ook niet van om allerlei paneeltjes en dorpel bekleding los te halen, toch doen lijkt mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MG 3000 C of CIX 3000 Blue met Ci 3000 C voor MC 5400
    door Grand Cherokee » 01 dec 2014 18:29 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 515