Geacht forum,
Ik heb 2 problemen met mijn Carin 522. Waarvan 1 erg acuut
1. Sinds 2 dagen gooit hij de cd eruit en komt het de melding "Plaats CD....". Welke CD ik er ook in stop, deze komt er naar een paar seconde uit het dezelfde melding? Er rest dan niet dan op ok de drukken en op stand-by...
Vragen: Ik heb het idee dat er dus iets met de laser/het loopwerk aan de hand is? Navigatie computer vervangen? Repareren zal wel duur zijn? Ik heb een 22SY587/02, kan hier iedere Carin navigatie computer voor in de plaats?
Iemand die er nog eentje te koop heeft? Andere opties?
2. Als ik boven de 195 km per uur rijd (Duitsland, echt waar ), dan slaan Carin op "hol". De map geeft ineens aan dat ik bijv 50 Km meer naar links rijd dan in werkelijkheid. En Carin is hopeloos in de war en er komt niet zinnigs meer uit, ook worden dan geen GPS sginalen meer ontvangen, lijkt het. Op standby zetten en een lagere snelheid rijden, dan is Carin naar een minuut of 10 weer tot rust en verloopt alles weer normaal. Kan dit iets met de tacho puls te maken hebben, voedigs spanning?
bvd !
..Remco
Carin 522 defect ? "Plaats CD....."
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo Remco,
1) Dit probleem zal vermoedelijk wel veroorzaakt worden door een storing in het loopwerk. Daarbij is niet elke reparatie duur, misschien kan het beperkt worden tot het schoonmaken van de laser.
Je schrijft dat 'ie het probleem heeft met alle CD's... dat zijn toch wel originelen?
Overigens kan in principe elke Philips/VDO computer voor kleur er op, niet die voor monochrom zoals de 581/582, dus ook de PC5000/5100. Die laatsten hebben echter een impedantie aanpassings probleem met jouw monitor waardoor de kleur niet goed is.
Oftewel, eigenlijk is alleen een SY 587 geschikt, of z'n voorganger de SY 586. Maar die is (nog) trager.
2) Bij een aantal auto's is dit een probleem, daar is het pulsgetal per kilometer zó hoog dat de computer bij hoge snelheden die aantallen niet meer aankan en in de war raakt. Komt voor bij Audi heb ik gelezen, dus wellicht ook bij jouw VW.
Remedie is dan een pulsdeler aan te schaffen, zie de links op de hoofdpagina van de NHS.
Groet,
JW
1) Dit probleem zal vermoedelijk wel veroorzaakt worden door een storing in het loopwerk. Daarbij is niet elke reparatie duur, misschien kan het beperkt worden tot het schoonmaken van de laser.
Je schrijft dat 'ie het probleem heeft met alle CD's... dat zijn toch wel originelen?
Overigens kan in principe elke Philips/VDO computer voor kleur er op, niet die voor monochrom zoals de 581/582, dus ook de PC5000/5100. Die laatsten hebben echter een impedantie aanpassings probleem met jouw monitor waardoor de kleur niet goed is.
Oftewel, eigenlijk is alleen een SY 587 geschikt, of z'n voorganger de SY 586. Maar die is (nog) trager.
2) Bij een aantal auto's is dit een probleem, daar is het pulsgetal per kilometer zó hoog dat de computer bij hoge snelheden die aantallen niet meer aankan en in de war raakt. Komt voor bij Audi heb ik gelezen, dus wellicht ook bij jouw VW.
Remedie is dan een pulsdeler aan te schaffen, zie de links op de hoofdpagina van de NHS.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751